Без сім'і немає щастя на землі

Про матеріал
Уточнити, розширити, поглибити уявлення дітей про сім’ю, родину, рід, їх значення в житті людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу; розвивати активність мислення, творчу уяву, почуття обов’язку перед родиною; виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.
Перегляд файлу

Тема:

Без сім’ї немає щастя на землі

Клас:

3

Мета:

уточнити, розширити, поглибити уявлення дітей про сім’ю, родину, рід, їх значення в житті людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу; розвивати активність мислення, творчу уяву, почуття обов’язку перед родиною; виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.

Матеріально-технічне забезпечення:

дидактичне забезпечення: вірші, пісні про маму, тата; конверти з різними картинками для конкурсу.

      технічні засоби навчання: ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.

      використані джерела інформації:

  1.   Нові години спілкування 3 клас. Розробки виховних заходів. – 11-16 с.
  2.  Без сім’ї немає щастя на землі [Електронний ресурс] / виховна година – режим доступу: https://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/45139/

Складова моделі успішного випускника: громадянин, творча особистість

Орієнтир складової моделі успішного випускника: знання та збереження сімейних цінностей (виховання поваги, любові, турботи до членів родини)

Педагогічний інструментарій: підхід: компетентнісний, технології: колективно-групового навчання, форма роботи: виховна година

Ознаки успішного зростання випускника: 

 

Хід заходу

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація діяльності, повідомлення теми і мети заходу

Вихователь:

В Україні говорять: «без сім’ї немає щастя на землі». Саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ, навчається любові й добра, тут учиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам'ять свого роду.

Родина – це не тільки родичі, це друзі, наш клас й увесь народ. Батьки – це найцінніше, що є в кожної дитини.

Вихователь:

Усе, що є найкраще у дитини:

Її талант, культура, доброта –

Від тата й мами йде і від родини –

Незаперечна істина свята.

Сім’я, родина – це велике диво,

Там є любов і ласка, і тепло.

Там дітям затишно і радісно, й щасливо,

Тепер у нас і завжди так було.

Як тато є й матуся є рідненька,

Там добре дітям, є в них доброта.

В дітей тоді й сорочечка біленька,

І ластівкою мрія залітає.

Сім’я, родина в кожного хай буде,

В ній стільки щастя, мудрості й тепла!

Живіть щасливо на землі цій, люди,

Й щоб доля ваша світлою була!

Вихователь:

Прекрасно, коли в  сім’ї панують мир і злагода, взаєморозуміння,повага, кохання, вірність, тепло, затишок. Через сім’ю ми – діти – виходимо в суспільство. У  сім’ї  передають естафету досвіду поколінь, що ми повинні нести далі, щоб передати її своїм дітям і тим самим – майбутньому. Ми сподобляємося дорослим, копіюємо їх, орієнтуємося на їх поведінку. Тому недарма в народі кажуть: «від доброго дерева добрий пагінець одійде, од добрих батька й матері піде й добра дитина».

 

ІІІ. Робота над темою заходу

Вихователь:

Батьки і діти! Діти і батьки!

Нерозділиме і одвічне коло.

Ми засіваємо житейське поле,

І не на день минущий – на віки!

Вихователь:

Мати й батько – найрідніші, найближчі кожному з нас люди. Вони нам дарують життя. Вони вчать нас правил життя між людей, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. І перше слово, що вимовляє дитина, – це слово «мама».

Учень:

Є немало мам у світі,

Мами добрі, мами світлі.

Та одна є наймиліша.

Хто така? Скажу вам я –

Рідна матінка моя.

Учень:

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся.

 

Діти слухають пісню «Мама і я» муз. О.Янушкевич, сл.М.Ясакова

 

Слухання легенди «За день до Дня народження»

Вихователь:

-     Завтра я з’явлюся на світ, міркувало немовля. А в Бога запитало: «Скажи, Боже, що мені робити у тому світі? Адже я нічого не знаю і дуже боюся». І відповів Бог немовляті: «Не хвилюйся, маленький, я дам тобі Янгола,який постійно буде поряд, буде любити тебе безмежно, захищатиме від горя і біди».

-    А як звати того Янгола?

-    Це неважливо, адже ти будеш називати його мамою!

Вихователь:

Мама. Матінка. Матуся. Ненька. Одне єдине слово, але скільки воно значить для кожного з нас. Скільки в цьому слові ніжності, ласки, доброти. Немає друга ближчого і ріднішого, ніж мама. Всі наші радості і печалі, мрії і прагнення разом з нею. І все розуміє просте материнське серце. Мати – це лагідна вдача, тепло, невичерпна ласка, щедрість.

Вихователь:

Слід згадати та віддати шану, як у народі кажуть, голові сім’ї – батькові. Справді, батько – господар у домі. Роль батька у  сім’ї неоціненна. Він суворий і вимогливий. Його любов до дітей стримана і врівноважена.

Учень:

Тато мій дуже гарний, сміливий і дужий,

Він уміє, напевно, все в світі робить!

Я люблю свого таточка рідного дуже!

Ну, та як же мені татуся не любить?

Учень:

 Самостійними бути нас тато навчає.

 Бути мудрими, добрими тато нас вчить.

 Бо життя непростим дуже часто буває,

 А тому треба вчитися в світі цім жить.

 

Діти слухають пісню «Тато і я» муз. К.Мяскова, сл. Л.Реви

Вихователь:

Кожна людина з великою любов'ю і душевним трепетом згадує те місце, де народилася, де минуло її дитинство. Те родинне вогнище, де живуть мама, тато, бабуся, дідусь, сестри, брати. А що треба дитині, щоб вона почувалася щасливою?

Учень:

Що дитині треба?

Дім красивий, білий.

І як світлий образ,

Мамин погляд добрий.

Учень:

Й батька дорогого

Чути добре слово.

А ще було б добре

Мати сестру й брата.

І щоб завжди з нами

Був наш рідний тато.

Учень:

Ще дитині треба неба голубого,

Хліба золотого.

Та щоб сни щасливі

В ліжко прилітали.

Учень:

А ще Бога прошу,

Свій уклін приношу –

Дідусеві довго жити

І бабусю всім любити!

Вихователь:

Усі теплі слова, які звучать на адресу наших мам, стосуються і бабусь. Що є подвійними мамами. Саме вони мають удвічі більше клопотів. Хай же буде на землі довіку прославлена ваша материнська ласка, якої вистачає і на онуків.

Учень:

Моя бабуся краща поміж всіх,

Вона всіх приголубити уміє.

У неї добрі очі, щирий сміх,

Її побачу і душа радіє.

Учень:

У неї в серці стільки доброти,

Неначе море, стільки в нім любові.

Все зрозуміє і за все простить,

І лине щирість в кожнім слові.

Учень:

І стільки правди й мудрості в словах,

Ну, що не скаже, вислів це крилатий!

І стільки ніжності в простих її піснях,

Що з нею кожен день, мов свято.

Вихователь:

Постійним помічником бабусі є дідусь – господар родини!

Учень:

Мій сивий, лагідний дідусю,

Я до землі тобі вклонюся

За теплоту твою і ласку,

За мудре слово, гарну казку.

Учень:

Ти хороший і ласкавий,

Ти привітний, добрий, славний.

Будь здоровий, не хворій,

Мій дідусю, дорогий!

Вихователь:

 Батькова хата, мамина пісня, дідусева казка, бабусина вишиванка – усе це родовідна пам'ять, символи України, наші обереги. Ми всі український  народ, який складається з родин – малих і великих, дружних і працьовитих. Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, і наша школа, і весь народ український. Родина до родини – народ. А щоб нашому українському роду не було переводу, потрібно берегти його, шанувати.

Вихователь:

Сьогоднішній наш захід – це освідчення в любові до своєї сім’ї, бажання зробити для неї щось приємне. Захід триває і я пропоную вам декілька розважальних конкурсів.

 

Конкурс «Кольорові кульки»

Завдання: лопнути кульку, взяти папір, який був у ній, прочитати завдання та виконати його.

  1. Заспівати куплет улюбленої маминої пісні.
  2. Розповісти про улюблену страву татуся.
  3. Назвати всі квіти, які вирощує на дачі бабуся.
  4. Назвати українські страви, які починаються на літеру «м».
  5. Розповісти про професію дідуся.
  6. Розповісти про сімейні традиції.
  7. Зробити комплімент сусідові праворуч від вас.

 

Конкурс «Передбачення майбутнього»

Завдання: всім учасникам заходу роздаються невеликі конверти, в яких лежать картинки з різними зображеннями. Кожне зображення – передбачення майбутнього. Діти дістають малюнки, називають, що на них зображено, а вихователь пояснює, що вони означають.

  1. Ґудзик – ви купите собі щось красиве із одягу.
  2. Цукерка – вас очікує солодке-пресолодке життя.
  3. Грошова купюра – ви будете надзвичайно багатими.
  4. Лавровий лист – на вас чекають успіхи у професійній діяльності.
  5. Котушка з нитками – далека дорога у далекі краї.
  6. Метелик – вам дуже пощастить, ви будете кружляти на крилах успіху.
  7. Книга – вас чекають нові враження та нові знання.
  8.  Посмішка – посміхайтеся завжди, адже посмішка личить кожному, і робить нас щасливими.

 

IV. Підсумок

Вихователь:

У чому сенс щасливого життя?

Це батько, мати і дитя.

Це хліб, й до хліба на столі.

Це мир і радість на землі.

Учень:

Життя – це небо голубе.

Й сім’я, що любить так тебе.

Це освітлена сонцем хмаринка,

І в колисці маленька дитинка.

Учень:

Це барвистий метелик на сонці,

Й світлячок золотий на долоньці.

Це й рідна наша вкраїнська мова,

Це і батьківське мудре слово.

Вихователь:

Це і хвилі пшеничного поля,

Це широкі степи і роздолля.

Це минуле мого народу,

І культура та звичаї роду.

Учень:

Це лелече гніздо на хаті,

 Й соловейки на спів багаті.

 Це сади яблуневі квітучі,

 І розлогі вишні пахучі.

Учень:

Це і ніжний бузок біля тину, -

 І красі цій немає спину.

 Коло хати любисток і м’ята,

 Чорнобривцями теж багата.

Учень:

Життя – це вся моя родина,

І вільна наша Україна.

Життя – це тато і матуся,

Це є дідусь, і є бабуся.

Вихователь:

Хай буде ваше життя, діти, солодким-пресолодким, успішним, багатим на подорожі і професійні успіхи. Хай будуть ваші руки сильними, а душі зрячими! Хай поруч з мамою завжди йтиме тато! Хай кожен з вас матиме ці два крила не для того, аби літати, а щоб упевнено ходити по землі. Цінуйте, діти,  своїх батьків, бабусь дідусів, адже сім’я, родинна – це найцінніше, що має людина у своєму житті. Пам’ятайте про це завжди!

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку