Тема: Вернісаж весняних квітів
Мета: Розширити знання дітей про природу, ознайомити з різноманітністю весняних квітів, виховувати естетичні почуття, смаки, навчити бережливого ставлення до природи, розвивати логічне мислення.
Хід заняття
І. Організаційна частина
- Добрий день, діти!
Про що в нас сьогодні піде мова ви здогадаєтесь самі.
ІІ. Основна частина.
- Щоб дізнатися тему нашого заняття ви повинні послухати віршик:
Весна – чарівниця неначе цариця наказ свій послала, щоб краса вставала.
І проліски і травка й зелена муравка і кульбаба рясна і фіалочка рясна
Всі квіти весняні веселі, кохані
З-під снігу виходять
Голівки підводять
- Отже, як ви здогадалися тема нашого заняття весняні квіти.
1. Вступна бесіда
- За нашим вікном настала довгоочікувана весна. Цю пору року всі чекають з нетерпінням. Весна – це час оновлення землі та всього живого. Все розпускається і розвивається, зеленіє і квітне. Квітне рідна земля, і на душі стає приємно, легко, весело.
Все у зелені довкола: пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки, ліплять гнізда ластівки.
І в сороки новина, сповіщає всіх вона:
За вікном уже …(Весна)
- Які зміни відбулися в природі з приходом весни?
2. Асоціативний кущ. Весна.
2. А зараз відгадайте загадки
Заспіва весна в ріжок Квітка робить перший крок
Прошиває ковдру снігу І веде до нас відлигу
Як зовуть цю ранню квітку? Чи зустрінем ї влітку? (Підсніжник)
Мабуть всі ви бачили підсніжники і знаєте які це красиві квіти.
Про підсніжник є така легенда. Коли перші люди Адам і Єва були вигнані з раю на землі панував холод падав сніг. Єва дуже змерзла. Щоб втішити її кілька сніжинок перетворилися у квітки підсніжника. Тому ці квіти і такі білі як сніг.
3. З-під снігу свій листочок До сонця простягну.
І синій мій дзвіночок Вітатиме весну. (Пролісок)
Підсніжники і проліски зацвітають перші, коли навколо ще стоїть сніг, він розтанув тільки де-не-де. А зараз послухайте загадки про квіти, які цвітуть пізніше – у квітні і травні.
Хто красується на лузі В золотому капелюсі
І чекає на обнову – Білу шапочку чудову
Цвіте всю весну коло хати Золотогубі сонценята.
Та ось уранці, де й поділись. Мов парашути розлетілись. (Кульбаба)
Цвіте синьо, лист зелений, Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив Його не займає. (Барвінок)
Квітка я ніжна, низенька, дрібна Коли розцвітаю приходить весна
Мій цвіт фіолетовий 5 пелюсток В ній квітну довго між інших квіток. (Фіалка)
Росте на наших луках Квітонька дрібна
Дала їй сині очі Ненечка - весна От пройде біля неї З усміхом хто небудь
Услід тихенько квітка Промовить – і не забудь. (Незабудка)
Дрібнесенькі дзвіночки Неначе воскові Нанизано рядочком
На довгому стеблі. І ніжно-запашненькі
Найкращі із квіток Ці квіточки біленькі Зовуть нас у лісок. (Конвалії)
- Квіти, назви яких ви вгадали ростуть в лісі. А які ви знаєте квіти, які ростуть вдома, на подвір’ях весною? Ви певне знаєте квітку нарцис? А чи знаєте, яка про нього є легенда? Якщо не знаєте, я вам розповім. Нарцис – то був хлопець. І був він дуже гарний. Одного разу прийшов він до річки води напитись, глянув на себе у воду і став милуватись собою. Довго він сидів на березі річки і не зміг відірватися від свого відображення і перетворився він на квітку, яку назвали його іменем нарцис.
ІІІ. Підсумкова частина.
1. Сенкан.
1) Весна.
2) Квітуча, довгоочікувана
(прекрасна, тепла, усміхнена, юна, різнокольорова. Ніжна, пахуча)
3) Прийшла, розбудила, уквітчала (Настала, зігріла, надихає, чарує, усміхається)
4) Весна прийшла – радість принесла. (Все навколо вкрила цвітом.)
5)Пробудження(оновлення, тепло, радість)
Учись любити
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дитя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя! - Молодці діти, ви були активні. Сподіваюсь, вам сподобалася наша година милування природою. Ви дізналися багато цікавого. А за те. Що ви були старанні, весна передала вам подарунки. До побачення!