Досвід вчителя інформатики "Формування інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики"

Про матеріал

Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та можливості самореалізації.

Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.

Орієнтуючись на сучасний ринок праці, в учнів потрібно формувати компетентності, що дозволяють користуватися такими технологіями і знаннями, які задовольняють потреби інформаційного суспільства. Саме тому важливим для учнів є не тільки вміння оперувати власними знаннями, уміннями і навичками, а й бути готовими змінюватися відповідно до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформаційними потоками, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися впродовж усього життя, тобто бути компетентними.

Перегляд файлу

Формування інформаційної компетентності учнів на уроках інформатики

«Освіті  необхідно формувати компетентну  особистість, що легко вписуватиметься в  інформаційне суспільство XXІ століття».
 

Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та можливості самореалізації.

Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.

Орієнтуючись на сучасний ринок праці, в учнів потрібно формувати компетентності, що дозволяють користуватися такими технологіями і знаннями, які задовольняють потреби інформаційного суспільства. Саме тому важливим для учнів є не тільки вміння оперувати власними знаннями, уміннями і навичками, а й бути готовими змінюватися відповідно до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформаційними потоками, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися впродовж усього життя, тобто бути компетентними.

 

 

 

Компетентнісний підхід до освіти – це спроба привести у відповідність освіту і потреби ринку праці. Він не є чимось новим, штучно створеним, а гармонійно поєднує традиційний підхід викладання, головним завданням якого було формування стійких знань, умінь та навичок, і особистісну орієнтовану форму навчання, метою якої є створення умов для розвитку та самореалізації кожного учня. З уведенням компетентнісного підходу до системи шкільної освіти з’являється можливість якісних змін у підготовці випускників. Із позицій компетентнісного підходу основним результатом діяльності педагогічного колективу школи стає формування компетентнісного випускника, здатного використовувати набуті знання в реальному житті, витримувати конкуренцію на ринку праці.

Виходячи з того, що компетентність – це не проста сума знань, умінь та навичок, а психосоціальна риса, яка надає учню сили та впевненості у власній успішності, можливість ефективно взаємодііяти з навколишнім середовищем, змінюються самі підходи до викладання предметів, форми роботи, зміст освіти, оцінювання результативності роботи педагога.

Інформаційна компетентність - це інтегративне утворення особистості, яке інтегрує: знання (про основні методи інформатики та інформаційних технологій), уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач), навички (використання комп’ютера і технологій зв’язку),
здатності (представляти повідомлення і дані у зрозумілій для всіх формі) 
і виявляється у прагненні, здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результати діяльності.

Інформаційна компетентність складається з таких компонентів:

Інформатика, як  шкільний предмет, що з’явився порівняно недавно, із самого початку орієнтована на форми, методи роботи, притаманні компетентнісном підходу:

  • використання комп’ютерної техніки та мультимедійних засобів, які

рекомендовані на інших предметах,  є звичайними засобами навчання на уроках інформатики;

  • інтерактивні форми навчання є невідємною частиною роботи

вчителів інформатики;

  • індивідуальна робота кожногоучня на персональному компютері

поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботою над проектом, роботою в мережі;

  • профілізація курсу інформатики вимагає від учителя налагодження

міжпредметних звязків.

Формування всіх ключових компетенцій здійснюється на кожному

уроці.

У  чому  ж  полягає  діяльність  вчителя  та  учнів  під  час формування інформаційної компетентності учнів?

Діяльність вчителя.  Стимулює  роботу  з  різними  джерелами  знань,  готує  завдання  пов’язані  з  аналізом  таблиць,  схем,  діаграм,  графіків тощо.  Надає  консультації  щодо  опрацювання  матеріалів  підручника, забезпечує спільні обговорення, вчить  складати плани, стискати і розгортати інформацію.  Вчить  створювати  пам’ятки,  ділові  папери,  доповіді,  власні презентації.  Залучає  учнів  до  позакласної  роботи  з  предмету,  участі  у проектній діяльності.

Діяльність учня.  Залучає  до  своєї  праці  різні  джерела  знань,

обирає ті які потрібно, створює доповіді, буклети, комп’ютерні презентації.

Виносить  плоди  своєї  праці  на  обговорення,  вчиться  робити  аналізи, відтворює їх у графіках, діаграмах робить певні висновки. Слідкує за подіями

в світі і вчиться орієнтуватися в процесах зміни суспільства.

Виходячи  з  існуючих  рівнів  засвоєння  учнями  як  навчального матеріалу,  так  і  будь-якої  інформації  взагалі,  можна  визначити  етапи формування  інформаційних  компетентностей,  які  має  проходити  учень  під час роботи з інформацією:

ознайомлення - учень визначає кількість інформації з проблеми та можливість її опрацювання;

репродукція- учень вивчає масив інформації з проблеми, накопичує її;

перетворення- критичне осмислення масиву інформації, порівняння фрагментів з різних джерел однієї тематики, визначення їх достовірності;вилучення робочої інформації: її узагальнення;

творчий етап - створення власного інтелектуального продукту на основі отриманої таперетвореної інформації: формулювання гіпотез, їх перевірка і доведення, створення власних теорій. написання творчих робіт, художніх творів.

Інформаційна  компетентність  учнів:  уміти працювати підручником,  словниками,  пам’ятками;  уміти  користуватися художньою  літературою,  картами,  таблицями,  репродукціями;  уміти опрацьовувати  інформацію  на  підставі  аналізу,  синтезу,  порівняння;  уміти працювати  з  комп’ютером та інтерактивною дошкою.

Для  формування  інформаційної  компетентності  учнів  на уроках інформатики використовую такі види роботи на уроці: розв’язання компетентнісних задач (виконання учнем завдання сприяє формуванню вмінь та їх закріпленню, оскільки включає опис поетапного виконання технологічних операцій з опорою на отримані технлогійчні знання);  фронтальні практичні роботи (порівняно короткий час самостійної, але синхронної роботи учнів з навчальним програмним засобом, яка спрямована або на його засвоєння, або на закріплення матеріалу, який пояснює вчитель, або на перевірку засвоєння набутих знань або операційних навичок); практикуми (виконання тривалої самостійної роботи з комп'ютером у межах одного-двох уроків за індивідуальними завданнями, орієнтованими на використання комп'ютера для виконання окремих громіздких операцій стосовно пошуку потрібних даних, графічних побудов, обчислень. Робота потребує синтезу знань і вмінь з цілого розділу або теми курсу); навчально-дослідницькі роботи або робота над проектом (виконання тривалої самостійної роботи з комп'ютером у межах кількох уроків за індивідуальними завданнями чи завданнями для груп, орієнтованими на використання комп'ютера для виконання окремих громіздких операцій стосовно пошуку потрібних даних, графічних побудов, обчислень; робота потребує синтезу знань і умінь з усього курсу інформатики чи її окремого розділу);  контрольні або самостійні роботи (проведення контролю знань, умінь і навичок в процесі самостійного розв'язування задач різного характеру і рівня складності)

Задача сучасної освіти -  підготувати підростаюче покоління до життя й професійної  діяльності  в  новому,  високорозвиненому  інформаційному  середовищі,  ефективному  використанню  її  можливостей.  Перетворення сучасної  цивілізації  в  інформаційне  суспільство  актуалізує,  перш  за  все, проблему  формування  інформаційної  компетентності  особистості,  яка  стає визначальним чинником ефективності її трудової діяльності і повсякденного життя.

Відмінною  рисою  освітніх  стандартів,  що  розробляються  сьогодні  є новий підхід до формування змісту та оцінці  результатів навчання на основі принципу:  від  «знаю  і  вмію»  -  до  «знаю,  вмію  і  вмію  застосовувати  на практиці».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Урок інформатики у 7 класі із компетентнісними задачами

Тема. Виконання обчислень у табличному процесорі Excel 2007.

Мета: навчальна: ввести поняття формули в електронних таблицях; вивчити правила запису найпростіших формул, їх копіювання та переміщення; поняття про модифікацію формул при копіюванні; формувати навички виконання завдань із формулами; розвивальна: розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу;  виховна: виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, картки з практичними завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань учнів.

Вправа «Асоціативний кущ».

Учні разом з учителем складають на дошці, асоціативний кущ на тему «Електронні таблиці в MS Excel», де вказують всі відомі їм поняття про електронні таблиці.

Книга, аркуш                                             Клітинка, рядок, стовпець

 

                                  Електронна таблиця               Форматування
           Числові дані                                                        клітинок, рядків, стовпців

            Текстові дані           Форматування даних

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Уявіть, що ви маєте власний бізнес і виконуєте підрахунок кількості, вартості продукції і отриманого заробітку. Якщо продукції небагато, то це можна зробити і без комп’ютера, за допомогою калькулятора. А якщо у вас велика фірма, багато різноманітної продукції – це вже проблемно. Табличний процесор дає можливості автоматично проводити різні математичні обрахунки з великою кількістю даних. У такому випадку достатньо зробити обрахунок для однієї одиниці товару, а для решти – це буде зроблено автоматично. Як наслідок – швидкість, надійність і зручність обрахунків.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Формули в Excel.

Формула – це вираз, який задає порядок обчислення в електронній таблиці. В Excel формула це послідовність символів, що починається зі знака рівності  =. У цю послідовність символів можуть входити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Результатом роботи формули є нове значення, що виводиться як результат обчислення формули за вже наявними даними.

Оператори, які використовуються у формулах

Позначка

Дія

+

Додавання

-

Віднімання

*

Множення

 /

Ділення

^

Піднесення до степеня

%

Операція відсотка (застосовується до окремого числа)

При обчисленнях за допомогою формул дотримується прийнятий у математиці порядок виконання арифметичних операцій.

Приклади формул:

Математичні формули

Формула в Excel

55+:2

=55+3^2+(-4)^3/2

= 7+5^3/(6*8)

=(17*5+21)/(43*4-41)-4^3*6

=A2/(C2-4)+(4+B2)/(8-D2)*2,4

Як приклад, введемо формулу для обчислення площі прямокутника S=a*b .

Клітинки А2:В3 заповнюють самостійно. У клітинку С2 ставлять курсор і в рядку формул записують формулу =А2*В2. Щоб не набирати формулу вручну, можна поставити курсор у клітинку С2, у рядку формул набрати знак =, а потім клацнути на клітинці А2, її кольоровий запис з’явиться у рядку формул і в клітинці С2, потім набрати знак * і виділити клітинку В2 (аналогічно як А2) і натиснути Enter.

У клітинці C2 з’явиться число площі прямокутника. За допомогою маркера заповнення протягнути це значення на інші клітинки і вони заповняться автоматично.

  1.               Посилання на клітинки.

Посилання на клітинку складається з адреси клітинки, до якої додаються вказівки на місце її розташування, якщо вона знаходиться не на тому самому аркуші, що й клітинка, до якої вводиться формула. Якщо у формулі використовуються посилання на клітинки, то під час обчислення за цією формулою використовуються дані із цих клітинок.

У клітинці С2 міститься формула =А2*В2, якій при введених у клітинки А2 і В2 числах 3 і 2 відповідає число 6, тобто 3*2=6. Якщо дані в клітинках А2 і В2 зміняться, то і в С2 автоматично зміниться.

  1.               Модифікація формул при копіюванні.

Під час копіювання формул відбувається їх модифікація за таким правилом: номери стовпців (рядків) у посиланнях змінюються на різницю номерів кінцевого і початкового стовпців (рядків). Під час переміщення формули не модифікуються.

Копіюючи формулу можна отримати таку саму, а можна отримати формули що не дублюють початкову. Різниця в виді формули тільки у виді посилання на комірки.

Посилання бувають:

  •             Відносними (А4) – посилання, які при копіюванні коригуються відносно напрямку копіювання (Наприклад, комірка С4 містить формулу А4+В4, при копіюванні А4 зміниться на А5 або А3 в залежності від напрямку копіювання вниз чи вгору, при цьому формула буде справедливою для наступної комірки, С3 = А3+В3, або С5 = А5+В5)
  •             Абсолютними ($А$4) посилання залишається постійним при копіюванні, адреса клітинки не змінюється (Наприклад, комірка С4 містить формулу А4*$В$4, при копіюванні А4 зміниться на А5 або А3 в залежності від напрямку копіювання вниз чи вгору, при цьому В4 залишиться постійною і формула буде справедливою для наступної комірки, С3 = А3*$В$4, або С5 = А5*$В$)
  •             Комбінованими (мішаними) ($А4, А$4) посилання в якому або назва стовпця є абсолютною, а номер рядка ні, або навпаки. (Наприклад, комірка С4 містить формулу А4*$В4, при копіюванні А4 зміниться на А5 або А3 в залежності від напрямку копіювання вниз чи вгору, при цьому В4 не залишиться постійною і формула буде справедливою для наступної комірки, С3 = А3*$В3, або С5 = А5*$В5).
  1.               Помилки при введенні формул та чисел.

Значення помилки

Причина

# ДІЛ/0

Задано ділення на 0

#Знач!

Вказано неправильний аргумент або оператор

#Ім’я

Вказано недопустиме ім’я

#Н/Д

Значення відсутнє

#Пусто!

Задано область перетину двох діапазонів, що не перетинаються

#Посил!

Вказано некоректне посилання

#Число!

Помилка при використанні або одержані числа

####

Число не вміщується у клітинку за довжиною

 

Щоб перевірити помилки натискаємо меню Сервіс – Перевірка наявності помилок.

V. Закріплення знань.

Інструктаж з техніки безпеки.

Учні за комп’ютерами виконують тренувальні вправи.

Завдання 1. Подайте наведені вирази, як формули Excel:

а) 

б)

в) .

Завдання 2. Калькуляційна картка.

У раціон відпочивальників у літньому таборі «Калинка» вирішено було ввести нову страву. Завідувач їдальні дав вам завдання скласти калькуляційну картку страви «Запіканка сирна з родзинками». Складіть калькуляційну картку відповідно до наданого бланка страви. Зробіть розрахунки за допомогою Майстра фінкцій. Вихід готової страви складе 900 грн. Націнка 7%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зберегти одержану таблицю у власній папці у файлі з іменем Завдання 2.

Фізкультхвилинка

Учні виконують вправи для очей, рук і корпуса, рекомендовані під час роботи з комп’ютером.

VІ. Рефлексія. «Рефлексивний екран».

Учні по черзі висловлюють одним реченням враження від уроку, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану.

Рефлексивний екран

  •                 На уроці я дізнався...
  •                 На уроці було цікаво...
  •                 На уроці було важко...
  •                 На уроці я виконував завдання...
  •                 На уроці я зрозумів, що...
  •                 На уроці я відчув, що...
  •                 На уроці я отримав...
  •                 На уроці я навчився...
  •                 На уроці в мене вийшло...
  •                 На уроці я зміг...
  •                 На уроці я спробував…
  •                 Тепер я можу…
  •                 Мене здивувало…

VІІ. Домашнє завдання.

Прочитати дану тему у підручнику. Опрацювати записи у зошиті.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

Отже, на цьому уроці ми з вами дізналися про обчислення в електронних таблицях. Вивчили як швидко і автоматично можна здійснювати різні математичні обрахунки для значної кількості даних. Оцінювання учнів.

Урок інформатики у 7 класі із компетентнісними задачами

 

Тема: Типи посилань на комірки в Excel.

Мета: актуалізувати вивчені раніше поняття: електронна таблиця, табличний процесор, комірка, адреса комірки, формула; сформувати знання про діапазон комірок та типи посилань, які використовуються у формулах; розвивати логічне мисмленняф; виховувати інформаційну культуру.

Обладнання: підручник, ПК із табличним процесором.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

  1. Що таке електронна таблиця? (таблиця, яка реалізована за допомогою програмних засобів)
  2. Що ми називаємо табличним процесором? (прикладна програма, яка забезпечує автоматизацію процесу створення, опрацювання, коригування, зберігання і друкування документів у формі таблиць.)
  3. Що таке комірка? (основний елемент ЕТ для зберігання даних. Адреса комірки складається із стовпця і рядка, на перетині яких вона міститься.)
  4. Як позначається адреса комірки?
  5. Де і як записується формула в Excel?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

У 7 класі ви навчилися робити прості розрахунки в середовищі табличного процесора. Але то був лише початок ознайомлення із цим потужним інструментом. Сьогодні ви навчитесь позначати діапазони коммірок для подальших операцій над ними, а також дізнаєтесь, як змінюються формули під час копіювання вмісту комірок в інше місце таблиці і як цим можна керувати.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Виділення діапазонів комірок

Діапазон комірок складається із діапазона стовпців і діапазона рядків. Це прямокутник, заданий адресою лівої верхньої і правої нижньої комірок.Наприклад блок В3:Е8 знаходиться на перетині вертикальної смуги В:Е і горизонтальної смуги 3:8, він містить 4*6=24 комірок.

Модифікація посилань при копіюванні формул.

Під час роботи з електронними таблицями часто однотипні  розрахунки необхідно виконувати в кількох суміжних клфітинках. У середовищі табличного процесору , можна в цьому разі не вводити формули кілька разів із клавіатури, а скопіювати формулу з однієї клітинки в іншу за допомогою буфера обміну, або за допомогою автозаповнення.

Якщо вмістом клітинки є формула, яка містить посилання, то під час копіювання вмісту цієї клітинки в інші клітинки у формулі може відбутися автоматична зміна посилань — модифікація формули. Розглянемо кілька прикладів такої модифікації.

Нехай у клітинці Е1 (рис.) записана формула =ВЗ+С2. Скопіюємо її в клітинку G4. У результаті копіювання ця формула модифікується у формулу =D6+Е5. Тут можна помітити таку закономірність. В адресі клітинки G4 (куди копіювалася формула) номер стовпця на 2 більше, а номер рядка на 3 більше, ніж в адресі клітинки Е1 (звідки копіювалася формула). І в усіх посиланнях модифікованої формули номер стовпця на 2 більше, а номер рядка на 3 більше, ніж у посиланнях вихідної формули.

Скопіюємо тепер формулу з клітинки G4 в клітинку D3. У результаті копіювання формула =D6+Е5 модифікується у формулу =А5+В4. Як ми бачимо, і тут має місце закономірність, зазначена в попередньому прикладі. Дійсно, в адресі клітинки D3 номер стовпця на 3 менше, а номер рядка на 1 менше, ніж в адресі клітинки G4. І в усіх посиланнях модифікованої формули номер стовпця на 3 менше, а номер рядка на 1 менше, ніж у посиланнях вихідної формули.

Під час копіювання формул відбувається їхня модифікація за таким правилом: номери стовпців (рядків) у посиланнях змінюються на різницю номерів кінцевого і початкового стовпців (рядків).

Під час переміщення формули не модифікуються.

З наведеного правила випливає, що під час копіювання формул у межах одного рядка (стовпця) номери рядків (стовпців) у формулах не змінюються.

Під час копіювання формул можуть виникнути помилки, аналогічно тим, які виникають при використанні формул (див. табл.). Якщо зробити поточною одну з клітинок, у якій виявилася помилка, то поруч із нею з'являється кнопка зі списком (рис.). За наведення вказівника на кнопку з'являється коментар до помилки, а відкриття списку дає можливість одержати довідку з описом помилки, якщо коментаря виявилося недостатньо для розуміння суті помилки. Досить корисною є можливість переглянути кроки обчислення, що сприяє швидшому знаходженню місця помилки.

Але інколи потрібно, щоб під час копіювання формул певні посилання не змінювалися.

Для того щоб під час копіювання посилання у формулі не модифікувалося, потрібно перед номером стовпця та номером рядка додати символ $. Так посилання B10 буде модифікуватися, а посилання $В$10 ні.

Якщо в посиланні символ $ додати тільки перед номером стовпця або номером рядка, наприклад $В10 або В$10, то під час копіювання такі посилання модифікуються частково: змінюється лише номер рядка або стовпця, біля якого не стоїть символ $.

Посилання, яке модифікується під час копіювання формули, називається відносним.

Посилання, яке не модифікується під час копіювання формули, називається абсолютним.

Посилання, у якому під час копіювання модифікується або номер стовпця, або номер рядка, називається мішаним.

 

Значення помилки

Причина

# ДІЛ/0

Задано ділення на 0

#Знач!

Вказано неправильний аргумент або оператор

#Ім’я

Вказано недопустиме ім’я

#Н/Д

Значення відсутнє

#Пусто!

Задано область перетину двох діапазонів, що не перетинаються

#Посил!

Вказано некоректне посилання

#Число!

Помилка при використанні або одержані числа

####

Число не вміщується у клітинку за довжиною

Помилки при введенні формул та чисел.

 

Щоб перевірити помилки натискаємо меню Сервіс – Перевірка наявності помилок.

 

 

 

 

 

 

Посилання на адреси комірок: відносні, абсолютні, мішшані.

Відносне посилання складається лише з назви стовпця й номера рядка. = D4*E4, то при копіюванні до клітинки F5 вона буде містить формулу  = D5*E5.

Абсолютне посилання  у формулі свідчить, що при копіюванні формули необхідно залишати посилання саме на ту клітинку, адреса якої зазначена, така  адреса  залишиться незмінною. Щоб відрізнити абсолютне посилання від відносного, у його записі перед назвою стовпця й номером рядка ставиться символ $ наприклад, $C$.

У комбінованому, або мішаному посиланні назва стовпця є абсолютною, а номер рядка – відносним, або навпаки. Наприклад B$4, $B4.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота за ПК.

Виконання вправи 1 стор.195.  (за підручником: Інформатика 8 клас, Н.В Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер)

Розрахуки

Обчисліть вартість поданого товару за допомогою введення формул для даних таблиці, що містяться у файлі Розрахунки, що зберігається в папці Електронні таблиці.

Вправа 2 стор.196.

Таблиця квадратів.

Доповніть таблицю у файлі Таблиця квадратів, що зберігається в папці Електронні таблиці, щоб отримати таблицю квадратів двозначних чисел із використанням формул, що містять комбіновані посилання.

VI. Підсумок уроку.

Отже, на цьому уроці ми з вами дізналися про обчислення в електронних таблицях. Вивчили як швидко і автоматично можна здійснювати різні математичні обрахунки для значної кількості даних. Оцінювання учнів.

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 29 (до стор.200). Виконати вправу 4 стор.200 (за підручником: Інформатика 8 клас, Н.В Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер)

 

Урок –практикум у 7 класі

Тема: Практична робота №3. Складання та виконання алгоритмів з повторенням.

Мета: закріпити навички роботи з алгоритмами та програмним середовищем Scratch; розвивати логічне мислення, просторову уяву; виховувати інформаційно розвинуту людину.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки

 і санітарно-гігієнічних норм

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Як виконати алгоритм у середовищі Scratch?
  2. У якому вигляді записуюються команди у середовищі Scratch?
  3. Наведіть приклад алгоритма з повторенням.

ІІІ. Виконання практичної роботи.

Завдання 1. Фанфари

Зміни проект Фанфари так, щоб мелодію виконували духові інструменти, а в алгоритмі було використано найменшу кількість команд

  1. У середовищі Скретч відкрий проект фанфари, збереже­ний у папці Навчальні проекти. Запусти його на виконання. Переконайся, що мелодія фанфар звучить тричі
  2. Зміни параметри команди Задати інструмент так, щоб мелодію виконували духові інструменти
  3. Виділи команди, що повторюються, та помісти їх у тіло циклу, обравши потрібну команду повторення
  4. Видали зайві команди. Запусти програму на виконання та переконайся, що мелодія не змінилась
  5. Збережи проект з іменем Фанфари у своїй структурі папок

 

Завдання 2. Квітка

Засобами графічного редактора подай алгоритм створення квітки з одного фрагмента — пелюстки. Скористайся одним із шаблонів структури повторення, який збережено у файлі Алгоритми і виконавці/Повторення шаблони.jpg, та фрагментом проекту в середовищі Скретч.

  1. У графічному редакторі відкрий файл Алгоритми і виконавці/Повторенняшаблони.jpg
  2. Обери один із шаблонів структури повторення та видали шаблон, що не буде використовуватись
  3. У фігуру запиши висловлювання, істинність якого за­безпечить завершення створення потрібного зображення
  4. У фігури запиши відповідні команди руху, повороту та копіювання
  5. Збережи файл з іменем Алгоритм квітка.jpg у своїй струк­турі папок

 

Завдання 3. Манеж

Створи проект Манеж, у якому кінь рухатиметься по колу, поки програму не буде зупинено

  1. У середовищі Скретч створи новий проект. Збережи його з іменем Прізвище_Манеж, вказавши своє прізвище
  2. Зміни образ виконавця алгоритму Рудий кіт на Кінь, імпор­тувавши його із папки Тварини
  3. Зміни вигляд сцени на Ігрове поле {playing- field) із папки Спорт {Sport)
  4. Обери, які із запропонованих дій мають міститись в тілі циклу

  1. Додай до програми команди, які повторюватимуть обрані згідно умови завдання
  2. Запусти складену програму на виконання. Збережи проект і заверши роботу із середовищем

 

Завдання 4. Веселка

 

Створи проект, за яким для об 'єкта Ноутбук буде послідовно з інтервалом 1 с змінюватись колір екрана так, як змінюються кольори веселки

  1. У середовищі Скретч створи новий проект. Збережи його з іменем Прізвище Веселка, вказавши своє прізвище
  2. Із папки Предмети (Things) імпортуй новий образ виконав­ця — Ноутбук (laptop)
  3. Скопіюй образ ще 7 разів, для кожного з образів зміни ви­гляд так, щоб екран був потрібного кольору. Скористайся при цьому вбудованим графічним редактором середовища Скрегч
  4. Сплануй, які команди потрібні для того, щоб отримати на сцені результат, що відповідає умові задачі. Обери та пере­місти потрібні команди в область побудови програми
  5. Запусти програму на виконання. Перевір, чи відповідають події на сцені умові завдання. Збережи проект і заверши роботу із середовищем.

 

IV. Підсумок уроку.

 

V. Домашнє завдання. Повторити алгоритми з повтеренням.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Катрін Альона Анатоліївна
    Дякую, дуже гарна робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвійчук Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
11239
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку