ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
3 КЛАС
105 годин
(3 години на тиждень)
За типовими навчальними програми для початкової школи затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року. За типовою освітнєю програмою, що розроблена під керівництвом О.Я. Савченко.
№ з/п |
Тема уроку
|
Дата за планом. |
Фактична дата. |
Примітка |
І семестр (48 год) |
|
|||
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА. ІРИ ДЛЯ АКТИВНОГО ВІДПОЧИНКУ(5 ГОД) |
|
|||
1
|
ТМЗ. Правила безпеки та поведінки на уроках фізкультури. Бесіда: «Історія виникнення Олімпійських ігор. Символи, ритуали і церемонії Олімпійських ігор.». Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентність». Підготовчі вправи: основна стійка, стійка - ноги нарізно. Загально-розвивальні вправи на місці. Нахили та повороти голови. Рухлива гра. |
|
|
|
2
|
ТМЗ. Бесіда: «Вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров'я учнів.». Підготовчі вправи: стійка широка, виконання стройових завдань: «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!». ЗРВ. Вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса, згинання та розгинання верхніх кінцівок. Рухлива гра . |
|
|
|
3
|
ТМЗ. Бесіда: «Спортивний інвентар для різних видів спорту». Підготовчі вправи: шикування, виконання стройових завдань: «Кроком руш!», «Клас, стій!». ЗРВ. Колові рухи руками у фронтальній та сагітальній площині. Рухлива гра. |
|
|
|
4
|
ОВ. ТМЗ. Бесіда: «Дихання під час виконання фізичних вправ». Підготовчі вправи: шикування, команди «У колону по одному — ставай!», «У коло — ставай», «Відставити!». ЗРВ на місці без предметів. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи для м'язів тулуба з вихідних положень стоячи. Біг з високого старту до З0 м Рухлива гра . |
|
|
|
5
|
ОВ. ТМЗ. «Фізичні навантаження та реакція на них серцевих скорочень». Підготовчі вправи: розмикання приставними кроками в колоні, у шерензі, у колі. Загально-розвивальні вправи на місці без предметів. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. Біг з високого старту до З0 м ЗФП: вправи для м'язів тулуба з вихідних положень сидячи. Рухлива гра. |
|
|
|
|
вправи для оволодіння навичками пересувань. стрибкові вправи. (17 год). |
|
|
|
6
|
ТМЗ. «Основні правила загартування». Організовуючі вправи: розмикання і змикання, повороти на місці «Праворуч!», «Ліворуч!», «Кругом!» (стрибком). Загально-розвивальні вправи на місці. ЗФП: вправи для м'язів тулуба з вихідних положень лежачи. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. Біг з високого старту до З0 м. Рухлива гра. |
|
|
|
7
|
ТМЗ: Формування ключових компетентностей – «Спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовами» та «Спілкування іноземними мовами». Організовуючі вправи: перешикування із колони по одному в колону по три (чотири). Загально-розвивальні вправи без предметів (імітаційного характеру). Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: комплекс для формування правильної постави. Чергування ходьби та бігу до 1200 м. Рухлива гра. |
|
|
|
8
|
ТМЗ. Організовуючі вправи: перешикування із колони по одному в колону по три (чотири). Загально-розвивальні вправи без предметів (імітаційного характеру). Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: комплекс для формування правильної постави. Чергування ходьби та бігу до 1200 м. Рухлива гра. |
|
|
|
9
|
ТМЗ: розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях. Організовуючі вправи: перешикування із колони по одному в колону по три (чотири). Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи на положення тіла у просторі: сіди (на п'ятах, зігнувши ноги), упори присівши. Вправи для м'язів тулуба з вихідних положень сидячи. Чергування ходьби та бігу до 1200 м. Рухлива гра. |
|
|
|
10
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м’ячем. Комплекс фізкультурної паузи. Вправи на положення тіла у просторі: упори лежачи, лежачи ззаду. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: присідання, виси. Рівномірний біг до 900 м. Стрибки “по купинах”.
Рухлива гра. |
|
|
|
11
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м’ячем. Комплекс фізкультурної паузи. Вправи на положення тіла у просторі: упори лежачи, лежачи ззаду. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: присідання, виси. Рівномірний біг до 900 м. Стрибки “по купинах”. Рухлива гра. |
|
|
|
12
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м’ячем. Комплекс фізкультурної паузи. Вправи на положення тіла у просторі: упори лежачи, лежачи ззаду. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: присідання, виси. Рівномірний біг до 900 м. Стрибки “по купинах”. Рухлива гра. |
|
|
|
13
|
О.В. ТМЗ: «Правила безпечної поведінки в процесі рухової та змагальної діяльності». Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Комплекс ранкової гігієнічної гімнастики. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: підтягування у висі (хлопці), у висі лежачи (дівчата). Стрибки зі скакалкою на одній, двох ногах. Рухлива гра. |
|
|
|
14
|
О.В. ТМЗ: «Правила безпечної поведінки в процесі рухової та змагальної діяльності». Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Комплекс ранкової гігієнічної гімнастики. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: підтягування у висі (хлопці), у висі лежачи (дівчата). Стрибки зі скакалкою на одній, двох ногах. Рухлива гра. |
|
|
|
15
|
О.В. ТМЗ: «Правила безпечної поведінки в процесі рухової та змагальної діяльності». Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Комплекс ранкової гігієнічної гімнастики. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: підтягування у висі (хлопці), у висі лежачи (дівчата). Стрибки зі скакалкою на одній, двох ногах. Рухлива гра. |
|
|
|
16
|
О.В. ТМЗ: Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» (самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Загально-розвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи на положення тіла в просторі. Біг з низького старту до З0 м. Стрибки у довжину з місця. Рухлива гра . |
|
|
|
17
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи на положення тіла в просторі. Елементи акробатики: групування лежачи. Біг з низького старту до З0 м. Стрибки у довжину з місця. Рухлива гра . |
|
|
|
18
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи на положення тіла в просторі. Елементи акробатики: групування лежачи. Біг з низького старту до З0 м. Стрибки у довжину з місця. Рухлива гра . |
|
|
|
19
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: вправи на положення тіла в просторі. Стрибки у довжину з розбігу 5—7 кроків способом «зігнувши ноги». Рухлива гра . |
|
|
|
20
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі скакалкою. Комплекс фізкультурної паузи. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: ходьба із пришвидшенням та уповільненням. Вправи для м'язів нижніх кінцівок та збільшення рухливості кульшових суглобів. Стрибки у довжину з розбігу 5—7 кроків способом «зігнувши ноги». Рухлива гра. |
|
|
|
21
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі скакалкою. Комплекс фізкультурної паузи. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: ходьба із пришвидшенням та уповільненням, приставним кроком правим і лівим боком. Вправи для м'язів нижніх кінцівок та збільшення рухливості кульшових суглобів. Стрибки у довжину з розбігу 5—7 кроків способом «зігнувши ноги». Рухлива гра. |
|
|
|
22
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі скакалкою. Комплекс фізкультурної паузи. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. ЗФП: ходьба із пришвидшенням та уповільненням, приставним кроком правим і лівим боком. Стрибки у довжину з розбігу 5—7 кроків способом «зігнувши ноги». Рухлива гра. |
|
|
|
Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики. Вправи для оволодіння навичками пересувань. Вправи для опанування навичками володіння м’ячем. (26 год.). |
|
|||
23
|
О.В. ТМЗ: «Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» (самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій).» ЗРВ в русі. ЗФП. Ходьба на носках, п'ятах. навичками пересувань: ходьба широкими кроками, зі зміною частоти кроку. Положення тіла у просторі: сіди (нахили тулуба з різними положеннями ніг). Рухлива гра. |
|
|
|
24
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею. ЗФП: ходьба на носках, п'ятах, ходьба з високим підніманням стегна. Біг з високим підніманням стегна, із закиданням гомілок. Танцювальні кроки: приставний крок убік, уперед, назад, крок галопу. Положення тіла у просторі: сіди (перехід із сіду на правому стегні у сід на лівому стегні). Рухлива гра. |
|
|
|
25
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з прапорцями. Загально-розвивальні вправи в русі. ЗФП: ходьба на носках, п'ятах. навичками пересувань: ходьба широкими кроками, зі зміною частоти кроку. Біг з високим підніманням стегна. Танцювальні кроки: приставний крок убік, уперед, назад. Положення тіла у просторі: упори (перехід із упору присівши в упор стоячи, із упору лежачи в упор боком і навпаки). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
26
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Ходьба на носках, п'ятах, з високим підніманням стегна, у напівприсіді, у присіді. ЗФП. Біг з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки, зі зміною напрямку, лазіння; подолання штучних перешкод. Положення тіла у просторі: виси (підтягування у висі лежачи). Рухливі ігри та естафети |
|
|
|
27
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Ходьба на носках, п'ятах, з високим підніманням стегна, у напівприсіді, у присіді. ЗФП. Біг з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки, зі зміною напрямку, лазіння; подолання штучних перешкод. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
28
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. Ходьба на носках, п'ятах, з високим підніманням стегна, у напівприсіді, у присіді. ЗФП. Біг з високим підніманням стегна, із закиданням гомілки, зі зміною напрямку, лазіння; подолання штучних перешкод. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
29
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з обручем. ЗФП. Ходьба «змійкою». «Човниковий» біг 4 х 9 м. Танцювальні кроки: приставний крок убік, уперед, назад; крок галопу. Лазіння по гімнастичній стінці однойменним та різнойменними способами. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
З0
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з обручем. ЗФП. Ходьба «змійкою». «Човниковий» біг 4 х 9 м. Танцювальні кроки: приставний крок убік, уперед, назад; крок галопу. Лазіння по гімнастичній стінці однойменним та різнойменними способами. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
31
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі скакалкою, викрути рук зі скакалкою. ЗФП. Ходьба «змійкою», ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук. Біг з різних вихідних положень. Лазіння по гімнастичній стінці з вантажем на голові. Метання малого м’яча у щит (мішень). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
32
|
О.В. ТМЗ. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентність».Загально-розвивальні вправи зі скакалкою, викрути рук зі скакалкою. ЗФП. Стрибки зі скакалкою. Ходьба «змійкою», ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук. Біг з різних вихідних положень. Лазіння по гімнастичній стінці з вантажем на голові. Метання малого м’яча у щит (мішень). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
33
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі скакалкою, викрути рук зі скакалкою. ЗФП. Стрибки зі скакалкою. Ходьба «змійкою», ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук. Біг з різних вихідних положень. Лазіння по гімнастичній стінці з вантажем на голові. Метання малого м’яча у щит (мішень). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
34
|
О.В. ТМЗ «Правила безпеки під час занять баскетболом». Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею. Комплекс для формування правильної постави. ЗФП. Вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках). Ведення м'яча на місці двома руками. Перелазання через перешкоди, висотою до 100 см. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
35
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею. Комплекс для формування правильної постави. ЗФП. Вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках). Ведення м'яча на місці двома руками. Перелазання через перешкоди, висотою до 100 см. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
36
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею. Комплекс для формування правильної постави. ЗФП. Вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу із положення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках). Ведення м'яча на місці двома руками. Перелазання через перешкоди, висотою до 100 см. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
37
|
О.В. ТМЗ: Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» (самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Загально-розвивальні вправи зі обручем. ЗФП. Ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями, нахилами. Вправи з великим м'ячем: елементи баскетболу (тримання, передачі м'яча, ловіння м'яча, ведення м'яча). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
38
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі обручем. ЗФП. Ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями, нахилами. Вправи з великим м'ячем: елементи баскетболу (тримання, передачі м'яча, ловіння м'яча, ведення м'яча). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
39
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи зі обручем. ЗФП. Ходьба на підвищеній опорі з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями, нахилами. Вправи з великим м'ячем: елементи баскетболу (тримання, передачі м'яча, ловіння м'яча, ведення м'яча). Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
40
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з обручами. Комплекс фізкультурної паузи. ЗФП. Ведення м'яча в кроці правою і лівою рукою. Ведення м'яча на місці однією рукою . Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
41
|
О.В. ТМЗ: Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Загально-розвивальні вправи з обручами. Комплекс фізкультурної паузи. ЗФП. Ведення м'яча в русіі правою і лівою рукою. Ведення м'яча на місці однією рукою . Рухливі ігри та естафети.. |
|
|
|
42
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з обручами. Комплекс фізкультурної паузи. ЗФП. Ведення м'яча в кроці правою і лівою рукою. Ведення м'яча на місці однією рукою . Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
43
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. ЗФП. Стрибки на місці з поворотами на 45, 90, 180 градусів. Передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
44
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. ЗФП. Стрибки на місці з поворотами на 45, 90, 180 градусів. Передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
45
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. ЗФП. Стрибки на місці з поворотами на 45, 90, 180 градусів. Передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
46
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. ЗФП. Стрибки через довгу скакалку, яка обертається вперед. Передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками Рухливі ігри та естафети.Рухлива гра . |
|
|
|
47
|
О.В. ТМЗ. Загально-розвивальні вправи з м'ячами. ЗФП. Стрибки через довгу скакалку, яка обертається вперед. Передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|
48
|
О.В. ТМЗ: Формування ключової компетентності – «Уміння вчитися впродовж життя». Загально-розвивальні вправи на місці. Підсумковий урок за семестр. Визначення резервних можливостей учнів за видами, що визначають рівень розвитку основних фізичних якостей. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
|