Актуальність доповідіДистанційне навчання стало невід’ємною формою організації навчання та повсякденної роботи із здобувачами освіти в сучасних умовах. Для належної організації навчання необхідні не лише якісне інтернет-підключення і технічне забезпечення, але й опанування та вдосконалення педагогами власних цифрових компетентностей, щоб повноцінно й уміло використовувати можливості цифрових платформ та інструментів для роботи із здобувачами освіти.
Що таке додатки Google?Google додатки – це не тільки безмежні розваги, а невід’ємний помічник у навчанні, кожного сучасного, як викладача так і здобувача освіти. Найпопулярнішими серед них в наш час є: {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Додаток. Позначення. Gmail. Google Диск. Google Документи. Google ТаблиціGoogle Форми. Google ПрезентаціїGoogle Meet. Google Календар. Google Сайти і т.д.
Застосування цих додатків у освітньому процесі надає багато переваг: Простота в використанні;Вільний та швидкий доступ до документів та матеріалів з будь-якої точки (як з коледжу, так і з дому);Організація спільної роботи із здобувачами освіти в режимі On-line;Перевірка виконання домашніх завдань;Отримання додаткової освіти;Організації роботи як за допомогою комп’ютера так і за допомогою мобільних пристроїв;Створювати власні освітні ресурси;Безкоштовність і т.д.
Google Диск. Google Диск – віртуальне сховище даних, з можливістю організації власного робочого простору (ємність Диску 15 ГБ). Він відкриває для викладача надзвичайно широкі можливості в освітньому процесі: підготовка до занять;систематизація розроблених матеріалів;використання на заняттях диференційованого навчання; методична робота у творчих групах (використання можливостей спільного доступу до файлів та папок); самоосвіта;робота з батьками і т.д.
Чому варто використовувати Google Диск в освітньому процесі?Додаток безкоштовний;Всі файли захищені та зберігаються в онлайн-сховищі;Зручний пошук файлів (задати пошук за ключовими словами й фільтрувати результати за типом файлу, його власником та іншими критеріями);Зручний та простий обмін файлами онлайн між учасниками освітнього процесу;Інструменти для колективної роботи (одночасно працювати з одним документом групі співавторів в будь-якій точці планети та писати коментарі);Google Диск працює на будь-якому пристрої з будь-якої операційної системи і т.д.
Огляд Google Meet. Google Meet – це додаток відеотелефонного зв’язку. У Google Meet дуже зручно проводити захищені відеоконференції. Google випустив безкоштовну версію, і вона доступна для всіх, хто має обліковий запис Gmail. Google Meet був розроблений спеціально для широкомасштабних відеоконференцій, до яких можна приєднатись за допомогою посилання або коду. Він працює у більшості браузерів, але, оскільки це продукт Google, він найкраще працює в Chrome.
Ви можете розпочати відеодзвінок, а потім поділитися посиланням або кодом та запросити здобувачів освіти електронною поштою. Ви можете ділитися своїм екраном, переходити на вигляд плитки, вмикати підписи в реальному часі або також надсилати текстові повідомлення і т.д. Огляд Google Meet
Переваги Google Meet Синхронізація з контактами в Googl-акаунті;Прив’язка до Googl Календаря (ви побачили важливу подію і тут же можете створити конференцію з цього приводу, запросивши здобувачів освіти зі списку контактів);Приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android або i. OS;Спільне використання екрану для надання документів, електронних таблиць або презентацій;Зашифровані дзвінки між всіма користувачами;На екрані можуть відображатися 16 учасників в режимі «Мозаїка» і т.д.
Огляд Google Форми Google Форми – веб-сервіс, за допомогою якого викладач може легко і швидко проводити опитування, створювати анкети, тести, збирати та опрацьовувати інформацію і т.д. Враховуючи той факт, що проведення тестування для оцінки рівня знань здобувачів освіти є процесом швидким та зручним, можна з впевненістю стверджувати що Googl Форми є потужним знаряддям у роботі сучасного викладача.
Робота з Формами передбачає інтеграцію з електронними таблицями Google для автоматичного збереження відповідей респондентів. Сервіс автоматично генерує електронну таблицю для збору та опрацювання отриманих відповідей, у якій відображаються результати тестування (опитування) із зазначенням дати і часу заповнення. Результати тестувань можна переглянути також і у форматі діаграм. Огляд Google Форми
Кожному завданню можна присвоїти певну кількість балів, призначивши правильні відповіді. Система автоматично визначає чи правильну відповідь дав здобувач освіти та ставить відповідну оцінку. Після публікації створений тест стає доступним для респондентів, в той же час його все ще можна редагувати. Огляд Google Форми
Тест (форма) може бути вбудований на сторінку сайту. Також тест можна відкривати і на мобільних пристроях (смартфонах, планшетах), ввівши відповідну адресу в браузері, або ж зчитавши відповідний qr-код за допомогою камери, що дозволяє проводити тестування здобувачів освіти як на заняття, так і дистанційно (вдома, при виконанні домашніх завдань). Огляд Google Форми
Висновки. Отже, безпосередньо в освітньому процесі додатки, які надає компанія Google, можна використовувати для:інтерактивного спілкування учасників освітнього процесу (електронна пошта); спільного використання он-лайнових додатків (календар, документи, таблиці, презентації і т.д); Google Форми дають змогу викладачеві в автоматичному режимі перевіряти правильність виконання вправ;застосовувати різні джерела інформації, постійно маючи їх «під рукою» (хмарне сховище Google Диск) і т.д.
Використання можливостей додатків Google значно підвищує інтерес здобувачів освіти до навчання, створює умови для саморозвитку, активізує пізнавальну діяльність, сприяє формуванню інформаційної компетентності. Використовуючи додатки Google, викладачі та здобувачі освіти отримують інструменти для спільної роботи в освітньому процесі (створення різних документів, спільна проектна діяльність і т.д). Висновки
Сьогодні хмарні сервіси є повноцінним навчальним інструментом, що дозволяє викладачеві створити власний інформаційно-освітній простір. Таким чином, формуються суб’єктні відносини між викладачами та здобувачами освіти. Використання сучасних цифрових технологій є важливою передумовою успішності освітнього процесу. Висновки
Використані джерела1. Сервіси Google. Частина І. Створення облікового запису (акаунту) Google. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3 Da7 OXd 2. Сервіси Google. Частина ІІ. Робота з Google Диском. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3 H6 BZB43. Google Meet:підключення, налаштування та принцип роботи. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3oe. UCKy4. Інструкція по роботі з Google-таблицями. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3 F5 KCt. R5. Як створити Google Форму з тестом? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3 D7k0bp6. Як створити Google (Гугл) документ тa працювати з ним. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bit.ly/3w. Ajc. Ju7. Романів Т. В. Персональний інформаційно-освітній простір сучасного вчителя. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://bit.ly/30byx. UQ