Досвід з національно-патріотичного виховання учнів Харківської гімназії № 82 Харківської міської ради Харківської області

Про матеріал
Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Патріотичне та духовно-моральне виховання забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціально-політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.
Перегляд файлу

Автор досвіду

заступник директора з виховної роботи

Харківської гімназії № 82

Кириченко Світлана Валентинівна

 

Досвід з національно-патріотичного виховання учнів

Харківської гімназії № 82 Харківської міської ради Харківської області

     Мета досвіду: через реалізацію системного і цілеспрямованого комплексу заходів створення системи патріотичного і духовно-морального виховання підростаючого покоління для формування соціально-активної особистості з розвиненою національно – патріотичною свідомістю, яка має почуття національної гордості і громадянської відповідальності за своє майбутнє.

    Актуальність досвіду: Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Патріотичне та духовно-моральне виховання забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціално-політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.

 Основні завдання виховної діяльності гімназії зумовлені пріоритетними напрямами реформування освіти, визначеними в Національній стратегії розвитку освіти в Україні, Національній програмі виховання дітей та учнівської молоді, Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Основних орієнтирах виховання учнів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти.

Завданнями національно-патріотичного виховання учнів в гімназії є:

  • формування особистісних рис громадянина України;
  • формування високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної свідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу;
  • виховання поваги до Конституції України, Законів України;
  • виховання в учнівської молоді шанобливого ставлення до державних символів – Державного Герба України, Державного Прапора України, Державного Гімну України;
  • формування в учнів відданості та вірності українському народові, готовності до захисту України, забезпечення її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості;   
  • визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
  • сприяння набуттю учнями патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння  спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
  • формування в учнів розвинутої духовності, моральної, художньо – естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту;
  • формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
  • формування мовленнєвої культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;
  • спонукання зростаючої особистості до активної дії проти сепаратизму, шовінізму, фашизму;
  • формування здорового способу життя, прагнення до фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві.

Відповідно нормативних документів, що регламентують дане питання, патріотичне виховання закладу наскрізно пронизує весь навчально-виховний процес, органічно поєднує національне, громадянське, моральне, родинно - сімейне виховання, сприяє формуванню в учнів та їх батьків національних та загальнолюдських цінностей.

Національно – патріотичне виховання здійснюється за такими напрямами:

  • героїко-патріотичнийформування готовності українського патріота до виконання своїх громадянських і конституційних обов'язків, свідомого прагнення служити своїй державі та захищати її національні інтереси, здійснення бойового або трудового подвигу в ім'я Батьківщини;
  • військово-патріотичнийпідготовка до військової служби, формування моральних засад майбутніх захисників Батьківщини, наслідування традицій Збройних сил України;
  • громадянсько-патріотичний - процес вироблення в особистості чіткої громадянської позиції у суспільстві, формування стійких патріотичних переконань та уміння відстоювати їх в умовах реальної дійсності.
  • історико-патріотичнийзабезпечення духовної єдності поколінь українських патріотів, розуміння ролі історичних знань про свою країну, про свій народ, його традиції та звичаї, відновлення і вшанування національної пам'яті, виховання гордості за свій народ, наслідування його історичних і культурних традицій, усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини;
  • еколого-патріотичнийформування відповідального ставлення до природного середовища України, відповідального виконання законів життя людини в природі та суспільстві;
  • духовно-патріотичний формування інтелектуальних, духовних цінностей українського патріота на основі українських народних традицій, кращих надбань народної та родинної педагогіки, його морально-етичний, художньо-естетичний, фізичний розвиток;

Національно-патріотичне виховання в гімназії здійснюється у формах:

  • лекції;
  • уроки мужності;
  • бесіди, розповіді;
  • екскурсії до музеїв військових частин;
  • зустрічі із ветеранами війни;
  • зустрічі із ветеранами АТО;
  • залучення учнів до участі у роботі гуртків військово-патріотичного спрямування;
  • змагання з військово-прикладних видів спорту;
  • військово-спортивні ігри;
  • екскурсії до музеїв;
  • екскурсії до військових частин, закладів військового спрямування.

Система національно-патріотичного виховання гімназії:

Національно-патріотичне виховання здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість.

 

Концепція національно-патріотичного виховання молоді як основний документ у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання школярів спрямовує діяльність педагогічного колективу гімназії у царину національної та загальнолюдської культури.

ЇЇ реалізація відбувається через заходи, які стали вже традиційними в гімназії а саме: відзначення Дня незалежності України, заходи до Міжнародного Дня Миру, відзначення Дня партизанської слави, відзначення Дня Захисника України, заходи з нагоди визволення України від фашистських загарбників, відзначення Дня української писемності та мови, відзначення до Дня гідності та Свободи, вшанування пам’яті жертв Голодомору, відзначення Дня Збройних Сил України, відзначення Дня соборності України, єдиний урок «Герої Небесної Сотні», вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, відзначення Дня примирення, Дня Перемоги над нацизмом у другій світовій війні, заходи з вшанування державних символів України тощо.

 Завдяки залученню учнів до учнівського самоврядування відбувається формування соціально-активної особистості. Дитячо-юнацька громадська організація «Єдність» плідно працює в гімназії з 2007 року.

Учні беруть активну участь у різноманітних конкурсах, фестивалях, започаткованих районною та міською організаціями учнівського самоврядування таких як: конкурс учнівських творів «Мій родовід» (номінації: «Ордени і медалі моєї родини», «Герої живуть серед нас»), конкурс учнівських проектів «Харків – місто моєї мрії», фестиваль шкільних ДЮГО «Діти Харкова – за мир!» - акція «Стрічка миру», фестиваль «Патріоти України», створення електронної збірки «Спогади ветерана», флеш-моб «Футболка надії, акція «Діти Харкова - захисникам України», конкурс творчих робіт вільного жанру «Присвята рідному місту», виготовлення патріотичних сувенірів «Збережемо мир разом», конкурс малюнків та творів «Учні-захиснику України», фестиваль шкільних ДЮГО «Самоврядування-це ми», фестиваль «Діалог національних культур» та багатьох інших.

З 2014 року гімназія є учасником Всеукраїнських проектів «Школа миру», «Юні миротворці». За цей час учні гімназії взяли участь у більш ніж 80-ти волонтерських акціях та проектах, які були ініційовані районною та міською організаціями учнівського самоврядування і спрямовані на допомогу воїнам АТО, пораненим, які проходять лікування у шпиталях, переселенцям із зони АТО, онкохворим дітям, дітям, які постраждали під час антитерористичної операції, ветеранам ІІ світової війни, постраждалим жителям міста Балаклеї, на допомогу Харківському питомнику, інших.

Наші учні мають друковані роботи у збірках «Во имя жизни, мира и любви» спілки воїнів-інтернаціоналістів та «Мрії про Україну» Харківської обласної громадської організації.

Постійно видається шкільна газета «Гімназист 82».

Досягнення дитячо-юнацької громадської організації «Єдність» 

за останні п’ять років:

2013/2014 навчальний рік

- ХІV Національний конкурс шкільних газет, газета «Гімназист 82» отримала диплом лауреата;

- обласна ХІV молодіжна історико - краєзнавча конференція «Військове минуле рідного краю», 6 переможців;

- фестиваль шкільних євроклубів - грамота Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації «За активну участь у святкових заходах з нагоди відзначення Дня Європи на Харківщині»;

- диплом Департаменту освіти ХМР за ефективну діяльність у складі ХМОУС та вагомий внесок у розвиток учнівського громадського руху ДЮГО Харківської гімназії № 82;

- міський конкурс «Мій родовід», 4 переможці;

- міський конкурс-огляд шкільних музеїв, номінація «Кращий військово-патріотичний музей-2014», диплом ІІІ ступеня;

- міський фестиваль ДЮГО «Запали свою зірку», диплом ІІІ ступеня.

2014/2015 навчальний рік

- ХVІІІ Міжнародний конкурс шкільних медіа, диплом лауреата.

- міська науково-технічна виставка-конкурс молодіжних інноваційних проектів «Майбутнє України», 1 переможець;

- міський конкурс «Мій родовід», 1переможець;

- грамота Департаменту освіти ХМР за активну громадську діяльність та значний внесок у розвиток учнівського самоврядування ДЮГО «Єдність»;

- міський VІ фестиваль дитячих екранних робіт ХМОУС, перемога в номінаціях «За пропаганду здорового способу життя засобами кіномистецтва» та «За глибину розкриття теми екранного твору».

2015/2016 навчальний рік

- ХІV національний конкурс шкільних газет, диплом лауреата.

- Всеукраїнська філософська краєзнавча конференція  «Мій рідний край, моя Земля очима сучасників», 1 переможець;

- Всеукраїнська експедиція учнівської молоді «Моя Батьківщина-Україна», 1 переможець.

- міський фестиваль «Діалог національних культур», номінація «Ми різні-ми рівні», диплом І ступеня,

- міський фестиваль «Діалог національних культур», номінація «Моя багатонаціональна школа», диплом ІІІ ступеня;

- міський конкурс «Мій родовід», 2 переможці;

- міський Фестиваль «Діти Харкова - за мир», диплом ІІІ ступеня;

- міський Фестиваль шкільних ЗМІ ХМОУС, номінація «Шкільна газета», диплом ІІІ ступеня.

2016/2017 навчальний рік

- ХІ Всеукраїнська філософська історико-краєзнавча конференція учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій нарід», 1 переможець.

- міський конкурс «Харківщина – конкурентно спроможний регіон», 2 переможці;

- міський Фестиваль шкільних ДЮГО «Самоврядування-це ми», номінація «Ми-успішна команда», диплом ІІ ступеня;

- міський Фестиваль «Патріоти України», диплом ІІІ ступеня.

2017/2018 навчальний рік

- ДЮГО «Єдність» нагороджено дипломом ІІІ ступеня ХМР «За високі показники розвитку учнівського самоврядування в навчальному закладі та сприяння роботі ХМОУС»;

  • перемога у ХІІ конкурсі творчих робіт-2018 на теми збереження природи, енергоресурсів ХМГО «Енергія миру», І місце;
  • міський фестиваль шкільних ЗМІ-2018, напрям «Шкільне періодичне видання», грамота за ІІІ місце;
  • міський фестиваль шкільних ЗМІ-2018, напрям «Шкільне відео», грамота за ІІ місце;
  • V Дебатний турнір «Харківської шкільної дебатної Ліги», ІІІ місце;
  • студентський фестиваль соціальної відеореклами, відеоролик «Соціальні мережі: користь чи шкода?», І місце в номінації відеореклама;
  • перемога у районному етапі конкурсі-захисту учнівських проектів 3-6 класів «Харків очима небайдужих дітей» та участь у міському етапі (сертифікат);
  • перемога у районному етапі фестивалю черлідингу та груп підтримки, диплом ІІ ступеня та участь у міському етапі;

2018/2019 навчальний рік І семестр:

  • диплом І ступеня Департаменту освіти Харківської міської ради «За ефективну діяльність у складі Харківської міської організації учнівського самоврядування у 2017/2018 навчальному році».

Харківська гімназія № 82 Харківської міської ради Харківської області гідно презентує місто Харків, Харківську область в аспекті національно-патріотичного виховання.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку