Календарний план з Навколишнього світу на ІІ семестр 2 клас за програмою "Росток". Розрахований на 3 години на тиждень з урахуванням навчальних екскурсій та проектів.
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
( 3 год. на тиждень )
ІІ семестр
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
СВІТ - В МЕНІ, І В СВІТІ - Я Краса людини |
||
47 |
Яке найкраще диво на землі? Як ти з’явився на світ? Я і вся наша сім’я. Складання словесних портретів членів сім’ї. Людина – частина живої природи. Анкетування «Познайомтесь, це – я!». |
|
48 |
Краса людського тіла. Тіло людини – чудове творіння природи. Античні скульптури. Організм людини. Краса і культура рухів. Режим праці і відпочинку. Як зміцнювати своє здоров’я. |
|
49 |
Виховання відповідального, дбайливого ставлення до свого здоров’я. Навчальна гра «Це – так, а це – ні». Практичні роботи: *вивчення комплексу вправ ранкової гімнастики; *розвиток умінь правильно ходити. |
|
50 |
Екскурсія до художнього музею для ознайомлення з творами мистецтва, які зображують людину. |
|
51 |
Будьмо здорові. Демонстрація навчальних проектів:
|
|
52 |
Який вигляд ми маємо? Зовнішній вигляд. Одяг та його призначення. Одяг для праці і відпочинку. Мода, елегантність і смак. |
|
53 |
Практичні роботи:
|
|
54 |
Екскурсія до салонів мод для ознайомлення з роботою художників - модельєрів. |
|
55 |
Як ми себе поводимо? Правила поведінки та етикет за столом. Чистота – запорука здоров’я. |
|
56 |
Практична робота. Сервірування святкового столу за допомогою лялькового посуду. Міні-проект. Народна мудрість (прислів’я та приказки) про правила етикету та поведінки. |
|
57 |
Ми гарні і ми погані. Людські якості: доброта і злість, щедрість і жадібність, працелюбство і лінь. Правила співпраці, гри, поведінки в громадських місцях. |
|
58 |
Чи існує абсолютне добро і зло? Культура спілкування з ровесниками й старшими. Традиційні погляди на поведінку дівчаток і хлопчиків. |
|
59 |
Міні-проекти:
|
|
60 |
Завжди є місце подвигу. Подвиг. Стародавні та сучасні герої. Відомі та знамениті люди твого краю. Міні-проект: «Подвиг героя, що мене надихає?» |
|
61 |
Ким бути? Надійне слово – труд. Професії та ремесла українців сучасних і стародавніх. Професії твоїх батьків та рідних. |
|
62 |
Екскурсія на підприємство для ознайомлення з працею людей різних професій. Тематичне оцінювання. |
|
Вчимося спілкуватися |
||
63 |
Добридень! Ознайомлення з основними правилами і формами спілкування. Чи вміємо ми спілкуватись? |
|
64 |
Квіти вітання, квіти прощання. Правила вітання, правила прощання. |
|
65 |
Будьте ласкаві! Звертання. Правила звертання. |
|
66 |
Від посмішки стає всім веселіш! Знайомство. Правила знайомства. Практична робота. Знайомство з учнями паралельних класів. |
|
67 |
Умій сказати – умій змовчати. Монолог і діалог. |
|
68 |
Слово не горобець – вилетить не піймаєш. Бесіда, дискусія, суперечка. |
|
69 |
Приємне слово наче сад цвіте. Добрі слова – добрі відносини. Щире слово – комплімент. Лестощі. |
|
70 |
Слово – срібло, мовчання – золото. Способи спілкування без слів. Спілкування в усній формі і письмовій формі. |
|
71 |
Що таке культура спілкування? Виховання культури усного мовлення. Чемне – нечемне спілкування. Ввічлива поведінка. Тематичне оцінювання. |
|
СВІТ, СТВОРЕНИЙ ЛЮДЬМИ Весна іде, красу несе |
||
72 |
Весна іде, красу несе. Ознайомлення учнів з прикметами весни. Весняні місяці. Ознаки весни в неживій природі. Спостереження за неживою та живою природою навесні: за прикметами весни: поява бруньок на деревах, поява перших квітів, зміни кольору неба тощо. |
|
73 |
Гуси-лебеді летять. Істотні ознаки весни в живій природі. Погода весни. Повернення перелітних птахів з вирію. Піклування звірів про потомство. Розмноження. |
|
74 |
Казкові образи весни. Зображення весни у віршах, оповіданнях, М.Стельмах «Гуси – лебеді летять» та О.Олеся «Все навколо зеленіє». Практична робота. Виготовлення шпаківні. |
|
75 |
І проліски, і травка, і зелена кульбабка. Весна в рідному краї. Народні прикмети весни. Вивчення веснянок, віршів та пісень про весну. Практична робота. Створення іграшок та подарунків до весняних свят. Навчальний проект. Не зривай первоцвітів – вісників весни! |
|
У світі казки |
||
76 |
Казки рідного краю. Казка К.Ушинського «Умій почекати». Розвиток уяви та усного мовлення під час слухання, ілюстрування, складання казок. |
|
77 |
Казки рідного краю. Казка «Дванадцять місяців». Назви місяців року. |
|
78 |
Птахи на крилах весну принесли. Казка «Які птахи нам весну принесли?» за Н.Приходько. Практична робота. Іграшкові птахи (виготовлення птахів із природного матеріалу). |
|
79 |
Казки народів світу. Литовська народна казка «Чому кіт умивається після їжі». Ненецька казка «Зозуля». Практична робота. Аплікація «Улюблена страва моїх батьків». |
|
Дім, у якому живемо |
||
80 |
Міста – квіти з каменю. Архітектура – мистецтво містобудування. Екскурсія вулицями міста для ознайомлення з архітектурними особливостями. |
|
81 |
Найкраще місто на землі. Рідне місто й село: парки , будинки, вулиці. Екологічні проблеми нашого міста. |
|
82 |
Міста й села зустрічають весну. Екскурсія по рідному місту. |
|
83 |
Немає кращого місця на Землі, ніж рідний дім. Житло різних народів планети Земля. У яких будинках мешкають люди. Міста світу. |
|
84 |
Казкові міста й будинки. Практична робота. Виготовлення казкових будинків. |
|
85 |
Лісові будиночки. А де живуть тварини? Помешкання тварин. Робота над прислів’ями. Тематичне оцінювання. |
|
Необхідні речі дорослим і малечі |
||
86 |
Без них, як без рук. Наш дім. Тепло, краса й затишок нашої оселі. Речі в нашій оселі. |
|
87 |
Кожній речі – своє місце. Що таке інтер’єр? Меблі, шпалери, штори, кімнатні рослини. Практичні роботи: - робота з будівельним конструктором над моделюванням будинків, - створення макетів інтер’єру; ліплення посуду з пластиліну. |
|
88 |
Буду, буду посуд я і любити, й поважати… Посуд. Виготовлення посуду. Екскурсія на виробництво із виготовлення предметів побуту. |
|
89 |
Чи живе у нашім домі чарівник музичний? Музичні інструменти. |
|
90 |
Котра година? Годинники. Історія винаходу годинника. Казка про загублений час. Міні-проекти: *Рослини – годинники. *Сонячний годинник. |
|
91 |
Книжковий світ. Книги – наші друзі. Як створюються книги. Першодрукар Іван Федоров. Бережливе ставлення до книг. Практичні роботи: - виготовлення книжок-маляток,
|
|
92 |
Практична робота. Виготовлення виробів з різних матеріалів за власним задумом «Подаруємо старим речам нове життя». |
|
Світ машин |
||
93 |
Такі різні машини. Ознайомлення з різними видами машин. Які функції вони виконують? Побутова техніка. Комп’ютери. Екскурсія до наукових закладів з метою ознайомлення зі світом професій, з роботою різних машин на виробництві. |
|
94 |
Їдуть тисячі машин. Машини в народному господарстві. Транспорт. Водний, повітряний, автомобільний транспорт. |
|
95 |
Практичні роботи:
|
|
96 |
Правила дорожнього руху. Спостереження за роботою різноманітних машин, дотримання правил дорожнього руху пішоходами та водіями. Екскурсія за дотриманням пішоходами правил дорожнього руху. Практична робота. Виготовлення дорожніх знаків. |
|
97 |
Пливи, пливи кораблику. Практична робота. Виготовлення аплікації кораблика. |
|
98 |
Літаючі машини. Авіація. Космонавтика. Читання оповідання і складання до нього заголовка. Тематичне оцінювання. |
|
99 |
Підсумковий урок за рік. |
|