Джон Кітс "Про коника та цвіркуна". Метод Де Боно "Шість капелюхів мислення"

Про матеріал
Пропоную до уваги вчителів зарубіжної літератури метод Едварда Де Боно "Шість капелюхів мислення" до уроку у 5 класі на тему: "Джон Кітс "Про коника та цвіркуна".
Перегляд файлу

 

Шість капелюхів мислення

Тема уроку: Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»

І. Індивідуальна робота за методом « 6 капелюхів мислення».

1. Вправа « Передбачення».

                                              Зелений капелюшок

- Як ви думаєте, про кого автор буде розповідати у вірші? Чому ви так вважаєте? Про яку пору року вірш?

2. Слухання вірша в аудіозаписі.

3. Первинне сприймання. Аналіз змісту.

Білі капелюшок

- Який за жанром твір ви слухали?

- Про яку пору розповів автор?

- Про кого цей твір?

- Чи справдились ваші сподівання? 

4. Читання для себе.

- Знайдіть слова, що римуються.

- Чи змінювався настрій вірша?

- На скільки частин  умовно можна поділити вірш, чому?

                                              Чорний та жовтий  капелюшок

5. Вибіркове читання.

-         Які переживання, думки і почуття втілено в пейзажних замальовках Дж.Кітса?

-         Чиї голоси пронизують картини природи, створені поетом?

-         Як ви думаєте, чому саме цих «персонажів» обрав письменник для своїх пейзажів?

-         Які настрої викликали у вас картини природи, змальовані Дж.Кітсом у вірші? До яких роздумів вони вас спонукали?

Червоний капелюшок

-         Позначте смайликами, які є у вас в конвертах ( треба покласти відповідний смайлик біля строфи чи рядка вірша), як змінювався настрій вірша та ваш настрій.

-         Які емоції ви відчули, коли прочитали вірш

Синій  капелюшок

- До чого, на вашу думку, закликає автор твору?

- Як ви допомагаєте птахам взимку?

 

ІІ. Групова робота за методом « 6 капелюхів мислення».

Правила роботи в групі

Слухати… (уважно)

Міркувати… (глибоко)

Висловлювати… (власну думку)

Цінувати… (думку іншого)

 

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/belaya.jpgБілий капелюх: інформація

-         Підготувати та повідомити цікаву  інформацію про коника та цвіркуна.

 

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/chernaya.jpgЧорний капелюх: критика

-         Скласти таблицю: чим небезпечно підгодовувати пташок.

Слова для довідок: хліб,солоне сало, несолоне сало, пшениця, просо, пшоно, смажене насіння, сире насіння, горох, морква, гарбуз.

 

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/jeltaya.jpgЖовтий капелюх: логічний позитив

 

-         Скласти таблицю: чим потрібно підгодовувати пташок .

Слова для довідок: хліб,солоне сало, несолоне сало, пшениця, просо, пшоно, смажене насіння, сире насіння, горох, морква, гарбуз.

 

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/krasnaya.jpgЧервоний капелюх: почуття та інтуїція

 

-         Вправа « Мозаїка»:  скласти прислів’я про пташок, прочитати з відповідною інтонацією,  пояснити, як ви їх розумієте.

     Де багато пташок- там нема комашок.

     Як багато птиць- не буде гусениць.

 

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/zelenaya.jpgЗелений капелюх: креативність

- За малюнком та опорними словами скласти вірш  про допомогу пташкам взимку.

http://metodichka.at.ua/interactiv_upr/shlyapu/sinyaya.jpgСиній капелюх: управління процесом

-         Скласти сенкан зі словом « птахи».

Птахи.

Співучі, веселі.

Радують, знищують, захищають.

Птахи щебечуть під вікном.

Друзі.

Рефлексія.

Сьогодні я дізнався про…

Найбільще сподобалось…

Складно було…

Самооцінювання за допомогою цеглинок Лего

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Техніка Гранфалуна

Елеонор Портер «Полліанна»

 

Сьогодні ми розпочнемо наш урок з розминки, використавши техніку Гранфалуна  (безглузде об´єднання людей). Ми спробуємо об’єднатися за незвичним принципом: технікою Гранфалуна. Нам потрібно знайти спільність з нашою героїнею Полліанною і об´єднатися за будь якою ознакою навіть несуттєвою.  Якщо ми знайдемо таку спільність: однакове ім´я, однаковий колір волосся, спільні риси характеру, то ми цю людину сприймаємо зовсім по іншому. Вона знаходиться в нашому гранфалуні.

-         Тож  що  нас об´єднує з Полліанною? (Мікрофон)

 (Дівчинка 11 років, голубі очі, ластовиння на обличчі, навчання в школі, худорлява, бідна, сирота,  весела, життєрадісна, щирий друг, смілива, совісна, вірна, кмітлива, фантазерка, добра, чутлива, балакуча, відкрита, наївна, незлопам’ятна, тощо) .

 

Механіка «Круглий стіл»

Елеонор Портер «Полліанна»

 

Цю гру можна проводити як дистанційно, так і на очному навчанні.

Запитання вчителя: «Як би змінився наш клас, якби до нас прийшла вчитися Полліанна?». Вчитель називає першого учасника, який відповідає на дане запитання та передає мікрофон  наступному учаснику. Кожен учасник аргументує свою відповідь.

У результаті досліджень здобувачі освіти прийшли до висновку, що Полліанна стала для жителів міста і для них путівником, рятівником, ангелом, який розбудив у них позитивне, навчив бачити хороше абсолютно в усьому, навіть у поганому. Вона навчила їх радіти життю, вірити у завтрашній день та перемогу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку