Дата: 24.11.2021. Клас: 3-А
Тема: Джерела інформації. Носії інформації.
Мета:
Навчальна:розширити уявлення учня про джерела інформації; сформувати уявлення про носії інформації як фізичні об’єкти для зберігання інформації.
Розвивальна:розвивати звязне мовлення ,абстрактне логічне мислення,вміння аналізувати і класифікувати надану інформацію.
Виховна:виховувати наполегливість ,зацікавленість до занять інформатикою;формувати інформаційну культуру;
Очікувані результати:
розповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією; [3 ІФО 1.1]
називає носії інформації; [3 ІФО 1.1]
розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації; [3 ІФО 1.1]
використовує пристрої для передавання інформації; [3 ІФО 1.2]
наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації; [3 ІФО 1.1]
Тип уроку:комбінований.
Обладнання: презентація, вправи в LearningApps.
Структура уроку
п/п |
Етап уроку |
Час, хв |
Методи, прийоми, форми навчання |
|
Організаційний етап.
|
5 |
Привітання вчителя з учнями. Представлення. Вправа з цеглинками. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі. |
|
Актуалізація опорних знань учнів. |
2 |
Вправа «Впорядкуй» |
|
Мотивація навчальної діяльності |
1-2 |
Ребуси |
|
Повідомлення теми,мети уроку. |
1 |
Бесіда |
|
Вивчення нового матеріалу. |
10 |
Бесіда з елементами демонстрації.Виконання вправи. |
|
Фізкультхвилинка. |
1 |
|
|
Закріплення набутих знань. |
10 |
Робота з підручником . Робота з комп’ютером: виконання вправ. |
|
Зорова гімнастика. |
1 |
|
|
Підведення підсумків.Рефлексія |
3 |
Створення піраміди настрою. |
Хід уроку
Привітання:
Дзвоник щойно продзвенів,
До уроку запросив!
Ми з Комп’ютером у парі
Працювати будем гарно!
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
-Добрий день, діти! Мене звати Лілія Леонідівна, і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.
Емоційне налаштування учнів:
-У вас у кожного є цеглинки LEGO.Якщо у вас хороший настрій- підніміть зелену цеглинку ,а якщо поганий-червону.
повторення правил техніки безпеки.
- Ми з вами знаходимося в комп’ютерному класі,тому на початку уроку давайте пригадаємо правила поведінки та правила техніки безпеки.Для цього зіграємо гру «Так чи ні».
— Треба швидко забігати в клас,
не чекати, як покличуть вас. (Ні)
— Вибрати найкраще місце
і туди самому сісти. (Ні)
— Краще тихо в клас зайти,
вільне місце там знайти. (Так)
— Запитати дозволу, щоб сісти.
За комп’ютером не їсти. (Так)
— Голосно покликать друга,
як не чув, — то раз і вдруге. (Ні)
— Клавіші усі вмить натискаю,
але дозволу про це я не питаю. (Ні)
— Ні шнурів, ані дротів я не чіпаю,
бо всі правила я добре знаю. (Так)
-Молодці ви знаєте правила техніки безпеки.
-Давайте пригадаємо про що ми говорили на минулому уроці. В цьому нам допоможе наступна вправа. https://learningapps.org/display?v=pp4qumn7221
- погляньте на екран, на ньому ви бачите пристрій для роботи з інформацією.Вам потрібно визначити до яких старовинних чи сучасних він відноситься,якщо пристрій сучасний скажіть для чого ви можете його використати.
-Які сучасні пристрої для роботи з інформацією використовують у вашій сім’ї?
-Уявіть собі що ви збираєтеся до школи. Для того щоб обрати зручний одяг про що ви повинні дізнатися?(про погоду,про температуру,чи буде дощ……).
-А звідки ви про це можете дізнатись?(з прогнозу погоди).
-Звідки або де ми можемо з ним ознайомитись?(почитати в інтернеті,послухати по радіо, побачити по телевізору, подивитись в телефоні…..)
Висновок: тобто ми можемо дізнатись потрібну нам інформацію з різних джерел.
-Сьогодні ми дізнаємося більше про джерела інформації які використовують люди. А для того щоб відгадати про що ми будемо говорити ще потрібно розв’язати ребус:
(інформація)
(носій)
-В сучасному світі людина отримує інформацію з різних джерел і на різних носіях ,тому нам необхідно навчитись правильно їх використовувати у своїй діяльності.
-Сьогодні на уроці ми познайомимся з поняттями «Джерела інформації», «носій інформації», дізнаємось які носії інформації були колись і які використовуються тепер. Навчимось розрізняти старовинні та сучасні носії інформації.
Розповідь вчителя з елементами демонстрації:
-Для пізнання навколишнього світу у людини є 5 органів чуття ,назвіть мені їх….(дотик,ніс,очі,вуха,рот)
-Пригадайте яку інформацію ми сприймаємо за допомогою очей….(зорову)
-За допомогою якого органу ми можемо визначити смак яблука?(язик,рот)
-Як ви дізнаєтесь про те що у вас на вечерю щось смачне? Який орган чуття вам допомагає?(ніс)
-Як дізнатись, що праска гаряча, а лід холодний?(доторкнутись)
-Звідки ми знаємо що музика лунає надто голосно?(чуємо вухами)
-Протягом історії свого існування людство спілкуючись між собою, спостерігаючи за природою ,набувало знань про навколишній світ та себе. Інформацію ми можемо отримувати різними способами. Природніми способами спостереження людини є її органи чуття, передусім слух та зір .Кожен з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку ,а він вже вирішує що з нею слід робити , наприклад: коли ви бачите лимон то в роті з’являється відчуття його смаку. Якщо ми бачимо цукерку то у нас з’являється бажання її з’їсти. В такому випадку лимон і цукерка є джерелами інформації.
Запам’ятайте!Предмети,звуки,явища що дають нам інформацію називають джерелами інформації.
-А зараз давайте виконаємо вправу.Вправа «Обери джерело інформації». Оберіть джерела інформації з яких можна дізнатись про погоду.
https://elpom.com.ua/select-grid/dzherela-informatsiyi/
-молодці діти!
-А зараз Наведіть приклад Джерела інформації яке ви використаєте для отримання інформації про :
-те які уроки завтра;(щоденник ,розклад уроків )
-коли закінчується 3 урок.(дзвінок, розклад дзвінків)
-скільки годин зараз.(годинник)
-А Чи є наш підручник джерелом інформації?(є)
Усі хто сприймає або використовує інформацію це приймачі інформації.Погляньте на малюнки і назвіть джерела і приймачі інформації.
-Отже,як ви бачите існує багато джерел інформації про навколишній світ.
-Давайте пригадаємо як або на чому люди зберігали свої знання. І як їх передавали. Протягом тривалого часу люди зберігали знання лише у власній пам’яті, передаючи їх звуковим способом: у казках,легендах,піснях,розповідях.І хоча цей спосіб існує і сьогодні цей спосіб не надто надійний. Для того щоб зберегти важливу інформацію і передати її для своїх нащадків стародавня людина почала зберігати її на каменях, скелях,глиняних дощечках або на корі дерев-бересті.Камені,глиняні дощещки,інформації-об’єкти де зберігається інформація.Такі носії інформації використовували дуже давно.Древній Єгипет-папірус,Стародавня мала Азія -пергамент,Стародавній Китай -папір.Це стародавні носії інформації.
Ми з вами зараз використовуємо сучасні носії інформації .На яких носіях інформації вона передається в сучасному світі?Які носії інформації можете використовувати ви? (флешка,карта пам’яті. Зараз Під час роботи з комп’ютером використовуються магнітні диски,наприклад:дискета,оптичний диск,флеш-накопичувач.
Розрізняють паперові та електронні носії інформації.
Відкрийте підручник на с.102. прочитайте текст параграфа і дайте відповідь на запитання:
1. Про який носій інформації ми з вами «забули поговорити»? Для чого вони використовуються?
2.Виконайте вправу «установіть відповідність» .На якому із запропонованих носіїв можна зберегти:(с.103)
1.Носії інформації.
А зараз ми з вами виконаємо вправу яка має назву «Носії інформації».Вашим завданням буде З'єднати зображення кожного носія інформації з його назвою.
Носії інформації (learningapps.org)
2.Джерела інформації
Ваше завдання наступне:з’єднайте пари,джерело інформації з його назвою.
Джерела інформації (learningapps.org)
3.джерела та носії
Наступна наша вправа:вам потрібно розподілити де сучасні пристрої,стравонні пристрої та де джерела інформації.
Джерела та носії інформації (learningapps.org)
Піраміда настрою..