Е-урок для дистанційного навчання в 5 класі "Образотворче мистецтво".Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5 – 9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Фоміна Діана Анатоліївна
вчитель образотворчого мистецтва
Новоекономічної ЗОШ І-ІІІст.
Покровської райради
Донецької області
Урок № 17. Тема. Композиція «Дерево життя».
Привіт! Тебе вітає Супер-Андрійко! Я роблю добрі справи та чудові вироби без супер сил. Як що хочеш бути як я прочитати «інструкцію для учнів».
Витинанка – вічне прагнення українців відзначати святопам’ятний день або просто прикрашати своє життя. Серед багатьох витинанок особливе місце займають сюжетно-декоративні витинанки «Дерево життя».
Це дерево, немов життя,
Воно квітуче, мов родина,
Добро несе воно щодня,
Просить вас його створити.
Завдання №1.
Спробу створити віртуальне «Дерево життя». Для цього перейди за посиланням https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=137932dfe846 та склади пазли. ( За виконання цього завдання ти отримаєш 3 бал.). Зроби скріншот «Дерева життя» яке в тебе вийшло та перешли мені по Viber або на електронну пошту.
«Дерево життя» - один із небагатьох символів, який втілює в собі давні уявлення людей про створення світу й ототожнення його з книгою людських доль. Як що тобі цікаво, то подивись це відео .
Деревам покланялися, більшість із них були священними й щось символізували. Для кращого запам’ятовування роздивись наступний малюнок на якому зображені дерева – символи.
Дерева – це група витинанок, що охоплює кілька композиційних типів настінних прикрас дзеркальної симетрії( однаковість протилежних частин зображення). Це дерево, дерево з пташками, гілка, букет, вазон, квітка.
У дзеркальній витинанці, як у дзеркалі, відображуються права і ліва частини.
Є одне дуже важливе правило, яке необхідно пам’ятати, виготовляючи дзеркальну витинанку. Щоб утворилась вісь симетрії, папір згинають навпіл по горизонталі чи вертикалі.
Дерево життя ділилося на три частини, до кожної з яких прив’язані певні істоти.
Завдання №2. Виконай вправу «Дерево життя» за посиланням https://learningapps.org/5454942 та отримай 2 бал.
Витинанками «Дерево життя» в українських хатах прикрашалися простінки між вікнами, бо ці витинанки вважалися оберегами для родини. І сьогодні ми створимо власний оберіг.
Завдання №3. Повтори правила безпечної роботи з ножицями. Виготови «Дерево життя».
Правила користування ножицями.
1. Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2. На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край стола.
3. Не тримай ножиці вістрями догори.
4. Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Витинанку «Дерево життя» виготовляють у такій послідовності:
1) Прямокутник паперу зігни навпіл по довжині.
2) До згину приклади і обведи шаблон половинки візерунка або нанеси половинку власного малюнка.
3) Виріж по контуру ножицями (для зручності, щоб не помилитися, поміть штрихами місця для вирізування).
4) Обережно розгорни витинанку, зворотний бік змасти клеєм і наклей на картон-основу. Колір основи бажано вибрати контрастним до витинанки.
За виконання цього завдання ти отримаєш 5 бал.. Фото своєї витинанки перешли мені по Viber або на електронну пошту.
Завдання №4. Підсумок уроку ( за виконання цього завдання ти отримаєш 2 бал.). Відповіді перешли мені по Viber або на електронну пошту.
Тобі треба роздрукувати інтелект-карту і заповнити її. Це буде підсумкова робота з теми «Витинанка» над якою ми працювали три уроки.