Екологічна година " Вода-джерело життя на Землі"

Про матеріал
Збагатити знання учнів про воду, її значення у живій природі, про цінність її для людини, про шляхи забруднення і способи охорони від забруднення.
Перегляд файлу

 

Вода -  джерело  життя  на Землі

Слово  вчителя.

-Сьогодні  на   уроці  ми  поговоримо  на  тему, яку  ви  дізнаєтесь,

відгадавши  загадку.

 

Відома  з  віку  рідина,усяк   її  вживає,

Буває  хмаркою  вона, пушинкою  буває,

Бува  як  скло  - крихка  й  тверда:

Звичайно  підкажіть …(вода)

 

-Природа! З дитячих  років  ми  звикаємо  до навколишнього  світу. Радіємо  спілкуванню  з  природою, милуємось  її  красою.

 

Природа  нам -  як  рідний  дім,

Вона  усім  як  мати,

Щоб  лад  завжди  був  в  домі  тім,

Про  це  нам  треба  дбати.

 

-22  березня – Всесвітній   день  води. Цього  дня  організація  з  захисту  довкілля  звертається  до  всіх  держав, що  існують   на  планеті, із  закликом  приділяти  більше  уваги  захисту  водних  ресурсів  планети  і  проводити  конкретні  дії  на  національних  рівнях.

Вода – незвичайне  диво, яке   подарувала  нам  природа. Без  води  життя  на  Землі  неможливе. Усе  живе  потребує  води. Вода  напуває  Землю,яка  годує  людину. Без  води  в’яне  квітка, засихає  деревце, страждає  звір, замовкає  пташка.

 

Вода -  це  справжнє  диво.

Як   прожити  без  води?

Із  водою  всі  щасливі,

Є  вода – нема  біди.

 

-Де  ж  можна  побачити  воду? Скільки  води  на Землі – багато  чи  мало?

 

Виступ  учнів – екологів  з  показом  слайдів  виду  Землі з  Космосу,  річок(озер, морів), забруднення  води, охорона  водних  ресурсів.

 

І учень.

Якщо  подивитися  на  нашу  планету  з  Космосу, то  правильніше  її  назвати  не  Землею, а Водою. Яка ж це  земна  куля, якщо  Землі  на  її  поверхні  не  більше, ніж  одна  третя, а  решта  вода. Це  річки, озера, моря, океани, болота. Люди  завжди  розуміли  значення  води  для  себе.

Океан  безмежний, іноді  він  здається  настільки  безмежним, що  завдати  шкоди  йому  неможливо.

ІІ  учень.

На  Землі  багато  річок, і  всі  вони  різні. До  них  поспішають тварини – щоб  напитися  води, діти – щоб  купатися, рибалки – наловити  риби, люди – відпочивати. Всім  подобається  річка. А що  ми  можемо  сказати  про  нашу  річку?

Наша  річка  засумувала.

Ох, і  сердита я  на  вас, люди,

Скільки  у  мене  вилили  бруду:

Береги  закидали  сміттям, я  вся  заросла  очеретом.

Пройшов  дощ, струмок  приніс  з  берега  каламутний  потік  води. Чого  в  ньому  тільки  не  було: мінеральні  добрива,отруто - хімікати,відходи. Береги  річки  вкриті  склом, сміттям, сухими  поламаними  деревами, заросли  очеретом.(фото колаж  нашої  річки)

ІІІ  учень.

 

 

Стічні  води підприємств                     різноманітне  сміття

 

 

Джерела  забруднення  води

 

Токсичні  відходи                      відходи  сільського  господарства                  вплив нафтопродуктів

 

Світовий  океан  людина  забруднює  нафтопродуктами  під  час  добування  з  морських  родовищ, аварій  танкерів. Це  призводить  до  загибелі  величезної  кількості  морських  черепах, птахів, дельфінів, мальків риб  та  інших  тварин.

Основним  водопостачальником  є  ріки, що  забезпечують  потреби  у  прісній  воді (Дніпро, Південний  Буг, Тиса, Сіверський  Донець) . Стан  води  і  повноводдя  цих  річок  залежить  здебільшого від  стану  їх  приток – малих  річок. Стан  малих  річок  викликає  тривогу. Понад  двадцять  тисяч  їх  зникло, пересохло  або  забруднено.

Кругом   екологічне  лихо,

В  природі  зменшується  все,

Лиш  товщає  Червона  книга,

Наш  вічний  біль  в  собі  несе.

 

ІV учень.

Це  цікаво!

У  кавуні  міститься 83% води.

Людина  може  обходитися без  їжі  30 діб і  лише  без  води  3 дні.

У  крові  людини  93% води.

Щоб  виростити  1 кг  овочів, потрібно 2 тони  води.

За  все  життя  людина  споживає  в  середньому 50 – 60 тон  води.

Медузи  складаються на  95 – 98%  з  води.

 

V учень.

Наші  предки  поклонялися  воді. Вони  обожнювали  будь-які  водойми – моря, озера, річки… Навіть  житло  старалися  будувати  біля  водойм. Люди  складали  про воду  казки,пісні, вірші, прислів’я, приказки.

Під  лежачий  камінь  вода  не  тече.

Вийти  сухим  із  води.

Канути  у  воду.

Водою  не  розлити.

Без  дощу  і   трава  не  росте.

Земля  найбагатша, вода  найсильніша.

VІ учень.

Людино, пам’ятай!

Не  забруднюй  водойми!

 Економ воду !

Стежте  за  тим, щоб  крани  у  вашому  помешканні  були  справними.

Розчищай  джерела.

Насаджуй  дерева  на  берегах  водойм.

                                                           Бережімо  ріки!

Бережімо  воду!

Як  матусю  рідну,

Бережім  природу!

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку