Довідка за наслідками персонального контролю «Стан роботи класних керівників 10 – 11 класів з виховання національної свідомості учнівської молоді»

Про матеріал
Надається довідка за наслідками персонального контролю «Стан роботи класних керівників 10 – 11 класів з виховання національної свідомості учнівської молоді», яка була проведена в межах тематичного місячника національно - патріотичного виховання
Перегляд файлу

Довідка

за наслідками персонального контролю

«Стан роботи класних керівників 10 – 11 класів з виховання

національної свідомості учнівської молоді»                                                                                    

 

           Згідно річного плану роботи школи, наказу по школі  здійснений персональний контроль  з питання «Стан роботи класних керівників 10 – 11 класів з виховання  національної свідомості учнівської молоді». 

         Мета контролю:

-  виконання вимог щодо патріотичного виховання учнів;

-  знання педагогами нормативно-правових документів, що регламен­тують діяльність школи  з патріотичного  ви­ховання;

-  змістовність планів виховної роботи, відповідність віковим особливостям дітей;

-  ефективність методів та прийомів у роботі з дітьми; доцільність обраних педагогами форм організації роботи з патріотичного  виховання;

-  матеріали класних керівників;

            Патріотизм – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Звичайно, ні. І якщо в суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе до бездержавності і ще гіршого життя...

Школа – це відтворення суспільних та освітніх змін,  унікальний соціальний інститут, через який проходить абсолютно кожен, тому складно недооцінити її роль у процесі національно-патріотичного виховання підростаючого покоління. За сучасних умов національне виховання дітей і молоді набуло особливої актуальності. Свідченням цього є низка нормативно-правових документів, зокрема:

-Указ Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки»

-Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

-Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 "Про День Гідності та Свободи";

-Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 "Про День Соборності України";

-Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 "Про День захисника України";

-Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 "Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності";

-Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 "Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини";

-Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 "Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти";

-наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 "Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді";

-наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 "Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України";

-лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 "Про проведення Уроків мужності";

       Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним. Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні– це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене. 
     Громадянсько - патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається з:

  • громадянської освіти та громадянського виховання; 
  • військово - патріотичного виховання;
  • правового виховання;
  • морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу;
  • соціального проектування та учнівського самоврядування.
          Вище перелічені складові громадянсько - патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами. Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так и під час позакласної роботи. Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, національної свідомості, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу. 
        Шляхами реалізації громадянсько-патріотичного виховання у позакласній роботі є  насамперед тематичні місячники та декади: місячники національно-патріотичного виховання (щорічно проходять у жовтні), правового виховання та декада права (грудень), морально – етичного виховання (січень), Вахта пам'яті до дня Перемоги.
               Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята, які проводяться в школі, а саме: День писемності; День слов’янської писемності ; Шевченковські свята; Деньскорботи з нагоди Голодоморів та політичних репресій; Трагедії під Крутами; Дня Збройних сил України; Дня Захисника України;  День Миру; День Соборності; День козацтва; День  партизанської слави; День Перемоги; Інтердекада; Визволення Донбасу, міста Бахмута, України від німецько – фашистських загарбників; День Конституції; День Незалежності України;  День  Гідності і свободи тощо.

           Учні старшої   ланки активні організатори  вище перелічених свят: ретельно готують свята, приймають в них активну участь.

         Адміністрацією школи  приділяється значна увага питанню національно-патріотичного виховання школярів. Видано наказ від 30.08.2018 № 227 «Про організацію виховної роботи та посилення патріотичного виховання у школі» та затверджені заходи з організації виховної роботи та посилення патріотичного виховання. У січні було переглянута робота класних керівників 10 – 11 класів:

10А клас – класний керівник Ердик І.А.,

11А клас – класний керівник Шепель О.А.,

11Б  клас – класний керівник Місечко О.Ю.

         Аналіз планів виховної роботи показав, що класні керівники працюють в напрямку патріотичного виховання учнівської молоді, заплановані та проводять виховні заходи з цього напряму.  Значну увагу заслуговує робота класного керівника 10А класу Ердик І.А.,  яка сама патріотично налаштована, так і в своїй роботі приділяє велику роль вихованню національної свідомості  своїх вихованців. Мета роботи класного керівника сприяти вихованню у молоді почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечувати створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку учнів класу. Учні 10А класу -  активні учасники гри «Сокіл – Джура», підготували та провели в цьому році загальношкільні заходи до Дня пам’яті жертв Голодоморів, Дня Соборності. 

        Класний керівник 11А класу Шепель О.А. проводить свою роботу згідно плану виховної роботи, вихованці Ольги Анатоліївни відрізняються серед учнів старшої ланки високою самостійністю, позитивного відношення до навчання, учні – активні учасники шкільних і міських конкурсів та олімпіад. Робота в класі проводиться згідно плану, націлена на всебічний розвиток учнів класу. Впродовж 2018/2019 навчального року  пройшли класні години «Творча Донеччина – майбутнє держави», «Визволення Донбасу присвячується», «Що таке для мене Батьківщина?», проведені міжкласні спортивні змагання «Козацькі розваги» до Дня збройних Сил України.

           Класний керівник 11Б класу Місечко О.Ю. значну увагу приділяє патріотичному вихованню. Основні напрями виховної роботи відповідають виховному плану школи та класу. Впродовж 2018/2019 навчального року в класі проведені такі заходи: урок,  присвячений  річниці визволення Донбасу, дискусія «Яким має бути патріот країни», брали участь у міжкласних спортивних змаганнях «Козацькі розваги» до Дня збройних Сил України, захист презентацій «Мій рідний край», бесіда «Що для мене Батьківщина ?», вікторина «Видатні Українці» тощо.

          Формування національної свідомості учнів старшої школи сприяють уроки «Захист  Вітчизни», який ведуть учителі Кіцула О.В.  та  Місечко О.Ю.  Кожний урок починається з Гімну України, Програма також сприяє вихованню патріотичних  почуттів.  На уроках історії України, які проводить учитель історії Іваненко В.А., розглядаються питання, які допомагають формувати громадянську позицію та національну свідомість учнів.

          

      

 

 

10А

11А

11Б

1

Чи любите Ви свою країну?

 

 

 

 

а) Так;    

 61

92

50

 

б) важко відповісти;    

32

8

29

 

в) ні;

7

0

21

2

Чи пишаєтесь Ви тим, що є громадянином України? 

 

 

 

 

а) Так;    

46

62

33

 

б) важко відповісти;    

46

39

38

 

в) ні;

11

0

21

3

Чи знаєте Ви історію свого рідного міста?

 

 

 

 

а) Так;    

68

54

50

 

б) важко відповісти;    

18

39

25

 

в) ні;

14

8

25

4

Чи дотримується Ваша родина звичаїв та традицій нашого народу?

 

 

 

 

а) Так;    

43

46

29

 

б) важко відповісти;    

32

54

54

 

в) ні;

28

0

17

5

Чи поважаєте Ви українську мову?

 

 

 

 

а) Так;    

79

100

71

 

б) важко відповісти;    

14

0

25

 

в) ні;

11

0

4

6

Чи спілкуєтесь Ви українською мовою?

 

 

 

 

а) Так;    

14

23

21

 

б) важко відповісти;    

43

54

8

 

в) ні;

46

23

71

7

Чи  потрібна Україні друга державна мова?

 

 

 

 

а) Так;    

46

23

58

 

б) важко відповісти;    

32

31

2

 

в) ні;

25

46

29

8

Чи вважаєте Ви службу в армії обов’язком громадянина України?

 

 

 

 

а) Так;    

25

8

8

 

б) важко відповісти;    

21

69

29

 

в) ні;

54

15

63

9

Чи вважаєте Ви себе патріотом України?

 

 

 

 

а) Так;    

28

39

25

 

б) важко відповісти;    

54

39

33

 

в) ні;

14

23

38

10

«Як ви вважаєте, що об’єднує населення України  в єдину націю?».

 

 

 

 

а) патріотичні почуття;

21

31

29

 

б)  рівні права громадян України;

39

46

21

 

в) єдина державна мова;

0

15

21

 

г) спільна історія;

28

39

38

 

д) спільна територія.

32

8

25

11

Що ви вважаєте предметом своєї гідності?

 

 

 

 

а) місце, де народилися і виросли;  

46

46

33

 

б)українську природу;

28

23

33

 

в)прапор, герб, гімн;

4

8

4

 

г)національні свята;

4

15

8

 

д) визначні українські постаті;

14

23

21

 

є) нічого;

21

8

21

12

Хто на вашу думку вплинув на формування ваших патріотичних почуттів? 

 

 

 

 

а) школа; 

25

15

8

 

б) батьки; 

18

39

33

 

в)оточення, друзі; 

7

8

4

 

г)ЗМІ;

0

0

4

 

д)органи влади.

4

0

8

 

є) ніхто;

57

46

50

13

Чи ведуть у вас в сім’ї бесіди про патріотичне виховання:

 

 

 

 

а) Так;    

14

23

8

 

б) важко відповісти;    

29

15

6

 

в) ні;

64

62

67

14

Чи проводять у вас в класі виховні години щодо  патріотичного виховання:

 

 

 

 

а) Так;    

89

85

75

 

б) важко відповісти;    

4

0

13

 

в) ні;

7

15

12

 

              Учні в своїй більшості розуміють мету національного виховання, люблять свою країну, пишаються тим, що вони громадяни України, поважають українську мову та розуміють, що  державна мова повинна бути одна – українська. Але в родинах старшокласників не ведуться розмови про патріотичне виховання, це було видно з відповідей. На питання «Чи ведуть у вас в сім’ї бесіди про патріотичне виховання», відповідь «так» - 10А клас – 14%, 11А – 23%, 11Б – 8%, тому роботу треба проводити не тільки з учнями , але і з батьками вихованців.

        На питання  «Чи любите ви свою країну?» відповідь «так» була – в 10А класі – 61%, в 11А – 92%, в 11Б – 50%.  На питання «Чи пишаєтесь ви тим, що є громадянином України?», відповідь «так»  - в 10А – 46%, в 11А – 62%, в 11Б – 33%.  На питання «Чи вважаєте ви себе патріотом України?», позитивно відповіли з 10А класу 28%, з 11А – 39%, з 11Б – 25%. Відповідь «ні» була відповідно -  54%, 39%, 33%. Що стосується історії рідного міста, на це питання відповіли «так» - 10А класу – 68%, 11А – 54%, 11Б – 50%.  Класним керівникам 10 – 11 класів  ще є над чим працювати, бо любов до держави починається з обізнаності про рідний край та поваги до того місця, де народились та ростуть.

    На питання «Чи проводять у Вас в класі виховні заходи щодо патріотичного виховання?» відповіді «так» були у 10А – 89%, в 11А – 85%, в 11Б – 75%.

Картина відповідей всіх старшоклаників така:

 

             Класним керівникам треба посилити роботу з формування національних почуттів у дітей, виховання національної свідомості. Планувати виховні заходи так, щоб в них активну участь приймати члени учнівського самоврядування. Треба усвідомлювати, що молоді люди, яких сьогодні виховуємо, – активна сила політичних змін і залежно від того, які цінності вони вносять у ці зміни, яку культуру впроваджують, з якими знаннями й перспективними планами йдуть у життя, багато в чому буде залежати майбутнє суспільства.

Серед реальних шляхів покращення рівня національно-патріотичного виховання в школі наступні:

1.Посилити контроль за організацією виховної роботи в школі за рівнем вихованості учнів. Результати контролю узагальнювати у довідках та підсумкових наказах.

2.Розширити мережу гуртків патріотичного, громадянського, краєзнавчого спрямування та залучити дітей до участі в цих гуртках.

3. Продовжити практику проведення Уроків мужності, Всеукраїнських благодійних акцій «Лист солдату», «Допоможи солдату», «Діти школи – воїнам АТО» тощо.

4.Розширити напрями співробітництва навчальних закладів із соціальними інститутами та громадськими організаціями з питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді, зміцнити шефські зв`язки з військовими частинами.

українського народу за територіальну цілісність нашої країни, участь випускників навчальних закладів, односельців в антитерористичній операції. 

5. Активізувати залучення батьківської громадськості до виховного процесу.

6. Орієнтувати педагогічних працівників на посилення патріотичної складової в процесі запровадження програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

1. Класним керівникам  10А Ердик І.А., 11А класу Шепель О.А.,  11Б класу Місечко О.Ю.  посилити діяльність з учнями щодо формування національної свідомості, патріотичних почуттів.

2.Класним керівникам 1 – 11 класів:

2.1. Планувати виховну роботу згідно Програми  «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

2.2.Направляти зусилля на виконання Заходів національно – патріотичного виховання.

2.3. Удосконалювати роботу з формування  національної свідомості у учнів школи через системну роботу з патріотичного виховання. 

                     

 

 

Заступник директора з ВР

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку