Екологічна гра - квест «Повита красою природи свята Шевченкова земля»

Про матеріал
Проведення гри-квесту сприяє не тільки формуванню в учнів необхідних компетенцій, актуалізації наявних знань з теми збереження природних ресурсів, а й формуванню громадянина, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, що володіє системою знань про екологію, готової протистояти труднощам та негативним чинникам оточуючого середовища. Проведення заходу забезпечує створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодії в групі, самопізнання учасників гри.
Перегляд файлу

Екологічна гра - квест

«Повита красою природи свята Шевченкова земля».

Мета: розширити та поглибити знання з рослинного та тваринного світу, їхньої видової різноманітності; розвивати естетичні смаки, творчу уяву, кмітливість; виховувати любов до природи.

Форма проведення: пізнавальна гра-мандрівка

Вік учасників: діти середнього шкільного віку.

Обладнання: плакати з назвами «Рідкісні рослини», «Рідкісні тварини України», «Охорона птахів», папір, олівці, картки з завданнями, картки з написами зупинок, карта подорожі.

Опис гри: гра-мандрівка здійснюється за чітким маршрутом, від зупинки до зупинки. Обов’язковою є карта, на якій зображено всі зупинки. На кожній зупинці учасники виконують завдання та отримують бали. Після закінчення гри, журі визначає команду переможця.

ПОЧАТОК ГРИ-КВЕСТУ

Місце збору - шкільний спортивний майданчик.

Місце проведення квесту - шкільний сад.

На майданчику шикуються команди. Укожного учасника кольорова краватка.

Ведучий проголошує вступне слово.

 

 

 

 

Вихователь: - Дорогі діти, сьогодні ми з вами зібрались у шкільному, весняному саду. Адже найбільшу насолоду, радість, найпалкішу любов до рідного краю     викликає спілкування з природою.Тут кожен листочок, кожне деревце вміє розмовляти. Тож, давайте послухаємо наш сад…

Шепіт величних ялин, зеленого саду, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів - усе це дорога серцю, незрівнянна краса рідного краю.

Немає кращої землі, ніж наша Черкащина. Любимо її зелені  ліси, розлогі ниви, озера й річки, міста та села в квітучих вінках садів, мову, пісні, що споконвіку живуть у серці нашого народу.

 Любимо тебе, Черкащино, наш тихий земний раю!

- Діти, а чи любите ви подорожувати? Так. Тоді вирушаємо в подорож екологічною стежинкою рідної школи.

ІІ. Основна частина

Вихователь: - Сьогодні ми з вами проведемо екологічнугру-квест«Повита красою природи свята Шевченкова земля», щоб ближче познайомитися з красою нашого рідного краю, з її цілющими скарбами, та прекрасними куточками шкільної території.Але подорож ще буде незвичайна тим,що відбуватись вона буде у вигляді гри-квесту.

Правила гри: Квест – це ігрова пригода, під час якої учасникам потрібно пройти 8 станцій для досягнення мети.Переможцем Квесту стає команда, яка пройде всі станції максимально швидко (фіксується загальний час проходження маршруту від початку докінця) і набере найбільшу кількість балів. Порядок виходу на екологічну стежку визначається дороговказівним листом. Та команда, яка швидше за всіх впоралася із завданнями перемагає.

 

 

Етап І - "Візитна картка"

Гра починається з урочистого привітання команд учасників.

Презентують свою назву і гасло.

Подання команд:

 

« Юні екологи»

Капітан:

Ми любимо сонце і квіти,

І ранок нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти,

Землі української цвіт.

 

« Охоронці природи»

Капітан :

Природа — це щастя, натхнення і диво,

Безмежна краса, сонця радісна гра.

Хай кожен живе у природі щасливо.

Людина ж приходить у світ для добра.

 

Після привітання команди отримують маршрутні листи, назви станцій, якими будуть подорожувати класи.

 

1.Перша зупинка нашої подорожі «Цілющі джерела»

2. Зупинка  «Безцінний подарунок»

3. Зупинка « Стежинкою творчості.»

4.Зупинка «Рослини – цілителі»

5.Зупинка «Охороняй та зберігай!»

6. Зупинка «Квіткова».

7. Зупинка «Пернаті друзі»

8.Зупинка «Цікавинка»

 

Діти готуються до початку подорожі.

 

Вихователь: Час вирушати!

 

 

 

 

Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"

Подається умовний сигнал і команди рушають в путь.

На кожній станції за виконані завдання діти отримуватимуть жетони у вигляді веселих смайликів.

Хід гри:

1.Перша зупинка нашої подорожі «Цілющі джерела»

Вихователь: З давніх - давен на землі українській жили люди сильні, добрі та красиві.Звідки ж брали вони красу та силу? Виявляється,  пили воду студену з джерельця.А в джерельній воді – краса, доброта й сила рідної землі.

 У народі кажуть: Пий водицю з криниці

                              Буде тобі здоровиться.

Сила води велика. Без неї не можуть жити люди, тварини, рослини.

Отже, вода - це диво, це життя, це здоров'я, це-життєдайна сила

На території нашої школи знаходиться криниця із чистою і смачною водою, давайте на карті знайдемо її місце знаходження.

А зараз представники з кожної команди відправляться до даного місця і спробують відшукати там завдання, які були для них приготовлені.

На криниці стоять два маленьких відеречка, в яких лежатимуть завдання для учасників гри.

(Захист теми «Бережіть воду») -7 хв

Визначаються переможці,отримують жетони.

Вихователь:  Молодці обидві команди, цікаві пропозиції ви нам презентували.Жюрі починає працювати,а в нас продовжується наша подорож.

І слідуюча зупинка нашої мандрівки:

 

 

2. Зупинка  «Безцінний подарунок»

Вихователь: Дорогі діти! Подивіться навкруги ,що нас оточує? Безліч дерев посаджених дбайливими руками працівників школи,випускниками та гостями школи.Які хотіли щось залишити на згадку про себе.Недаремно в народі кажуть «Одне дерево посадив – недарма прожив» або « Коли хочеш лишити після себе добру пам'ять на землі - посади дерево»

А яке ж деревце, ви помітили біля нашої кринички?

Хлопчик:  Та цеж берізонька!

Дівчина: Та, берізонька, чомусь зажурилася?

                 Головою чому похилилася?

Хлопчик: От нещастя: я помітив,що на деревці зламана гілочка.

Дівчинка: А може берізоньку вітром зламало?

Хлопчик: Та ні , це не вітер.Зірвані й викинуті квіти,зламана гілка,зрубане деревце,забруднена річка…Чи знайоме вам це? Так, це –звична картина сьогодні.А хто ж зупинить таке варварське ставлення до природи? Хто подбає про неї?

Разом: Ми допоможемо!

Дівчинка: Прошу вас, із берези ви соку не точіть

                  Ви краще їй сестричку зелену посадіть

Хлопчик: Ви краще їй шпаківню поставте на гілках

                 Щоб прилітав до неї друг лісу, добрий птах!

Вихователь: Прикро, але подібне трапляється, хоч береза здавна вражала
своєю красою. Береза — єдине дерево, яке має білу кору.

Наші пращури садили це дерево біля своїх хат, бо вважали, що воно
відганяє злих духів, оберігає від хвороб.

 Послухайте як ніжно шелестять її гілочки,мабуть берізка приготувала  нам якесь випробування.і слідуючі учасники команди зараз нас з ними познайомлять.

(На приготованих із паперу листочках прикріплених до березової гілочки будуть написані завдання дітям) :

1 питання - Ми з вами назвали багато красивих слів про березу, сказали,
що вона білокора. А хто з вас знає, чому береза біла?

Відповіді дітей: (І все це тому, що в бересті є спеціальна фарбувальна речовина                    - бетулин. І лише одна береза має цю властивість.)

2 питання: Що виготовляли із березової кори, або береста?

Відповідь дітей: (Здавна люди робили з неї посуд,кошики, легке взуття).

 

3 питання:пригадати ким були посаджені дерева на території школи і які?

Відповідь дітей: (горіх,калина,яблуні,ялини,виноград)

4 питання:Які дерева є народними символами України?

Відповідь дітей:( верба, дуб,тополя,калина)

Вихователь: Наш шкільний сад - це  частинка неймовірної краси, естетичної насолоди та творчого натхнення ,як для учнів школи, так і для їхніх наставників.

Адже природа завжди була джерелом натхнення для художників, письменників,композиторів та поетів.

Ось так непомітно ми наблизились до слідуючої нашої зупинки.

 

3. Зупинка « Стежинкою творчості.»

Вихователь: Юні наші друзі, ми з вами добре знаємо,що на території нашої школи знаходяться  дві затишні альтанки.Вони зберігають у собі дуже багато цікавих таємниць,адже одна зних називається «Альтанка читайликів», а друга має назву «Мистецька альтанка»

  • «Альтанка читайликів»,сьогодні поведе нас стежками творчості нашого геніального земляка Т.Г.Шевченка, який дуже щиро і з любовю описував природу рідного краю.

Вихователь: Запрошуємо представників команд знайти завдання, які зберігає загадкова альтанка.

У альтанці у виді книжичок приготовлені завдання по творчості Т.Г.Шевченка. 
- Про дереваТ.Г.Шевченко складав багато віршів. 

  • В яких творах звучить опис природи?

-Які з них ви знаєте?  Зачитати уривок з твору.

(Учні розповідають про калину, тополю, вербу, дуб. Декламують уривки з віршів.) 

Вихователь: - Яку користь приносять дерева? 
Відповіді дітей: - Дерева називають «легенями планети» . 
Висновок: дерева треба охороняти. 

Вихователь: «Мистецька альтанка» Зібрала сьогодні художні роботи учнів мистецького відділу нашої школи,в яких вони відобразили бачення природи і шляхи її збереження.

Представники команд теж отримали від них завдання,запрошуємо їх знайти.

У вигляді невеличких листівок із робіт Володимира Патик –класика і творця історії мистецтва, народного художника України, лауреата Шевченківської премії. написані завдання :

  • які художники в своїх творах відображали красу природи?

Відповіді дітей (Левітан, Шишкін, В.Васнецов,Рєпін, О.Саврасов Ф.Васильєв. А.Куїнджі, Айвазовський Іван Костянтинович, Сергій Іванович  Васильківський) Їх роботи спонукають, виховують повагу, почуття любові до  природи.

  • Чи знаєте ви місцевих художників,в роботах яких була відображена краса Шевченківської природи?

Відповіді дітей: Одним з таких художників являвся Микола Степанович Терещенко, ветеран війни і праці, який багато років пропрацював на керуючих посадах і певний час був директором нашої школи. Але головним захопленням у його житті було малювання.Коли ви підніметесь на другий поверх школи,то біля учительської на стіні намальований затишний куточок природи  намальований дбайливими руками невтомного майстра.

Вихователь: Ну а зараз проведемо гру «Природа у пісні» - від кожної команди виконується музичний номер.

Виконує: Алексейчук Люба під супровід бандури «Ластівочка» і Шпілька Ангеліна на домрі під супровід «ямахи».

4.Зупинка «Цілющі рослини »

Вихователь:. Ось ми говорили, що Т.Г.Шевченко неодноразово у своїй творчості звертався до куща калини.Росте калина майже по всій території України; біля хат, в парках, у садах, чагарниках, біля водойм та колодязів іноді її садять біля  шкіл.

 Є чудовий звичай, який, на жаль, починають подекуди забувати. Біля щойно зведених осель, на вільному місці, насамперед висаджують калину, як символ надійного життя, родинного благополуччя і достатку.

І кора, і квіти, і ягоди калини мають цілющі властивості,а ми також добре знаємо,що на території нашої школи росте прекрасний кущ калини. Коли ми підійдемо до нього, і розглянемо його ближче.

  • Діти, калина — це кущ чи дерево? Відповіді дітей.
  • Так, правильно, калина — це кущ, іноді зустрічається деревце
    заввишки до 5 м із сірою корою.
  • А чи пригадаєте ви, як цвіте калина, які в неї квіти?
    Відповіді дітей.
  • ось зараз весна, то квітне калина білим цвітом, зібраним у
    зонтики,  Плоди,  як ми бачимо, яскраво-червоні овальні кістянки з
    однією великою кісточкою. Влітку ці плоди нелегко помітити серед
    густого лапатого листя. І тільки наприкінці серпня рум'яніють, наливаються
    соком, визирають з листя.
  • Є таке повір'я: якщо вирізати з калини сопілку, то в сім'ї
    з'явиться  продовжувач  роду — син.
  • У народі  кажуть;   «Милуйся
    ка линою, коли цвіте, а дитиною, коли росте».
  • А ще запам'ятайте: ламати калину є великим гріхом, бо
    калина — жива душа того, хто посадив її, душа народу нашого.

І наступною буде зупинка «Рослини – цілителі». Отже запрошуємо наших юних мандрівників на запашну галявину з її « Фіто-аптекою».

1.Гра "Аптека природи" - дати відповіді на запитання (по черзі), за кожну правильну відповідь – 1 бал

Із аптечки, що стоїть на столі по черзі дістають картки із зображеннями натуральних ліків і корисних рослин. Команди відповідають, для чого і коли люди використовують ці рослинні ліки.

В аптечці: калина, , мед, часник, малина, гірчиця, цибуля та ін.

Ромашка - Виросли на лузі

    Сестрички маленькі.

    Очки – золоті,

    А вічки – біленькі.

Використовують при хворобах шлунку, кишечника.

Відваром користуються для промивання гнійних ран. (Ромашки)

Липа  - Викупана в сонечку,

Стоїть донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

Її цвіт – найпопулярніший потогінний і жарознижувальний засіб.

Цвіт сушать, заварюють і п′ють як чай. (Липа)

Звіробій- Що то за рослина,

Що вбиває звіра?

Використовують при хворобах шлунку, печінки, нирок.

Ународі називають травою від 99 хвороб. (Звіробій)

Кульбаба - Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло.

У давнину її вважали «еліксиром життя».

У листках її багато вітамінів. З неї готують салати.

Настій – чудовий засіб від опіків. (Кульбаба)

Волошки - На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять,

Мов шматочки неба голубого

Виграють, виблискують, горять.

Використовують при хворобах нирок і сечового міхура,

при підвищеній температурі, для примочок на очі. (Волошки)

Полин- Хоч трава дуже гірка,

З неї користь неабияка.

У народі його здавна вживали як жарознижувальну,

кровоспинну, жовчогінну рослину.

Відвар покращує апетит. (Полин)

Гра «Павутинка».

Вихователь.Наука екологія вивчає наш будинок – планету. Все в нашому будинку взаємопов’язане, все залежать один від одного: якщо згасне сонце – все замерзне і покриється мороком; якщо зникнуть повітря і вода – не буде чим дихати і нічого буде пити; якщо зникнуть рослини – нічого буде їсти тваринам і людині … Тому, зберегти природу означає зберегти життя.

Щоб   переконатися, що у природі існує взаємозв’язок, давайте пограймо в гру, яка називається «Павутинка».

 (Учні стають у коло, один з них тримає клубок ниток і розпочинає гру).

  • Я берізка, мені потрібне сонце.           
  • Сонце нагріває повітря.
  • Повітрям дихає людина.
  • Людина їсть мед.                            
  • Мед виготовляють бджоли
  • Бджоли збирають пилок з квітів
  • Квіт люблять воду.
  • Без води немає життя.
  • Людям потрібні дерева.

( Після того, як всі учасники будуть зв’язані ниткою,.)

Вихователь: -  Діти, давайте спробуємо вивести когось із учасників гри. Що сталося з іншими? Чому? ( Бо всі пов’язані  між собою.)

Отак і в природі все взаємопов’язане між собою. Існуючі у природі взаємозв’язки вивчає наука екологія. Вчені-екологи вважають головним збереження нашої планети Земля і життя на ній, а для цього треба знати і вивчати природу.

-Тож зараз ми з вами помандруємо стежиною під назвою «Охороняй та зберігай!»

А допоможе  нам у цьому юний еколог?

Вихователь. Діти мені прийшло важливе повідомлення,нас запрошують на «Пізнавальну круглу галявину»

5.Зупинка«Охороняй та зберігай!»

Репортаж із круглої галявини «Пізнавальної»

Еколог

Ми зібрались на Круглій галявині, щоб обговорити умови життя  всіх людей, що живуть на нашій планеті, незважаючи на різний колір шкіри у всіх цих людей одні й ті самі проблеми : люди хочуть бути здоровими, довго жити, виховувати дітей. Для цього потрібен мир, потрібне яскраве сонце над головою, чиста вода, свіже повітря, блакитне небо.

Сьогодні ми з вами поговоримо на тему „Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою ”. 

Еколог: Я еколог і хочу поставити вам декілька запитань:

(еколог по черзі задає гравцям запитання)

До учасників:

1 команди:

1.Як повернути життя маленьким річкам, які протікають в нашій місцевості? Як повернути до життя струмки і джерельця? Що ти можеш зробити для цього?

2.Як треба поводитися в лісі, щоб не зашкодити рослинам і тваринам, не забруднити його?

3.Як треба поводитися у полі, щоб там цвіли трави і квіти? Не рвати квіток, але чому?

4.А вогнище — це справжнє лихо. Тому з вогнем поводься тихо. Поясни, чому не можна розпалювати вогнище будь-де? Чому не можна палити опале листя? Чому дітям не можна гратися з вогнем?

5. Що забруднюється від витрачання будь-якої енергії? (повітря)

6. Що знищує всі посіви? (кислотні дощі)

 

До учасників:

2команди:

5.  Метелики барвисті, наче квіти. Чому не можна їх ловити?

6.  Пташки так весело літають, а в клітці чомусь не співають. А чому?

7.  Легені планети — зелені ліси. Без них ні повітря нема, ні краси... Чому так? Що ти можеш зробити, щоб наша планета була зеленою, а повітря чистим?

8 До чого призводять зайві витрати енергії? (до марних витрат коштів і до забруднення навколишнього середовища)

9.Що потрібно робити з енергією і коштами? (економити)

 

10.Чому людина — це частина природи? Як ти це поясниш?

11. Що таке духовне здоров’я? Чому людина повинна турбуватися про своє духовне здоров’я?

12.  Для чого кожна людина приходить у світ? І що ти можеш зробити, щоб наша планета Земля була здоровою і чистою?

Вихователь: Починаючи з 60-х років ХХ століття людство ще більше доходить думки про це, все більше хвилюють людей проблеми екології.З кожним роком під впливом діяльності людини все більше тварин і рослин зникає з лиця землі. Тому постала необхідність скласти списки таких видів, яких залишилося дуже мало. У 1980 р. було створено Червону книгу України.

Еколог підготував вам цікаві завдання.

Звучать 1 запитання від еколога:- А чи знаєте ви, що таке Червона книга?

Відповідь учня.  Червона книга – не зовсім звичайна книга. У ній записано назви тварин і рослин, яких залишилося мало, або вони вже зовсім зникають. Наша країна також дбає про збереження рослин і тварин, тому і в нас створили Червону книгу України. До неї занесені  923 види рослин, тварин, грибів та інших рідкісних організмів.

Звучать 2 запитання від еколога: Давайте пригадаємо, які рослини та тварини занесені до Червоної книги України?

Гра «Сторінками «Червоної книги»

1 команда:

 Гра «Мікрофон»  Рослини

  1. Багаторічна трав’яна рослина. Одноквіткове стебло 10-40 см заввишки, прямостояче, разом зі стебловими листками густо вкрите м’якими жовтуватими волосками, стеблові листки утворюють дзвоникувате покривало. Квітка прямостояча, широка, в формі дзвоника; 6 пелюсток лілових або фіолетових, зовні густоволохатих. (Сон великий)
  2. Росте в широколистих та мішаних лісах, здебільшого на галявинах, узліссях, у чагарниках. Стебло зелене іноді з червонуватими цятками. Листки гострi з короткошерстим краєм. Квітки похилі, на довгих квiтконiжках, яскраво – пурпуровi, з фіолетовими плямами,запашні. (Лiлiя лiсова)
  3. Це багаторічна цибулинна рослина. Росте у широколистяних та змішаних лісах, на галявинах, у чагарниках. Ранньої весни утворюються місцями в лісах чудовий білий килим. Цибулини отруйні. (Пiдснiжник)
  4. Стебло безлисте, циліндричне, голе, із квітками на верхiвцi. Листки широколінiйнi, завуженi до основи. Квiтки зiбранi по 2-10 у рiдкi китиці. Квітка блакитного кольорута має 6 пелюсток. (Пролiска дволиста)

2 команда:Тварини

  1. Живе в змiшанних та листяних лісах з галявинами, лугами, болотами. Здатні пристосовуватися до умов культурного ландшафту. У 1902р. зубри були вперше аклiматизованi в Українi в заповіднику Асканiя-Нова та двiчi завозилися у Крим, однак під час громадянської та Великої Вiтчизняної війни були винищені. (Зубр)
  2. Трапляється переважно у Карпатах. Живе у хвойних та змiшаних лісах з буреломами та заболоченими важкодоступними ділянками. В горах пiднiмається до висоти 1200м. Веде осiдлий спосіб життя доти, поки на дiлянцi є корм. Узимку в пошуках їжі може долати значні вiдстанi. Живиться переважно копитними, а також зайцями, птахами, мишоподiбними гризунами. (Рись)
  3. Мешкає в гірських лісах i на скелях. Гніздиться дуже високо на старих дубах i грабах. Рiзнi народи називали по-рiзному: хацан, гірський орел, королівський орел, золотий орел. Основна здобича – зайці, хоча може ловити все: від мишей до молодих особин копитних і птахів. Зникає в наслідок активного винищування людиною, під впливом господарської дiяльностi, збіднення кормової бази. (Беркут)
  4. Метелик живиться соком дерев, iнодi бджолиним медом. Активний у сутінках і вночі, може мігрувати, долаючи значні вiдстанi. Гусениці iнодi живляться іншими рослинами. Причини зміни чисельності хiмiчна обробка пасльонових культур, викорчовування чагарників і розорювання місць перебування. (Бражник)

Еколог: - Червоний колір – це попередження, сигнал тривоги: бережіть рослини ітварин, не допустіть їхнього зникнення. Ми повинні оберігати і прикрашати нашу землю для нинішнього і майбутніх поколінь.

6.Зупинка«Квіткова».

Вихователь: Ми наблизилися до самої красивої та запашної стежини «Квіткової».

Перше , що ми побачили, в нашому шкільному саду - це чудові квіти.

Із ранньої весни і до пізньої осені на території нашої школи буяють різнобарвям чудові квіти.

 Яке було б сумне довкілля без рослин! Рослини не тільки приваблюють зір, вони ще й очищують повітря та воду. Недаремно ж їх називають легенями Землі. Чим більше ми посадимо рослин: лісів, гаїв, дібров – тим красивіше і чистіше буде довкілля, в якому ми живемо. Пам’ятай це!

А як ви думаєте що могли б нам розповісти квіти, коли б вміли говорити?

Відповіді дітей (Вони б подякували дбайливим рукам,які доглядають за ними,рятують їх від бурянів та засухи )

Вихователь: А чи знаєте ви  квіти які ростуть на наших квітниках?

Відповіді дітей(чорнобривці, нарциси, петунії, троянди, айстри, тюльпани, барвінок)

Вихователь:Отже слідуючим завданням для команд буде практичне, висаджування квітів на шкільних клумбах.

Учні беруть заздалегідь приготовлені квіти та інвентар,та висаджують їх.

Посадити квіти на клумбах

Молодці, всі дуже добре справились із поставленим завданням. Якже враз гарно стало навколо, навіть пташки радісно защебетали.

А ми тим тасом наблизились до зупинки «Пернаті друзі»

7. Зупинка «Пернаті друзі»

Вихователь: Ось і наступна зупинка «Пернаті друзі»

Вони щебечуть нам завжди

Маленькі щирі співуни.

Пташки, пташата, пташечки

Співають нам кожної весни

- В шкільному саду нас зустрінуть своїм щебетанням пташки. Їх там багато, кожен з них має своє гніздечко, свою пташину сім’ю.

Птахи символізують повітряну стихію, а повітря, як відомо, легке й може проникати всюди. Птахи сполучають світ земний і небесний (а водоплавні — аж три світи: ще й водну стихію на додачу).

Щороку наша школа бере активну участь у всеукраїнських акціях «Підгодуй в зимку пташину» « Виготовлення шпаківень перелітним птахам»

Діти разом з батьками виготовляють будиночки для птахів.

Щоб рухатись далі нам потрібно виконати певні  завдання.

  • Кожна команда повинна пригадати і розповісти якусь розповідь про птаха.

1 команда: За легендами, лелека походить від людини, яка згрішила колись проти Бога і тепер, у пташиній подобі, старанно спокутує свою провину. Найпоширенішою версією перетворення людини на лелеку є історія гадючого мішка: “Кажуть, бусол —з чоловіка. Бог усіх гадів у мішок зібрав і дає чоловікові: “На цей мішок, однеси до моря і вкинь у воду. Як нестимеш, не розв’язуй і не заглядай у мішок, що там є”. Йде той чоловік з міхом до моря – кортить подивитися. Розпустив того мішка, гад так і поліз, так і поліз із нього! А Бог і каже: “Не хотів мене слухати, пустив гадюччя по всіх усюдах, іди ж та збирай…”. От тоді й став той чоловік буслом”.

На зиму лелеки відлітають до далекої країни за морем.

2 команда:Одним з найшановніших, так би мовити, в Україні птахів є ластівка. Це - Божа пташка , створена вона Богом із землі. Благословив її Господь за те, що,коли розпинали Христа, ластівки крали цвяшки . Якщо ластівка в'є під чиєюсь стріхою гніздо, то це передвіщає щастя тій родині . Розоряти гніздо ластівки або бити їхні яєчка - гріх: все обличчя у винних всіється веснянками, подібно до цяток на ластів'ячих яєчках

Команда, що справилась швидше отримує 1бал

Вихователь: Ви знаєте, що є птахи, які відлітають на зиму від нас-перелітні. Є й такі, які зимують витримуючи великий холод і крім того голод. Птахи – це наші друзі, ами з вами повинні бути друзями птахів , оберігати їх, допомагати їм взимку.

Подорожуючи ми прибули на станцію «Підсумкова»

Вчитель. Ось і пройшли ми 7стежин по Країні Довкілля. Багато дізналися для себе нового, щось пригадали із раніше вивченого. Але ця країна ще досить велика і  ми з вами й надалі будемо знайомитися з її мешканцями. Тож давайте ще раз розповімо, що таке довкілля.

 

 

8.Зупинка «Підсумкова»

Вихователь: Діти,  ми з вами можемо не тільки зберегти природу, а й примножити її. Колись у давнину говорили, що людина не марно прожила свій вік, якщо вона збудувала дім, виростила дітей, посадила дерево.

Хоч ви ще самі маленькі діти, але вже сьогодні можете зробити велику справу - посадити, доглянути,  виростити дерева й квіти.

Хлопчик

Ми обсадимо школу бузками

Обів"ємо площу квітками

Хай ростуть дерева і квіти

 Мов здорові, радісні діти.

Дівчина 

Дерева зростатимуть з нами

Дзвенітимуть листом, гілками

 Хай шумить при долині калина,

 Хай цвіте,  розцвіта Україна.

Дівчина

Наче в казці побували ми сьогодні

 І красива вся природа і багата

 Будемо тебе ми всі любити

 Будемо завжди оберігати.

Хлопчик

Природа просить порятунку

Зеленим шепотом лісів

Тривожним лебединим криком

 Змілілим плесом рік, морів

 Вона до нас із щемом в серці

 Зболілі руки простягає

        Надіючись на кращу долю

        Про милосердя нас благає.

Дівчина:

не ламайте, не знущайтесь

не руйнуйте, не губіть

 пожалійте, приголубте,

 нагодуйте, оживіть.

Хлопчик

Ми - люди, а тому повинні

Розумне й вічне в світ нести

У серці кожної людини

Зростити пагін доброти.

Дівчина

Все на землі нам треба берегт

 І птаха, й звіра, і оту травинку

Не чванься тим, що цар природи ти

 Бо, врешті ти – лише її частинка.

Хлопчик

Той, хто любить паростки кленові

Хто діброви молоді ростить

Сам достоїш людської любові

Бо живе й працює для століть

 Якщо людина добре серце має

 Вона іде у світ добро творить

 В очах її любов і ласка сяє

 Така людина сонечком горить.

Дівчина: 

Пам’ятай тихий вітер, що між травами пробіг,

Не забудь приголубить у лузі ромашку,

Посади деревце – це для тебе не важко,

Пожалій джерельце, не засмічуй криниці,

Це ж для тебе усе, це твій дім, це природа.

Вихователь: Давайте скажемо компліменти нашій планеті Земля і уквітчаємо її квітами.

(Діти знімають свої емблеми у вигляді квіточок і уквітчують ними макет планети.)

Зроби добро природі, і тобі життя віддячить

1.Посади деревце в саду і доглядай його. Колись воно дасть плоди.

2.Зроби гніздечко пташці і вона виведе пташенят.

3.Нагодуй бездомну тваринку і ти отримаєш найвірнішого друга.

4.Зроби годівничку біля свого вікна і тебе щоранку розбудять чудові співи

пташок.

5.Люби світ, в якому ти живеш, бережи його!

Команди, що відвідали всі станції, а також учні,що працювали на станціях, повертаються до місця збору. Підраховують жетони.

Ведучий проголошує слово про  процес квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце,  найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі.

  • Глядачі обирають найактивнішу команду - це приз за активність.
  • Команда, що обрала найбільшу кількість жетонів - переможці квесту.
  • Команда, що підготувала найкращу "візитну картку"- приз глядацьких симпатій
  • Також можуть бути номінації "За креативність і неординарність",

"Веселим і кмітливим", "Найрозумнішим" та ін.

 

Свято закінчується колективним фото напам'ять

 

Висновок:

Проведення гри-квесту сприяло не тільки формуванню в учнів необхідних компетенцій, актуалізації наявних знань з теми збереження природних ресурсів, а й формуванню громадянина, інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, що володіє системою знань про екологію, готової протистояти труднощам та негативним чинникам оточуючого середовища.

Проведення заходу забезпечило створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодії в групі, самопізнання учасників гри.

Проведення гри-квесту може стати традиційним щорічним заходом для навчального-закладу, адже учні завжди з нетерпінням чекають чергових захоплюючих пригод, під час яких вони мають можливість проявити свої знання, вміння та творчі здібності, виконати ряд цікавих завдань Дуже часто ми забуваємо, ким являємось в цьому світі, забуваємо про найсвятіше, що є в нашому житті й часто стаємо свідками жахливого поводження з природою, коли серце, здається, саме кричить від болю, але, на жаль, до наших слів не завжди прислуховуються ті, хто не розуміє, чи не хоче розуміти болю цих беззахисних перед нами рослин і тварин.

III. Підведення підсумків

Керівник висловлює подяку учасникам гри. Журі підраховує бали. Вітання команди переможця.

Перелік використаної літератури:

  1. Журнал Позашкілля №2, Екологічні ігри. лютий 2008. с.27.
  2. Вербицький В.В . Екологічний вісник. Екологія: школа і позашкілля. К ,2004
  3. Ярмоленко, Б. М. Цікава зоовікторина / Б. М. Ярмоленко. – Київ : видавництво «Радянська школа», 1969.
  4. Данилко О. Природа Тернопіль «Підручник і посібник» 2000

 

G:\KVEST\рослинні ліки\27f1218cc4e28e87aa1bd5366705d887.jpgКорисні рослини.

 

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\0114.jpeg

 

 

 

 

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\shipovnik.jpg

 

 

 

 

 

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\img25.jpg

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\10362_foto.jpg

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\Lipa.jpg

 

G:\KVEST\рослинні ліки\56a0c5d001.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\zastuda-ta-grip-zasobi-narodnoyi-meditsini-vlasko-48023-large.png

 

 

 

 

 

 

 

G:\KVEST\рослинні ліки\ECIQ_fotonoticia_20151210191629_644.jpgG:\KVEST\рослинні ліки\03af92cad0aadc452117a90d76aeac72.jpg

324323

 

 

D:\Іра музичка\для роботи\картинки\малюночки\дерево класу\39954999_211900293017911_1849073993198338048_n.jpg 

 

 

D:\Іра музичка\для роботи\картинки\малюночки\дерево класу\39954999_211900293017911_1849073993198338048_n.jpg D:\Іра музичка\для роботи\картинки\малюночки\дерево класу\39954999_211900293017911_1849073993198338048_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Іра музичка\для роботи\картинки\малюночки\дерево класу\39954999_211900293017911_1849073993198338048_n.jpg D:\Іра музичка\для роботи\картинки\малюночки\дерево класу\39954999_211900293017911_1849073993198338048_n.jpg

1

 

docx
Додано
23 травня 2019
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку