(Для учнів початкових класів 2-4 класи)
Підготувала :Вчитель початкових класів
Фастова Олена Сергіївна
Мета:Забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності,формування різностороннє уявлення про світ птахів, тварин, рослин; розвивати позитивне-емоційне ставлення до природи рідного краю,бережливе ставлення до всього сущого на Землі.
Хід заходу:
Девіз: Йтиму садом,лісом,полем,лугом,
Буду я природі другом…
Вчитель:Все найдорожче в людини одне : серце - одне, життя - одне,мама - одна,Вітчизна -одна. Без Вітчизни людина,немов дерево без коріння. Природа споконвіку не шкодує нам нічого ,несучі щедро всі свої дари. А від нас просить лише одного: щоб до неї люди були добрими ,навчились любити і оберігати її.
- Діти,сьогодні ми проведемо гру - вікторину" Природа рідного краю",щоб зрозуміти наскільки ви знаєте природу,наскільки ви готові захищати її і допомагати відновленню навколишнього середовища.
А почнемо ми нашу вікторину з привітання.
Доброго ранку, сонечко ясне,
Доброго ранку,земле прекрасна,
Доброго ранку, дерева багряні,
Доброго ранку,квіти духмяні,
Доброго ранку, птахи галасливі,
Доброго ранку,люди щасливі !
- Тож приступаємо до нашої гри, а щоб все було чесно ми обрали для вас дітки команди по жеребкуванню та наше журі,які будуть наші команди оцінувати.
Журі:::
1.Конкурс"Квітковий водограй!" (за кожну правильну відповідь 1 б.)
1). Яка квітка зацвітає навесні першою?(Підсніжник)
2). Які квіти мають "людські" імена?( Лілія,Іван-да-Мар'я).
3). Яка кімнатна рослина за повір'ям живе 100 років?( Алоє)
4). Які квіти відкривають і закривають свої пелюстки в один і той же час? (Цикорій,кульбаба,біла кувшинка, нагідки, мати-й-мачуха,льон).
5). Яні квіти люди використовують у їжі? (З кульбаби варять мед,а листя йдуть на салат; з пелюсток троянди та шипшини варять варення)
6). Яка рослина є народним символом України?( Калина)
2.Конкурс "Наші друзі - птахи" (за кожну правильну відповідь 1 б.)
1.Самий великий птах у Європі? (Лебідь)
2.Якого птаха і за що називають лісовою кішкою? (Сову,вона ловить мишей)
3.У якого птаха саме велике гніздо? ( У орла)
4.Чому ластівки перед дощем низько літають над землею?( Перед дощем комахи не можуть піднятись високо)
5.Які птахи менш за всіх бояться морозів?( гуси та качки)
6.Цей птах може спати під час польоту?(Лелеки)
7.Який птах є символом вірності і любові?(Лебідь)
8. Який птах є символом мудрості? (сова)
9.Який птах є символом гордості,сміливості? (Сокіл)
10.Який птах є символом сили ?(Орел)
3.Конкурс " У світі тварин". Відгадування загадок. (за кожну правильну відповідь 1 б.)
1.Йшла кума із довгим віником,
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.(ЛИСИЦЯ).
2.Їсти любить він вужів,
Жабок,змій і черв'яків,
А прийде зимова мить -
Колючок наш міцно спить.(ЇЖАЧОК)
3.Я стрибаю по ялинці,
Хвіст у мене як в лисиці.
Хаточка моя в дуплі -
Височенько від землі.(БІЛКА)
4.Я не ходжу ,а стрибаю,
Бо нерівні ноги маю..
Довгі вуха,куций хвіст
Як я звуся?(Заєць)
5.Яку тварину годують лапи? (ВОВКА)
6.У кого вуса довші за ноги? (У таргана)
7.Яка тварина носить свій дім на собі?(РАВЛИК)
8.Яка тварина полюбляє малину? (Ведмідь)
9.Що робить взимку їжак,ведмідь,борсук ?(СПИТЬ)
10.Завдяки чому мухи тримаються на стелі?(На лапках ,під когітками у них присоски)
4.Конкурс "Виготовлення листівки "Бережіть природу"". (Оцінюється в 5 б.)
1 команда виготовляє "Бережемо птахів"
2 команда виготовляє "Бережемо квіти".
5.Конкурс "Пригадай тварин та птахів"(за кожну правильну відповідь 1 б.)
Написати на аркушах 5 назв тварин та птахів на букви В,Л,П,К,Б.
6.Конкурс "Показуха" для капітанів "(за кожну правильну відповідь 1 б.)
1.Заєць,слон,лисиця,журавель,кенгуру,зебра,білий ведмідь,кобра,кіт,миша.
2.Жирафа,тигр,мавпа,корова,собака,крокодил,верблюд,пінгвін,метелик,страус.
7.Конкурс "Аукціон казок" (за кожну правильну відповідь 1 б.)Кожна команда по черзі називає казку,де згадується назва тварин,комах,птахів або тварини з мультфільмів.
Вчитель:- Наші конкурси закінчилися поки журі підбивають підсумки , а я вам пропоную ось таку гру.
Попрошу вас усіх стати в коло,робіть те ,що я скажу.
1.Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів,то ти сплесни у долоні над головою.
Ти не зриваєш першоцвіти.
2.Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі ,то тупни ногою.
3.Якщо ти не ламаєш гілочки дерев то підстрибни.
4.Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти ,дерева,кущі,то підніми руки.
5.Якщо тобі подобаються квіти - посміхнись.
6.Якщо ти переконаний ,що треба кожній людині піклуватись про природу,про все живе - простягніть руки своїм сусідам і візьми їх за руки.
Вчитель:Давайте ось так ,як ви дружно взялися за руки ,ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу - матінку.
- Сьогодні було багато сказано і почуто про ставлення людей до природи. Пам'ятайте ,діти ,що тільки ваше добро збереже чарівний світ природи,а отже і життя на землі. Нехай ними будуть сповнені ваші серця. Творіть добро скрізь і завжди.
Слово надається нашому журі. Нагородження грамотами.
Он повзе мурашка ,хлюпоче річка,
Не ламай ромашку ,не топчи травичку,
В зеленій діброві в китицях калини,
Глянь,яка чудова наша Україна.
Журавлі над лугом,
Линуть рівним клином,
Будь природі другом!
Будь природі сином!
Бережіть свою планету
Адже іншої схожої нема!
Дякую за увагу!!!!!!!
Назва команд |
1 конкурс. "Квітковий водограй!"(1б.) |
2 конкурс "Наші друзі-птахи"(1б.) |
3 конкурс "У світі тварин"(1б.) |
4 конкурс "Виготовлення листівки"(5б.)
|
5 конкурс "Пригадай птахів та тварин"(1б.) |
6 конкурс "Показуха" (1б.) |
7 конкурс "Аукціон казок" (1б.) |
Підсумок конкурсів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|