Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. Зображення трагедії Другої світової війни у віршах «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

Про матеріал
Матеріал відповідає чинній програмі.Містить всю необхідну інформацію для розуміння дітьми тих подій, які описує поет у своїх вішах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Матеріал підготувала вчитель зарубіжної літератури Перещепинської гімназії «Крок» Новомосковського району Дніпропетровської області Лялька Альона Миколаївна

Номер слайду 2

Друга світова війна у європейській поезії К.І.Галчинський Зображення трагедії Другої світової війни у віршах «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»

Номер слайду 3

Війна, війна! І знов криваві ріки! І грім гармат,і шаблі дзвін. Могили,сироти,каліки І сум покинутих руїн. Олександр Олесь  

Номер слайду 4

Найбільшим лихом ХХст. була Друга світова війна, яка тривала з 1 вересня 1939 року по 2 вересня 1945 року. Ця війна дуже вплинула на долю всього людства. На територіях 40 країн у військо- вих діях брали участь армії 61 країни світу, що складало понад 80% населення Землі. В цій війні загинуло майже 55 млн. чоловік.

Номер слайду 5

Галчинський - польський поет, який мав два імені, одне вигадане, жартівливе - Ільдефонс, і дане при народженні - Константи. Народився він у Варшаві, в сім’ї залізничника, 23 січня 1905року.  

Номер слайду 6

Навчався у Варшавському університеті, де вивчав філософію та літературу. До початку Другої світової війни писав вірші, служив в армії, працював помічником з питань культури.  

Номер слайду 7

Поет Галчинський пройшов через всі кола пекла війни.24 серпня він отримує мобілізаційну повістку, а 17 вересня потрапляє в по- лон.  

Номер слайду 8

Два вірші, написані 6 вересня 1939 р., «Пісня про солдатів з Вестерплятте» і «Сон солдата» передає один із друзів дружині поета Наталії. Галчинський пережив 6 років у фашистському полоні.

Номер слайду 9

Кінець війни поет зустрічає на кордоні Нідерландів, а 1946 року він повертається на батьківщину, тобто до Польщі. Разом з роди- ною Галчинський оселяється в Кракові

Номер слайду 10

Злигодні воєнни х років підірвали здоров’я поета. Він переміг два інфаркта, але третій виявився фатальним. 6 грудня 1953 р. Галчинського не стало.

Номер слайду 11

.

Номер слайду 12

Тема: розповідь про почуття до коханої людини. Ідея: возвеличення щирого почуття кохання та його життєдайної сили. Основна думка: підкреслити значимість щирих почуттів.

Номер слайду 13

Художні засоби Епітети: ніч весняна, духмяна; щастя весняне, осіннє, зимове, літнє; сонце ясне. Оклики: «Кохана моя, кохана!», «На добраніч!», «А ніч весняна, духмяна!», «Ім’я твоє хай святиться!», «Прийди уві сні, кохана!». Риторичні запитання: За що мені все це щастя З тобою в раю у Бога? Порівняння: «Вода ти для мене влітку, А взимку — моя рукавиця», «Світліше за сонце ясне».Інверсія: «ти щастя моє весняне».

Номер слайду 14

Бухенвальд -нацистський концентраційний табір, що був розта- шований неподалік м.Веймара в Тюрингії в центральній Німеччині. Заснували табір фашисти влітку 1937 року,діяв він 8 років, до 1945р

Номер слайду 15

Став місцем щоденного варварства і звірства. У Бухенвальді загинули десятки тисяч невинних людей: їх морили голодом, убивали камінням, різками, топили в гною, нівечили.

Номер слайду 16

Близько 50 000 тис. людей загинуло в Бухенвальді, переважно євреї, політичні в’язні та радянські ( включно українські ) військовопо- лонені.

Номер слайду 17

«Пісня про солдатів з Вестерплятте» Коли вже дні спинили плинІ випало вмирати, До неба лавами пішли Солдати з Вестерплятте. (А літо було гарне того року) І так співали: “То пусте Що нам боліли рани —Зате ж весела путь ведеНа осяйні поляни.

Номер слайду 18

(А на землі того року було стільки вересу) Стояли в Гданську ми, як мур, Не брали нас гармати. Тепер Ми в хмарах після бур, Солдати з Вестерплятте”.І ті, чий слух сяга зірок,

Номер слайду 19

Зір плине в даль бездонну —Почули в небі рівний крок Морського батальйону. І спів лунав такий: “ Аби Не згаять час чудесний, Ми грітись будем в теплі дні На вересі небеснім.

Номер слайду 20

Тема: розповідь про героїчний опір захисників з Вестерплятте. Ідея: возвеличення солдатського подвигу захисників від загарбників Основна думка: захист своєї землі – святий обов’язок кожного громадянина.

Номер слайду 21

художні засоби: Епітети: весела путь, на осяйні поляни, даль бездонну, рівний крок, час чудесний, теплі дні, вересі небеснім. Порівняння: «стояли…, як мур…»

Номер слайду 22

Персоніфікація: путь веде, зір плине, слух сяга зірок, стане сніг кружляти. Метафора: «дні спинили плин», «до неба лавами ішли солдати з Вестерплятте», «ми в хмарах після бур», «не брали нас гармати».

Номер слайду 23

Інверсія: пішли солдати, боліли рани, стояли ми, в даль бездонну, не згаять час чудесний, подмуть вітриантитеза: «вітри зими – теплі дні «боліли рани – весела путь», Повторення «Солдати з Вестерплятте»

Номер слайду 24

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Данилевська Тетяна
    Дякую за такі чудові слайди до теми,вони допомогли мені добре підготуватися до уроки,і вихованцям легше освоїти нову тему.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прадійчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
6631
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку