Урок за твором М.В.Гоголя "Ніч перед Різдвом"

Про матеріал

Мета: Систематизувати і узагальнити вміння учнів уважно читати літературний твір, розвивати навички творчого мислення, дитячу фантазію, спонукати дітей до роздумів про себе і про життя, розвивати навички роботи в команді; розвивати кмітливість, допитливість, логічне мислення; виховувати любов і повагу до мови, літератури; виховувати культуру усного й писемного спілкування

Тип уроку: узагальнення знань

Обладнання: презентація, малюнки учнів.

Перегляд файлу

Тема: Літературна гра за твором М.В.Гоголя «Ніч перед Різдвом»

Дата проведення: 14.12.2017

Учитель: Гетьман І.Д.

Клас: 6Б

 

Мета: Систематизувати і узагальнити вміння учнів уважно читати літературний твір, розвивати навички творчого мислення, дитячу фантазію, спонукати дітей до роздумів про себе і про життя,  розвивати навички роботи в команді; розвивати кмітливість, допитливість, логічне мислення; виховувати любов і повагу до мови, літератури; виховувати культуру усного й писемного спілкування

Тип уроку: узагальнення знань

Обладнання: презентація, малюнки учнів.

Гра – це завжди захоплення.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя. Сьогодні ми закінчуємо роботу над твором «Ніч перед Різдвом». Ми перегорнули останні сторінки повісті. Гоголь зумів в жартівливій формі розповісти про звичаї українського народу, при цьому він уміло перемішав фантастику і реальність. Дія відбувається і на землі, і в небі. У небі літають чорти і відьми, які замислюють інтриги на шкоду людям. На землі ж з'єднуються закохані, торжествує добро.

- Який же можна зробити висновок? Де твориться прекрасне? Які сили перемагають?

- Усе прекрасне твориться на землі. Тут повинна торжествувати справедливість. Саме тут ми бачимо перемогу земного людського початку, саме тут можна добрими справами збільшити кількість доброти. Сподіваємося, що наш урок також не буде виключенням, і завдяки йому запалають нові зірочки.

II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.


Робота з епіграфом.

  • Як ви розумієте слова, винесені до епіграфу нашого уроку?
  • Як співвідноситься епіграф з темою нашого уроку?

IІІ. Застосування набутих знань.

Слово вчителя. Пригадаймо ще раз зміст твору. Представляються дві команди та глядацька підтримка, яка розподіляється між командами.

ПРАВИЛА  ГРИ
Грає дві команди та глядачі.
Кожна команда має капітана.
Капітан вирішує хто буде давати відповідь.
За підказку команді знімається 1 бал.
Якщо підказуєте двічі – знімається 2 бали.
На підготовку відповіді дається 1 хвилина.
На підготовку відповіді бліц-опитування не більше 10 секунд.

 

1 Розминка «Ланцюжок подій».

Завдання: Сформулювати стислу назву епізоду, який зображено на ілюстрації, та назвати, які події будуть передувати або відбуватимуться після зображених. Виконують команди по 2 завдання по черзі та отримують зірочки за кожну правильну відповідь.

2 Вправа «Калейдоскоп».

Завдання: розташувати ілюстрації з зображенням подій твору у хронологічній послідовності. Команди виконують завдання одночасно, повідомляють результат та перевіряють за опорним слайдом. Отримують по 2 зірочки за правильне виконання завдання.

3 Вправа «Чарівний клубочок».

Завдання: Доповнити цитату та встановити відповідність. Команди виконують по 3 приклади одночасно,  повідомляють результат та перевіряють за опорним слайдом. Отримують по 1 зірочці за кожен приклад.

4 Вправа Гра глядачів.

Завдання: Впізнати героя за його реплікою. За правильні відповіді зірочки надаються командам, за які вболівають глядачі.

  1. Чуб
  2. Кум
  3. Оксана
  4. Вакула
  5. Вакула
  6. Вакула
  7. Оксана
  8. Пацюк
  9. Вакула
  10. Катерина
  11. Ткачиха
  12. Чуб

5 Вправа«Турнір мовознавців».

Завдання: пояснити по черзі значення застарілих слів. Відповідь приймається та перевіряється шляхом самоперевірки за опорним слайдом. Правильна відповідь – зірочка.

6 Вправа «Бліц-опитування».

Завдання: дати відповідь на запитання командам по черзі. Відповідь приймається та перевіряється шляхом самоперевірки за опорним слайдом. Правильна відповідь – зірочка.

 

7  Вправа «Інсценування».

Команди представляють інсценований епізод з твору та отримують по 1-5 зірочок за творче завдання.

ІV.  Оголошення результатів ігри.

V.  Підсумкова бесіда.

- Чому   вас навчила повість? Пам`ятка.

VIII. Домашнє завдання. Для всіх учнів.

Описати свої враження від прочитаної повісті у листі до письменника.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
ГЕТЬМАН Ірина
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
2625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку