Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини

Про матеріал

Мета: формування предметних компетентностей: характеризувати образ Гуллівера, визначити художні засоби його створення; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати у старшокласників потребу у високих естетичних та гуманних цінностях; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колектив та толерантне ставлення до думок та почуттів оточення; інформаційної: формувати вміння визначати роль деталі в тексті; розвивати навички роботи з книгою; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок 6. Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини

Мета: формування предметних компетентностей: характеризувати образ Гуллівера, визначити художні засоби його створення; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати у старшокласників потребу у високих естетичних та гуманних цінностях; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колектив та толерантне ставлення до думок та почуттів оточення; інформаційної: формувати вміння визначати роль деталі в тексті; розвивати навички роботи з книгою; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Міжпредметні зв'язки: всесвітня історія

 

Обладнання: портрет Дж. Свіфта, видання «Мандри Гуллівера», ілюстрації до нього.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1. Вікторина для найуважніших читачів

 

1) Які речі завжди брав із собою у плавання Гуллівер? (Книги.)

 

2) Яку науку вивчав Гуллівер? (Медицину.)

 

3) Як Гуллівер опинився на острові ліліпутів? (Через корабельну аварію.)

 

4) Чому Гуллівер не зміг піднятися після того, як опритомнів на берегу? (Бо був прив’язаний.)

 

5) Які науки добре розвинені в Ліліпутії? (Математика, механіка.)

 

6) Де виховувалися діти в Ліліпутії? (У закритих будинках.)

 

7) Що здивувало Гуллівера в країні Ліліпутії? (Не було бруду, безладу.)

 

8) У статуї правосуддя в Ліліпутії шестеро очей. Що вони символізували? (Всевідання.)

 

9) Як називалася країна, з якою воювала Ліліпутія? (Блефуску.).

 

10) Скільки часу тривала запекла війна між країнами? (36 місяців.)

 

11) Який наз імператора відмовився виконувати Гуллівер? (Бути знаряддям закріпачення вільного та відважного народу.)

 

12) Що взяв із собою на згадку про маленькі країни Гуллівер? (Корів та овець, гроші, портрет імператора та інші дивні речі.)

 

2. Робота з таблицею

 

— Ми разом з головним героєм Гуллівером потрапили в Ліліпутію. Що ми уже знаємо про неї? Заповніть анкету цієї країни.

 

Анкета країни Ліліпутії

 

Назва країни

 

Ліліпутія

 

Столиця

 

Мілдено

 

Форма правління

 

Монархія

 

Правитель країни

 

Імператор

 

Піддані імператора

 

Придворні, нардани

 

Нижчі верстви населення

 

Народ

 

Політичні партії

 

Тремексени, слемексени

 

Закони

 

Про освіту; про призначення на державні посади не за здібностями; про невдячність як карний злочин; про донощиків; про шахрайство; про заборону розбивати яйця з тупого кінця

 

Грошова одиниця

 

Спрага

 

Відносини з іншими державами

 

Війна з Блефуску

 

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

 

1. Опрацювання статті підручника з теми

 

2. Характеристака образу Гуллівера

 

Риса характеру

 

У чому вони проявляються

 

Мав авантюрний склад характеру, допитливий і хоче пізнавати світ

 

Гуллівер ще з дитинства мріяв про морські подорожі

 

Інтелектуал та ерудит

 

Купував книжки з мореплавства, природознавства, географії, математики

 

Поліглот

 

Знав німецьку, турецьку, голландську, латинську, французьку, іспанську, італійську мови. За три тижні оволодів ліліпутською

 

Розумний, наполегливий, цілеспрямований, мав бажання вчитися

 

Гуллівер вивчився на лікаря

 

Гарний дипломат

 

Умовив імператора не воювати із сусідами

 

Добрий, ввічливий, чемний, людяний, шанобливий

 

Намагався нікому не зашкодити, навіть не зім’яти трави та квітів. Відпустив бешкетників, які жбурляли в нього каміння. Вивчав звичаї та традиції ліліпутів

 

Майстер на всі руки

 

Із дерев імператорського лісу змайстрував собі стілець, стіл, ліжко

 

Уміє підлаштовуватися до тих умов життя, у яких він опинився, удавати із себе покірного та слухняного громадянина

 

Притягнув увесь флот Блефуску й отримав титул нардока

 

— Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер — звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

Інтерактивна вправа «Сенкан»

 

Лемюель Гуллівер.

 

Витривалий, відважний.

 

Мандрує, дізнається, дивується.

 

Разом з головним героєм читачі замислюються над людським та суспільними вадами.

 

Мандрівник.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Аналізувати роман «Мандрів Гуллівера», характеризувати образи героїв твору.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
36835
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку