Назва проекту: |
„ ДРОБИ СТАЮТЬ ЗРОЗУМІЛИМИ ” |
|
Основні питання: |
||
Ключове питання: |
Як дроби пов’язані з нашим життям? |
|
Тематичні питання: |
Як знання дробів може допомогти тобі в життя? Для чого мені потрібні дроби? Які бувають дроби? Як можна записувати дробові числа? |
|
Змістові питання: |
Які дроби називаються десятковими? Які розряди бувають у десяткових дробах? Чим відокремлюють цілу частину десяткового дробу від дробової? |
|
Стислий опис: |
||
Учні збирають інформацію стосовно десяткових дробів (історію виникнення десяткових дробів, складають казки, кросворди, ребуси про десяткові дроби…). Збирають інформацію про можливість використання десяткових дробів в побуті та для обчислення. Учні обговорюють проблеми застосування десяткових дробів в житті. Учні готують пропозиції (презентують їх) щодо використання властивостей додавання десяткових дробів.
|
||
Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект:
Класи, учні яких можуть прийняти участь в даному проекті – 5 клас. |
||
Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
||
Під час виконання проекту учні формують : Освітня галузь „ Естетична культура”
Освітня галузь „ Мови і літератури”
Освітня галузь „Технологія”
|
||
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
||
Під час виконання проекту учні вчаться:
|
||
Діяльність учнів: |
||
В ході виконання проекту учні знайомляться з учительською презентацією проекту, Темою проекту, Ключовим та Тематичними питаннями, презентують результати свого дослідження у вигляді короткого повідомлення результатів дослідження:
Підтверджують або спростовують власні гіпотези, ілюструють свої ідеї за допомогою кольорових малюнків, доповнюють матеріалами з Інтернету, обговорюють, намагаються вирішити проблему додавання десяткових дробів, роблять висновки. Учні вчаться планувати та створювати презентації, публікації. |
||
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: 2 тижні |
||
Вхідні знання та навички: |
||
Учні мають вміння користуватись комп’ютером, використовувати програму Word, Power Point, програму Publisher, самостійно шукати інформацію в Інтернет, друкованих виданнях. Матеріали та ресурси:
3. сканер 4. проектор 5. комп’ютер 6.засоби зв’язку з Інтернет
Програмне забезпечення:
Ресурси Інтернет:
Додаткові приладдя та матеріали: Папір, дискети, диски, файли, папки, годинник… Обдаровані учні: Учні самостійно вміють користуватись вищезазначеними програмами, комп’ютером та допомагають іншим учасникам проекту. Оцінювання знань та вмінь учнів: Оцінювання проводиться згідно складених форм оцінювання. Завершується оцінювання презентацією роботи в класі та оголошенням результатів конкурсу.
|
||
Планування реалізації проекту
„ ДРОБИ СТАЮТЬ ЗРОЗУМІЛИМИ ”
№ з/п |
Що потрібно зробити перед початком проекту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Придбати/позичити необхідні пристрої, (камера, сканер, проектор, тощо) |
Вчитель–предметник Вчитель інформатики |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Зарезервувати час в комп’ютерній лабораторії або бібліотеці |
Адміністрація, вчитель інформатики |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Знайти та зібрати книги/диски DVD/компакт-диски, що будуть використовуватись у вашому Проекті |
Вчитель-предметник, Бібліотекар |
За 3 тижні до початку проекту |
|
Налагодити зв’язок з класом-партнером (чи декількома класами) та обговорити умови та взаємодію для виконання спільного проекту |
Вчитель-предметник |
За 3 тижні до початку проекту |
|
Призначити спеціальний урочистий вечір для демонстрації закінчених учнівських робіт |
Вчитель-предметник |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Розіслати інформаційний бюлетень чи статтю, в якій розміщено інформацію про майбутній проект, батькам з проханням про допомогу |
Вчитель-предметник |
За 1 тиждень до початку проекту |
|
Запросити фахівців з даної теми для зустрічі з учасниками проекту |
Вчитель-предметник |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Запросити директора школи, представників місцевої газети для ознайомлення з роботою учнів |
Вчитель-предметник |
За 1 тиждень до кінця проекту |
|
Розподілити час роботи на комп’ютерах/визначити час роботи по змінах |
Вчитель-предметник Вчитель інформатики |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Визначити порядок зберігання учнівських файлів на шкільному комп’ютері та можливості доступу до них учнями |
Вчитель-предметник Вчитель інформатики |
За 1 тиждень до початку проекту |
|
Переконатися, що учні попередньо мають відповідні навички роботи з комп’ютером, та забезпечити можливості навчання тих, хто таких навичок не має |
Вчитель-предметник Вчитель інформатики |
За 2 тижні до початку проекту |
|
Що потрібно зробити протягом проекту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їх роботи в проекті |
Вчитель-предметник
|
В 1 день проекту |
|
Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал, надати рекомендації для подальшої роботи |
Вчитель-предметник
|
В 1 день проекту |
|
Організувати самостійну роботу учнів в проекті |
Вчитель-предметник
|
В 1 день проекту |
|
Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту |
Вчитель-предметник
|
В 1 день проекту |
|
Запросити фахівців, батьків за кілька днів до того, як вони мають прийти до школи |
Вчитель-предметник учні |
Протягом проекту |
|
Зробити фотографії учнів за роботою |
Вчитель-предметник учні |
Протягом проекту |
|
Оцінити учнівські проекти |
Вчитель-предметник
|
Останнього дня проекту |
|
Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (ваші власні висновки, висновки учнів, батьків). |
Вчитель-предметник Батьки, адміністрація |
Останнього дня проекту |
|
Що потрібно зробити по завершенні проекту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Розіслати листи подяки фахівцям, батькам/особам, що допомогли у реалізації проекту своєю роботою та фінансуванням |
Вчитель-предметник адміністрація |
По завершенні проекту |
|
Повернути обладнання, книги, приладдя |
учні |
По завершенні проекту |
|
Призначити презентацію для шкільної ради, батьківської ради, місцевої ради або спонсорів |
Вчитель-предметник
|
По завершенні проекту |
|
Включити результати цього проекту в наступні уроки свого навчального предмету, для яких ці Ключове та Тематичні питання є також важливими |
Вчитель-предметник
|
По завершенні проекту |
|
Вручити нагороди та відзнаки учням |
Вчитель-предметник
|
По завершенні проекту |
Додатки містять :
1. Критерії оцінювання презентації, публікації:
2. Приклад презентації переможця конкурсу презентацій, що проводився протягом тижня.
3. Контрольне опитування
4. Приклад публікації учнів 5 класів
5. Інструкцію по створенню презентації
Додаток
Критерії оцінювання для PowerPoint презентації
Учень (учениця)
|
|
|
|
Зразково (10 - 12 балів) |
Добре (6 – 9 балів) |
Задовільно (0 - 5 балів) |
|
|
Професійна подача матеріалу. Абсолютна увага аудиторії. |
Подача матеріалу задовільна. Аудиторія не повністю організована. |
Матеріал важко подається. |
|
|||
|
Слайди добре розкривають досліджувану тему |
Тема дослідження розкрита частково |
Відсутній взаємозв’язок між темою дослідження і слайдами. |
|
|||
|
Слайди ідеально зв’язані між собою. |
В подачі слайдів спостерігається сумбур |
Слайди не мають логічного зв’язку. |
|
|||
|
Дизайн презентації. Доречно дібрані анімаційні, звукові ефекти. |
Дизайн презентації достатньо добрий. Не завжди влучно дібрані звукові та анімаційні ефекти, фон, шрифти. |
Презентація погано читається, відсутні звукові та анімаційні ефекти, не вдало підібрані шрифти, фонові зображення. |
|
|||
|
Оригінальний підхід до оформлення презентації |
Очевидні ознаки авторських задумок з елементами творчості |
Відсутні творчість і оригінальність у оформленні презентації |
_____________________ (Суму балів розділено на 5 з
округленням в більшу сторону).
Додаток
Інформаційний листок оцінювання публікації
Ім’я: ____________________________ Клас______________________
Ключове питання:
Отримав |
Максимум |
математика (50 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
10 |
Використання математичних термінів |
|
10 |
Використання інформації, яка розкриває зміст ключового питання |
|
10 |
Зібрані дані показані відповідним чином у таблиці/діаграмі |
|
10 |
В таблиці(діаграмі) є всі відповідні написи і пояснення. |
|
10 |
Приведені математичні розрахунки |
|
50 |
ВСЬОГО З ФІЗИКИ |
Отримав |
Максимум |
ЗМІСТ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
5 |
Головна тема обговорення пов’язана з Ключовим питанням |
|
5 |
Деякі статті написані журналістським стилем, використовуючи питання: Що? Хто? Де? Коли? Як? |
|
5 |
Використані ще деякі елементи журналістського стилю – такі як редагування, реклама, стислий зміст випуску. |
|
5 |
Список учасників роботи, та яку саме роботу хто виконував, включаючи Використані матеріали та посилання. |
|
20 |
ВСЬОГО За зміст |
Отримав |
Максимум |
ОФОРМЛЕННЯ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
5 |
Всі елементи публікації пов’язані з Ключовим питанням |
|
5 |
Місце в публікації використане відповідним чином, ефективно у належному форматі. |
|
5 |
Тексти не мають орфографічних та граматичних помилок. |
|
5 |
Зображення/діаграми/графіки/таблиці збагачують презентацію. |
|
20 |
ВСЬОГО За Оформлення |
Коментарі:__________________________________________________
_________________________________________________________
Додаток
публікація
Прізвище, ім’я: ____________________________________________________ Клас______________________
Ключове питання:
Отримав |
Максимум |
МАТЕМАТИКА (60 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
10 |
Використання математичних термінів |
|
10 |
Використання інформації, яка розкриває зміст ключового питання |
|
10 |
Зібрані дані показані відповідним чином у таблиці/діаграмі |
|
10 |
В таблиці(діаграмі) є всі відповідні написи і пояснення. |
|
10 |
Використання малюнків, які розкривають зміст даної теми |
|
50 |
ВСЬОГО З математики |
Отримав |
Максимум |
ЗМІСТ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
5 |
Головна тема обговорення пов’язана з Ключовим питанням |
|
5 |
Деякі статті написані журналістським стилем, використовуючи питання: Що? Хто? Де? Коли? Як? |
|
5 |
Використані ще деякі елементи журналістського стилю – такі як редагування, реклама, стислий зміст випуску. |
|
5 |
Список учасників роботи, та яку саме роботу хто виконував, включаючи використані матеріали та посилання (якщо працюють в групах) |
|
20 |
ВСЬОГО За зміст |
Отримав |
Максимум |
ОФОРМЛЕННЯ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО) |
|
5 |
Всі елементи публікації пов’язані з Ключовим питанням |
|
5 |
Місце в публікації використане відповідним чином, ефективно у належному форматі. |
|
5 |
Тексти не мають орфографічних та граматичних помилок. |
|
5 |
Зображення/діаграми/графіки/таблиці збагачують веб - сайта |
|
20 |
ВСЬОГО За Оформлення |
Коментарі:___________________________________________________________________________________________________________
Додаток
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток
Комп’ютерну презентацію треба створювати та зберігати використовуючи програму Microsoft Power Point.
Зміст учнівської комп’ютерної презентації:
мінімум 4 / максимум 6 слайдів
мінімум 2 / максимум 6 малюнків, фотографій, анімацій
мінімум 2 / максимум 6 гіперпосилань
мінімум - / максимум 1 аудіозаписів