Нестандартний урок з використанням інтерактивних вправ. Може проводитися як урок узагальнення з теми "Детектив".
1
Міністерство освіти і науки України
Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради
Комунальний заклад « Середня загальноосвітня школа № 1».
Підготовила:
учитель зарубіжної літератури
Косова Ольга Володимирівна.
Тема уроку: Залізна логіка Шерлока Холмса та «простота його дедуктивного методу». Боротьба добра і зла в оповіданні «Пістрява стрічка».
Мета:
«Пістрява стрічка» , визначити особливості дедуктивного методу Шерлока Холмса, своєрідність мови;
Обладнання: таблиці, схеми, пам'ятка, ілюстрації, портрет, малюнки учнів, політична карта світу.
Тип уроку: нестандартний урок
Структура уроку.
I. Організація діяльності учнів на уроці.
II. Вступна частина.
- « Якби я був би новорічним подарунком, то був би …»
а) не спізнюватись;
б) виконати бажання групи , якщо спізнився;
в) дотримання гендерної рівності;
г) кожен має право на висловлення своєї думки;
д) кожен повинен бути ввічливим;
є) не можна критикувати;
ж) засвоювати нові знання;
з) дотримуватись правил дисципліни;
III. Актуалізація теми і виявлення очікувань.
1. Зворотній зв'язок «Берег сподівань і берег звершень».
Напишіть на човниках своє ім'я і те, чого ви очікуєте від уроку. Зараз ми знаходимось на березі сподівань. Досягнемо берега звершень лише, якщо:
2. Перевірка домашнього завдання.
( поділ учнів на групи по 4 особи).
Завдання для груп.
I група – повторити біографію Конан Дойля
II група – зачитати анотації до оповідання « Пістрява стрічка», які були написані дома.
III група – за політичною картою світу розказати про Англію.
IV група – творчо переказати зміст оповідання " Пістрява стрічка" від імені головної героїні Хелен Стоунер.
Пригадайте , як працювати в групах. Подивіться пам'ятку (додаток 1).
ПАМ'ЯТКА
"Як працювати в малих групах".
Головуючий (спікер):
Секретар:
Посередник:
Доповідач:
Рухавка "Тостер і грінка" ( поділ на групи по 3; 2 стають в пари ; 3 – посередині) .
IV. Основна частина.
2. Робота в сталих групах.
3 .Поділ на нові групи.
(7 груп по 4 особи)
Завдання для груп:
I група.
Знайдіть цитати, які свідчать про:
а) фізичну силу Шерлока Холмса;
б) відсутність у Шерлока Холмса користолюбства;
в) вміння Шерлока Холмса зберігати таємницю;
г) сміливість Шерлока Холмса.
II група.
На чому базувався метод?;
2. На прикладах із навколишнього життя покажіть дію дедуктивного методу.
III група.
IV група.
1. Розкажіть про призначення предметів, про які згадується в оповіданні "Пістрява стрічка", а саме:
V група.
1. Розкажіть про призначення предметів про які згадується в оповіданні "Пістрява стрічка":
VI група.
1. Розкажіть про призначення предметів, про які згадується а оповіданні "Пістрява стрічка", а саме:
VII група.
1. Розкажіть про призначення предметів, про які згадується в оповіданні "Пістрява стрічка":
4.Виступи доповідачів.
5.Підсумкова бесіда "Дебати."
Отже, чи можна назвати Шерлока Холмса позитивним героєм?
ЗА чи ПРОТИ
V . Заключна частина.
1."Берег сподівань - берег звершень"
2. Рекламне агенство.
VI. Домашнє завдання.
- Заповніть на схемі прізвища письменників, що працювали в детективному жанрі.
Додаток № 1
ПАМ'ЯТКА
"Як працювати в малих групах".
Головуючий (спікер):
Секретар:
Посередник:
Доповідач:
Додаток № 2
Додаток № 3