Дроби стають зрозумілими

Про матеріал
Схема навчального проекту "Дроби стають зрозумілими". Учні збирають інформацію стосовно десяткових дробів (історію виникнення десяткових дробів, складають казки, кросворди, ребуси про десяткові дроби…). Збирають інформацію про можливість використання десяткових дробів в побуті та для обчислення, обговорюють проблеми застосування десяткових дробів в житті, готують пропозиції (презентують їх) щодо використання властивостей додавання десяткових дробів.
Перегляд файлу

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План навчального проекту

Назва проекту:

ДРОБИ СТАЮТЬ ЗРОЗУМІЛИМИ

Основні питання:

Ключове питання:

Як дроби пов’язані з нашим життям?

Тематичні питання:

Як знання дробів може допомогти тобі в життя?

Для чого мені потрібні дроби?

Які бувають дроби?

Як можна записувати дробові числа?

Змістові питання:

Які дроби називаються десятковими?

Які розряди бувають у десяткових дробах?

Чим відокремлюють цілу частину десяткового дробу від дробової?

 

Стислий опис:

          Учні збирають інформацію стосовно десяткових дробів (історію виникнення десяткових дробів, складають казки, кросворди, ребуси про десяткові дроби…). Збирають  інформацію про можливість використання десяткових дробів в побуті та для обчислення. Учні обговорюють  проблеми застосування десяткових дробів в житті. Учні готують пропозиції (презентують їх)  щодо використання властивостей додавання десяткових дробів.

 

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект:

  1. математика
  2. інформатика
  3. музика та образотворче мистецтво
  4. українська мова і література
  5. біологія

 

Класи, учні яких можуть прийняти участь в даному проекті – 5 клас.

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Під час виконання проекту учні формують :

Освітня галузь „ Естетична культура”

  • сформувати в учнів систему естетичних цінностей як інтегральну основу світогляду, розвивати мистецькі уміння та компетентність, здатність до художньо-творчої самореалізації, виховувати потребу в духовному самовдосконаленні.

 

Освітня галузь „ Мови і літератури”

  • забезпечує вироблення і вдосконалення вмінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності ( аудіювання, читання, говоріння, письма);
  • мовна - засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини та формування мовних умінь і навичок;
  • діяльнісна (стратегічна) - формування загально-навчальних умінь і навичок, опанування стратегій, що визначають мовленнєву діяльність, передусім спрямованих на розв'язання навчальних завдань і життєвих проблем.

 

 

Освітня галузь „Технологія”

  • ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням;
  • формування наукового світогляду і стилю мислення учнів, розкриття ролі знання з математики в житті людини та суспільному розвитку;

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Під час виконання проекту учні вчаться:

  • висувати гіпотези щодо додавання десяткових дробів,
  •  складати план дослідження,
  •  збирати та аналізувати інформацію, знайдену в Інтернеті, енциклопедіях, підручниках,
  •  компонувати,
  •  встановлювати порядок слайдів, статей, малюнків;
  •  презентувати та доводити свою думку під час презентації, публікації;

Діяльність учнів:

        В ході виконання  проекту учні знайомляться з учительською презентацією проекту, Темою проекту, Ключовим та Тематичними питаннями, презентують результати свого дослідження у вигляді короткого повідомлення результатів дослідження:

  •  учнівської  презентації в режимі Power Point,
  • учнівської публікації в програмі Publisher;

 Підтверджують або спростовують власні гіпотези, ілюструють свої ідеї за допомогою кольорових малюнків, доповнюють матеріалами з Інтернету, обговорюють, намагаються вирішити проблему додавання десяткових дробів, роблять висновки.

       Учні вчаться планувати та створювати презентації, публікації.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: 2 тижні

Вхідні знання та навички:

    Учні мають вміння користуватись комп’ютером, використовувати програму Word, Power Point, програму Publisher, самостійно шукати інформацію в Інтернет, друкованих виданнях.

Матеріали та ресурси:

  1. фотоапарат      2. принтер

3.   сканер      4. проектор

5.   комп’ютер     6.засоби зв’язку з Інтернет

 

     Програмне забезпечення:

  1. Видавничі системи;
  2. Енциклопедія на компакт-диску;
  3. Програма опрацювання зображень;
  4. Веб-браузер для перегляду веб-сайтів;
  5. Програми для створення публікацій, презентацій.

     Ресурси Інтернет:

  1.   htt://www.solarenergy.iatp.org.ua
  2.   htt://www.meta.ua
  3.   htt://www.google.com
  4.   htt://www.animationfactory.com
  5.   htt://travel.kyiv.opg/map/

Додаткові приладдя та матеріали:

Папір, дискети, диски, файли, папки, годинник…

     Обдаровані учні:

Учні самостійно вміють користуватись  вищезазначеними програмами, комп’ютером та допомагають іншим учасникам проекту.

     Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання проводиться згідно складених форм оцінювання.

Завершується оцінювання презентацією роботи в класі та оголошенням результатів конкурсу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Планування реалізації проекту

„ ДРОБИ СТАЮТЬ ЗРОЗУМІЛИМИ ”

 

№ з/п

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Придбати/позичити необхідні пристрої, (камера, сканер, проектор, тощо)

Вчитель–предметник

Вчитель інформатики

За 2 тижні до початку проекту

  1.  

Зарезервувати час в комп’ютерній лабораторії або бібліотеці

Адміністрація, вчитель інформатики

За 2 тижні до початку проекту

  1.  

Знайти та зібрати книги/диски DVD/компакт-диски, що будуть використовуватись у вашому Проекті

Вчитель-предметник,

Бібліотекар

За 3 тижні до початку проекту

  1.  

Налагодити зв’язок з класом-партнером  (чи декількома класами) та обговорити умови та взаємодію для виконання спільного проекту

Вчитель-предметник

За 3 тижні до початку проекту

  1.  

Призначити спеціальний урочистий вечір для  демонстрації закінчених учнівських робіт

Вчитель-предметник

За 2 тижні до початку проекту

  1.  

Розіслати інформаційний бюлетень чи статтю, в якій розміщено інформацію про майбутній проект, батькам з проханням про допомогу

Вчитель-предметник

За 1 тиждень до початку проекту

  1.  

Запросити фахівців з даної теми для зустрічі з учасниками проекту

Вчитель-предметник

За 2 тижні до початку проекту

  1.  

Запросити директора школи, представників місцевої газети для ознайомлення з роботою учнів

Вчитель-предметник

За 1 тиждень до кінця проекту

  1.  

Розподілити час роботи на комп’ютерах/визначити час роботи по змінах

Вчитель-предметник

Вчитель інформатики

За 2 тижні до початку проекту

  1.  

Визначити порядок зберігання учнівських файлів на шкільному комп’ютері та  можливості доступу до них учнями

Вчитель-предметник

Вчитель інформатики

За 1 тиждень до початку проекту

  1.  

Переконатися, що учні попередньо мають відповідні навички роботи з комп’ютером, та забезпечити можливості навчання тих, хто таких навичок не має

Вчитель-предметник

Вчитель інформатики

За 2 тижні до початку проекту

 

Що потрібно зробити протягом проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їх роботи в проекті

Вчитель-предметник

 

В 1 день проекту

  1.  

Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал, надати рекомендації для подальшої роботи

Вчитель-предметник

 

В 1 день проекту

  1.  

Організувати самостійну роботу учнів в проекті

Вчитель-предметник

 

В 1 день проекту

  1.  

Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту

Вчитель-предметник

 

В 1 день проекту

  1.  

Запросити фахівців, батьків за кілька днів до того, як вони мають прийти до школи

Вчитель-предметник

 учні

Протягом проекту

  1.  

Зробити фотографії учнів за роботою

Вчитель-предметник

 учні

Протягом проекту

  1.  

Оцінити учнівські проекти

Вчитель-предметник

 

Останнього дня проекту

  1.  

Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (ваші власні висновки, висновки учнів, батьків).

Вчитель-предметник

Батьки, адміністрація

Останнього дня проекту

 

Що потрібно зробити по завершенні проекту?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

  1.  

Розіслати листи подяки фахівцям, батькам/особам, що допомогли у реалізації проекту своєю роботою та фінансуванням

Вчитель-предметник

 адміністрація

По завершенні проекту

  1.  

Повернути обладнання, книги, приладдя

учні

По завершенні проекту

  1.  

Призначити презентацію для шкільної ради, батьківської ради, місцевої ради або спонсорів

Вчитель-предметник

 

По завершенні проекту

  1.  

Включити результати цього проекту в наступні уроки свого навчального предмету, для яких ці Ключове та Тематичні питання є також важливими

Вчитель-предметник

 

По завершенні проекту

  1.  

Вручити нагороди та відзнаки учням

Вчитель-предметник

 

По завершенні проекту

   

 

     Додатки містять :

 

1. Критерії оцінювання презентації, публікації:

2. Приклад презентації переможця конкурсу презентацій, що проводився протягом тижня.

3. Контрольне опитування

4. Приклад публікації учнів 5 класів

5. Інструкцію по створенню презентації

 

 

 

 

          


Додаток

Критерії оцінювання для PowerPoint презентації

Учень (учениця)

 

 

 

 

Зразково

(10 - 12 балів)

Добре

(6 – 9 балів)

Задовільно

(0 - 5 балів)

Професійна подача матеріалу. Абсолютна увага аудиторії.

Подача матеріалу задовільна. Аудиторія не повністю організована.

Матеріал важко подається.

 

Слайди добре розкривають досліджувану тему

Тема дослідження розкрита частково

Відсутній взаємозв’язок між темою дослідження і слайдами.

 

Слайди ідеально зв’язані між собою.

В подачі слайдів спостерігається сумбур

Слайди не мають логічного зв’язку.

 

Дизайн презентації. Доречно дібрані анімаційні, звукові ефекти.

Дизайн презентації достатньо добрий. Не завжди влучно дібрані звукові та анімаційні ефекти, фон, шрифти.

Презентація погано читається, відсутні звукові та анімаційні ефекти, не вдало підібрані шрифти, фонові зображення.

 

Оригінальний підхід до оформлення презентації

Очевидні ознаки авторських задумок з елементами творчості

Відсутні творчість і оригінальність у оформленні презентації

 

_____________________     (Суму балів розділено на 5 з

округленням в більшу сторону).

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Інформаційний листок оцінювання публікації

Ім’я: ____________________________                     Клас______________________

 

Ключове питання:

Отримав

Максимум

математика (50 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

10

Використання математичних термінів

 

10

Використання інформації, яка розкриває зміст ключового питання

 

10

Зібрані дані показані відповідним чином у таблиці/діаграмі

 

10

В таблиці(діаграмі) є всі відповідні написи і пояснення.

 

10

Приведені  математичні розрахунки

 

50

ВСЬОГО З ФІЗИКИ   

 

Отримав

Максимум

ЗМІСТ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

5

Головна тема обговорення пов’язана з Ключовим питанням

 

5

Деякі статті написані журналістським стилем, використовуючи  питання: Що? Хто? Де? Коли? Як?

 

5

Використані ще деякі елементи журналістського стилю – такі як редагування, реклама, стислий зміст випуску.

 

5

Список учасників роботи, та яку саме роботу хто виконував, включаючи Використані матеріали та посилання.

 

20

ВСЬОГО За зміст

 

Отримав

Максимум

ОФОРМЛЕННЯ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

5

Всі елементи публікації пов’язані з Ключовим питанням

 

5

Місце в публікації використане відповідним чином, ефективно у належному форматі.

 

5

Тексти не мають орфографічних та граматичних помилок.

 

5

Зображення/діаграми/графіки/таблиці збагачують презентацію. 

 

20

ВСЬОГО За Оформлення

 

                                              

 

Коментарі:__________________________________________________

 

_________________________________________________________

 

 

 

Додаток

                           публікація

Прізвище, ім’я: ____________________________________________________ Клас______________________

Ключове питання:     

Отримав

Максимум

МАТЕМАТИКА  (60 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

10

Використання математичних термінів

 

10

Використання інформації, яка розкриває зміст ключового питання

 

10

Зібрані дані показані відповідним чином у таблиці/діаграмі

 

10

В таблиці(діаграмі) є всі відповідні написи і пояснення.

 

10

Використання малюнків, які розкривають зміст даної теми

 

50

ВСЬОГО З математики     

 

Отримав

Максимум

ЗМІСТ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

5

Головна тема обговорення пов’язана з Ключовим питанням

 

5

Деякі статті написані журналістським стилем, використовуючи  питання: Що? Хто? Де? Коли? Як?

 

5

Використані ще деякі елементи журналістського стилю – такі як редагування, реклама, стислий зміст випуску.

 

5

Список учасників роботи, та яку саме роботу хто виконував, включаючи використані матеріали та посилання (якщо працюють в групах)

 

20

ВСЬОГО За зміст

 

Отримав

Максимум

ОФОРМЛЕННЯ (20 БАЛІВ МАКСИМАЛЬНО)

 

5

Всі елементи публікації пов’язані з Ключовим питанням

 

5

Місце в публікації використане відповідним чином, ефективно у належному форматі.

 

5

Тексти не мають орфографічних та граматичних помилок.

 

5

Зображення/діаграми/графіки/таблиці збагачують веб - сайта

 

20

ВСЬОГО За Оформлення

 

                                                

 

Коментарі:___________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Додаток

             

 

               

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 


Додаток

        

 

Комп’ютерну  презентацію треба створювати та зберігати використовуючи програму Microsoft  Power  Point.

 

 

Зміст учнівської комп’ютерної презентації:

  1. потрібен мати :
    • Основні складові: 

мінімум 4 / максимум 6 слайдів

мінімум 2 / максимум 6 малюнків, фотографій, анімацій

мінімум 2 / максимум 6 гіперпосилань

мінімум  - / максимум 1 аудіозаписів

  1. може мати:
    • гіпотези, порівняння, пропозиції або план ( роботи, дослідження );
    • конкретні факти або події, процеси;
    • діаграми, графіки;
    • список інформаційних джерел або гіперпосилань, та опис потрібних веб - сайтів.
  2. Перед оформленням презентації за допомогою ілюстрацій, анімацій та звуку, доцільно зосередитись на змісті та створити загальну структуру презентації.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берладин Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Berladyn Lyubomyr
Додано
9 січня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку