Позакласний захід «Чи розуміють тварини одна одну?»

Про матеріал

За допомогою цікавих мультимедійних завдань учні з'ясовують, яку роль відіграють звуки та жести у житті деяких тварин, вчаться розуміти «братів наших менших», відповідально ставитись до них.

Перегляд файлу

Департамент освіти і науки Київської ОДА

КВНЗ КОР "Богуславський гуманітарний коледж імені І.С. Нечуя-Левицького"

 

 

 

 

 

План-конспект

залікового заняття

з педагогічної практики

«Позакласна та позашкільна виховна робота»

Чи розуміють тварини одна одну?

 

 

 

студента Коренюка Андрія Олександровича

спеціальності «Початкова освіта. Інформатика»

курс ІІ групи 21

Дата отримання теми____________________

Дата консультації______________________

Конспект затверджено: вчителем___________

методистом _________

Оцінка за конспект:_____________________

Оцінка за проведення:___________________

 

 

2017


Тема: Чи розуміють тварини одна одну?

Мета:  Ознайомити учнів з різноманітними випадками спілкування тварин у

 природі. Вчити учнів розрізняти звуки тварин.

 Розвивати увагу, мислення, пам'ять.

 Виховувати бажання бути для тварин другом та прагнути відкривати

 нові таємниці природи.

Список використаних джерел:

  1. Дехтяренко І.В. Природознавство. 1 клас: розробки уроків – Харків: Вид-во «Ранок», 2012. – 224 с.
  2. Все про все на світі: дитяча енциклопедія. – Махаон-Україна, 2017. – 384 с.
  3. http://pidruchniki.com/17171124/psihologiya/mova_spilkuvannya_tvarin.

Обладнання:  мультфільм «Рукавичка», презентація PowerPoint «Мова

 тварин», аудіозаписи звуків домашніх тварин, відео «Птахи-імітатори».

Хід заняття

  1. Вступна частина

1.1. Організаційний момент

– Добрий день, діти! Мене звати Андрій Олександрович, і сьогоднішнє заняття проведу у вас я.

1.2. Перегляд фрагменту мультфільму «Рукавичка»

– Ви знаєте, я ще з дитинства дуже люблю дивитися мультфільми. Мій улюблений мультфільм – «Рукавичка». Давайте переглянемо його разом.

1.3. Постановка проблеми

– Скільки тварин вмістилося у рукавичці. Назвіть їх по-порядку.

– Діти. А ви ніколи не задумувалися, як такі різні тваринки зуміли порозумітися? Як вони спілкувалися?

– Як ви гадаєте, чи однакова у них була мова?

1.4. Оголошення теми заняття

– Сьогодні ми з вами поговоримо про мову тварин. Ви дізнаєтесь, що допомагає тваринам спілкуватися та розуміти одна одну.

  1. Основна частина

2.1. Розповідь з мультимедійним супроводом

Тварини можуть спілкуватися не тільки за допомогою звуків, а й зміни забарвлення, запахів, міміки, жестів, рухів та навіть вогників. Я розповім вам про «мову» деяких диких тварин, що живуть поряд із нами.

  • Бджоли спілкуються танцями, запахом та звуками. Бджоли-розвідники залишають у вулику свій запах, за яким робочі бджоли знаходять дорогу. Бджола, яка вжалила, помирає, але при цьому виділяє запах, який розлючує інших бджіл. Тому одразу бджоли, що перебувають поблизу, кидаються на ворога.
  • Польові мишки розмовляють пахучими мітками та писком.
  • Пацюки перегукуються, ледь чутно висвистуючи.
  • Бурундуки й бабаки попереджають про небезпеку особливими криками.
  • У козулі хвіст знизу білий. Тікаючи, вона піднімає хвостик угору, показуючи козенятам шлях у лісі.
  • Ведмеді мітять свою територію подряпинами від кігтів на деревах чи каменях або труться об них спиною. Роздратований ведмідь загрозливо кашляє.
  • Лисиці дуже балакучі. Для спілкування вони використовують 36 звуків.
  • Вовки мають “мисливські сигнали” – сигнал до збору, заклик іти по гарячому сліду, переслідувати здобич.
  • Якщо мале білченя загубилося, воно тихенько свистить.
  • Соми спілкуються звуком, що нагадує скрип. Чим старіший сом, тим гучніший скрип.
  • Голуби ніжно туркочуть.
  • Лелеки та журавлі курличуть, виконують шлюбні танці.
  • Соловї влаштовують сольні концерти.
  • Гуси витягують шиї і загрозливо сичать.
  • Лебеді переплітаються шиями, демонструючи свої почуття.
  • Індик, щоб відлякати ворога настовбурчує піря і розпускає віялом хвіст. А півень – “комір”.
  • Переможена галка присідає, вигинає шию і підставляє переможцю потилицю.

А зараз давайте повторимо рухи домашньої тваринки – качечки.

2.2. Фізкультхвилинка-руханка «Качечка»

Вийшла качечка із двору.

Підняла крильцята вгору.

Нахилилась, добре вмилась.

Вліво, вправо подивилась.

Крильця в боки узяла

І до двору знов пішла.

2.3. Бесіда за змістом почутого

– Про поведінку яких диких тварин ви щойно почули?

– Про яких комах я розповів? Про яких риб?

– Про «мову» яких звірів ви дізналися?

2.4. Гра «Відгадай, чий голосок?»

– А зараз давайте пограємо у цікаву гру «Відгадай, чий голосок?» Ви будете слухати голоси домашніх тварин та визначати, яка тварина ці звуки для вас приготувала (Собака, кіт, півень, індик, гусак, кінь).

2.5. Перегляд відео «Птахи-імітатори»

Деякі тварини вміють копіювати (наслідувати, імітувати) голоси інших тварин і навіть людей. Перегляньте відео і дізнайтеся, хто такі птахи-пересмішники.

2.6. Проблемне запитання

– Діти. Скажіть, будь ласка, навіщо людині потрібно розуміти поведінку та мову тварин? Запам’ятайте, це для того, щоб:

  • уникати небезпеки при зустрічі з твариною;
  • зрозуміти потреби тварини;
  • передбачити стихійні лиха;
  • висловити свою любов та дружні почуття домашнім улюбленцям;
  • ці знання необхідні ветеринарам, рятувальникам, дресирувальникам.
  1. Заключна частина

3.1. Підведення підсумків заняття

– Про що ж ми сьогодні говорили на занятті?

– Що вам найбільше запам’яталося?

– Про що ви розповісте батькам?

– Що ви зрозуміли?

На цьому наше заняття закінчене. До побачення.

1

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1248
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку