Древня столиця України

Про матеріал
Формувати поняття про столицю України – Київ як політичний, культурний та історичний центр сучасної європейської держави; розширювати та поглиблювати знання учнів про історію міста; ознайомити з історичними та культурними пам’ятками столиці України; формувати комунікативні компетенції, навички колективної співпраці; виховувати патріотизм та повагу до культурних цінностей.
Перегляд файлу

Тема:

Древня столиця України

Мета:

формувати поняття про столицю України – Київ як політичний, культурний та історичний центр сучасної європейської держави; розширювати та поглиблювати знання учнів про історію міста; ознайомити з історичними та культурними пам’ятками столиці України; формувати комунікативні компетенції, навички колективної співпраці;  виховувати патріотизм та повагу до культурних цінностей.

Клас:

3

Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка.

Дидактичне забезпечення: презентація, ребус, пісня «Києве мій», відео ролики з краєвидами Києва.

Використані джерела:

1.  Нові години спілкування 3 клас. Розробки виховних заходів. – 23-24 с.

2.  Виховна година для учнів 3-4 класів «Київ-столиця України» [Електронний ресурс] /виховна година – режим доступу: https://vseosvita.ua/library/vihovna-godina-dla-ucniv-3-4-klasiv-kiiv-stolica-ukraini-94588.html

3.  Київ - столиця України [Електронний ресурс] / урок-усний журнал  – режим доступу: https://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/35802/   

 

Попередня робота:  бесіди, читання легенд про Київ, знайомство з описами історії заснування Києва.

Складова моделі  успішного випускника: громадянин

Орієнтир: громадянська позиція

Форма проведення: уявна подорож

 

Хід гри

Вихователь:

І. Організаційний момент

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заходу

Вихователь:

Сьогодні ми з вами, діти будемо подорожувати. Куди, запитаєте ви? А дізнаєтеся про це, коли розгадаєте ребус. (Слайд 1)

Вихователь:

Саме так. Сьогодні ми побуваємо у столиці нашої Вітчизни.

Вихователь:

Яке місто є столицею України? (Відповіді дітей)

Вихователь:

Кожна держава має свою столицю – головне місто країни. Столиця України – місто Київ. Київ – політичний та економічний центр нашої країни. Тут є Адміністрація Президента, Верховна Рада, Кабінет Міністрів, Верховний Суд України. Київ залишається у серці кожного, хто хоча б раз у ньому побував. Сьогодні і ви дізнаєтесь багато нового та цікавого.

Вихователь:

Отже, мандруймо до Києва!

 

ІІІ. Робота над темою заходу

Вихователь:

Чим можна дістатися з нашого міста до столиці? (Відповіді дітей)

Вихователь:

Ну тоді вміщуємося зручно і в дорогу!

Вихователь:

Ось і Київ, любі діти,

Серце нашої Вітчизни!

Хочу вам я розповісти

Опис гарний історичний.

Місто це – немов казкове,

Старовинне, і мов нове. (Слайд 2)

Вихователь:

На берегах Дніпра крутих,

Весь помережений садами,

Стоїть у сяйві днів нових

Наш рідний Київ перед нами.

Наш Київ розіслався

На горах над Дніпром,

Садами заквітчався,

Мов дівчина вінком.

 

Звучить пісня «Києве мій», муз. П.Майбороди, сл. М.Луценка. Під час звучання пісні демонструється відео з краєвидами Києва.

Вихователь:

Наш Київ – старовинне місто. Воно засноване понад півтори тисячі років тому. Колись оселилися тут люди і назвали своє місто Київ. Послухайте про це легенду.

Учень:

Колись давним-давно на цьому місці були тільки гори, вкриті густим лісом. У лісі жили дикі звірі: ведмеді, кабани, олені, дикі кози. А повз гори протікала, як і зараз, велика ріка. Одного разу прийшли сюди брати – Кий, Щек, Хорив та їхня сестра Либідь. Вони, мабуть, припливли човном по річці, бо доріг чи шляхів тоді майже не було, і люди могли найвільніше пересуватися річками.

Учень:

От яке гарне місце! - Сказали брати. - Побудуємо собі тут житло і будемо жити! Оселилися тут брати з сестрою на високих горах біля Дніпра. Кий сидів на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, що нині зветься Щекавиця, а Хорив –  на третій горі, що прозвалася  Хоревиця. І збудували  град в ім’я старшого брата і назвали його Київ. «Град» – це так називалося тоді укріплення, огорожа». Чий град? «Кия, Київ-град». Отак і виникла назва Київ.

Вихователь:

Київ немов казковий велетень. На зелених кручах сяють куполи соборів.

Вихователь:

Перед вами Андріївський собор, Йому вже майже триста років! Він нас чарує знов і знов. Височить він над будинками, куполами вгору лине

і мов небо підпирає, що над нами завжди синіє. (Слайд 3)

Вихователь:

Ось з’явився перед вами собор Володимирський суворий. Він великий і могутній, і разом з тим казковий. З голубими куполами, із чарівними як в казці, розписними воротами. (Слайд 4)

Вихователь:

А тепер перед вами Маріїнський палац. Тут приймають визначних гостей: президентів, послів, міністрів, які приїздять до України з різних країн світу. (Слайд 5)

Вихователь:

Київ – місто-красень, місто-сад. У Києві багато красивих вулиць. На всіх вулицях уздовж тротуарів висаджені дерева: каштани, липи, тополі, клени. Недаремно Київ називають одним із найзеленіших міст нашої країни. Особливо красиві вулиці навесні, коли починають цвісти каштани. Здається, наче все місто вдяглося в яскраве святкове вбрання і ось-ось засвітять свої білосніжні свічки. Каштани стали символом міста. У гербі Києва також зображена квітуча гілка каштана. На вулицях і площах Києва висаджено багато квітів. (Слайд 6)

Вихователь:

Найкрасивіша вулиця Києва-Хрещатик. Широкий, просторий, з зеленими алеями каштанів. Хіба можна повірити, що там у давнину був глибокий яр, а навколо шумів густий ліс. Яр цей називався Хрещатим. Від його назви пішла назва вулиці. (Слайд 7)

Вихователь:

В Києві є пам’ятник Богдану Хмельницькому – гетьману України, керівникові визвольних війн українського народу проти польсько-шляхетського гніту (1648-1654 р.р.). Площа на якій стоїть пам’ятник, має назву Софійська площа. (Слайд 8)

Вихователь:

Шанують у Києві пам’ять про видатних діячів культури, письменників, поетів, композиторів. Багато пов’язано з ім’ям великого українського поета і художника Т.Г.Шевченка. В парку, що носить його ім’я, встановлено пам’ятник поету. На постаменті слова Т.Г.Шевченка з
його» Заповіту».

                                            І мене в сім’ї великій,

                                            В сім’ї вольній, новій

                                            Не забудьте пом’янути

                                            Незлим, тихим словом. (Слайд 9)

Вихователь:

Сьогодні Київ зачаровує людей красою золотоверхих храмів, архітектурою будинків і мостів. Але вам варто знати, що дуже багато пам’яток старовини не збереглися до наших днів. Колись такі прекрасні київські річки, як Либідь, Дарниця, Почайна вже давно не милують людей своєю красою…

 

ІV. Підсумок

Вихователь:

Ось таку невелику уявну подорож ми з вами здійснили сьогодні. Ми ознайомилися тільки з декількома визначними місцями, які збереглися з давнини. А таких древніх історичних пам’яток у Києві дуже багато.

Вихователь:

Що сьогодні для вас було цікавим?

Про що ви вже знали?

Що дізналися нового?

Про що бажаєте дізнатися? (Відповіді дітей)

Учень:

Київ серце України
І найстарше місто в світі,

Він пройшов усякі зміни
Гарний він в зимі і в літі.

Учень:

Там церкви золотобанні,

А в них дзвони міднокуті,

Як задзвонять на світанні,

В Україні всій їх чути. (Слайд 10)

Вихователь:

Київ…Україна…Ці слова з великою любов’ю промовляє кожний українець, бо в них духовна близькість до землі своїх батьків, родоводу українського.  Тож дізнавайтеся про нове, вивчаючи  історію рідної землі. Будьте патріотами, які цінують, поважають та люблять Україну.                              

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку