Моя педагогічна філософія. Розвивати, навчати, виховувати одночасно. Максимально враховувати індивідуальні здібності учня. Створювати позитивний мікроклімат. Всебічно розвивати творчі здібності дітей. Формувати свідому, активну особистість та громадянина своєї країни. Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити.
Засобом згуртування учнівського колективу є формування в ньому традицій. Особливо важливі так звані щоденні традиції - дотримання певних правил поведінки у повсякденному житті (наприклад, "у нашому класі не запізнюються", "у нашому класі допомагають один одному","у нашому класі всі є активними","у нашому класі немає слів "не хочу","не буду",а такі слова "хочу","буду" та ін.). Шкільні традиції виховують в учнів почуття обов'язку, честі, гордості за колектив, його успіхи в навчанні та праці.
З початком своєї педагогічної діяльності я працюю над проблемою згуртування класного колективу. У процесі формування колективу я намагалась вирішити кілька важливих соціально-психологічних завдань. Одне з них – це об’єднання учнів навколо цілей спільної діяльності. Воно починається з того, що учні співвідносять свої особисті інтереси й потреби із цілями і завданнями колективу. Далеко не кожен учень може усвідомити свої інтереси в колективній діяльності, правильно сприйняти, оцінити навколишнє оточення з погляду того, які можливості колектив надає йому для власного росту, розвитку його творчих здібностей. Загально відомо, що навчити творчості не можливо, але можна дати уміння , навички і знання , які допоможуть дитині у творчості та її духовному розвитку. Кожна дитина має до чогось певні здібності. Моє завдання, завдання класного керівника – відшукати найменші пагінці таланту, зберегти і всебічно розвивати їх.
Плануючи роботу з класним колективом я ставлю собі наступні завдання:• прищеплювати учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм i розвитку творчих здiбностей;• пiдтримувати позитивний мiкроклiмат в колективi та групах, на уроках i в позаурочному спiлкуваннi;• виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батькiв, учителiв, молодших за вiком i людей похилого вiку; формувати найкращi моральнi якостi;• надавати квалiфiковану допомогу батькам у питаннях виховання в дiтях кращих людських якостей i подолання негативних звичок i рис характеру;• прищеплювати учням загальноприйнятi етичнi норми в поведiнцi та спiлкуваннi;• виховувати творчi здiбностi, пiдтримувати iнiцiативнi, органiзаторськi здiбностi та естетичнi нахили в дiтей.
Вправи, які я застосовую на покращення згуртованості класу. Вправа «Розмовляючі руки»Ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парах. Варіанти інструкцій створеним парам:• Привітатися за допомогою рук.• Помиритися руками.• Висловити підтримку за допомогою рук.• Пожаліти руками.• Висловити радість.• Побажати удачі.• Попрощатися руками. Вправа «Пори року». Учасники мовчки об’єднуються в групи за порами року відповідно до дати народження. Потім кожна група пантомімічно зображує свою пору року, завдання інших – вгадати її. Вправа «Імена-якості». Кожен придумує певну якість особистості, рису характеру і т.д., що починається на ту ж букву, що і ім’я (наприклад, Лариса – любов, Сергій – скромність), яке він міг би привнести в цю групу сьогодні.
Вправа "Подібність і відмінність" Ведучий: « Люди спілкуються, бо вони схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. Кожен з вас повинен вимовити фазу, звертаючись до сусіда справа: “Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака “схожості “), але на відміну від тебе я … (називається будь – якої ознака “відмінності “). Наприклад: “Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо кішок, але на відміну від тебе я люблю їсти пломбір з солоним огірком.”
Основні напрямки виховної роботи,які я застосовую у своїй педагогічній діяльності: Взаєморозуміння. Творчий підхід. Формування учнівського колективу. Толерантність. Співпраця вчитель-батьки. Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах, дуже активні,під час даних заходів,діти вчаться "жити в одному колективі та бути опорою для інших"