Довідка
Від 29 жовтня 2021р.
Про стан викладання
та рівень навчальних досягнень
учнів з фізичної культури у Роксоланівській гімназії
Відповідно до плану роботи школи на 2021-2022 навчальний рік адміністрацією школи протягом навчального року було вивчено стан викладання фізичної культури та рівень фізичної підготовки і розвитку учнів
Комплексне вивчення на основі розробленої пам’ятки дало можливість охопити всі питання та зосередити увагу на провідних проблемах.
Під час вивчення відвідано та проаналізовано уроки, проведено бесіди з учителями та учнями, досліджено рівень навчально-матеріального й методичного забезпечення та ефективність його використання в навчально-виховному процесі, рівень фізичного розвитку учнів 5-11 класів, перевірено стан ведення документації, проаналізовано стан участі школярів у спортивно-оздоровчих заходах.
У школі працює 1 вчитель фізичної культури :
Навчальні заняття зі школярами проводяться на базі спортивного майданчика та спортивної кімнати. На спортивному майданчику є відповідний комплекс нестандартного обладнання ( ігрові майданчики – волейбольне та футбольне поля, зони бігу, стрибків та метання, турніки тощо). Спортивна кімната забезпечена необхідним гімнастичним обладнанням, баскетбольним щитом, шведською стінкою, на 40% дрібним спортивним інвентарем (метальними м’ячами та гранатами, скакалками, гімнастичними палицями, обручами та кубіками, шашками та шахами тощо ). Обладнання, технічні засоби навчання належним чином систематизовані та якісно зберігаються. Проте, спортивний зал (кімната) перебуває в такому стані, що проводити навчальні заняття небезпечно.
На заняттях належна увага приділяється питанням охорони життя та здоров’я учнів. Своєчасно проводяться перевірки та складаються відповідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у спортивній кімнаті та на спортивному майданчику, двічі на рік (кінець серпня та січень) обстежується нестандартне обладнання на міцність, відповідно до вимог реєструють усі види інструктажів, під час навчальних занять питання дотримання учнями норм безпеки постійно знаходяться в полі зору вчителів, вони професійно страхують учнів під час виконання окремих вправ, а саме акробатичних елементів, стрибків через гімнастичного козла, вправ на перекладині тощо.
Педагогиня в роботі керується навчальними програмами, ознайомлена з методичними рекомендаціями щодо викладання фізичної культури в поточному навчальному році, окремими нормативними документами з предмета, методичними посібниками, бере участь у роботі шкільного МК вчителів природничого циклу.
Розроблено основні документи планування навчально-виховного процесу – графік розподілу й проходження навчального матеріалу; робочий план реалізації навчальної програми на семестри, план спортивно-масової роботи, плани-конспекти уроків.
Більшість відвіданих уроків характеризуються раціонально вибраною структурою. Марина Євгенівна дотримується головних вимог до сучасного уроку фізкультури : забезпечення диференційованого підходу до учнів з урахуванням стану їхнього здоров’я, рівня фізичного розвитку, рухової підготовленості та статі; забезпечення освітньої, виховної, оздоровчої спрямованості; формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами; забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання та реалізації міжпредметних зв’язків.
На уроках вчителька забезпечують інтенсивний розвиток в учнів основних рухових умінь з урахуванням сенситивних періодів розвитку дітей шкільного віку. Заняття характеризуються високою моторною щільністю, реалізацією принципів індивідуалізації та диференціації навчання. Підбиваючи підсумки частини чи всього уроку, педагоги використовують метод розбору, у старших класах він має колективний характер.
На більшості відвіданих уроках і позакласних заняттях оптимально були розв’язані триєдині завдання (освітні, виховні, оздоровчі), а також розвивались в учнів краса рухів, постава, грація, ритміка, пластика, естетична й м’язова насолода, виховувалось терпіння, загальна витривалість, самодисципліна, воля до досягнення гуманної перемоги. Вдало використовувались методи заохочення, що сприяло підвищенню результативності діяльності школярів.
Оптимально дозувались фізичні навантаження , при цьому застосовувались різні засоби : повідомлення теоретичних знань в інтервалі відпочинку, зміна діяльності тощо. На постійному контролі педагога школярі, які за станом здоров’я віднесені не до основної групи з фізкультури, та ті, які погано себе почувають на уроці. Виконувався систематичний контроль за частотою серцевих скорочень учнів, їхнім зовнішнім виглядом, самопочуттям. Уроки вчителів відзначаються різноманітністю змісту, вибором раціональних форм організації діяльності учнів. В процесі викладання оптимально реалізують дидактичні принципи навчання: свідомості та активності, наочності, доступності та індивідуалізації, системності та послідовності тощо.
Результати вивчення рівня фізичної підготовки учнів
Клас |
Кількість учнів |
Рівень навчальних досягнень |
% якості знань |
|||
В |
Д |
С |
Зараховано |
|||
5 |
15 |
4 (26,6%) |
2 (13,3%) |
- |
9(60%) |
40% |
6 |
18 |
4(22,2%) |
3 (16,6%) |
2(11,1%) |
9(50%) |
38,8% |
7 |
16 |
5(31,25%) |
3 (18,75%) |
- |
11(68,75%) |
50% |
8 |
15 |
5(33,3%) |
2 (13,3%) |
- |
8(53,3%) |
46,7%% |
9 |
10 |
4(40%) |
2(20%) |
- |
4(40%) |
60% |
10 |
10 |
4(40%) |
- |
- |
6(60%) |
40% |
11 |
8 |
5(62,5%%) |
- |
- |
3(37,5%) |
62,5% |
Заходи з організованого проведення уроків і позакласних заходів, система роботи вчителів із пропаганди здорового способу життя, показу досягнень українських спортсменів на світовому рівні тощо сприяють вихованню учнів. Засобами фізичних вправ, змагань «Олімпійська Україна», «Козацькі забави», «Старти Надій», спеціально проведеними заняттями «Здорова дитина – здорова нація», «Абетка здорового способу життя», ритуалами нагородження кращих спортсменів школи учителі пропагують здоровий, гармонійний спосіб життя.
Зміст домашніх завдань, які учні отримують на уроках, спрямований на розвиток фізичних умінь, повторення в домашніх умовах найпростіших рухових дій, опанованих на уроках, із застосуванням прийомів самоконтролю.
Педагогиня проводить позакласну роботу з предмета, яка певною мірою визначається потребами та побажаннями учнів, які часто є ініціаторами багатьох починань, нерідко вносять свої пропозиції не тільки вчительці фізичної культури та класним керівникам, а й адміністрації школи.
Але під час вивчення стану викладання фізичної культури виявлені й недоліки в роботі:
Виходячи з вищезазначеного,рекомендую:
Учителю фізичної культури Венгловській М.Є.:
.
Заступник директора з НВР С. Гарнаженко