Драматизація казки «Ріпка» на новий лад» (для дітей старшого дошкільного віку).

Про матеріал

Гра-драматизація – це синтетичний вид діяльності дошкільників. Виникнення її можливе при наявності у дітей міцних знань літературного тексту, навичок виразного читання, вміння адекватно рухатись, використовувати свою міміку та жести, вміння створювати ігрове середовище, добираючи необхідні атрибути.

Ігри-драматизації – це відтворення сюжету літературного твору власними діями виконавців ролей, використання ними засобів виразності – інтонації, міміки, пантоміми. Драматизація відбувається на основі особистих дій виконавців ролей.

Своєрідність кожного ігрового образу створюється при драматизації казок, авторських творів, полягає у єдності типової і індивідуальної характеристик. Уміння виділяти характерні якості персонажів формується у процесі нагромадження знань про тварин, професії людей, стан природи. Маючи відповідні уявлення, дошкільники легко відтворюють спосіб пересування різних живих істот, їх характерні пози.

Іграм-драматизаціям притаманні основні риси творчості ігор: наявність задуму, спільних рольових і реальних подій і відношень та інших елементів ситуацій. Також самостійність і самоорганізація дітей.


Перегляд файлу

Ярошенко Інна Вікторівна,  музичний керівник

Васильківського дошкільного  навчального закладу №10 «Ластівка»

 

  Драматизація казки «Ріпка» на новий лад» (для дітей старшого дошкільного віку).

Мета: продовжувати розвивати в дітей інтерес до театралізованої гри, бажання брати участь у спільній дії; удосконалювати вміння дітей передавати різні емоційні стани й характери героїв за казкою,  добирати музичні характеристики для створення образів персонажів, узгоджувати свої дії з діями партнерів; розвивати мовлення й уміння будувати діалог; продовжувати роботу над інтонаційною виразністю мовлення; викликати бажання грати на дитячих музичних інструментах; виховувати у дітей патріотичні почуття, дружні стосунки, бажання допомогати один одному.

Матеріал: засоби ІКТ, декорації, дитячі музичні інструменти, шапкинаголівники до казки.

Музична зала оформлена відповідною декорацією.

          Музичний керівник.

         Це було в нас в Україні,  де річки й озера сині, - Чиста в них вода прозора,  в дно глибоке світять зорі.

Це було в далекім краї… Круг поля розстелилися ліси! І ніжно так там соловей співає  про рідний край, що сповнений краси!

         Танок дівчаток (аудіо запис пісні Наталії Май «Наша родина».)

Музичний керівник. В одному мальовничому селі жив собі дід Панас. І була в нього дружна сімейка: баба Василина, онучка Марічка, пес Сірко, кицька Варварка та мишка Анфіска. І от якось ранньою весною пішов дід на вулицю, де грали музики.

Оркестр ДМІ виконує українську народну жартівливу мелодію «Женчичок-бренчичок». Виходить дід. Виконує таночок.

Дід.

Ох і славний я козак! Я не знаю слова «страх»!

В мене серце - як кришталь, дух у мене - немов сталь.

Я люблю свій рідний край, люблю Україну!

Її лани, зелений гай, в саду - рясну калину!

 Музичний керівник. Та й пішов дід на грядки. Взяв лопату, скопав город та й посадив ріпку.(Дід виконує відповідні рухи). Росла-росла ріпка, та й виросла.

 Виходить дівчинка-Ріпка, потягується до сонечка. Виконує танок (аудіо запис української народної пісні «Ой, Марічко!»).  Музичний керівник. Тягне дід ріпку, не витягне.

          Дід.

                   Ой, бабуню, де ти? Де? 

                    Скільки ще чекать тебе?

         Виходить баба. Співає пісню «Щедрий урожай» (автор невідомий).

         Дід з бабою намагаються витягнути ріпку.

 Музичний керівник. Ось уже удвох тягнуть ріпку! Тягнуть-тягнуть, та ніяк не витягнуть!

         Баба.

                   Гарна ріпка уродила, 

Що не витягнем ніяк!

                    Де ж твоя поділась сила? (Звертається до діда)            Чуєш, славний мій козак?

         Дід стурбовано чухає потилицю.

 Музичний керівник. Що ж робити бабусі з дідусем? Кличуть вони онучку Марічку.

          Виходить онучка. Виконує танок (українська народна мелодія «Господарочка»).

         Онучка.

                   Українка я маленька,

                   Так мене назвала ненька.

                    Щиро я свій рід кохаю,             Роду іншого не знаю!

                    Так завжди я буду жити,           Рідний край буду любити,                Діду й бабі помагати!

                   Так учила мене мати!

 Музичний керівник. Взялися дід за ріпку, баб за діда, внучка за бабу. (Дід, баба т онучка тягнуть ріпку). Тягнуть, та витягти не можуть! Гарний урожай уродив на городі! Та й покликали вони песика Сірка.

         Під веселу музику виходить Пес Сірко.

         Сірко.

                   Якщо друзі у вас є, життя радісним стає.

                   Разом можна все зробити. Ні! Без друзів не прожити!

                   Руку дружби вам  завжди подам,

                   Бо мати друзів – то є Божий дар!

          Музичний керівник. Ну що ж, з таким другом нічого не страшно! Не то вже ріпку витягти! От і взялися: дід за бабу, баба за діда, внучка за бабу, Сірко за онучку…(Дід, баб, онучка та Сірко намагаються  витягти Ріпку).

Та що це? Не можуть Ріпку витягнути! Можливо, Варварка допоможе?           Виходить Киця Варварка. Співає пісню «Пісню про дружбу» (музика  О. Янушкевич, текст М. Ясакова).

 Музичний керівник. Взялась Варварка за Сірка, Сірко за онучку, онучка за бабу, баба за діда, дід за ріпку. (Дід, баба,онучка, Варварка та Сірко намагаються витягти ріпку). Тягнуть-тягнуть, а ріпка все на місці. І нічого їм не залишається, як кликати на допомогу мишку Анфіску.

          Під веселу рухливу музику вибігає мишка Анфіска.

          Анфіска:

                   Ох і баба! Ох і дід!

                   Нічогісінько не можуть!

                   Їм зробити все, як слід, 

                   Друзі вірні допоможуть!

 Музичний керівник. Взялася Анфіска за Варварку, Варварка за Сірка, Сірко за онучку, онучка за бабусю, бабуся з дідуся, тягнуть-тягнуть… (Всі учасники тягнуть Ріпку). Ой, біда! Та як попадають всі!  (Всі падають)А Ріпка зверху! Отаку Ріпку виростив дідусь у себе на городі.

Всі учасники дійства стають півколом.

          Дитина 1.

                   Показали ми вам казку!

          Дитина 2.

                   Добру, вірну, стару казку!

          Дитина 3.

                   Казка – видумка! Та правда в ній завжди живе!

          Дитина 4.

                    Нелегко бути вірним другом,             Це як талант – уміть дружить!

                   Рідніше кровних – браття духом!

                   І їх навік не розлучить!

         Музичний керівник.

         Можна вибрать друга і по  духу брата,      Та не можна рідну матір вибирати!           Перше слово – мати. Друге – Україна,           Синьоока ненька, рідна та єдина!    Ми можем навчитись чужого звичаю,           І мову чужу, наче пісню, завчить!

                         Але і в раю не знайти тоді раю,

                         Якщо ми не будем Вітчизною жить!

         Все, що рідне, хай нам буде   Найдорожче і святе!

                         Рідна віра! Рідна мова!

                         Рідний край наш над усе!

 Дитина 5.

                   Де, скажіть, найкраще місце на землі?

                    Там, де над колискою мамині пісні!

                    Де трава шовкова, скупана в росі,              Де несуть веселку зоряні дощі!

          Дитина 6.

                    Де рясна калина під віконцем            Колихає в гронах ясне сонце!                     Там, де стелять ковдру заметілі,                   Щоб були простори білі-білі!

         Музичний керівник.

                   Де щодня радіють дорослі та малі.

         Всі разом.

                    Там і є найкраще місце на землі!

 Всі разом виконують пісню «Де така ще є земля?» (музика та текст М. Янченко). Музичний керівник представляє дітей - акторів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Павчук Орися Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондар Людмила
    Дуже цікава робота! Так тримати!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Похилько Светлана
    Гарний сценарій.Молодець
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дворнік Тетяна Анатоліївна
    Молодець! гарна розробка гри-драматизації. Раджу педагогам спробувати провести.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Стасюк Олена
    Чудовий сценарій!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Терещенко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pdf
Додано
24 березня 2018
Переглядів
16087
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку