За допомогою цікавих мультимедійних завдань учні з'ясовують, яку роль відіграють звуки та жести у житті деяких тварин, вчаться розуміти «братів наших менших», відповідально ставитись до них.
Департамент освіти і науки Київської ОДА
КВНЗ КОР "Богуславський гуманітарний коледж імені І.С. Нечуя-Левицького"
План-конспект
залікового заняття
з педагогічної практики
«Позакласна та позашкільна виховна робота»
Чи розуміють тварини одна одну?
студента Коренюка Андрія Олександровича
спеціальності «Початкова освіта. Інформатика»
курс ІІ групи 21
Дата отримання теми____________________
Дата консультації______________________
Конспект затверджено: вчителем___________
методистом _________
Оцінка за конспект:_____________________
Оцінка за проведення:___________________
2017
Тема: Чи розуміють тварини одна одну?
Мета: Ознайомити учнів з різноманітними випадками спілкування тварин у
природі. Вчити учнів розрізняти звуки тварин.
Розвивати увагу, мислення, пам'ять.
Виховувати бажання бути для тварин другом та прагнути відкривати
нові таємниці природи.
Список використаних джерел:
Обладнання: мультфільм «Рукавичка», презентація PowerPoint «Мова
тварин», аудіозаписи звуків домашніх тварин, відео «Птахи-імітатори».
Хід заняття
1.1. Організаційний момент
– Добрий день, діти! Мене звати Андрій Олександрович, і сьогоднішнє заняття проведу у вас я.
1.2. Перегляд фрагменту мультфільму «Рукавичка»
– Ви знаєте, я ще з дитинства дуже люблю дивитися мультфільми. Мій улюблений мультфільм – «Рукавичка». Давайте переглянемо його разом.
1.3. Постановка проблеми
– Скільки тварин вмістилося у рукавичці. Назвіть їх по-порядку.
– Діти. А ви ніколи не задумувалися, як такі різні тваринки зуміли порозумітися? Як вони спілкувалися?
– Як ви гадаєте, чи однакова у них була мова?
1.4. Оголошення теми заняття
– Сьогодні ми з вами поговоримо про мову тварин. Ви дізнаєтесь, що допомагає тваринам спілкуватися та розуміти одна одну.
2.1. Розповідь з мультимедійним супроводом
Тварини можуть спілкуватися не тільки за допомогою звуків, а й зміни забарвлення, запахів, міміки, жестів, рухів та навіть вогників. Я розповім вам про «мову» деяких диких тварин, що живуть поряд із нами.
А зараз давайте повторимо рухи домашньої тваринки – качечки.
2.2. Фізкультхвилинка-руханка «Качечка»
Вийшла качечка із двору.
Підняла крильцята вгору.
Нахилилась, добре вмилась.
Вліво, вправо подивилась.
Крильця в боки узяла
І до двору знов пішла.
2.3. Бесіда за змістом почутого
– Про поведінку яких диких тварин ви щойно почули?
– Про яких комах я розповів? Про яких риб?
– Про «мову» яких звірів ви дізналися?
2.4. Гра «Відгадай, чий голосок?»
– А зараз давайте пограємо у цікаву гру «Відгадай, чий голосок?» Ви будете слухати голоси домашніх тварин та визначати, яка тварина ці звуки для вас приготувала (Собака, кіт, півень, індик, гусак, кінь).
2.5. Перегляд відео «Птахи-імітатори»
Деякі тварини вміють копіювати (наслідувати, імітувати) голоси інших тварин і навіть людей. Перегляньте відео і дізнайтеся, хто такі птахи-пересмішники.
2.6. Проблемне запитання
– Діти. Скажіть, будь ласка, навіщо людині потрібно розуміти поведінку та мову тварин? Запам’ятайте, це для того, щоб:
3.1. Підведення підсумків заняття
– Про що ж ми сьогодні говорили на занятті?
– Що вам найбільше запам’яталося?
– Про що ви розповісте батькам?
– Що ви зрозуміли?
На цьому наше заняття закінчене. До побачення.
1