Дружити справа не легка, але дружити треба вміти

Про матеріал
Виховна година “Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти” · Мета:  розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування;  навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування;  розвивати в учнів загальнолюдські чесноти;  виховувати звичку уважно ставитися до товаришів;  вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.
Перегляд файлу

Виховна година

“Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

 ·

Мета:  

  • розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування;
  • навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування; слідкувати за культурою міжособистісного спілкування;
  • розвивати в учнів загальнолюдські чесноти;
  • виховувати звичку уважно ставитися до товаришів;
  • вміння бачити помилки у своїй поведінці й виправляти їх.

                                                                                              Епіграф:

                                                                Істинний друг пізнається в нещасті.

Обладнання: роздатковий матеріал, малюнки дітей, конверт із розсипками прислів’їв, дидактичні ігри; квітка – семицвітна з пелюстками – надписами, квітка – Дружби, мікрофон, ноутбук.

Завдання:

Стимулювати у дітей почуття значимості друга в житті людини.

Сформувати їх значення хто такий друг і що таке дружба?

Хід заходу

І. Організаційно – психологічний етап

Сьогодні ми  з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина, а про що саме ми дізнаємось тоді, коли ви правильно розставите слова і нам повідомите.

Молодці.

Отже, наша тема: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».

3. Повідомлення теми та мети заняття.

Вправа „ Очікування”

Сьогодні ми  поговоримо про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот.

  – з’ясуємо, яке значення має дружба у житті кожного з вас;

– ми визначимо, які цінності треба мати, щоб з тобою хотіли дружити однокласники;

– будемо вчитися жити в мирі і злагоді;

– будемо порівнювати, аналізувати вчинки однолітків, робити висновки;

– розвиватимемо творче мислення, спостережливість;

– працюватимемо в парі і групах.

Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? ( Висловлювання учнів: Я очікую, що на уроці буде цікаво. Я хочу попрацювати в групах. Я хочу дізнатися щось корисне про дружбу. Я хочу дізнатися, які цінності треба мати, щоб з тобою хотіли дружити однокласники. Діти прикріплюють на дошці сині смужечки і висловлюють свої очікування. Утворюється річечка).

Я сподіваюся,що ви на уроці будете уважними,щирими, відвертими; правильно і точно відповідатимете, дружно працюватимете в групах.

ІІ. Оголошення теми і постановка проблемних запитань

Розповідь вихователя

А чи знаєте ви, що є міжнародний день дружби?

Пропоную переглянути відео.

Отже, що таке дружба?

Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях.

Щоб у нас  в класі були дружні стосунки потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, і для того, щоб ми це змогли зробити нам потрібні правила дружби.

Перше правило дружби

Діти, подивіться уважно на сусіда по парті, що ви побачили у нього на обличчі?

Так правильно, усмішку.

А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)

Правильно!

Посміхайтеся, коли вітаєтесь.

Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.

Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.

Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.

Отже, перше правило відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

Друге правило дружби – мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках.

І група

Дерево міцне корінням, а людина —  ………(друзями).

Один у полі ………..(не воїн).

Дружній череді й вовк не………( страшний).

Дружба — ……………(велика сила).

Друга шукай, а знайдеш — ………(тримай).

Яку дружбу заведеш, таке й життя ……….(проведеш).

Нових друзів май, а старих не …………..(забувай).

Справжнього друга за гроші не ………….(купиш).

 

ІІ група

З добрим дружись, з лихим……….( стережись).

У лиху годину пізнаєш вірну……….( людину).

Міцну дружбу і вогонь не ……….(спалить).

Хто в біді допоміг, той два рази……….( поміг).

Дружба як дзеркало: розіб'єш — не………..( складеш).

Друг не той, хто медом маже, а хто правду………..( каже).

Друзі пізнаються в …………(біді).

Дружба — найбільший………….( скарб).

 

ІІІ група

Добрий друг підніме людину, а поганий…….( погубить).

Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя ……..(попелу).

Сила птаха — в крилах, а людини — в ………(дружбі).

Людина без друзів, мов дерево без……………( коріння).

Дружба та братство – дорожче………….( багатства).

З ким поведешся, того й……………( наберешся).

Куди голка, туди й ……….(нитка).

Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не …………..(лишить).

Готові? Давайте перевіримо.

 

Третє правило дружби: «Допомагай»

Моральні задачі. Робота в групах.

Другом бути не тільки цікаво, а й дуже відповідально. Адже треба вміти поводитись у різних життєвих ситуаціях. Я знаю, що ви добре вмієте розвꞌязувати задачі з математики, а чи вмієте ви розвꞌязувати задачі з вихованості, поведінки, доброти? Давайте спробуємо? А для прикладу подивимось на сценку.

Ситуація

Вірш

Справжні подруги

П`ятикласниця Людмила

Вранці мамі заявила:

  • Все! До школи я-не йду!

Не стерплю я цю біду.

