Шість капелюхів мислення
Тема уроку: Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»
І. Індивідуальна робота за методом « 6 капелюхів мислення».
1. Вправа « Передбачення».
Зелений капелюшок
- Як ви думаєте, про кого автор буде розповідати у вірші? Чому ви так вважаєте? Про яку пору року вірш?
2. Слухання вірша в аудіозаписі.
3. Первинне сприймання. Аналіз змісту.
Білі капелюшок
- Який за жанром твір ви слухали?
- Про яку пору розповів автор?
- Про кого цей твір?
- Чи справдились ваші сподівання?
4. Читання для себе.
- Знайдіть слова, що римуються.
- Чи змінювався настрій вірша?
- На скільки частин умовно можна поділити вірш, чому?
Чорний та жовтий капелюшок
5. Вибіркове читання.
- Які переживання, думки і почуття втілено в пейзажних замальовках Дж.Кітса?
- Чиї голоси пронизують картини природи, створені поетом?
- Як ви думаєте, чому саме цих «персонажів» обрав письменник для своїх пейзажів?
- Які настрої викликали у вас картини природи, змальовані Дж.Кітсом у вірші? До яких роздумів вони вас спонукали?
Червоний капелюшок
- Позначте смайликами, які є у вас в конвертах ( треба покласти відповідний смайлик біля строфи чи рядка вірша), як змінювався настрій вірша та ваш настрій.
- Які емоції ви відчули, коли прочитали вірш
Синій капелюшок
- До чого, на вашу думку, закликає автор твору?
- Як ви допомагаєте птахам взимку?
ІІ. Групова робота за методом « 6 капелюхів мислення».
Правила роботи в групі
Слухати… (уважно)
Міркувати… (глибоко)
Висловлювати… (власну думку)
Цінувати… (думку іншого)
Білий капелюх: інформація
- Підготувати та повідомити цікаву інформацію про коника та цвіркуна.
Чорний капелюх: критика
- Скласти таблицю: чим небезпечно підгодовувати пташок.
Слова для довідок: хліб,солоне сало, несолоне сало, пшениця, просо, пшоно, смажене насіння, сире насіння, горох, морква, гарбуз.
Жовтий капелюх: логічний позитив
- Скласти таблицю: чим потрібно підгодовувати пташок .
Слова для довідок: хліб,солоне сало, несолоне сало, пшениця, просо, пшоно, смажене насіння, сире насіння, горох, морква, гарбуз.
Червоний капелюх: почуття та інтуїція
- Вправа « Мозаїка»: скласти прислів’я про пташок, прочитати з відповідною інтонацією, пояснити, як ви їх розумієте.
Де багато пташок- там нема комашок.
Як багато птиць- не буде гусениць.
Зелений капелюх: креативність
- За малюнком та опорними словами скласти вірш про допомогу пташкам взимку.
Синій капелюх: управління процесом
- Скласти сенкан зі словом « птахи».
Птахи.
Співучі, веселі.
Радують, знищують, захищають.
Птахи щебечуть під вікном.
Друзі.
Рефлексія.
Сьогодні я дізнався про…
Найбільще сподобалось…
Складно було…
Самооцінювання за допомогою цеглинок Лего
Техніка Гранфалуна
Елеонор Портер «Полліанна»
Сьогодні ми розпочнемо наш урок з розминки, використавши техніку Гранфалуна (безглузде об´єднання людей). Ми спробуємо об’єднатися за незвичним принципом: технікою Гранфалуна. Нам потрібно знайти спільність з нашою героїнею Полліанною і об´єднатися за будь якою ознакою навіть несуттєвою. Якщо ми знайдемо таку спільність: однакове ім´я, однаковий колір волосся, спільні риси характеру, то ми цю людину сприймаємо зовсім по іншому. Вона знаходиться в нашому гранфалуні.
- Тож що нас об´єднує з Полліанною? (Мікрофон)
(Дівчинка 11 років, голубі очі, ластовиння на обличчі, навчання в школі, худорлява, бідна, сирота, весела, життєрадісна, щирий друг, смілива, совісна, вірна, кмітлива, фантазерка, добра, чутлива, балакуча, відкрита, наївна, незлопам’ятна, тощо) .
Механіка «Круглий стіл»
Елеонор Портер «Полліанна»
Цю гру можна проводити як дистанційно, так і на очному навчанні.
Запитання вчителя: «Як би змінився наш клас, якби до нас прийшла вчитися Полліанна?». Вчитель називає першого учасника, який відповідає на дане запитання та передає мікрофон наступному учаснику. Кожен учасник аргументує свою відповідь.
У результаті досліджень здобувачі освіти прийшли до висновку, що Полліанна стала для жителів міста і для них путівником, рятівником, ангелом, який розбудив у них позитивне, навчив бачити хороше абсолютно в усьому, навіть у поганому. Вона навчила їх радіти життю, вірити у завтрашній день та перемогу!