Джерела інформації. Носії інформації.

Про матеріал
Джерела інформації. Носії інформації. Мета:  Навчальна:розширити уявлення учня про джерела інформації; сформувати уявлення про носії інформації як фізичні об’єкти для зберігання інформації.  Розвивальна:розвивати звязне мовлення ,абстрактне логічне мислення,вміння аналізувати і класифікувати надану інформацію.  Виховна:виховувати наполегливість ,зацікавленість до занять інформатикою;формувати інформаційну культуру;
Перегляд файлу

Дата:  24.11.2021.       Клас: 3-А

 

Тема: Джерела інформації. Носії інформації.

Мета:

     Навчальна:розширити уявлення учня про джерела інформації; сформувати уявлення про носії інформації як фізичні об’єкти для зберігання інформації.

     Розвивальна:розвивати звязне мовлення ,абстрактне логічне мислення,вміння аналізувати і класифікувати надану інформацію.

     Виховна:виховувати наполегливість ,зацікавленість до занять інформатикою;формувати інформаційну культуру;

Очікувані результати:

     розповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією; [3 ІФО 1.1]

     називає носії інформації; [3 ІФО 1.1]

     розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації; [3 ІФО 1.1]

     використовує пристрої для передавання інформації; [3 ІФО 1.2]

     наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації; [3 ІФО 1.1]

 

Тип уроку:комбінований.

 

Обладнання: презентація, вправи в LearningApps.

                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура уроку

п/п

Етап уроку

Час, хв

Методи, прийоми, форми навчання

  1.  

Організаційний етап.

  • Привітання.
  • Емоційне налаштування учнів.
  • Повторення правил техніки безпеки

5

Привітання вчителя з учнями. Представлення. Вправа з цеглинками.

Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

  1.  

Актуалізація опорних знань учнів.

2

Вправа «Впорядкуй»

  1.  

Мотивація навчальної діяльності

1-2

Ребуси

  1.  

Повідомлення теми,мети уроку.

1

Бесіда

  1.  

Вивчення нового матеріалу.

10

Бесіда з елементами демонстрації.Виконання вправи.

  1.  

Фізкультхвилинка.

1

 

  1.  

Закріплення набутих знань.

10

Робота з підручником .

Робота з комп’ютером:

виконання вправ.

  1.  

Зорова гімнастика.

1

 

  1.  

Підведення підсумків.Рефлексія

3

Створення піраміди настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

 

     Привітання:

Дзвоник щойно продзвенів,

До уроку запросив!

Ми з Комп’ютером у парі

Працювати будем гарно!

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

-Добрий день, діти! Мене звати Лілія Леонідівна, і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.

 

     Емоційне налаштування учнів:

-У вас у кожного є цеглинки LEGO.Якщо у вас хороший настрій-  підніміть зелену цеглинку ,а якщо поганий-червону.

 

     повторення правил техніки безпеки.

- Ми з вами знаходимося в комп’ютерному класі,тому на початку уроку давайте пригадаємо правила поведінки та правила техніки безпеки.Для цього зіграємо гру «Так чи ні».

— Треба швидко забігати в клас,

не чекати, як покличуть вас. (Ні)

— Вибрати найкраще місце

і туди самому сісти. (Ні)

— Краще тихо в клас зайти,

вільне місце там знайти. (Так)

— Запитати дозволу, щоб сісти.

За комп’ютером не їсти. (Так)

— Голосно покликать друга,

як не чув, — то раз і вдруге. (Ні)

— Клавіші усі вмить натискаю,

але дозволу про це я не питаю. (Ні)

— Ні шнурів, ані дротів я не чіпаю,

бо всі правила я добре знаю. (Так)

-Молодці ви знаєте правила техніки безпеки.

 

                                      

  1. Актуалізація опорних знань.

 

-Давайте пригадаємо про що ми говорили на минулому уроці. В цьому нам допоможе наступна вправа. https://learningapps.org/display?v=pp4qumn7221

- погляньте на екран, на ньому ви бачите пристрій для роботи з інформацією.Вам потрібно визначити до яких старовинних чи сучасних він відноситься,якщо пристрій сучасний скажіть для чого ви можете його використати.

-Які сучасні пристрої для роботи з інформацією використовують у вашій сім’ї?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

-Уявіть собі що ви збираєтеся до школи. Для того щоб обрати зручний одяг про що ви повинні дізнатися?(про погоду,про температуру,чи буде дощ……).

-А звідки ви про це можете дізнатись?(з прогнозу погоди).

-Звідки або де ми можемо з ним ознайомитись?(почитати в інтернеті,послухати по радіо,  побачити по телевізору, подивитись в телефоні…..)

Висновок: тобто ми можемо дізнатись потрібну нам інформацію з різних джерел.

 

-Сьогодні ми дізнаємося більше про джерела інформації які використовують люди. А для того щоб відгадати про що ми будемо говорити ще потрібно розв’язати ребус:

(інформація)

(носій)

 

-В сучасному світі людина отримує інформацію з різних джерел і на різних носіях ,тому нам необхідно навчитись правильно їх використовувати у своїй діяльності.

 

  1. Повідомлення теми,мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми познайомимся з поняттями «Джерела інформації», «носій інформації»,  дізнаємось які носії інформації були колись і які використовуються тепер. Навчимось розрізняти старовинні та сучасні носії інформації.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя з елементами демонстрації:

-Для пізнання навколишнього світу у людини  є 5 органів чуття ,назвіть мені їх….(дотик,ніс,очі,вуха,рот)

-Пригадайте яку інформацію ми сприймаємо за допомогою очей….(зорову)

-За допомогою якого органу ми можемо визначити смак яблука?(язик,рот)

-Як ви дізнаєтесь про те що у вас на вечерю щось смачне? Який орган чуття вам допомагає?(ніс)

-Як дізнатись, що праска гаряча, а лід холодний?(доторкнутись)

-Звідки ми знаємо що музика лунає надто голосно?(чуємо вухами)

 

-Протягом історії свого існування людство спілкуючись між собою, спостерігаючи за природою ,набувало знань про навколишній світ та себе. Інформацію ми можемо отримувати різними способами. Природніми способами спостереження людини є її органи чуття, передусім слух та зір .Кожен з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку ,а він вже вирішує що з нею слід робити , наприклад: коли ви бачите лимон то в роті з’являється відчуття його смаку. Якщо ми бачимо цукерку то у нас з’являється бажання її з’їсти. В такому випадку лимон і цукерка є джерелами інформації.

Запам’ятайте!Предмети,звуки,явища що дають нам інформацію називають джерелами інформації.

-А зараз давайте виконаємо вправу.Вправа «Обери джерело інформації». Оберіть джерела інформації з яких можна дізнатись про погоду.

https://elpom.com.ua/select-grid/dzherela-informatsiyi/

-молодці діти!

 

-А зараз Наведіть приклад Джерела інформації яке ви використаєте для отримання інформації про :

-те які уроки завтра;(щоденник ,розклад уроків )

-коли закінчується 3 урок.(дзвінок, розклад дзвінків)

-скільки годин зараз.(годинник)

 

-А Чи є наш підручник джерелом інформації?(є)

Усі хто сприймає або використовує інформацію це приймачі інформації.Погляньте на малюнки і назвіть джерела і приймачі інформації.

-Отже,як ви бачите існує багато джерел інформації про навколишній світ.

 

-Давайте пригадаємо як або на чому люди зберігали свої знання. І як їх передавали. Протягом тривалого часу люди зберігали знання лише у власній пам’яті, передаючи їх звуковим способом: у казках,легендах,піснях,розповідях.І хоча цей спосіб існує і сьогодні цей спосіб не надто надійний. Для того щоб зберегти важливу інформацію і передати її для своїх нащадків стародавня людина почала зберігати її на каменях, скелях,глиняних дощечках або на корі дерев-бересті.Камені,глиняні дощещки,інформації-об’єкти де зберігається інформація.Такі носії інформації використовували дуже давно.Древній Єгипет-папірус,Стародавня мала Азія -пергамент,Стародавній Китай -папір.Це стародавні носії інформації.

Ми з вами зараз використовуємо сучасні носії інформації .На яких носіях інформації вона передається в сучасному світі?Які носії інформації можете використовувати ви? (флешка,карта пам’яті. Зараз Під час роботи з комп’ютером використовуються магнітні диски,наприклад:дискета,оптичний диск,флеш-накопичувач.

Розрізняють паперові та електронні носії інформації.

  • Наведіть приклади паперових носій інформації.
  • Наведіть приклади носіїв інфориації які ти використовуєш вдома.
  • Наведіть приклад носіїв інформації які ти використовуєш і в школі дома.
  •  
  1. фізкультхвилинка.

  1. закріплення набутих знань.
  • Робота з підручником:

Відкрийте підручник на с.102. прочитайте текст параграфа і дайте відповідь на запитання:

1. Про який носій інформації ми з вами «забули поговорити»? Для чого вони використовуються?

2.Виконайте вправу «установіть відповідність» .На якому із запропонованих носіїв можна зберегти:(с.103)

  • Робота з комп’ютером:

1.Носії інформації.

А зараз ми з вами виконаємо вправу яка має назву «Носії інформації».Вашим завданням буде З'єднати зображення кожного носія інформації з його назвою.

 Носії інформації (learningapps.org)

2.Джерела  інформації

Ваше завдання наступне:з’єднайте пари,джерело інформації з його назвою.

Джерела інформації (learningapps.org)

3.джерела та носії

Наступна наша вправа:вам потрібно розподілити де сучасні пристрої,стравонні пристрої та де джерела інформації.

Джерела та носії інформації (learningapps.org)

 

  1. зорова гімнастика.

 

  1. Підведення підсумків.Рефлексія.

 

     Піраміда настрою..

  • Яке завдання далось найлегше?...
  • З яким завданнями було важко?....
  • Що найбільш сподобалося на уроці?...
  • я навчився….
  • Я дізнався…..

 

docx
Додав(-ла)
Джумига Лілія
Додано
7 грудня 2023
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку