Конспект уроку для 7 класу "Залізна логіка детектива"

Про матеріал

Нестандартний урок з використанням інтерактивних вправ. Може проводитися як урок узагальнення з теми "Детектив".

Перегляд файлу

1

 

Міністерство  освіти  і науки України

Відділ освіти і науки Нікопольської  міської ради

Комунальний  заклад  « Середня загальноосвітня школа №  1».

 

    

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовила: 

учитель зарубіжної літератури

 

 Косова  Ольга Володимирівна.

 

 

 

Тема уроку: Залізна логіка  Шерлока Холмса та «простота його дедуктивного  методу». Боротьба добра і зла в оповіданні «Пістрява стрічка».

 

Мета:

  • охарактеризувати художні образи оповідання  А. Конан Дойля

«Пістрява  стрічка» , визначити особливості  дедуктивного методу Шерлока Холмса, своєрідність мови;

  • розвивати навички виразного читання, усного малювання, вміння характеризувати літературні образи, активний словник, творчі здібності, усне зв'язне мовлення;
  • виховувати любов  до художнього слова, моральні якості  учнів;

 

Обладнання: таблиці, схеми, пам'ятка, ілюстрації, портрет, малюнки учнів, політична карта світу.

 

Тип уроку: нестандартний урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура уроку.

 

I. Організація діяльності учнів на уроці.

  1.        Привітання.
  2.        Перевірка готовності до уроку.

II. Вступна частина.

  1.             Знайомство.

- « Якби я був би новорічним подарунком, то був би …»

  1.             Повторення правил проведення  уроку :

а) не спізнюватись;

б) виконати бажання групи , якщо спізнився;

в) дотримання  гендерної рівності;

г) кожен має право на висловлення своєї думки;

д) кожен повинен бути ввічливим;

є) не можна критикувати;

ж) засвоювати нові знання;

з) дотримуватись правил дисципліни;

III. Актуалізація теми і виявлення очікувань.

1. Зворотній зв'язок  «Берег сподівань і берег звершень».

Напишіть на човниках своє ім'я і те, чого ви очікуєте від уроку. Зараз ми знаходимось на березі сподівань. Досягнемо берега звершень лише, якщо:

  • Навчимося працювати групами;
  • Будемо творчими;
  • Зрозуміємо, що колектив – це сила;
  • Навчимося аналізувати детектив;
  • Вивчимо нові слова « дедукція, дебати, прототип ».

2. Перевірка домашнього завдання.

( поділ учнів на групи по 4 особи).

  • Називаємо пори року « Зима. Весна. Літо. Осінь.»
  • Об'єднайтесь в групи.

Завдання для груп.

I група       повторити біографію Конан Дойля

II група – зачитати анотації до оповідання « Пістрява стрічка», які були написані дома.

III група –   за  політичною картою світу  розказати про Англію.

IV група – творчо переказати зміст оповідання " Пістрява стрічка" від імені головної героїні Хелен Стоунер.

Пригадайте , як працювати в групах. Подивіться пам'ятку (додаток 1).

ПАМ'ЯТКА

"Як працювати в малих групах".

 

  1. Обрати головуючого, посередника, секретаря, доповідача.
  2. Намагайтесь виконувати різні ролі.

Головуючий (спікер):

  •     зачитує завдання групи;
  •     організовує порядок виконання;
  •     пропонує учасникам по черзі висловитися;
  •     заохочує групу до роботи;
  •      за згодою групи визначає доповідача.

Секретар:

  • коротко  і  розбірливо  веде  записи результатів роботи своєї групи;
  • має бути готовим висловити думки групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачеві.

Посередник:

  • стежить за часом;
  • заохочує групу до  роботи.

Доповідач:

  • чітко висловлює думку, якої дійшла група;
  • доповідає про результати роботи.
  1. Висловлюйтесь за бажанням, а потім по – черзі.
  2. Обговорюйте ідеї, а не учнів, що їх висловили.
  3. Намагайтесь дійти спільної думки.

  Рухавка "Тостер і грінка" ( поділ на групи по 3; 2 стають в пари ; 3 – посередині)              .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 IV. Основна частина.

  1. Бесіда.
    • Скажіть, скільки творів написав Конан Дойль з участю головного героя – нишпорки?
    • Як його звуть?
    • Хто допомагав Шерлоку Холмсу?
    • Назвіть реальних героїв – прототипів образів  Шерлока Холмса і доктора Ватсона?
    • Де вони мешкали?

 

2. Робота в  сталих групах.

  • Розгадайте кросворд. Та група , яка правильно і швидко розв'яже кросворд (додаток 2).

 3 .Поділ на нові групи.

(7 груп по 4 особи)

  •                   Подивіться пам'ятку. Поділіться на групи за днями тижня: понеділок, вівторок, середа…

   Завдання для груп:

I група.

Знайдіть цитати, які свідчать про:

а) фізичну силу Шерлока Холмса;

б) відсутність у Шерлока Холмса користолюбства;

в) вміння Шерлока Холмса зберігати таємницю;

г) сміливість Шерлока Холмса.

II група.

  1.               Розкажіть про особливості дедуктивного методу Шерлока Холмса.

На чому базувався метод?;

2. На прикладах із навколишнього життя покажіть дію дедуктивного методу.

  • проводимо гру "Впізнай,  чия річ?" (взяти речі незнайомих для учнів людей і запропонувати  дізнатись з допомогою дедуктивного методу  їх професії).

 

 

 

 

III група.

  1.  Дайте відповідь на питання, як ви розумієте вислів: " Чому найгірше,  коли злі справи робить розумна людина?".

IV група.

 1. Розкажіть про призначення предметів, про які згадується в оповіданні "Пістрява стрічка", а саме:

  • блюдечко з молоком;
  • ліжко, міцно пригвинчене до підлоги;
  • вентиляційний отвір, виведений в іншу кімнату.

  V група.

1. Розкажіть про призначення предметів про які згадується в оповіданні "Пістрява стрічка":

  • шнур, яким не користувалися;
  • залізна шафа в кімнаті Грімсбі Ройлотта;
  • батіг із зав'язаним на кінці вузликом.

VI група.

1. Розкажіть про призначення предметів, про які згадується а оповіданні "Пістрява стрічка", а саме:

  • блюдечко з молоком;
  • ліжко, міцно пригвинчене до підлоги;
  • вентиляційний отвір, виведений в іншу кімнату;

VII група.

 1. Розкажіть про призначення предметів, про які  згадується в оповіданні "Пістрява стрічка":

  •       шнур, яким не користувалися;
  •       залізна  шафа в кімнаті Грімсбі Ройлотта;
  •       батіг із зав'язаним на кінці вузлом.

4.Виступи доповідачів.

5.Підсумкова бесіда "Дебати."

 Отже, чи можна назвати Шерлока Холмса позитивним героєм?

ЗА чи ПРОТИ

  • Оберіть свою позицію ( запрошені вчителі виконують роль суддів і вирішують, яка з позицій була переконливішою ).
  • Доведіть, що ваша позиція є правильною.

V . Заключна частина.

 1."Берег сподівань  -  берег звершень"

  • Вийдіть, знайдіть свій кораблик і вирішить чи подолали ви перешкоди і чи досягли звершень ваші сподівання від уроку.

 

   2. Рекламне агенство.

  • Сьогодні працює рекламне агенство. Спонсором нашої  зустрічі була шкільна бібліотека.
  • Тільки тут вам запропонують безліч цікавих детективів, які змусять  вас не відриватись від книги, поки ви разом з героями не розкриєте всі злочини.
  • Завдяки читанню цих книг ви зможете поширити кругозір, розвинути логіку і виконати домашнє завдання.

VI. Домашнє завдання.

  1. Прочитати "Спілку Рудих".
  2. Заповнити літературний ландшафт (додаток 3).

              - Заповніть на схемі прізвища письменників, що працювали в детективному жанрі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

ПАМ'ЯТКА

"Як працювати в малих групах".

 

  1. Обрати головуючого, посередника, секретаря, доповідача.
  2. Намагайтесь виконувати різні ролі.

Головуючий (спікер):

  •     зачитує завдання групи;
  •     організовує порядок виконання;
  •     пропонує учасникам по черзі висловитися;
  •     заохочує групу до роботи;
  •      за згодою групи визначає доповідача.

Секретар:

  • коротко  і  розбірливо  веде  записи результатів роботи своєї групи;
  • має бути готовим висловити думки групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачеві.

Посередник:

  • стежить за часом;
  • заохочує групу до  роботи.

Доповідач:

  • чітко висловлює думку, якої дійшла група;
  • доповідає про результати роботи.
  1. Висловлюйтесь за бажанням, а потім по – черзі.
  2. Обговорюйте ідеї, а не учнів, що їх висловили.
  3. Намагайтесь дійти спільної думки.

 

 

 

 

 

Додаток № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Болдыревская Галина
    Дякую за ідеї! Успіху!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
1 січня 2018
Переглядів
5886
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку