Буринська спеціалізвана школа І-ІІІ ступенів №1
Дуель – шоу
\
(Для учнів 8-х – 11-х класів)
Підготував
вчитель фізики
Капітоненко А.М.
2017 р.
Дуель – шоу «Хто зверху?»
Цілі: узагальнити і систематизувати знання з основних понять фізики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; прищеплювати любов до фізики; виховувати бережливе відношення до природи. Розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до фізики як до науки, що нерозривно пов’язана з життям, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі.
Пояснення: У шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Щоб перемогти, дівчатам доведеться запитати себе: що вони знають про світ чоловіків-фізиків і як вони до цього ставляться? Хлопці-фізики, в свою чергу, повинні зробити те ж саме щодо дівчат-фізиків.
Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на п’ять раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Шоу складається з п’яти конкурсів (накопичення балів). Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд. Тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітан команди хлопців. Команда складається з чотирьох учасників.
Хід роботи
Ведучий. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. Й найнаївніша… Адже сьогодні, хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді Учень 1 – цілеспрямований та працьовитий учень. Учень 1 каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу. Любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці, цікавиться технікою, добре володіє комп’ютерами. Життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати».
Наступний герой щирий, розсудливий та творчий, любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, займається туризмом та переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це винайти його – Учень 2. Учень 2 вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед!
І нарешті, веселий та артистичний хлопець; організатор відпочинку для однокласників та друзів; учасник та призер спортивних змагань районного рівня з різних видів спорту; любить футбол та музику і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. – Учень 3.
Перемогти у цієї команди не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!
Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! І серед нас є...
Дівчина, яка категорично забороняє мамі купувати електрохвильову піч так як переконана, що надмірне використання такої побутової техніки може спричинити захворювання шкіри, серцево-судинної та нервової системи, а також хвороби зору – доброзичлива та чуйна, завжди прийде на допомогу за першим покликанням, зазвичай слухає пісні, в яких співається про сенс життя та які змушують міркувати над вічним, приваблива та неповторна - Учениця 1. Учениця 1 стверджує, що не помиляється лише той, хто нічого не робить.
Наступна учасниця, куди б не звернула свою увагу, усюди помічає прояви законів фізики, найкраща учениця школи - Учениця 2. Учениця 2 захоплюється вишивкою і вважає найбільшим своїм досягненням – розуміння свого призначення у житті.
А ось ця дівчинка переконана, що еліксиром життя та джерелом вічної молодості є – звичайнісінька вода – призерка І та ІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, учасниця Всеукраїнських конкурсів з математики, фізики, інформатики – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі Учениця 3.
Ведучий. Дуже у вас така гарна команда. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані …!
Суддя. Мої вітання ведучим, дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе відгадати ім’я запрошеного гостя, який коротко розповість про себе. Ведуча!
Ведуча. Дякую Саша, але граємо тільки для того, щоб назбирати балів, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Дякую, дякую Ведучий. Ти справжній джентльмен. То ж дівчата починаймо!
Отже, перший конкурс, перший раунд.
(Пауза)
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш наступний конкурс «Збери літери».
Ведучий. Зараз наші асистенти виносять Вам необхідний реквізит.
Ведуча. Дівчатка не лякайтеся. Зараз нам насправді потрібно бути дуже оперативними.
Ведучий. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. На це їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.
Якщо ви готові, а ви вже готові. Три, два, один – час пішов.
Ведуча. Ми себе показали гарно. У мене для вас, шановні хлопці є також запитання на які вам потрібно дуже оперативно скласти правильну відповідь. На це є 60 с. Я від щирого серця розраховую, що Ви програєте. Чого ми вам з дівчатами й бажаємо.
Ознайомтеся з літерами. Час пішов!
Ведуча. Пані суддя враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка поставте всі крапки над і.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 1. Я німецький фізик. Народився у бідній родині. Навчався в Ерлангемському університеті, але так і не закінчив його. Працював вчителем у Швейцарії. В 1826 р. відкрив свій головний закон електричного кола. У 1881 р. на Міжнародному конгресі електриків його ім’ям була названа одиниця електричного опору. (Георг Симон Ом).
Ведуча. Пані суддя я звертаюся по Ваш вердикт.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
Показуха
Ведуча. Ми продовжуємо. Дуже хочеться на них подивитися. Адже наступний конкурс «Показуха», будемо сміятися до сліз. Я думаю вже всі здогадалися чим ми будемо займатися в цьому конкурсі, але все ж таки, я поясню правила.
Отже, виберемо одного учасника із вашої команди дамо йому аркушик із записаним словосполученням, а йому потрібно її показати. Дорога команда, ви вгадуєте, а хтось з вас показує, наприклад, Женя, я думаю ти не проти? Звичайно, виграє та команда, яка відгадає фразу якнайшвидше. Команда – переможець отримує +10 балів. У Вас є на те, щоб показати 60 с. Час пішов.
Фраза – «»
Ведучий. Кого ж вибрати з вас? Руслана, іди сюди.
Фраза – «»
Суддя. Команда дівчат впорались за____с., а команда хлопців впорались за _с. Перемагають____________ і отримує до своєї копілочки балів + 10.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 2. Я народився у 1643 р. в сім'ї фермера-орендатора в графстві Лінкольн. У 1665 р. закінчив Кембріджський університет. Через три роки керував фізико-математичною кафедрою Кембріджського університету. Ще через чотири роки мене обрали членом Лондонського Королівського товариства. Пізніше я став президентом цього товариства. 1699 р. я став директором Монетного двору Англії. Досліджуючи земну і небесну механіку, створив працю «Математичні основи натуральної філософії». Я відкрив кілька фундаментальних законів фізики і один з них називається «закон всесвітнього тяжіння». (Ньютон)
Ведучий. Пане суддя давайте поговоримо про бали.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 3
«Хто я?»
Ведучий. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведуча. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головна задача вгадати, що це за персонаж. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою, можна відповідати «так» або «ні», а сам учасник буде ставити запитання.
Ведучий. Почнемо з твоїх?
Ведуча. Дівчатка, давайте вже відстріляємося та будем мати чистий спокій. Кого з моїх коліжаночок хочеш бачити?
Ведучий. Звісно тебе!
(Команда відгадує картинку).
Ведучий. Кого з цих трьох богатирів ти хочеш бачити на цій картині?
Ведуча. Всі розумні, інтелектуальні, але бачу в цій картині я тебе. У вас є 60 с.
(Команда відгадує картинку)
Ведучий. Пані суддя скажіть будь-ласка, як Вам цей конкурс і що ви думаєте?
Суддя. Обидва учасника – просто мо-ло-дці, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 3. Народився я на славетній Полтавщині. Мати померла, коли мені ледве виповнилося 4 роки. Не знав я і батька, «нічного» студента, якого також не стало задовго до мого повноліття. Виховували мене рідний дідусь та бабуся.
У дев'ятнадцять років закінчив 2-у Полтавську гімназію і поступив до Петроградського політехнічного інституту. Війна перервала навчання в інституті, і мене мобілізували в армію та зарахували у школу прапорщиків при Петроградському юнкерському училищі. Тут я продовжив розпочату ще в гімназії теоретичну працю про міжпланетні польоти. Ще в училищі закінчував свій перший рукопис про космічні польоти, в якому науково обґрунтував спосіб подолання земного тяжіння ракетою з триступеневим реактивним двигуном і вивів формулу руху цієї ракети.
Саме я за багато років до польотів людини на Місяць зробив для цього відповідні розрахунки, якими й скористалися американці у 1969 р., відправляючи своїх астронавтів на цей історичний старт. Про це сьогодні знають всі у світі. Однак не всі знають про мою драматичну долю, що тривалий час змушений був жити і ввійти в історію космонавтики під чужим іменем. Двадцять років я прожив під чужим ім'ям, під чужим ім'ям пішов у могилу, під чужим ім'ям увійшов у безсмертя.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї копілки +10 балів, команда суперниця не отримає нічого.
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
Ведуча. Ось так ви розподілилися своєю хвилиною. А тепер дивіться, як ми це зробимо.
Ведучий. Ви готові?
Ведуча. Ми готові.
Ведучий. Час пішов.
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Бонусне запитання:
Гість 4. Я російський вчений. Народився в селі Денисівка Архангельської губернії. Прагнучи отримати освіту, я в кінці 1730р. пішов пішки до Москви. Він розвинув уявлення про те, що частинка матерії існує у двох формах: атом і молекула. Я приділив увагу дослідженням та вченню про тепло, оптичним дослідженням. (Михайло Ломоносов)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
(Звучить музика)
Фінал
Ведуча. Настав час фіналу і саме фінал визначить хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі.
Ведучий. Саме зараз фінал істини. Отже, розумники - за одну хвилину, кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей і переможе у фіналі. Ну що дівчатка готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.
Запитання до дівчат.
1. У якій місцевості спостерігаються “сухі” дощі? (Пустеля Сахара.)
2. Чи можна з Місяця побачити метеоритні потоки? (Ні.)
3. Якого кольору небо з поверхні Місяця? (Чорного.)
4. Чи виконується закон Паскаля у стані невагомості? (Так.)
5. Чи працюватиме електронна лампа в космосі? (Так.)
6. Чи можна на Місяці спостерігати комети? (Так.)
7. Чи працюватиме медичний термометр у штучному супутнику Землі? (Так.)
8. Конвекційні потоки в атмосфері Землі. (Вітри.)
9. Термоізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос.)
10. Як зміниться температура в кухні, якщо відкрити дверцята ввімкненого холодильника з терморегулятором? (Підвищиться.)
11. Що означає слово “акваланг”? (Підводні легені: лат. “аква” – вода, “ланг” – легені.)
12. Хто автор планетарної моделі атома? (Ернест Резерфорд.)
13. Яка вода відбиває радіохвилі краще: річкова чи морська? (Морська, вона має кращу електропровідність.)
14. Яка цегляна стіна краще захищає від холоду: суха чи волога? (Суха, вона має меншу теплопровідність.)
15. Якою водою краще поливати квіти: сирою чи кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)
16. Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла? (Так.)
17. Чи замерзає морська вода при нулю градусів по Цельсію? (Ні.)
18. Чому в мороз сніг рипить під ногами? (Руйнуються кристалики – сніжинки.)
Ведуча. Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Час пішов.
Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.
(Звучить музика)
Ведуча. Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Ведучий. А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.