Урок мужності "Сини землі української"

Про матеріал
Урок мужності "Сини землі української". Даний матеріал можна використовувати у виховній роботі як годину спілкування для учнів 6 - 8 класів.
Перегляд файлу

Сини землі української

Мета: ознайомити учнів з історією героїчної боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного часу; на основі відомостей про видатних українців розвивати прагнення до самовдосконалення, почуття гордості подвигам, які були здійснені людьми у роки війни і в мирний час; виховувати любов до рідного  краю, його народу, шанобливе ставлення до відомих синів українського народу.

Обладнання: карта України, національна символіка, портрети захисників України, комп’ютер, записи фільмів, презентація «Сини землі української».

Тип уроку : урок мужності.

Хід уроку

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

В .Симоненко.

 

І. Організаційний момент

Емоційний настрій учнів

Відеозапис «Я люблю Україну свою!»

 

ІІ. Основний зміст уроку

  1. Бесіда
  • Які почуття і настрій викликав у вас відеозапис?
  • Ким для нас є Україна?
  • А ми для неї ?
  • І, відразу ж, у мене запитання до хлопчиків. Ви усі сини своїх матерів. Скажіть, яким, на вашу думку, повинен бути син?
  1. «Асоціативний кущ».

Син - ……..

Син України - …

  1. Учитель.

       Ми всі з вами, від дорослого і до дитини – діти України, бо народилися на цій землі. Так, можливо, нам краще б жилося десь за кордоном, бо, як кажуть: «добре там, де нас немає», але ж, як пише В.Симоненко, ви повинні пам’ятати: « Все на світі можна вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину…Можна вибрать друга і по духу брати, Та не можна рідну матір вибирати…».  Тому сьогодні, в час таких буремних та історичних подій, ми повинні пишатися тим, що ми сини та доньки саме України, країни, де своя культура, духовність, традиції.

       «Україна» - це слово тепер на вустах у мільйонів. І В Німеччині, Британії, Нью Йорку, Канаді – всюди поняття «українець» викликає нині захоплення.   Саме завдяки синам України її знатимуть та пам’ятатимуть, як вільну та незалежну країну.  Тому наш урок мужності ми присвячуємо саме ним – синам української землі. До вашої уваги відеоролик «Сини України»

  1. Перегляд відео.
  2. Обговорення.
  • Які почуття виникли у вас під час споглядання?
  1. Учитель.

   Територія нашої Батьківщини в сиву давнину була одним із центрів не тільки східнослов'янської, а й усієї європейської культури. Отже, наше «Колесо історії» покотиться нелегким шляхом державності України.
    Утворення Київської Русі мало велике історичне значення.  Це сприяло розвитку політичного ладу, економіки та культури.

  1. Перегляд відео «Історія Київської Русі».

Обговорення. 

    - Про яких синів української землі ви дізналися?

  • Про кого з  відомих історичних постатей можете розповісти?

Учитель.

       (Слайд5)  Для нас же, теперішніх молодих українців, що в своїй більшості, на жаль, можливо і байдужі, перш за все важливо знати, що історія і сучасність України - це діло геройської української молоді: (Слайд6) козацьких полків Богдана Хмельницького та Івана Мазепи; (Слайд7) Легіону Січових стрільців Дмитра Вітовського, Української Галицької Армії Мирона Тарнавського; (Слайд8) Армії Української Народної Республіки Симона Петлюри; (Слайд9) Організації Українських Націоналістів Євгена Коновальця і Степана Бандери; (Слайд10) Української Повстанської Армії Романа Шухевича. (Слайд11) сотень тисяч рядових українців, які боролися проти німецьких загарбників ; (Слайд12) членів визвольного руху шестидесятників В’ячеслава Чорновола; (Слайд13) учасників студентського голодування 1990 року.

  1. «Мозковий штурм»  Історія України в датах
  • 20 листопада 1917 р.
  • 22 січня 1918р.
  • січень 1919 р.
  • 1922 – 1991рр.
  • 24 серпня 1991 р.
  • Листопад 2013 – лютий 2014 р.

        Третім універсалом Центральної Ради 20 листопада 1917 р. була проголошена Українська Народна Республіки (УНР), але, як і раніше, у федеративних зв'язках з Росією. І тільки четвертим універсалом 22 січня 1918р. Україна була проголошена незалежною суверенною державою.
         29 квітня 1918 р. Центральна Рада прийняла Конституцію Української Народної Республіки. Того ж дня німці завершили окупацію України і розігнали Центральну Раду, натомість поставивши при владі генерала П. Скоропадського.
          На Трудовому Конгресі наприкінці січня 1919 р. в Києві був затверджений акт з'єднання УНР і Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР). Проте, тепер уже більшовицька Росія окупували Україну. Ще одна спроба створити незалежну Українську державу закінчилась невдачею. 
            У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського  Союзу.

 Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського  Союзу 1 грудня 1991 року.

       24 серпня 1991 р.— проголошено Акт про незалежність України, який був одностайно схвалений народом України 1 грудня 1991 р. З того часу почалася відбудова незалежної, вільної, суверенної України. Почалася нова сторінка в її історії.

         Листопад 2013 – лютий 2014 р. – «Революція гідності», події на Донбасі... Вони тривожать наші душі,  не залишають  байдужими жодного громадянина країни, і тому кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Революції гідності і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня, заради чого захищають нашу Україну воїни АТО.

    Небесна сотня – це наш біль і наша гордість, це наші сльози і наш душевний щем вдячності за все, що вона зробила для нас.                  

                   ( Відеоролик «Слава героям української нації»)

  1. Учитель. Яких Героїв Небесної сотні – рівнян ви знаєте.
  2. Розповідь про О.Храпаченка, В. Опанасюка, Г.Арутаняна.
  3. Відео про О.Храпаченка .
  4. Учень.

        Прикладом героїзму і національної мужності стала оборона Донецького аеропорту, яка тривала 243 дні. Російсько-терористичні бандформування були вражені стійкістю і мужністю наших солдат настільки, що прозвали їх «кіборгами». Щодня вони пекельним вогнем палили аеропорт, обстрілювали з усіх боків, але наші захисники міцно тримали оборону. Здавалось, що ніщо не може вижити у цьому пеклі, але наші хлопці раз за разом відбивали атаки.

         Одним із кіборгів є сержант розвідроти Василь Соколовський з Рівненщини, який так згадує свої будні у Донецькому аеропорті.

   «Був такий день, коли з обох сторін били 4 танки і одна "Саушка". Ми якраз тримали другий поверх, стояли з

хлопцями на посту "Позитив". Єдине місце, куди там можна було сховатися від снарядів танка - це шахта ліфту, вона була з бетону. Хоча танк пробивав і бетон, але там було все одно надійніше. Частенько по нам спрацьовували з СПГ. Одного разу вишукувалися три танки в рядок і тупо били без кінця, навіть на перезарядку не їздили. Просто приїхав КАМАЗ і привіз їм боєкомплект. Наша артилерія намагалася їх крити, але це дуже важко - влучити в танк. В останні дні оборони аеропорту ми взагалі визивали арту на себе. Та ми все одно стояли. І кожен розумів, що має вистояти, будь-що. Хоч з танками нам було важко впоратися, а от зі стрілецької зброї ми сєпарів конкретно "драконили". Вони боялися: спочатку травили нас газами, тільки тоді йшли на штурм. А ми однією рукою закривали обличчя, а другою стріляли. І вони відступали».

  1. Обговорення.
  2.  Учитель.

           Кровоточать рани наших сердець з приводу того, що відбувається на сході нашої держави. Не висихають сльози на очах матерів, сини яких захищають єдність і незалежність рідної землі.

 

 

  «Немає більше від тієї любові, як хто душу свою покладе за друзів своїх». Подвиг героїв вже вписаний у найвеличніші сторінки української історії. Вірю, що цей подвиг буде надихати покоління українців , як надихають нас подвиги козаків та жертовність героїв Крут.

     Але захист Батьківщини – це не тільки мужність, не тільки відданість, це ще і смерть.

      Хай палають свічки пам’яті про загиблих героїв Небесної Сотні, про загиблих героїв АТО, а розмірений бій хронометра відчеканить час скорботи, душевного болю і жалю…

      Вшануймо пам'ять героїв Небесної сотні, борців за свободу людей під час Революції гідності, героїв, що полягли у боротьбі, захищаючи суверенітет, незалежність та територіальну цілісність нашої України. Вічна пам'ять героям, вічна слава!

                     (Оголошується хвилина мовчання)

        Хай світло цієї свічки  буде даниною тим, хто навічно пішов   від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!

(Під мелодію пісні «Пливе кача» ведучий запалює свічку і передає її учням по колу )

                            (Лунає пісня «Гей, плине кача…)

 

1. Тримайтесь, братики! Ми з вами У цей страшний, болючий час.
Ви стали нам захисниками, Ми щиро молимось за вас.
2. Вертайтесь, ріднії, живими! Хай янголи вас захищають,
Своїми крилами святими Від куль ворожих закривають.
3. Молитва матері - Вкраїни стане всім ворогам стіною...
Вертайтесь, рідні, до родини, Вертайтесь мирною порою.
4. Не хочемо війни страшної! Всі просять люди, звідусіль
Не треба люті нам чужої — хай в Україні буде  мир!

5. Вже занадто багато ми чуємо кожен день про кроки війни.
І навряд чи ми спокій відчуємо, поки гинуть Вкраїни сини.

6. Прокидається кожна людина лише з думкою, кожного дня:
– Стала  б мирною моя Україна…–  Хай скінчиться війна…

 

  1. Повідомлення «План визволення Криму»

      Маленький хлопчик, 8-ми років, склав план визволення Криму. Він намалював на аркуші паперу усі дії десанту, піхоти та флоту, аби успішно звільнити рідну землю від чужинців. На перший погляд,  це видається смішно, але завзятість дитини дивує. Цей план показали головнокомандувачу ЗСУ,  на що той відповів, що малюнок дитини з літачками та солдатиками лише на перший погляд дитячий. Хлопчик продумав багато технічних переміщень військ та їх дії.

      Отже, сини України – це не лише дорослі чоловіки, які прагнуть кращого життя для своїх нащадків, але це і діти, яким не байдужі сльози мами та бабусі перед екраном телевізора. Вони по – своєму, по-дитячому, хочуть показати свій патріотизм, свою любов до країни.

  • Чи можемо ми назвати сином української землі цього маленького хлопчика? Чому?
  •  

 

  • Якими ж мають бути сини – хлопчики, що пізніше стануть чоловіками – захисниками.
  • А як ми можемо ідентифікувати себе, як українця?

ІІІ. Підсумок уроку.

«Мікрофон».

  • Що нового і цікавого ви дізналися?
  • Який урок взяли для себе в життя?
  • З якими словами вдячності ви звернулися б до синів української землі, воїнів АТО, які захищають нашу неньку Україну на Сході?
  • (Діти пишуть на  папері у формі голуба і прикріплюють до карти України).

Класний керівник.

       І завершуючи наш захід, я хочу ще раз пригадати слова П.Тичини:  «Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була!».

       Ми з вами живемо в Україні, тому повинні знати і шанувати історію , традиції і культуру нашої держави.

       І в цей нелегкий час, коли точаться бої на сході і півдні України, ми повинні бути справжніми патріотами, відстоювати єдність,  суверенітет і незалежність України.

        Тож бажаю нам всім миру, спокою і світлого майбутнього!

 

( Звучить пісня «Боже, я молюсь за Україну»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель української

мови та літератури

ЗОШ №25 м.Рівного

Любчик Н.Г.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Любчик Наталія
Додано
12 липня 2019
Переглядів
1221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку