Easter Holidays.Великодні свята.Святкування.

Про матеріал
Дві розробки уроків по темі"Родина та Друзі".Підтема:"Пасха.Великдень" Матеріали уроків опрацьовують лексичний матеріал по темі,дозволяють розширити і закріпити знання лексики по темі.Завдання направлені на формування та розвиток навичок читання,говоріння та письмаю
Перегляд файлу

Form 7                                                                                         Date

Halyna Konovalenko

A teacher of English, School of Shevchenkove

Cherkasy Regoin

The lesson «Easter» includes many communicative activities: projects, a song, games.

 

 

 

 

 

Тема: Family and Friends

Підтема: Easter

Aim:

навчальна: практикувати всі види мовленнєвої діяльності, ознайомити з новими лек­сичними одиницями, продовжувати тренувати учнів у вживанні граматичних часів дієслів та побудові розділових запитань.;

розвивальна: розвивати інтелектуальні та пізнавальні здібності, різні типи пам'яті — слухову, зорову, оперативну, тривалу, увагу, уяву, учити працювати в парі, групі, логічно висловлювати думку, формувати почуття гордості за свою сім'ю, розвивати соціокультурну компетенцію, розвиток навичок аудіювання;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до членів своєї родини, культуру співбесіди, риси характеру: доброзичливість, толерантність, активність, повагу і любов до всіх членів родини, культуру спілкування, зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: картки й плакат на тему «Великдень».

Тип-уроку: комбінований

 

Обладнання: Підручник, робочий зошит, картки для самостійної роботи (НО1), (НО2), для роботи в парах (НО3),  аудіювання  аудіювання (НО4)

План уроку

I.  Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення. 15 хв

1. Greeting. Привітання. 1хв

2. Aim. Повідомлення теми та мети уроку. 3хв

3. Check on homework.  Перевірка домашнього завдання. 6хв

4. Warming up.  Уведення в іншомовну атмосферу. 5хв

II.   Основна частина уроку 25 хв

  1. Reading. Читання тексту. 10хв
  2. Speaking. Розвиток  умінь мовлення. 7хв
  3. Grammar revision.  Повторення граматичного матеріалу: граматичні часи дієслів. 5хв
  4. Listening. Аудіювання. 3 хв

III.   Заключна частина уроку.

  1. Homework.  Домашнє завдання.2 хв
  2. Summarizing.   Підведення підсумків уроку. 3хв

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

I.  Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

Greeting 

1. Привітання.

T:  Good morning, pupils. Nice to see you today.

Ps:  Good morning, teacher. Nice to see you.

Aim 

2. Повідомлення теми та мети уроку.

T:  Today we will speak about the most important festival in the Christian calendar. It’s Easter. During our lesson today, we are going to speak about Easter and the traditions connected with this holiday. We will also practice grammar tenses and do exercises? Have some listening.

Check on homework

3. Перевірка домашнього завдання.

1) Перевірка вивчених слів. Словниковий диктант.

1. Pudding – пудіг

2. Ancestor - предок

3. Gift - подарунок

4. Candle - свічка

5. Calendar - календар

1) Your homework was writing the composition “How my family celebrate Easter”   «Як моя родина святкує Великдень». Учні  читають декілька творів.

Warming up 

4. Уведення в іншомовну  атмосферу.

It is a great pity, but we do not have a motto of our lesson yet. Let us make the motto. Are you ready? I am glad that you are. However, it is not easy because all letters in our motto are mixed. You should unscramble the words. Літери перемішані порізані, клас розділено на 3 групи.

“All holidays are good in their time”

 

It is an English proverb. You have made a new step of learning English. Nevertheless, we can make this proverb over:

                                – Do you like holidays?

                                   –What is your favourite holiday?

                                   –Do you like presents?

 

Учні  отримують картки для  самостійної роботи  (НО1).  Необхідно прочитати визначення та скласти з поданих літер відповідне слово. Учень, який першим впорається із завданням, записує складені слова на дошці.

HО1: Read the  definitions and  guess  the  words.

1) Someone who lived a long time ago, especially a member of your own family. (stneraco) –  ancestor

2) Traditional British food for Christmas. ( dupigdn) – Pudding

3) Something you get on your birthday or other holidays. (fitg) – gift

4) A wax stick, which you can light. (nelcda) -  Candle

5) A set of pages, showing the days and months of the year. (decranla) – calendar

II.   Основна частина уроку

Reading

1. Читання. 

1. Подання тексту для читання.  Впр. 2 (с. 59).

1) Pre-Reading Activity. Етап  підготовки до читання.

Бесіда з учнями.

T: What do you know about Easter? When is this holiday celebrated? What do people do on this holiday? What food is traditional on this holiday? Do you have any family traditions to celebrate this holiday?

На кожне запитання відповідає по кілька учнів.

2) Reading. .

Учні самостійно читають текст, доповнюючи його  реченнями, поданими у рамці. Час роботи   5  хвилин. По закінченні виконання завдання учні  ланцюжком читають доповнений текст вправи по 2—3  речення.

3) Post-Reading Activity. Етап  перевірки розуміння змісту тексту.

а) Учні  отримують картки для  самостійної роботи  (НО2)  і складають запитання з поданих слів. По закінченні роботи  вони  ланцюжком читають запитання.

HO2: Make up questions and answer them.

1) Ukrainian/celebrate/do/When/Easter/people?   

2) during/do/Pure/What/do/Week/people?   

3) Easter/does/begin/How?   

4) on/exchange/Easter/What/people/do?   

5) do/Easter/people/How/celebrate/long?   

Speaking 

2. Розвиток  умінь мовлення.

1) Робота в парах.

Учні  отримують картки (НО3) і в парах складають діалоги за поданим завданням. По закінченні підготовки три-чотири пари інсценують діалоги перед  класом.

HО3:  Make up a dialogue.

You are in a travel agency. You want to spend your holidays in some foreign country. You:

— tell  what country you  would  like  to  visit;

— tell  for  how  long  you  would  like  to  stay there;

— tell  what holiday you  would  like  to  spend in  this country and  why.

 Grammar revision

3. Повторення граматичного матеріалу: граматичні часи дієслів.

 1) Впр.  1 (с. 59).

Учні  самостійно письмово виконують завдання вправи протягом 3—4 хвилин. По закінченні роботи  учні  ланцюжком читають доповнені запитання.

4.Listening.

Аудіювання.

1) Pre- listening task.

T - Let’s talk about Easter. As you know, On Easter Sunday, Christians celebrate the resurrection of the Lord, Jesus Christ. It is typically the most well attended Sunday service of the year for Christian churches. Christians believe, according to Scripture, that Jesus came back to life, or was raised from the dead, three days after his death on the cross. As part of the Easter season, the death of Jesus Christ by crucifixion is commemorated on Good Friday, always the Friday just before Easter. Through his death, burial, and resurrection, Jesus paid the penalty for sin, thus purchasing for all who believe in him, eternal life in Christ Jesus.

People usually sing Easter songs. The most popular song is “Easter song”.

2) A song “Easter song”.

T: Listen to this song. Moreover, say if the sentences are true or false.

 

"Easter Song"

 

Here the bells ringing

They're singing that you can be born again

Here the bells ringing

They're singing Christ is risen from the dead

 

The angel up on the tombstone

Said he has risen, just as he said

Quickly now, go tell his disciples

That Jesus Christ is no longer dead

 

Joy to the word, he has risen, hallelujah

He's risen, hallelujah

He's risen, hallelujah

 

Hear the bells ringing

They're singing that you can be healed right now

Hear the bells ringing, they're singing

Christ, he will reveal it now

 

The angels, they all surround us

And they are ministering Jesus’ power

Quickly now, reach out and receive it

For this could be your glorious hour

 

Joy to the world, he has risen, hallelujah

He's risen, hallelujah

He's risen, hallelujah, hallelujah

 

The angel up on the tombstone

Said he has risen, just as he said

Quickly now, go tell his disciples

That Jesus Christ is no longer dead

 

Joy to the world, he has risen, hallelujah

He's risen, hallelujah

He's risen, hallelujah

Hallelujah

 3) Post- listening task.

НО4:True or false?

1).This song is about winter. (-)

2). This song is about spring. (-)

3). They're singing Christ is risen from the dead. (+)

4). They're singing Christ is not risen from the dead (-)

5). Hear the bells ringing, they're singing. (+)

6). The angels, they all surround us (+)

  7). Joy to the world, he has risen (+)

III.   Заключна частина уроку.

  1. Homework.  Домашнє завдання.
  2. Summarizing.   Підведення підсумків уроку.

T:  Today we spoke about another holiday — Easter. How do you celebrate Easter in your families? Would you like to celebrate Easter in some other country? What country would you like to celebrate it? Why?

 На кожне запитання відповідає по кілька учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал:

HО1: Read the definitions and guess the words.

1) Someone who lived a long time ago, especially a member of your own family. (stneraco)

2) Traditional British food for Christmas. (dupigdn)

3) Something you get on your birthday or other holidays. (fitg) 

4) A wax stick, which you can light. (nelcda)

5) A set of pages, showing the days and months of the year. (decranla)

 

HO2: Make up questions and answer them.

1) Ukrainian/celebrate/do/When/Easter/people?   

2) during/do/Pure/What/do/Week/people?   

3) Easter/does/begin/How?   

4) on/exchange/Easter/What/people/do?   

5) do/Easter/people/How/celebrate/long? 

 

HО3:  Make up a dialogue.

You are in a travel agency. You want to spend your holidays in some foreign country. You:

— tell what country you would like to visit;

— tell for how long you would like to stay there;

— tell what holiday you would like to spend in this country and why.

 

НО4: Аудіювання.True or false?

1)This song is about winter.

2) This song is about spring.  

3) They're singing Christ is risen from the dead.  

4) They're singing Christ is not risen from the dead  

5) Hear the bells ringing, they're singing.  

6) The angels, they all surround us  

  7) Joy to the world, he has risen  

Роздатковий матеріал:

HО1: Read the definitions and guess the words.

1) Someone who lived a long time ago, especially a member of your own family. (stneraco)

2) Traditional British food for Christmas. (dupigdn)

3) Something you get on your birthday or other holidays. (fitg) 

4) A wax stick, which you can light. (nelcda)

5) A set of pages, showing the days and months of the year. (decranla)

 

HO2: Make up questions and answer them.

1) Ukrainian/celebrate/do/When/Easter/people?   

2) during/do/Pure/What/do/Week/people?   

3) Easter/does/begin/How?   

4) on/exchange/Easter/What/people/do?   

5) do/Easter/people/How/celebrate/long? 

 

HО3:  Make up a dialogue.

You are in a travel agency. You want to spend your holidays in some foreign country. You:

— tell what country you would like to visit;

— tell for how long you would like to stay there;

— tell what holiday you would like to spend in this country and why.

 

НО4: Аудіювання.True or false?

1)This song is about winter.

2) This song is about spring.  

3) They're singing Christ is risen from the dead.  

4) They're singing Christ is not risen from the dead  

5) Hear the bells ringing, they're singing.  

6) The angels, they all surround us  

  7) Joy to the world, he has risen  

doc
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку