Ефективне використання онлайн-ресурсів для реалізації мовно-літературної освітньої галузі НУШ

Про матеріал
Ефективне використання онлайн-ресурсів для реалізації мовно-літературної освітньої галузі НУШ
Перегляд файлу

 

 

Ефективне використання онлайн-ресурсів для реалізації мовно-літературної

освітньої галузі НУШ


Youtube-добірка «Говоримо українською»


 

 

 

26 навчальних відео для дітей про правильну вимову, доречне вживання слів тощо.

Мова: українська.

Відкрити: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmMdc5EtRgSjzpp3MLuQSuM-9iEZuQ-3W

 


Збірник диктантів

 

 



 

Диктанти для всіх класів з 1 по 11 із вказанням автора, кількості слів та ін. Також є окрема добірка озвучених

аудіодиктантів.

Мова: українська.

 

 Відкрити 

 

 Відкрити (аудіодиктанти) 


Українська абетка в картинках

 

 

 


Pinterest больше не ищет изображения #Ukraine и #Ukrainian | Рубрика

Добірка різноманітних зображень.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


Переклад запозичених слів

 

 



Добирає до іншомовних слів українські відповідними або українські новотвори, які пропонують та за які

голосують самі користувачі.

Мова: українська.

 

 

 

 Відкрити 


Аудіоказки


 

Озвучені казки відомими людьми України.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


Youtube-канал «Уроки української мови для малюків»

 

 

 

31 відео з навчальними матеріалами.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


Тренажер з правопису української мови

 

 

 

Правопис зі зручним переглядом за розділами та інтерактивні завдання для самоперевірки кожного правила.

Мова: українська.

 

 

 

 Відкрити 


Тексти творів


Тексти української та світової літератури, фольклор за класами та письменниками.

Можна читати онлайн або скачати в різних форматах.

Мова: українська.

 

 

 

 Відкрити 


Youtube-добірка «Вивчаємо літери»

 

 

 

33 короткі відео про кожну букву алфавіту.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


«Мова – ДНК нації»


Дидактичні матеріали з

граматики та виправленням поширених мовних помилок, інтерактивні вправи, перевірка тексту на наявність помилок.

Мова: українська.

 

 

 Відкрити 


«Офіційний сайт української мови»

 

 

 

Правопис, підручники, презентації, історія мови, діалекти, відеоуроки, фольклор та ін.

Мова: українська.

 

 

 

 

 Відкрити 


Сайт «Весела абетка»

 

 



 

Казки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки та ін.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


«Експрес-уроки» Олександра Авраменка

 

 

 

360 кількахвилинних уроків щодо поширених мовних помилок.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 Відкрити 


Моб. додаток «Мишеняткова абетка»

 

 

 

Мовні інтерактивні ігри для смартфону і комп’ютера.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 

 Відкрити 


«Мій клас»


 

Матеріали до уроків 2-4 класів з короткою теорією та

різноманітними практичними завданнями до кожної теми.

Мова: українська.

 

 

 

 

 Відкрити 


Youtube-добірка «НУШ: навчання грамоти»

 

 

 

95 відео з різних джерел про літери, граматику, фрагменти уроків тощо.

Мова: українська.

 

 

 

 

 

 Відкрити 


Відеоуроки

 

 

Уроки за класами й предметами. У кожній темі може бути декілька коротких роликів.

Мова: українська.

 

 

 

 

 Відкрити 


Мобільні додатки 

 

 

Безкоштовні й платні додатки, серед яких: довідники,

правопис, тренажери-тести до ЗНО, хрестоматії, аудіокнижки тощо.

Мова: українська.

 

 

 

 Відкрити 


 

База тестів

 

 

Тести з різних тем, створені вчителями, які можна

використовувати.

Мова інтерфейсу: українська.

             Відкрити «На урок» 

 Відкрити «Всеосвіта» 


Інтерактивні вправи 

 

 

Понад 20 типів практичних завдань з різних предметів. Можна знайти як готові, так і створити свої.

Мова: українська.

 

 

 

 

 Відкрити 


Методичні поради щодо використання онлайн — ресурсів.

 

 

У класі

 

 

 

Самостійне опанування нового матеріалу.

  • Сформулювати проблемне питання й запропонувати учням індивідуально переглянути дидактичний матеріал зі смартфону або комп’ютера (відео, схему, набір зображень тощо); у кожного учня може бути окрема частина матеріалу

або в усіх однакове; по завершенню обговорити, спільно знайшовши відповіді на питання вчителя.

  • Організувати самостійний перегляд навчального матеріалу в групах. Кожній групі можна запропонувати окреме запитання, що фокусуватиме їх увагу. По завершенню групи відповідають на своє запитання, відбувається спільне обговорення переглянутого.У класі

 

 

 

Практичні / творчі завдання, мікропроєкти.

  • Учні індивідуально або в групах виконують інтерактивні тренувальні завдання на смартфонах / за комп’ютерами / на інтерактивній дошці. Надалі учитель працює з виявленими прогалинами в знаннях.
  • Після вивчення твору учні пропонують ілюстрації до нього й створюють свої малюнки на спільній онлайн-дошці (малюють пензлями або добирають з запропонованих заготовок), потім презентують свою ідею.
  • Учні в ході вивчення теми / здійснення експериментів тощо створюють з допомогою вчителя онлайн-енциклопедію своїх доробків (блог з

відеозаписами експериментів, фотографіями природи тощо).У класі

 

 

 

Оцінювання / опитування.

  • Учні індивідуально проходять тестування онлайн та отримують миттєву оцінку.

Учитель виявляє найбільш поширені помилки учнів класу для подальшої роботи.

  • Учні проходять тестування-вікторину у вигляді змагання на швидкість

(індивідуального або групового) у сервісі Kahoot або подібних для емоційного включення в урок.

  • Учні відповідають на питання без правильних відповідей (опитування) про свій настрій, власне ставлення до подій у творі тощо. Учитель аналізує загальні

результати й будує на їхній основі подальшу роботу на уроці.


У класі

 

 

 

Урок за моделлю змішаного навчання «Станційна ротація».

  1. Учитель надає загальну інструкцію та об’єднує учнів у кілька груп.
  2. Кожна група протягом 7-10 хв. працює на своїй «станції», виконуючи запропоноване завдання. Серед станцій можуть бути теоретична, практична, творча і т.д.
  3. За урок усі групи мають пройти всі станції. При цьому вчитель постійно знаходиться лише на одній зі станцій. На інших учні працюють самостійно за інструкцією.

Дистанційна робота / карантини

 

 

 

  • Учням надається посилання на дидактичний матеріал, який вони мають самостійно переглянути (відео, група фото, короткий текст, комікс тощо).
  • Учні виконують практичні тренувальні вправи або тести після перегляду матеріалу. У разі труднощів звертаються до вчителя за додатковими

роз’ясненнями або самостійно чи з батьками шукають додатковий матеріал.

  • Учні працюють у спільному документі або «дошці», створюючи єдиний малюнок / написи тощо (найзручніше використовувати планшет зі стілусом).
  • Учитель записує короткі відео або проводить «живий» відеоурок,

узагальнюючи доробок кожного учня класу й додатково пояснюючи той матеріал, який для більшості виявився найскладнішим.

Загальні поради

 

 

 

  • У вас з учнями має бути онлайн-середовище, в якому усім зручно спілкуватись і отримувати інформацію, не губити її (гугл клас чи подібні середовища, якийсь месенджер, ваш блог тощо). Слідкуйте за тим, щоб це середовище було

зрозуміле й зручне для всіх: вас, учнів і батьків.

  • Учитель має впевнитись, що всі учні й батьки знають як і куди увійти, де знаходиться актуальна інформація (завдання, розклад, оцінки, оголошення тощо).
  • Дбайте про постійний зворотній зв’язок: якщо немає часу й сил спілкуватись із кожним учнем після кожного виконаного завдання, запишіть короткі відео

реакції на якість виконаного завдання й надсилайте ці відео залежно від ситуацій.

Санітарний регламент

 

 

 

Безперервне використання ТЗН упродовж 1 уроку:

  • 1 клас 10 хв.
  • 2-4 класи 15 хв.

 

Після цього вправи з рухової активності та вправи гімнастки для очей.

 

 ДЖЕРЕЛО


 

Технічні поняття

Веб-сервіс

 

 

 

Це послуга, яка надається від одного електронного пристрою іншому електронному пристрою через

Інтернет. Це схоже на комп’ютерну програму, але вона знаходиться не на вашому комп’ютері, а на якомусь

іншому (невідомо де) і ви використовуєте можливості цієї програми через Інтернет. Наприклад, Google Docs – це текстовий редактор, але ви не встановлювали його на своєму комп’ютері. Ви працюєте з ним тільки через

браузер, коли є Інтернет, отримуючи послугу роботи з текстом.


Типи веб-сайтів

 

 

 

  1. Статичні просто надають інформацію (як правило, в форматі HTML), користувач не може її змінити чи якось взаємодіяти з сайтом та іншими користувачами.
  2. Інтерактивні (динамічні) – інформація на сайті формується «на льоту» залежно від дій користувача.

Наприклад, ви як користувач УМІТИ можете

відкрити доступ до курсу й бачити інформацію, яка недоступна незареєстрованому користувачу.


Адаптивний веб-дизайн (RWD)

 

 

 


Підхід у проєктуванні веб-сайтів, завдяки якому веб-сайти відображаються у комфортному для користувача вигляді на різноманітних комп’ютерних пристроях з різними розмірами екрану або вікон на екрані. Тобто, елементи

веб-сторінки «підлаштовуються» під розмір вашого екрану: або звужуються, або переносяться на рядок нижче. Адаптивний дизайн мають, як правило, сучасні сайти.

 


На ПК: На смартфоні:

 

 


Інтерактивна (в реальному часі) симуляція

 

 

 

Це комп’ютерна модель реальної системи, яка може працювати з тією ж швидкістю та на основі тих же законів, що й у реальному світі. Наприклад, симуляція кабіни літака для навчання пілотів, симуляція руху

атомів у певному середовищі для наукових експериментів, які неможливо здійснити наживо, симуляція спілкування продавця з покупцем для розвитку навичок продажу тощо.


Практичне завдання

 

 

 

  1. оберіть один з поданих онлайн-ресурсів;
  2. сплануйте, як його можна використати (очно чи дистанційно, для вивчення нового матеріалу, практичної роботи, перевірки знань);
  3. використайте.

 

 

 

 

 

  • отримати доступ до додаткових ресурсів курсу;
  • пройти фінальне тестування;
  • отримати офіційний сертифікат підвищення кваліфікації.
docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку