Тема: |
Древня столиця України |
|
Мета: |
формувати поняття про столицю України – Київ як політичний, культурний та історичний центр сучасної європейської держави; розширювати та поглиблювати знання учнів про історію міста; ознайомити з історичними та культурними пам’ятками столиці України; формувати комунікативні компетенції, навички колективної співпраці; виховувати патріотизм та повагу до культурних цінностей. |
|
Клас: |
3 |
|
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка. Дидактичне забезпечення: презентація, ребус, пісня «Києве мій», відео ролики з краєвидами Києва. |
||
Використані джерела: 1. Нові години спілкування 3 клас. Розробки виховних заходів. – 23-24 с. 2. Виховна година для учнів 3-4 класів «Київ-столиця України» [Електронний ресурс] /виховна година – режим доступу: https://vseosvita.ua/library/vihovna-godina-dla-ucniv-3-4-klasiv-kiiv-stolica-ukraini-94588.html3. Київ - столиця України [Електронний ресурс] / урок-усний журнал – режим доступу: https://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/35802/
|
||
Попередня робота: бесіди, читання легенд про Київ, знайомство з описами історії заснування Києва. |
||
Складова моделі успішного випускника: громадянин |
||
Орієнтир: громадянська позиція |
||
Форма проведення: уявна подорож |
||
|
Хід гри |
|
Вихователь: |
І. Організаційний момент |
|
|
ІІ. Повідомлення теми та мети заходу |
|
Вихователь: |
Сьогодні ми з вами, діти будемо подорожувати. Куди, запитаєте ви? А дізнаєтеся про це, коли розгадаєте ребус. (Слайд 1) |
|
Вихователь: |
Саме так. Сьогодні ми побуваємо у столиці нашої Вітчизни. |
|
Вихователь: |
Яке місто є столицею України? (Відповіді дітей) |
|
Вихователь: |
Кожна держава має свою столицю – головне місто країни. Столиця України – місто Київ. Київ – політичний та економічний центр нашої країни. Тут є Адміністрація Президента, Верховна Рада, Кабінет Міністрів, Верховний Суд України. Київ залишається у серці кожного, хто хоча б раз у ньому побував. Сьогодні і ви дізнаєтесь багато нового та цікавого. |
|
Вихователь: |
Отже, мандруймо до Києва! |
|
|
ІІІ. Робота над темою заходу |
|
Вихователь: |
Чим можна дістатися з нашого міста до столиці? (Відповіді дітей) |
|
Вихователь: |
Ну тоді вміщуємося зручно і в дорогу! |
|
Вихователь: |
Ось і Київ, любі діти, Серце нашої Вітчизни! Хочу вам я розповісти Опис гарний історичний. Місто це – немов казкове, Старовинне, і мов нове. (Слайд 2) |
|
Вихователь: |
На берегах Дніпра крутих, Весь помережений садами, Стоїть у сяйві днів нових Наш рідний Київ перед нами. Наш Київ розіслався На горах над Дніпром, Садами заквітчався, Мов дівчина вінком. |
|
|
Звучить пісня «Києве мій», муз. П.Майбороди, сл. М.Луценка. Під час звучання пісні демонструється відео з краєвидами Києва. |
|
Вихователь: |
Наш Київ – старовинне місто. Воно засноване понад півтори тисячі років тому. Колись оселилися тут люди і назвали своє місто Київ. Послухайте про це легенду. |
|
Учень: |
Колись давним-давно на цьому місці були тільки гори, вкриті густим лісом. У лісі жили дикі звірі: ведмеді, кабани, олені, дикі кози. А повз гори протікала, як і зараз, велика ріка. Одного разу прийшли сюди брати – Кий, Щек, Хорив та їхня сестра Либідь. Вони, мабуть, припливли човном по річці, бо доріг чи шляхів тоді майже не було, і люди могли найвільніше пересуватися річками. |
|
Учень: |