Щастя скінчено моє:

Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита відмовляється дружити …

Здивувалась мама дуже

- Ви  ж були найкращі друзі?

-Так. Але сказала Рита

Поки буду я ходити

Не у джинсах.

А в спідниці,-

Їй не хочеться

Й дивиться, бо вона вважає:жінці

Для краси потрібні

Джинси…

Мамо!

Дружбу виручай.

Джинси і мені придбай!

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу,

А потім мовила :

-Діла-а…

Ви ж справжні подруги!...-Й пішла…

А ви,

Що скажете мені.

Це - справжні подруги ні? 

Запитання. Як ,на вашу думку, Людмила і Рита справжні подруги?

Чи можна так відноситись до друга?

 

Методичний коментар. Групи отримують ситуативні завдання, читають та аналізують їх. Представляють свою роботу.

 

  1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Миш­ко під час перерви зашпортнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміяв­ся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть. 

Запитання:

Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?

Який висновок можна зробити із цих ситуацій?

  1. У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверта­лися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка за­була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому. Запитання:

Що можна сказати про поведінку Наталки?

Як потрібно було їй вчинити?

Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

  1. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги!»  А Оленка (вона жила близько біля школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно! Запитання:

Що трапилося з Маринкою?

Як подбали про неї подружки?

Чому дівчинці було радісно?

Ви молодці гарно впоралися із завданням, і тому нам відкривається третє  правило дружби: «Допомагай».

 

Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»

Дружба справді допомагає в житті, але іноді буває так, що друзі сваряться. Дуже боляче, коли через певні непорозуміння чи неправильний вчинок ти сваришся з другом. Та боляче не лише тобі, а й твоєму другові.  

Твоє шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до тебе. Друзі цінуватимуть тебе за доброту, чуйність, чесність, справедливість…  

 Іноді в житті бувають ситуації, коли потрібно змінити поведінку друга (друг помиляється, робить щось погане, шкодить своєму здоров’ю). Не звертати уваги? Неможливо, адже він твій друг. А кидати друга в біді неправильно. Тому обов’язково потрібно вплинути на його поведінку, але так, щоб не принизити і не образити його. У кожного з нас у житті бувають різні ситуації, і кожен із нас би ви вчинили в таких ситуаціях?

 

Слово вчителя.

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати.

Розучування мирилки.

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

Фізкультхвилинка

 

П’яте правило дружби «Доброта».

Гра «добре-погано» 

Завдання. Діти, давайте поміркуємо, яким потрібно бути, щоб стати справжнім другом? Я буду зачитувати якості людини, а ви будете вибирати, які риси ви б хотіли, щоб були у вашого друга. Якщо риса вам підходить ви плескаєте у долоні, а якщо ні, то сидите тихенько. Домовились?

- Яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.

  привітний                                                                                          лінивий

  заздрісний                                                                                         справедливий        агресивний                                                                                         щедрий                    

  вірний                                                             друг                         надійний                    

хитрий                                                                                                 байдужий          

чуйний                                                                                                пихатий

жадібний                                                                                              відвертий

спокійний                                                                                             глузливий

 

Шосте, правила дружби «Єдність», «Радість»

В українського народу є багато прислів’їв та приказок і звичайно про дружбу також. У кожної групи на парті є прислів’я, які потрібно закінчити. Після завершення вашої роботи вам відкриється ще одне правило дружби.

 

  •              Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.
    Щоб могли ми гарно жити, 
    Треба вчитися... (дружити). 
    А не кидатись словами, 
    Щоб не стати ... (ворогами). 
    І запам’ятай собі — 
    Друг нас виручити зможе, 
    У біді він ... (допоможе). 
    А як пісня, жарт чи сміх — 
    Радість ділиться  на... (всіх). 
    Друг нас зможе захистити 
    Може з класом ... (помирити). 
    Друг не стане кепкувати 
    І на людях нас... (повчати). 
    А як сварять всі навкруг — 
    Йде на захист справжній... (друг). 
    І ніколи не забудь! 
    Й ти для друга — вірним... будь! 
    Й ще одне запам’ятай: 
    Друзів ти... (не забувай)! 
    Знай, моя дитино мила, 
    Дружба — це велика... (сила)!

 

 

VІІ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в доло­ні, а якщо – ні, то нічого не робите.

Допомагати мамі мити посуд.

Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

Не вмиватись.

Берегти рідну природу та охоро­няти її.

Шанувати працю інших людей.

Галасувати, коли хтось відпочиває.

Бути вихованою, стриманою лю­диною.

Обманювати, хвалитись.

Насміхатись із чужого горя.

Добре вчитися, багато читати.

Не слухатися батьків.

Допомагати друзям у біді.

Ділитися тим, що в тебе є.

ІX. Підведення підсумків

Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.

Скажіть, чи збулися ваші очікування, які ви озвучували на початку?

А на сам кінець хочу роздати вам пам’ятки дружби.

 

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

 Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
1943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку