ПЛАН РОБОТИ КОНСУЛЬТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ «ДІАЛОГ» ЯСЛА-САДКА №8 «ІСКОРКА». Консультаційний центр працює для допомоги батькам, чиї діти не охоплені дошкільною освітою.
ПЛАН РОБОТИ
КОНСУЛЬТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ «ДІАЛОГ»
ЯСЛА-САДКА №8 «ІСКОРКА»
НА 2017-2018 н.р.
№ п/п |
Зміст заходів |
Термін |
Відпові-дальні |
|
I. ОРГАНІЗАЦІЙНО- ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА
|
|
|
1. |
Підготовка та вивчення змін нормативно- правової бази ( Закони. Накази, Листи МОН, обласного та міського управління освіти) |
Вересень |
Завідувач педагоги |
2. |
Забезпечити систематичний облік дітей, які не відвідують ДНЗ на території , закріпленої за ясла-садком
|
|
Ст.медсестра |
3. |
Призначення осіб, відповідальних за роботу з сім ями різних категорій при здійсненні соціально- педагогічного патронату |
до 10.10 |
Завідувач
|
4. |
Виявлення та облік дітей , які виховуються в умовах сім ї та проживають в даному мікрорайоні, складання та узгодження списків за допомогою дитячої поліклініки. |
Вересень |
Ст.медична сестра, Вихователь-методист |
5 |
Створити і вести банк даних дітей, проаналізувати причини невідвідування ДНЗ
|
Вересень-жовтень |
Медична сестра, Вихователь-методист |
6.
|
Підготовка діагностичного інструментарія (анкети, тести експресс – діагностики)
|
Вересень |
Пр.психолог
|
7. |
Соціально- педагогічний патронат « Дошкільна освіта – всім дітям»:
|
Жовтень
|
Вихователі, пр. психолог |
8. |
Затвердження розкладу роботи соціально-педагогічного патронату, складу спеціалістів- консультантів та графіку їх діяльності |
до 10.10 |
Завідувач |
9. |
Здійснення відповідного обстеження дітей, що виховуються у сім’ях, різними спеціалістами за бажанням батьків
|
на протязі року |
Логопед Практичний психолог
|
10 |
Постійно поновлювати матеріал на сторінці «Консультпункт» сайта закладу |
Жовтень |
Пр. психолог |
11. |
Аналіз результативності проведеної роботи за рік |
травень |
Завідувач
|
12. |
Систематизація та узагальнення досвіду роботи за рік. |
травень |
Пр. психолог
|
|
II. МЕТОДИЧНА РОБОТА
|
|
|
1. |
Підготовка методичних рекомендацій та порад для батьків з питань розвитку , корекції, навчання та виховання дітей дошкільного віку, що виховуються в умовах сім ї за категоріями:
|
З вересеня по квітень
|
Пр. психолог |
2. |
Створення інформаційно - методичного банку з проблеми організації роботи з сім’ями дітей , що не відвідують ДНЗ.
|
Жовтень
|
Пр. психолог
|
3. |
Довідкове бюро: - « Планування роботи з батьками різних соціальних категорій» - « Форми та зміст роботи з батьками, діти яких готуються до школи»
|
Жовтень
Березень
|
Вихователь-методист. Пр. психолог
|
|
III. РОБОТА З БАТЬКАМИ
|
|
|
1. |
Опитування батьків та анкетування з питань: -організації життєдіяльності дітей в умовах сім ї - які форми психолого-педагогічної допомоги потребують у питаннях розвитку та виховання дітей |
Протягом року
|
Пр. психолог
|
2. |
Запрошення на Дні відкритих дверей у вікових групах: презентація розвивального середовища дидактичні посібники, умови для фізичного та пізнавального розвитку |
1 раз у квартал |
Вихователі
|
3. |
Діагностування рівня та особливостей розвитку дітей (індивідуально) |
За запитом |
Спеціалісти- консультанти |
4. |
Консалтингові послуги:
* Діагностування логопедом дітей та рекомендації батькам з питань корекції мовного розвитку дітей * Діагностування (експресс- тестування) дітей для виявлення рівня психо-емоційного розвитку та поради з психокорекція дітей практичний психологом * Рекомендації з досвіду навчання та виховання дітей дошкільного віку з різних розділів Базової програми , показ фрагментів занять та інших форм спілкування з дітьми педагогами вищої категорії. |
За графіком та за запитом батьків |
Логопед
Практичний психолог
Вихователі вищої категорії |
5. |
Відкриті перегляди індивідуальних занять з дітьми у спеціалістів ДНЗ |
За потребою батьків |
Логопед
|
6. |
Проводити консультації за планом та надавати пам’ятки батькам з різних аспектів організації життєдіяльності дітей |
На протязі року |
Вихователь-методист, пр.. психолог
|
7. |
Заочне спілкування з батьками по телефону, листування через сайт ДНЗ, Скайп: * Що дитина повинна знати та вміти , готуючись до шкільного життя. Портрет майбутнього школярика * Як здійснювати розвиток дитини дошкільного віку * Навіщо і як виховувати морально – етичні якості вашої дитини.
|
На протязі року |
Практичний психолог
|
|
ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА |
|
|
1. |
Бесіди з батьками, анкетування, опитування |
За графі- ком |
Практичний психолог
|
2. |
Обстеження дітей ( експрес- діагностика) Рекомендації батькам щодо практичний психологічного статусу дітей |
За потребою батьків |
Практичний психолог |
3. |
Запрошення батьків відвідувати корекційні заняття з практичний психологом |
За потребою батьків |
Практичний психолог |
4. |
Міні-заняття – тренінги для батьків та дітей в умовах ДНЗ |
За графіком |
Практичний психолог |
|
ВЗАЄМОДІЯ ЗІ ШКОЛОЮ
|
|
|
1. |
Організація спільних батьківські збори у старших групах ДНЗ за участю батьків , діти яких виховуються в умовах сім ї, вчителів початкової школи, практичний психологів, педагогів ДНЗ Питання: «Створення у родині, ДНЗ та школі належних психолого- педагогічних умов для підготовки майбутніх школярів» |
лютий |
Завідувач
|
2. |
Запрошення батьків дітей, що не відвідують ДНЗ, на спільні зі школою загальні батьківські збори з проблеми підготовки дітей до шкільного навчання. |
За планом |
Завуч Вихователь-методист
|
5 . |
Педклас для батьків майбутніх першокласників. Цикл лекцій: « Чому для майбутнього першокласника дуже важливий колектив однолітків |
1 раз у квартал |
Пр. психолог
|
|
« Як зберегти та зміцнити нервову систему старшого дошкільника» « Вплив батьківського ставлення на розвиток здібностей дитини» |
|
|
|
МЕДИЧНА СЛУЖБА
|
|
|
1 |
Виявлення дітей, які не відвідують ДНЗ |
вересень |
Медична сестра
|
2. |
Аналіз стану здоров я дітей
|
Протягом року |
Медична сестра
|
3. |
Складання списків дітей, не охоплених дошкільною освітою |
До10.10 |
Медична сестра
|
4. |
Медичні поради, консультації щодо стану здоров я дітей, рекомендації для подальшого лікування у спеціалістів - медиків
|
За графі-ком та за потребою батьків |
Лікар, Медична сестра
|
№ з/п |
Теми консультацій |
Термін |
Відповідальний |
1. |
Упровадження розпорядку дня та санітарно-гігієнічного режиму вдома |
Жовтень |
Медична сестра |
2. |
Зміст організацій й методики співпраці ДНЗ та батьків |
Жовтень |
Завідувач |
3. |
Патріотичне виховання дітей в умовах сім"ї |
Жовтень |
Вихователь-методист |
4. |
Як подолати батьківські страхи перед школою |
Жовтень |
Психолог |
5. |
Батькам про значення дрібної моторики рук |
Листопад |
Вчитель- логопед |
6. |
Спостерігаємо за навколишнім разом з дітьми.Поради батькам. |
Листопад |
Вихователь- методист |
7. |
Фізичний розвиток. Поради батькам |
Листопад |
Інструктор з фізичної культури |
8. |
Режим харчування дитини вдома. |
Листопад |
Медична сестра |
9. |
Пізнавальний розвиток. Поради батькам. |
Грудень |
Вихователь- методист |
10. |
Кмунікативно- мовленнєвий розвиток дітей. Поради батькам. |
Грудень |
Вчитель-логопед |
11. |
Трудова діяльність. Поради батькам |
Грудень |
Вихователь-методист |
12. |
Екологічне виховання. Поради батькам. |
Грудень |
Вихователі |
13. |
Соціалізація дитини дошкільного віку. |
Січень |
Вихователь-методист |
14. |
Гіперактивність та способи її корекції . |
Січень |
Психолог |
15. |
Організація харчування дітей вдома. |
Січень |
Медична сестра |
16. |
Соціальний захист дітей із різних категорій сімей. |
Січень |
Завідувач |
17. |
Вікові,психофізіологічні особливості дітей. |
Лютий |
Психолог |
18. |
Організація ігрової діяльності |
Лютий |
Вихователь-методист |
19. |
Створення умов для загартування і оздоровлення. |
Лютий |
Інструктор з фізичної культури |
20. |
Готуємо руку дитини до письма |
Лютий |
Вчитель- логопед |
21. |
Психологічна готовність до навчання у школі. |
Березень |
Психолог |
22. |
Профілактика відхилень у фізичному розвитку |
Березень |
Медсестра |
23. |
Мовленнєвий розвиток дітей |
Березень |
Вчитель-логопед |
24. |
Інноваційні технології в дошкіллі. |
Березень |
Вихователь- методист |
25. |
Профілактика відхилень у психічному і соціальному розвитку дітей . |
Квітень |
Психолог |
26. |
Звукова культура мовлення |
Квітень |
Вчитель-логопед |
27. |
Логіко-математичний розвиток дошкільнят |
Квітень |
Вихователь-методист |
28. |
Прищеплення культурно-гігієнічних навичок у дітей |
Квітень |
Медична сестра |