От яке гарне місце! - Сказали брати. - Побудуємо собі тут житло і будемо жити! Оселилися тут брати з сестрою на високих горах біля Дніпра. Кий сидів на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, що нині зветься Щекавиця, а Хорив – на третій горі, що прозвалася Хоревиця. І збудували град в ім’я старшого брата і назвали його Київ. «Град» – це так називалося тоді укріплення, огорожа». Чий град? «Кия, Київ-град». Отак і виникла назва Київ. |
|
Вихователь: |
Київ немов казковий велетень. На зелених кручах сяють куполи соборів. |
|
Вихователь: |
Перед вами Андріївський собор, Йому вже майже триста років! Він нас чарує знов і знов. Височить він над будинками, куполами вгору лине і мов небо підпирає, що над нами завжди синіє. (Слайд 3) |
|
Вихователь: |
Ось з’явився перед вами собор Володимирський суворий. Він великий і могутній, і разом з тим казковий. З голубими куполами, із чарівними як в казці, розписними воротами. (Слайд 4) |
|
Вихователь: |
А тепер перед вами Маріїнський палац. Тут приймають визначних гостей: президентів, послів, міністрів, які приїздять до України з різних країн світу. (Слайд 5) |
|
Вихователь: |
Київ – місто-красень, місто-сад. У Києві багато красивих вулиць. На всіх вулицях уздовж тротуарів висаджені дерева: каштани, липи, тополі, клени. Недаремно Київ називають одним із найзеленіших міст нашої країни. Особливо красиві вулиці навесні, коли починають цвісти каштани. Здається, наче все місто вдяглося в яскраве святкове вбрання і ось-ось засвітять свої білосніжні свічки. Каштани стали символом міста. У гербі Києва також зображена квітуча гілка каштана. На вулицях і площах Києва висаджено багато квітів. (Слайд 6) |
|
Вихователь: |
Найкрасивіша вулиця Києва-Хрещатик. Широкий, просторий, з зеленими алеями каштанів. Хіба можна повірити, що там у давнину був глибокий яр, а навколо шумів густий ліс. Яр цей називався Хрещатим. Від його назви пішла назва вулиці. (Слайд 7) |
|
Вихователь: |
В Києві є пам’ятник Богдану Хмельницькому – гетьману України, керівникові визвольних війн українського народу проти польсько-шляхетського гніту (1648-1654 р.р.). Площа на якій стоїть пам’ятник, має назву Софійська площа. (Слайд 8) |
|
Вихователь: |
Шанують у Києві пам’ять про видатних діячів культури, письменників, поетів, композиторів. Багато пов’язано з ім’ям великого українського поета і художника Т.Г.Шевченка. В парку, що носить його ім’я, встановлено пам’ятник поету. На постаменті слова Т.Г.Шевченка з І мене в сім’ї великій, В сім’ї вольній, новій Не забудьте пом’янути Незлим, тихим словом. (Слайд 9) |
|
Вихователь: |
Сьогодні Київ зачаровує людей красою золотоверхих храмів, архітектурою будинків і мостів. Але вам варто знати, що дуже багато пам’яток старовини не збереглися до наших днів. Колись такі прекрасні київські річки, як Либідь, Дарниця, Почайна вже давно не милують людей своєю красою… |
|
|
ІV. Підсумок |
|
Вихователь: |
Ось таку невелику уявну подорож ми з вами здійснили сьогодні. Ми ознайомилися тільки з декількома визначними місцями, які збереглися з давнини. А таких древніх історичних пам’яток у Києві дуже багато. |
|
Вихователь: |
Що сьогодні для вас було цікавим? Про що ви вже знали? Що дізналися нового? Про що бажаєте дізнатися? (Відповіді дітей) |
|
Учень: |
Київ серце України
Він пройшов усякі зміни |
|
Учень: |
Там церкви золотобанні, А в них дзвони міднокуті, Як задзвонять на світанні, В Україні всій їх чути. (Слайд 10) |
|
Вихователь: |
Київ…Україна…Ці слова з великою любов’ю промовляє кожний українець, бо в них духовна близькість до землі своїх батьків, родоводу українського. Тож дізнавайтеся про нове, вивчаючи історію рідної землі. Будьте патріотами, які цінують, поважають та люблять Україну. |
|