Виховна година на тему:
« Добре тому жити,
хто вміє дружити»
Підготувала і провела:
вчитель початкових класів
Коток О. В.
Мета. Дати поняття, що таке дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, в школі і поза школою, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.
Очікувані результати. Учні зможуть:
• розуміти, з чого починається дружба;
• знати, кого називати другом;
• навчитися наводити приклад про дружбу та вміння дружити.
Обладнання. Телевізор; комп'ютер; малюнки героїв мультфільмів; програвач; макети ромашок; повітряні кульки, прислів'я, презентація.
Хід уроку:
Вступна бесіда.
Добрий день всім! А особливо зичу добра всім нашим першокласникам! Зараз усі ви вже школярі. Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Щоб клас був дружний потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації. Тому тема нашої виховної години «Дружба - найцінніший скарб» - і це не просто слова, це народна мудрість.
Учні співають пісню. ( Руханка )
В цьому залі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – шкільна сім'я.
В цьому залі друзі всі.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.
Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній сім'ї, нашій країні. Скільки б іграшок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про що тебе цікавить, весело погратися.
Послухайте віршики про дружбу своїх ровесників, учнів 1 - Б класу.
1- й учень
Земля в барвистому суцвітті
У часі й просторі летить.
Ти не один живеш на світі,
Один би ти не зміг прожить.
2 - й учень
Є чарівне слово « дружба »,
Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами
І складаються пісні.
3 - й учень
Дружать квіточка і бджілка,
Дружать море й кораблі.
Дружать в небі місяць, зірки,
Пори року на землі.
4 - й учень
Дружить поле з колосками,
Дружать літо і тепло.
Дружить осінь із дощами,
Дружать щастя і добро.
5 - й учень
Дружать степи і дороги,
Колоски дружать у полі,
Пташенята у гнізді,
Дружать рибки у воді.
6 - учень
Дружать квіти біля школи
І не сваряться ніколи.
Навіть ялинки надворі
Живуть в злагоді і в змові.
7 - й учень
Дружить голуб і голубка,
Дружить лебідь і лебідка,
Дружать зайчики малі,
Дружать діти на Землі.
8 - й учень
Дружать хлопчики й дівчата
В лісі дружать всі звірята.
Дружать ріки і струмки,
Дружать гори і горбки.
9 - й учень
І дорослі дружать й діти,
Як нам цьому не радіти?
Де в сім'ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
10- й учень
Знає сонце, знає вітер,
Знає поле, знає ліс,
Що під хмарами небес
Дружба - чудо із чудес.
11- й учень
Дружбу треба поважати,
Дружбу треба берегти.
Дружать всі малята,
Подружились я і ти.
Пісенька про дружбу.
У всіх у вас є друзі, товариші, приятелі і знайомі. Так давайте розберемося, чим відрізняються ці поняття. Вони дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як? (Читаю, а діти додають потрібні слова)
• Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).
• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі мультфільму, якусь подію, ви скажете ... (приятель).
• Про однокласника, з яким за багато років навчання в школі з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).
• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете ... (друг).
12 - й учень
Якщо друг у тебе є,
Люби його над усе.
Ти не зрадь його ніколи,
Помагай йому в усьому.
13 - й учень
Якщо друг у тебе є –
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
То ж без друга не прожити.
14 - й учень
Вислухати його вчись,
З ним секретом поділись.
І цукерку вдвох ви з'їжте,
Яблуко навпіл розріжте.
15 - й учень
Якщо дружить у весь клас,
Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається,
Весело усім живеться.
16 - й учень
Дружба, дружба над усе,
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба жити помага.
У світі немає однакових людей, усі ми різні.
А. Грицаюк «Друзі»
У малої Марусі десь пропали друзі,
Де вони поділись, вчора посварились.
А сьогодні їх немає, вона бігає, шукає,
Нудьга геть її обсіла, що ж вона не так зробила.
- Може завинила, так я ж не хотіла,
Ось є лялька вам нова, яку вчора не дала.
Будемо разом гратись, у ставку купатись,
Новий м’ячик скаче, а дівчинка плаче.
Збіглися тут друзі, радість у Марусі,
Сміх всюди лунає, дружба силу має.
Часто ми сваримося,не поважаємо один одного. Тоді що треба робити? Правильно - миритися! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Пропонуємо вам наші мирилки.
17 - й учень ( хлопчик)
Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.
18 - й учень
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!
19 - й учень
Досить лаятись і злитись!
Ну, давай скоріш миритись!
Геть, образа відійди,
Жде нас дружба назавжди!
Помирилися!
20 - й учень
Я прошу тебе, не плач
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
Бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!
Мімічна гімнастика.
- Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини. Посміхніться один одному.
- А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?
(Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)
- Що ви відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам? Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.
21 - й учень
Усмішка щастя вміщає,
Усмішка радість несе.
Усмішка всіх звеселяє,
Усмішка краща за все.
22 - й учень
Усмішка щира і вільна,
Усмішка поруч завжди.
Усмішка просто є сильна,
Усмішка цілі світи.
23 - й учень
Усмішка завжди потрібна,
Усмішка сльози всі стре.
Усмішка сонцю подібна,
Усмішка в серці живе!
Чому саме ромашка? Тому що ця квітка стала символом сім'ї, любові і вірності. Крім того, вона також означає вірність, ніжність і простоту. Білий колір уособлює чистоту, а жовта серединка – домашнє вогнище. Пелюстки немов об'єднуються в одне ціле - в міцну сім'ю.
Танець
Вікторина «Хто з ким дружить?»
Діти, головна дружба починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу. Я знаю, що ви вже знайомі з казками та оповіданнями про дружбу і зможете дати відповіді на запитання «Хто з ким дружить?» . Книг про дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі ще й літературних друзів. Перед вами з'являтимуться різні герої. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?
Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)
Добра Білосніжка і ... (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося П'ятачок)
Добрий Малюк і ... (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)
Роботящий Котик і ( Півник)
Непосидюча Маша і ( Ведмідь)
- Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?
Гра " Справжній друг"
А разом з тим перевіримо, чи знаєте ви, хто такий справжній друг. Коли я говорю правильне твердження, ви плещете у долоні і кажете - так, коли неправильне – кажете - ні!.
1. Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
2. Справжній друг – це той, хто нікому не розкриє секрети свого друга.
3. Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
4. Справжній друг завжди намагається захистити від образ.
5. Справжній друг насміхається, коли в товариша невдача.
6. Справжній друг – це той, хто віддасть другові все, що має.
7. Справжній друг – це той, хто лишить друга в біді.
Релакційна пауза «Коло любові».
А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ми разом – велика шкільна родина. Ми єдине ціле.
Озирнися навкруги:
Дружать в річки береги,
Дружить сонечко і хмара,
І тепер танцюють в парі.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила –
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.
Ось замкнулось дружнє коло,
подружились всі довкола.
Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.
Скажемо всі разом - Ми друзі!