Ефектні та ефективні уроки історичної та мистецької галузі
Раціональні зерна педагогічного досвіду під час дистанційного навчання. ( про раціональне Можна свій Гуглклас розказати)
Маючи певний досвід роботи у форматі дистанційного навчання , та , як людина, що в силу своїх індивідуальних та професійних особливостей відслідковує причинно-наслідкові зв’язки, класифікує результати та аналізує досвід (свій та колег), можу відверто заявити: будь-які технології, форми та методи є ефектними та ефективними , якщо вони використовуються системно. Якщо вчитель розуміє з якою метою використовує певну форму роботи чи прийом, зазвичай він досягає мети.
Якою ж є моя мета? Опанувати весь фактичний матеріал неможливо, та і потреби в цьому немає. Але треба намагатись, створити разом з дитиною розуміння такого каркасу, такого фундаменту історичної науки, який одночасно буде і інструментом для вивчення нового матеріалу навіть після завершення навчання в школі. Головне, щоб діти відчули динаміку розвитку людського суспільства, зрозуміли всю велич можливостей та красу людської думки. Оцінили промахи та невдачі та зуміли пишатись досвідом предків.
Звичайно, очне навчання є більш звичним, потребує більшого впливу з боку вчителя: інколи завдяки зацікавленню, інколи завдяки «примусу». Воно має свої переваги, такі як: зоровий контакт та фізична присутність, менша кількість відволікаючих факторів, можна швидше реагувати на запитання та уточнення, можна безпосередньо відчути засвоюваність матеріалу.
Але і онлайн навчання має свої переваги : навчання можливе у індивідуальному темпі кожного учня, у вільному доступі навігаційна карта в Гугл-класі для всього курсу, і в учня і у вчителя є можливість оперативно переглянути записи за будь-який урок.
Важливою перевагою для вчителя є також можливість підвищувати свою кваліфікацію самостійно, за своїми вподпобаннями , без обов’язкової вказівки зверху тощо. Можу порекомендувати колегам ресурс, який зараз використовую я- https://hryoutest.in.ua/
Спецкурс передбачає розв’язання таких завдань:
-Визначення особливостей навчального процесу під час воєнних дій;
-Встановити особливості нормативно-правового забезпечення навчального процесу в умовах воєнного стану;
-Зрозуміти етіологію стресу та його вплив на навчальний процес;
-Вміти визначати прояви стресу у дитини;
-Опанувати інструменти психологічної підтримки внутрішньо переміщених учнів;
-Розвинути навички неформальної взаємодії з учнями;
-Навчитися використовувати платформи дистанційного навчання;
-Налагодити співробітництво школи і родини у період воєнного часу.
Серед решти мене зацікавив модуль, який обіцяв покращити «Навички неформальної взаємодії з учнями» https://hryoutest.in.ua/lessons/urok-6
Тут я дізналась про такий цікавий інструмент для руханок у процесі навчання ( чи для релаксу або для неформальної зустрічі) , як « Танцювальна вечірка», яку можна створити на сайті https://studio.code.org/projects
Зазвичай цей сайт люблять більше викристовувати вчителі інформатики, але для вчителів мистецтва історії чи літератури він також годиться.
Перевага в тому, що коди для програмування подані у вигляді доступному для «чайників». Інтерфейс та алгоритм доступні інтуїтивно.
Я тільки почала знайомити дітей з можливостями такої «ледачої «Танцювальної вечірки», але побачила, що завдання релаксу чи неформального спілкування вона виконує дуже добре.
Ще одне. Нарешті дійшли руки до реєстрації учнівських класів на «ВШО». Це в процесі апробації. не знаю наскільки це може бути ефективним. Але бачу, що навчання в дистанційному форматі або скоріш за все- змішаному, може продовжитись, а отже потрібно вдосконалювати вміння роботи на професійних платформах. Наприклад, якщо допустити, що частина класу приходитиме на оффлайн заняття, а частина залишатиметься вдома онлайн, то професійно записані лекції їм стануть при нагоді.