На початку 2 класу в класі 17учнів, учнів - цікавих і неординарних особистостей, 8 дівчаток та 9 хлопчиків. Один із хлопчиків навчається на сімейній формі навчання – Фурніка Іван. В зв’язку із сімейними обставинами ця дитина в жовтні вибула, а в травні прибула з іншої школи. Кожна дитина своєрідна і неповторна. Але всі живуть в одному колективі, стараються дотримуватись правил поведінки в класі, тому що складали їх самі. Більшість дітей має високий навчальний потенціал і хороші здібності до навчання. Клас дружній: учні разом граються, відпочивають, полюбляють гуртові форми роботи як у класі, так і в позаурочний час. Учні живі, рухливі, активні. Вони весь час в русі. Потрібно докласти чималих зусиль, щоб цей рух направити в потрібне русло, вчити учнів жити і працювати так, щоб не порушувати інтереси інших, створювати такі умови праці, де б кожен учень проявляв свої здібності, допомагав іншим ставати кращими, цінував людські якості іншого. В загальному мають рівний фізичний та розумовий розвиток. Вони старанні, відповідальні, намагаються любити порядок. Клас успішно подолав перші труднощі післядистанційного періоду. Кожен має свої особливості, своєрідні риси характеру й темпераменту. Всі діти соціально адаптовані, добре вміють ладити між собою, розв’язувати конфлікти, якщо є неприємна ситуація-її вирішують через коло вбору. Основною метою виховної роботи було: створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, створення мікроклімату, який сприяв би творчому розвитку кожної дитини й формуванню класного колективу. На початку навчального року були поставлені такі завдання — допомогти дітям подолати труднощі дистанційного навчання, та знову адаптуватися до шкільного життя, продовжувати кроки на шляху об’єднання дитячого колективу, продовжувати вчити самостійності в різних видах діяльностей та практик, що передбачені вимогами й рекомендаціями НУШ. Діти з радістю й активно беруть участь в щоденному ранковому колі. Завдяки ранковим зустрічам дитина вільно висловлюється, ділиться один з одним своїми враженнями та настроєм. Майже всі діти знайшли собі друзів у класі, навчились допомагати один одному, співпрацювати. Учні в класі доброзичливо ставляться одне до одного . Формування ціннісного ставлення до себе, культури здоров’я відбувалося через пропагування здорового способу життя, застосування здоров’язберігаючих технологій (проведення динамічних пауз на уроках, пальчикової гімнастики),через проведення бесід з техніки безпеки з метою профілактики дитячого травматизму. Формуванню ціннісного ставлення до праці сприяли виховні години на тему „Ми за чисте довкілля”, акція «Чисте село», проведення рейдів „Війна королю Бруду”, перевірки стану підручників, тощо. З метою формування ціннісного ставлення до природи з учнями класу проводилися екскурсії в природу з метою спостереження за сезонними змінами у природі, тематичні бесіди. Наш клас в цьому році продовжував працювати над виховним проектом «Я частина світу - я частина України». Діти вчаться сортувати сміття, а також проводимо багато дослідів на цю тему. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва формується у процесі естетичного виховання дітей. Діти брали участь у виставці малюнків та виробів до свята осені, конкурсі композицій до новорічних свят. Також в листопаді мною був проведен тиждень української мови в початкових класах. Усі діти 1-4 класів активно прийняли участь. Всім сподобалось. Тиждень пройшов в незвичайній для всіх формі, враховувались дій при пандемії.
Протягом цього року я вела виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного та нетрадиційну, але таку важливу галузь — своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовувала тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяла морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування надану тематику. Правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримуватися законів України, дала позитивний результат. Впроваджувала ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години спілкування «Як змінити характер людини», «Як згуртувати наш учнівський колектив», «Як стати досконалішим», рольові ігри «Запрошення в гості», «Як поводити себе в транспорті», усні журнали «Від саморозвитку до самовиховання», різні виховні години приурочено подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «Екологічна безпека серед нас». Значну увагу приділяла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість. Ціннісне ставлення до природи виховувалося за допомогою заходів : екскурсії, година милування природою «Танок осіннього листя». Акції «Озеленення свого класу», «Зроби чистим село», «Збережемо лісову красуню», «Допомога зимуючим птахам». Виготовили годівничку для птахів, регулярно підгодовували птахів взимку. Працювали на пришкільній ділянці. Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Проводились трудові екологічні десанти, робота на пришкільних ділянках. Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом. У процесі роботи я бачила, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем.
В становленні та розвитку учнів спиралась на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського всеобучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками. У практиці моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і більшість учнів обрали шляхи майбутнього навчання та праці. Патріотичне виховання здійснювалося як на уроках, так і під час позакласної роботи. З метою організації патріотичного виховання учнів в умовах нашої школи проводяться години спілкування, уроки –пам’яті « Пам’ятаймо Героїв!»Діти завжди охоче приймали участь у всіх загальношкільних акціях : акція « Від серця до серця», флешмоб «Ми за мир», акція « Врятуй пташку», акція «Допомога братам нашим меншим»Лінійка – реквієм, присвячена памяті Героїв Майдану (Небесної Сотні.)Вся робота національно – патріотичного виховання була спрямована на поширення соціальних знань учнів, розширення їх формування власного ставлення до подій сьогодення. Ціннісне ставлення до природи виховувалося за допомогою заходів : екскурсії, година милування природою «Танок осіннього листя». Акції «Озеленення свого класу», «Зроби чистим село», «Збережемо лісову красуню», «Допомога зимуючим птахам». Виготовили годівничку для птахів, регулярно підгодовували птахів взимку. Працювали на пришкільній ділянці. Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Проводились трудові екологічні десанти, робота на пришкільних ділянках.
З метою покращення навчально-виховної роботи передбачаю такі цілі:- забезпечити подальше згуртування і організацію дитячого колективу;- озброїти учнів глибокими і міцними знаннями, формувати у них першооснови наукового світогляду;- виховувати дружні відношення і стосунки з товаришами;формувати навички культурної поведінки;- розвивати почуття милосердя, доброзичливості, співпереживання;- виховувати любов і повагу до праці, до людей різних професій, бережливе відношення до здобутків людської праці;-виховувати здоровий спосіб життя, відповідальне ставлення до власного здоров'я;- розвивати творчі здібності учнів;- виховувати любов до рідного краю, ставлення до себе як до частини великого народу:- розвивати почуття гордості за свої витоки,своє коріння; виховувати в учнів повагу до сім'ї. Виховну роботу планую на науково - правовій базі освітньої галузі, зокрема:1. Декларації прав дитини;2. Конституції України;3. Законі України «Про освіту»4. 3аконі України «Про мови в Україні»;5. Законі «Про загальну і середню освіту. Конвенції про права дитини. Враховуючи особливості поточного навчального року були проведені такі виховні заходи: Година спілкування. «Які зміни залежать від мене, а які ні?» «Знай свої права, дитино»«Ми-господарі своєї території. Наші символи» «Як стати хорошим другом» «Як уникати конфліктів?» «Людське спільне, людське відмінне» «Що корисного я можу зробити для спільної справи?» «Права і обов’язки» «Ми майбутнє України» «Щедрість запорука дружби» «Хто мені друг, а хто приятель» «Дружба найбільший скарб»Гра-подорож «Безпека на дорозі» «Ми майбутнє в України» «Долонька здоров’я»Усний журнал «Добро змінює життя» «Вплив інформації особисто на мене»«Інтерактивна гра. «Уяви життя без змін» «Що можна дізнатись із назви?»«Гра-тренінг. «Повідомлення у моєму житті» «Що нас об’єднує?» «Краще разом чи поодинці» «Чи може Інтернет змінити життя?» «Я частина суспільства»Круглий стіл «Реклама України. Чим ми можемо пишатися?» «Спільні бажання нашого класу» «Навіщо мені вчитись у школі?» «Як завжди гарно себе почувати»«Година природознавства «Що станеться, якщо зникнуть природні цінності?» «Збережемо природу» «Земля наш спільний дім» «Як сміття знищує природу»«Дослідницька діяльність «Де живе повітря?» «Таємниці матінки природи» «Природа нашого краю» «Як людина втілює ідеї природи»Флешмоб «Краса вишиванки»
Робота з батьками. Батьківськізбори. Бесіди. Відвідування на дому. Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивалася відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практиці моєї роботи була впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. Іна даному етапі співробітництва в результаті загально виховної, індивідуальної та роботи більшість учнів підвищили рівень сформованості моральних, громадянських,естетичних та інших якостей особистості. Мені було дуже приємно працювати з такими учнями. Анкетування. Проекти
На кінець навчального року можна сказати:клас піддається навчанню (хоча іноді в деяких учнів недостатня самоорганізація), та проблеми з дистанційним навчанням;у класі загалом дружні стосунки. Помічником класного керівника є чудовий батьківський комітет, завдяки якому всі батьки організовані, чітко й зазвичай активно беруть участь у всіх справах класу . Принципових суперечностей «учитель — батьки» практично не було. Сподіваюсь в 3 класі результативність буде значно кращою.