ДОТОРКНИСЬ СЕРДЕНЬКОМ ДО ПРИРОДИ

Про матеріал
Програмовий зміст: виховувати шанобливе ставлення до природи, уміння бути обережними, не нашкодити їй, передбачати позитивні і негативні наслідки втручання. Розвивати у дітей зацікавлення, інтерес до всього живого, до природи. Формувати у дітей уявлення про те, що оточуюча нас природа потребує бережного ставлення і захисту, закріплювати знання дітей про природоохоронні правила поводження в лісі та біля водойми.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект заняття з екологічного виховання

«ДОТОРКНИСЬ СЕРДЕНЬКОМ

ДО ПРИРОДИ»

 

 

 

 


Програмовий зміст: виховувати шанобливе ставлення до природи, уміння бути обережними, не нашкодити їй, передбачати позитивні і негативні наслідки втручання. Розвивати у дітей зацікавлення, інтерес до всього живого, до природи. Формувати у дітей уявлення про те, що оточуюча нас природа потребує бережного ставлення і захисту, закріплювати знання дітей про природоохоронні правила поводження в лісі та біля водойми.

Матеріал: природоохоронні знаки, матеріал для гри «Склади рибку», озеро, ліс, акваріум, рибки, водорості, корм для рибок.

Хід заняття.

Діти під спокійну музику заходять до залу.

- Діти, ви знаєте, у мене сьогодні гулко б'ється серце. А у вас? Покладіть свої долоньки собі на груди, прислухайтесь. Чуєте? Як ви думаєте від чого так стукоче серце?

- А моє серденько відчуло весняний подих. Це весна розбудила його, позвала за собою в мандри. Мені так хочеться подорожувати. Малята, а на чому можна здійснити свою подорож? Давайте утворимо веселий потяг і поїдемо дружно.

Гра «Потяг»

- А ось і зупинка. Прислухайтесь, як весело щебечуть птахи. Он неподалік видніється ліс, а там річка. Діти, давайте пригадаємо з вами правила поводження в лісі, нехай нам про це розкажуть його мешканці. Давайте уявимо, що ми пташки.

- Чому ти, пташечко, стурбована? (Я стурбована голосним звучанням музики)

- А чого злякалася ти? (Я маю зляканий вигляд тому, що мене хотіли зловити діти)

- Чому у тебе такий стривожений вигляд? (У кущі знайшли моє гніздечко, і людська рука торкалася його)

- Чому такий веселий ти, шпаче? (Я повернувся з теплих країв і відразу знайшов будиночок, який зробили для мене умілі руки)

- А чому ти так дзвінко співаєш, синичко? (Цілу зиму про мене піклувалася турботлива дівчинка, вона кожного ранку годувала мене крихтами хліба)

- А тепер, діти, давайте уявимо себе квіточками. (Я підсніжник, з кожним роком моїх «братиків» стає все менше, бо люди виривають нас з цибульками. Я - конвалія, мої квіти мають лікувальні властивості, але їх люди збирають у букети, які через декілька днів викидають, тому я занесена до Червоної книги).

- А зараз ми з вами перетворимося на деревце.

- Чому плачеш ти, берізко? (Навесні люди «брали» з мене сік і забули замазати отвір, от сік біжить, а рана залишається відкритою) Чому ти, липко, стогнеш? (Гуляючи в лісі, молоді люди вирізали на мені свої імена)

- Чому засмучений ти, дубе? (На моєму гіллі гойдалися і обламали його) А тепер давайте, діти, підійдемо ближче до річки. Яка незвичайна водойма, спокійна і казкова. А я бачу якусь незнайомку.

«Танець Русалки».

Добрий день, малята, я Русалонька - володарка цього озера. А чому ти така сумна, у тебе таке красиве озеро? Воно дуже красиве, і я дуже люблю його, але воно мертве, рослини в ньому загинули, мої друзі теж. Кожного дня я запалюю вогники на цьому лататті в пам'ять про моїх товаришів. Колись на дні цього озерця ми гралися, веселилися, а тепер я залишилася одна. Русалонько, а чому загинуло твоє озерце?

До нашого озера потрапила брудна вода і знищила усіх у нашому королівстві. А ви малята не зашкодите моєму озерцю? Ні, мої діти знають, як поводити себе біля водойми. Чого не можна робити біля річки?

Трудовий десант.

- А зараз, Русалонько, діти зберуть непотріб, який небажаний для річки. Русалонько, я пропоную тобі поїхати з нами до нашого садка.

Гра «Потяг»

Ось ми і в садочку.

- Ой, і справді, як гарно в вашому садочку. Діти, а що це я бачу. Русалонько, у нас у садочку є теж своє підводне королівство. Зараз діти тобі розкажуть про нього. Скажіть, що це? Що є в акваріумі? Хто плаває в акваріумі? Що ви бачите на дні? Для чого потрібні камінці, мушлі? Що росте в акваріумі? Навіщо потрібні водорості? Як ви гадаєте, рибки бачать нас? Чому ви так думаєте? Вони нас бачать, тому що в акваріумі вода чиста, прозора, стінки у акваріума скляні. Діти, погляньте ось на цю найбільшу і найпомітнішу рибку. Її називають гурам, вона має красиве забарвлення, а ще пару великих вусиків, які допомагають пересуватися їй у воді, а також шукати здобич. Пам'ятаєте, колись ми спостерігали, як народжуються рибки у гупій, а турами - це рибки, які відкладають яєчка, так звані ікринки. Тато гурам поливає їх молочком, а мама їх оберігає від ворогів. Згодом з маленьких ікринок з'являться гурамчики. Діти, а що їдять рибки? Деякі види рибок їдять водорості, а інші - сухий корм і так званий мотиль. Мотиль - це маленькі, дрібненькі черв'ячки, які живуть у воді. (Вихователь годує в присутності дітей рибок)

Діти, давайте на згадку про наш садок виготовимо Русалоньці казкових рибок.

Гра «Склади рибку з геометричних фігур»

Дякую, мої друзі. Колись ми з своїми подругами любили грати в гру «Карасі і щука», тож хочу вас повеселити.

Гра «Карасі і щука»

- Гарно у вас, але мені час повертатися до свого озерця, не можу я без нього. Та хочу на останок подарувати вам вірш — молитву:

Мамо, глянь як сяють

В небі зорі золоті

- Кажуть люди, то не зорі

Душі сяють то святі.

- Кажуть хто на цьому світі

Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

Зла ніколи не робив.

Бог того послав на небо

Ясно зіркою сіять.

-Правда, мамо, то все душі,

А не зорі то горять.

Тож навчи мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла

І робить не вміла зла.

Можливо і справді, діти, зорі - то наші душі, вітер - то наш подих, сонячний промінь - то тепло нашого серця, весела пташка за вікном - то наша думка, а ота маленька срібляста рибка - то наше кохання. Тож прошу вас, збережіть усе довкола, не дозвольте собі зламати гілку, вбити пташку, розтоптати метелика, зупиніть тих, хто спробує це зробити. Пам'ятайте мої настанови!

doc
Пов’язані теми
Людина і світ, Виховна робота
Інкл
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку