Конспект уроку на тему: « К.Доннер «Небезпека поруч». Створення моделі дихальної системи».

Про матеріал
Конспект уроку на тему: « К.Доннер «Небезпека поруч». Створення моделі дихальної системи».
Перегляд файлу

                                 Я досліджую світ

         Конспект уроку на тему: « К.Доннер «Небезпека поруч». Створення моделі дихальної системи».

Мета:

    Освітня. Формувати знання учнів про дихальну систему людини, ознайомити з процесом дихання ,як процесом  необхідним для життя; вивчити складові частини дихальної системи, та значення дихання для підтримки життєдіяльності.

     Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати основні процеси життєдіяльності організму людини та їхнє значення; розвивати пам`ять, увагу, мислення. Розвивати дрібну моторику рук. Удосконалювати навички роботи з пепером, повітряними кульками та іншими підручними предметами.

     Виховна. Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров`я та здоров`я  оточуючих людей.

      Тип уроку:  формування  нових знань ,умінь і навичок.

                                               План уроку

І .Організаційний момент та ранкове коло.

Колом сонечко іде ,за собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі-

Станем сонечком  у  школі.

    Діти,незважаючи на те,що на вулиці похмуро,сиро та дощ, у мене на душі спокійно та радісно, тому що я бачу перед собою розумних, добрих, допитливих та працьовитих  учнів . Користуючись 10 бальною шкалою проплескайте свою готовність до уроку, та бажання  плідно працювати. (Оплески учнів)  З таким чудовим натхненням до праці, я думаю,сонечко неодмінно до нас загляне в кінці уроку ,а ми станемо сонечками у школі.

Сьогодні ( число,місяць,день тижня ) помічник дня…, куточок настрою….

Слово синоптику ….

Побажання та компліменти учнів один одному…

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів та їх коригування.

  -Що таке повітря? Який склад воно має? (азот-78 %, кисень-21% ,інші гази-1%)

Без їжі людина може прожити кілька  тижнів, без води-кілька днів.

-А скільки людина може прожити без повітря? Чому?

-Як пояснити вислів «Це нам потрібно як повітря.»

Відповіді учнів.

Цей вислів виражає особливу потребу організму в повітрі. Ще давньогрецький філософ  Анаксимен  спостерігаючи за диханням тварин і людей,вважав повітря умовою і першопричиною життя.

  ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні наш урок буде супроводжувати епіграф «Людський організм- найдосконаліша система,що саморегулюється й самооновлюється. Не заважайте йому своїм нездоровим способом життя і він віддячить вам гармонією повного духовного, психічного та фізичного здоров`я»

                                                                           (Г.Шаталова)

  -  На уроці ми будемо вивчати дихальну систему людини та створимо модель дихальної системи організму людини.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

   1.Асоціативний кущ .

-Добрати слова, які вам асоціюються з словом  дихання (повітря,ніс,рот,горло,легені,кисень,вуглекислий газ)…

Будь-яка ідея для нас цінна.

2.Робота з шнурами. Викласти слово дихання, опираючись на знання звукової моделі слів  . – о - о=:о

3.Розгляд та ознайомлення з дихальною системою.

Дихання –це сукупність процесів, внаслідок яких відбувається використання організмом кисню і виділення вуглекислого газу.

Розглянемо всі органи дихальної системи.

Носоглотка

Гортань

Трахея

Бронхи

Легені

Тобі відомі ці назви? Вони усі необхідні для дихання. Розглянемо шлях повітря від органів дихання до легень. Щоб потрапити до легенів повітря проходить досить довгий шлях по цілій системі трубок.  Усі ці трубки так і називаються верхні дихальні шляхи.

Спочатку повітря потрапляє в носову порожнину ,тут воно зігрівається і очищується .Всередині є волосинки і слиз, які затримують пил і бруд.

-А чи знаєш ти ,що уві сні людина ніколи не чхає, та неможливо чхнути з відкритими очима.

-А як ми маємо чхати?

Так чхати ми маємо в хусточку, або в  лікоть, особливо тепер при COVIDі-19, потрібно себе дуже контролювати ,адже заразити іншу людину ми можемо за 15-20 хв. після чхання.

 Далі носоглотка, тут воно проходить додаткову стадію очищення і підігріву.

   Гортань –забезпечує проходження повітря та бере участь у творенні звуків,  виконує функцію ковтання.

Трахея- трубка, довжиною 11-13 см ,що складається з 15-20 хрящових кілець, що з`єднані між собою кільцевидними зв`язками.

Бронхи- трахея розділяється на 2 бронхи через які повітря іде в праву та ліву легені.

Легені-скдадаються з великої кількості маленьких пухирців. Коли свіже повітря заповнює пухирці, кров бере з повітря кисень, а віддає вуглекислий газ. Потім повітря несе кисень по всьому організму. Кожен день  людина вдихає15000л повітря, використовуючи 3000л кисню. Легені- не тільки найбільший орган в організмі людини ,вони й асиметричні. Частина місця в грудині зайнята серцем, тому ліва легеня  у нас менша, ніж права. Треновані люди здатні затримувати дихання на дуже довгий час. Світовий рекорд становить 22хв.4с .На Землі є 4 людей, які затримали дихання на дуже довгий час.(датський дайвер Стіг Северінсен…..)

-Хто ці люди дізнайтеся самостійно.

4. Фізкультхвилинка.

5. Дослідження учнів.

-А зараз час для дослідів.

а) Зробіть глибокий вдих та затримайте дихання якомога довше. Поясніть свої відчуття (після видиху дихання стало глибоким та прискореним .Дихальний апарат реагує на концентрацію вуглекислого газу в крові.)

б) Доведіть, що легені є органами виділення води. Для цього візьміть дзеркальце та притуліть до рота. Спостерігаємо пару на дзеркальці , після охолодження краплини води.

в)Перевіримо прохідність повітря крізь носові ходи. Піднесіть шматочок вати до носової порожнини ,якщо прохідність носової порожнини добра, ватка буде коливатися під час вдиху-видиху.

г) А тепер з`ясуймо чи добре розвинені легені. Набери повні легені повітря. Притули до губ повітряну кульку і зроби видих. Кому вдалося надути кульку?У кого найбільша?

- Усі молодці ,добре справлялися з підручними матеріалами та вмієте проводити досліди.

-Як ви думаєте ,чи добре розвинені у вас органи дихання?

6.Цікавинки.

   В середньому за рік людина робить приблизно7,5-8,5млн. видихів та вдихів.

Краще за всіх вміють дихати співаки, музиканти, котрі грають на духових інструментах ,спортсмени та йоги.

Життєва ємність легень різна у людей різних статей. У чоловіків 3,5-5 л, у жінок 3-3,5л.У спортсменів більше 7 л.

Прилад ,який вимірює об`єм легень називають спірометр.

7.Розв`яжіть задачу усно.

Ємність легень у чоловіків 4л,у жінок 3л,у спортсменів у 2 рази більша,ніж у жінок. Яка ємність легень у  чоловіків,жінок та спортсменів разом. (13л)

8.Робота з підручником (с.98-99)

 а) Читання тексту в парах та назви друга.

б) Словникова робота.

Макрофаг- клітини в межах тканин,які походять від специфічних білих кров`яних тілець. Якщо це клітини, що проходять в крові, то їх називають моноцитами ,в тканинах- гістіоцитами, або макрофагами.

9.Робота в зошиті с.44

10.Робота в групах.

Охарактеризувати орган дихання та розповісти, які функції він виконує. Як на вашу думку цей орган потрібно захищати. Намалюй його.

І група                                     Носова порожнина,гортань

ІІ група                                    Трахея,бронхи

ІІІ група                                    Легені

11.Частковий перегляд відео «Дихальна система» https://www.youtube.com/watch?v=bFkCcezJZQ4

12. Дихальна гімнастика.

Вихідне положення – основна стійка

-Як пихкає тісто? Пих-пих-пих

- Як паровоз випускає пару? Чух-чух-чух

-Як шепить гусак ? Ш-ш-ш

- Як ми сміємося? Ха-ха-ха

- Як повітря виходить з кульки? С-с-с

13. Створення моделі дихальної системи.

а ) Виріжте з паперу, або картону носик, ротик, легені.

б ) З`єднайте  скотчем  дві трубочки для соку, приклейте до них паперові деталі.

в ) На кінець кожної соломинки натягніть кульку і щільно примотайте скотчем.

г ) Подмухайте в соломинки та простежте , як повітря наповнює «кульки- легені».

V.Підсумок уроку.

Тест у парі

1.Людина без повітря може прожити:

а) кілька годин;

б ) кілька хвилин;

г ) кілька секунд

2.З організму виділяється:

 а )кисень;

б ) вуглекислий газ;

в ) азот

3.Волосинки носової порожнини  виконують функцію:

а) провідну;

б) захисну;

в) транспортну.

- Які органи утворюють дихальну систему?

-Яку будову мають легені?

VІ. Рефлексія.

-Кажуть ,якщо уповільнити дихання ,то час сповільниться. Індуси в це вірять!

-Кружечками оцініть свою роботу на уроці.

- Покажіть ,чи важко вам сприймався новий матеріал?

- Чи сподобався вам урок?

-Що вас зацікавило?

VІІ.Домашнє завдання.

Підручник с.98-99

Зошит с.44 (1)

Дізнатися імена та прізвища людей ,які здатні затримувати дихання найдовше.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку