Довідка про стан викладання предмету " Пізнаємо природу".

Про матеріал
У довідці висвітлено стан викладання предмету "Пізнаємо природу" серед здобувачів освіти 5 класу.
Перегляд файлу

 

АНДРІЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

КАРПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ДІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

вул. Державна 26, с. Андріївка, Широківський р-н, Дніпропетровська обл., 53760

e-mail: andriivska_szh@ukr.net, код ЄДРПОУ 26239715

 

Довідка про стан викладання

предмету « Пізнаємо природу» у 5 класі НУШ

 

Згідно з річним планом роботи закладу освіти  протягом жовтня-лютого 2023 року адміністрацією ліцею було вивчено стан викладання пізнаємо природу  у 5 класі.

У ході перевірки були  відвідані  уроки пізнаємо природу в 5 класі, перевірено документацію: календарні та поурочні плани вчителя, стан ведення  класного журналу із предмету, проведено вивчення дотримання вимог щодо змісту, обсягу навчальної програми та рівня знань, умінь і навичок здобувачів освіти.

Предмет "ЯДС" у початковій школі викладала учитель початкових класів : Людмила Петрівна Золот , . Предмет "Пізнаємо природу" в основній школі викладає вчитель Світлана Анатоліївна Кривобок  .

На вивчення предмету «Пізнаємо природу» у 5 класі виділено по 2 тижневі години.

Природнича освітня галузь: 2022-2023 н.р.  охоплює формування наскрізних в усіх ключових компетентностях умінь. Передбачає реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання у природничій освітній галузі. Ураховує наступність між циклами навчання на рівнях початкової та базової середньої освіти.Орієнтується на компетентнісний потенціал, що визначає здатність природничої освітньої галузі формувати всі ключові компетентності через розвиток умінь і ставлень та базові знання. Інтегрований курс для 5-6 класів природничої освітньої галузі представлений такою програмою:  модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т. В.). Метою природничої освітньої галузі є формування особистості учня, який знає та розуміє основні закономірності живої і неживої природи, володіє певними вміннями її дослідження, виявляє допитливість, на основі здобутих знань і пізнавального досвіду усвідомлює цілісність природничо-наукової картини світу, здатен оцінити вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі наслідки людської діяльності у природі, відповідально взаємодіє з навколишнім природним середовищем. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з природничої освітньої галузі передбачають, що учень:

  • пізнає світ природи засобами наукового дослідження;
  •  опрацьовує, систематизує та представляє інформацію природничого змісту;
  •  усвідомлює закономірності природи, роль природничих наук і техніки в житті людини;

 

  • відповідально поводиться для забезпечення сталого розвитку суспільства;

 

  •  розвиває власне наукове мислення, набуває досвіду розв’язання проблем природничого змісту (індивідуально та у співпраці з іншими особами).

 

 Одним із викликів реалізації основних засад Нової української школи є оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. У п’ятому класі здобувачів освіти у І семестрі оцінювали вербально,

У Протоколі №7 засідання педагогічної ради від 31 серпня 2022 року :для забезпечення наступності між підходами до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти початкової та базової середньої освіти у І семестрі 5 класу підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснювати за рівнявою шкалою , а його результати здійснювати позначати словами або відповідними літерами :

  • «початковий» – «П»,
  • «середній»- «С»,
  • «достатній»- «Д»,
  • «високий» -«В».
  • Також слід супроводжувати його вербальної характеристикою з орієнтацією на досягнення учня, а не на помилки та невдачі,
  • При переході від ПО за рівневою шкалою в І семестрі до оцінювання за бальною шкалою в ІІ семестрі у МОН рекомендують ( і педагогічна рада «затвердила») : при виставленні річної оцінки перевагу надати оцінкам за ІІ семестр . Якщо рівень результатів навчання здобувачів освіти визначити неможливо ( через тривалу відсутність) у КЖ та свідоцтві досягнень робиться запис «н/а»( не атестований(на)).

 Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти, йдеться в методичних рекомендаціях МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів (Міністерством освіти і науки України затверджені «Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/.

Методичне забезпечення 5 класу здійснюється на основі Модельної програми автор: Коршевнюк Т.В.,  підручника : « Пізнаємо природу», авторТетяна Коршевнюк, Ольга Ярошенко. Календарні плани вчителя складено згідно  чинної Модельної програмами з урахуванням методичних рекомендацій. Поурочні плани відображають роботу вчителів з виконання державних стандартів.

Учитель, проводячи уроки, насамперед приділяє увагу завданням пізнавальним, також тим завданням, які спрямовані на відтворення вивченого матеріалу. Досить часто використовуються завдання проблемно – пошукового характеру, практичного і дослідницького. Систематично використовуються  різні види дидактичних ігор, цікаві пізнавальні вправи (загадки,  шаради, кросворди тощо), що сприяє полегшенню засвоєння матеріалу. На уроках використовуються методи навчання: пояснювально – ілюстративні, репродуктивні, частково – пошукові, дослідницькі, метод проблемного  викладу. Перевага також надається практичним роботам, демонстраційним, спостереженню в природі, екологічному моделюванню та прогнозуванню, вирішенню ситуативних завдань, а також практичній діяльності з охорони природи. Вчитель на уроках застосовує такі методи : спостереження, опису, дослідження, аналізу, вчить здобувачів освіти робити висновки, презентації та відеоролики, практичні зошити з цікавими завданнями онлайн, фішбоун, ЗД сцени, створення схем, діаграм, хмару тегів, філворди, бліц- опитування, знайди зайве, спіймай помилку, гру «Європейські перегони».

На етапі завдання додому використовує такі методи: німа картосхема, вгадай за початком, павутинка дискусій, створи цікаву розповідь по темі.

 

Відвідані уроки свідчать, що  вчитель враховує вікові особливості здобувачів освіти, розвиває  їх пізнавальну активність, створює на уроці атмосферу зацікавленості, здійснює міжпредметні зв'язки, використовує дидактичні та наочні матеріали, застосовує різноманітні ігрові вправи з метою розвитку емоційної сфери, уваги, пам'яті, мислення, зв'язного мовлення . Крім того, для вчителя важливим є уміння розподіляти активність - свою власну і школярів - шляхом розгортання різних видів діалогічних форм,  за допомогою організації інтерактивної навчально-пізнавальної діяльності.

Рівень навчальних досягнень учнів :

Кл

ПІП дитини

 

Стан успішності за І семестр

П

С

Д

В

5

Шляк Нікіта

 

 

 

+

 

5

Ніколаєнко Олена

 

 

 

+

 

5

Марениченко Юлія

 

 

 

 

+

5

Новицька Софія

 

 

+

 

 

Проаналізувавши навчальні досягнення учнів   5 класу можна зробити висновок, що на 7-12 перший семестр закінчило 10 учнів з 13, що становить 77 % навченості учнів.  Це свідчить про засвоєння учнями знань в основному на достатньому рівні.

            Уроки пізнаємо природу мають навчально-пізнавальний характер і  спрямовані  на формування в учнів загальнонавчальних умінь і навичок та ключових компетенцій. У цьому пріоритетним для педагога є діяльнісний підхід, використання для пізнання навколишнього світу різних методів і прийомів, робота з різними джерелами інформації для розв’язування проблемних завдань.

Поряд із фронтальними та індивідуальними формами роботи учитель застосовує інноваційних методик та використанням інформаційно-комунікаційних засобів (наприклад, відеосюжетів, віртуальних екскурсій тощо), що сприяє формуванню в учнів комунікативної та соціальної компетентностей. Під час викладання  предмета педагог широко застосовує міжпредметні зв’язки, опираючись на знання учнів з математики, фізичної культури та  життєвий досвід.

Важливе значення для реалізації вимог програми є робота над підготовкою «Міні-проєктів» у 5 класі, яка здійснюється як на уроці, так і в позаурочний час, так само відбувається їхня презентація. Впровадження проєктної технології спрямоване на стимулювання інтересу здобувачів освіти до самостійного здобуття нових знань і застосування їх шляхом розв’язування проблем у конкретній практичній діяльності. Усі запропоновані міні-проєкти мають, як правило, короткотерміновий характер та інтегрований зміст.

Вчитель, що викладає предмет, розуміє, що важливе значення для емоційно-естетичного сприйняття природи мають спостереження за природою, дидактичні ігри, власні дослідження, вирішення ситуативних завдань, творчі завдання.  Тому й практикує такі форми роботи на уроках, адже це  позитивно впливає на формування емоційного ставлення до природи, навчає оцінювати власну діяльність, сприяє розвитку уяви і фантазії.

Перевірка класних журналів показала, що основним видом оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів, як і повинно бути, є тематичне. Проте у ІІ семестрі вчитель С.А. Кривобок здійснює й поточне оцінювання. Тематичне оцінювання здійснюється на основі виконання учнями підсумкових робіт та з урахуванням поточного оцінювання. Підсумкові заняття проводяться у формі тестування.

              Виходячи з вищесказаного,

рекомендую:

1.   Звернути увагу на те, щоб учні вміли давати повні та змістовні відповіді на поставлені запитання, розвивати критичне мислення, вчити висловлювати та доводити власні думки.

1.3. Провести захід   Первоцвіти, День землі.

 

Заступник директора                  О.А.Писаренко

docx
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
3902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку