Екологічна гра «Дивосвіт природи»

Про матеріал

При проведенні екологічної гри « Природи дивосвіт» піднімається питання взаємовідношення людини і природи. Діти закріплюють поняття « Що таке природа», яке значення вона має для людини, що це наше благо, наше багатство, наше здоров'я. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторів.

Недарма природу називають ненькою. Але природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.

Перегляд файлу

Екологічна   гра «Дивосвіт  природи» 

Мета: розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, швидкiсть мисления, творчi можливостi учнiв; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати вмiння культурно поводитись на природi.

Обладнання: малюнки iз зображенням рослин, тварин; магнiтофонний спiв пташок; емблеми команд; секундомiр; «чорний ящик»; картки.

 

Хід    гри

 

1. Органiзацiйна частина

Наш дивний свiт, такий, як казка,

Он в небi хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне i живе.

Он квiтка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарiвна пташечка співає:

 -Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.

Ведуча 1

 -Дивосвіт

Дивосвіт, дивосвіт.

Хто придумав оцей світ?

Землю красну таку

У зеленому вінку,

Всі ці квіти і ліси,

І пташині голоси ?

Ліс і річка, і поля –

Це ж усе моя земля.

Ведучий 2. Згадаємо з вами, що сонце, вітер, гори. Ліси, моря, птахи, риби – все це…(природа). Все, що нас оточує і не зроблено руками людей, - це природа. Це наше благо, наше багатство, наше здоров’я.

 -Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства.

-Що ми відносимо до живої природи? ( відповіді дітей).

 

-Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.

Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна.

А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти.

І за оленями стрибати та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили, відтак його боготворили.

Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати:

Мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій – тваринний.

Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.

  • Сьогодні ми проведемо екологічну гру « Дивосвіт природи». Ми поділимося на команди , позмагаємося та побачимо хто ж з нас краще вивчає наше довкілля.

Ведучий 1-«Фауна»

 Ведучий 2 – «Флора».

1команда – « Фауна»

2 команда – « Флора».

 

IV. Презентацiя команд

Команда «Фауна»

Девiз:

Природа рiдна — наша втiха,

 Тож хай вона не знає лиха.

1 учень

Дружна зустрiч нас чекає,

І команда « Фауна» — перед вами.

Нас немало й небагато,

А шiсть хлопчикiв й дiвчаток.

2-й учень

Ми всi — звичайнi дiти,

Вмiєм плакати й радiти.

Природу дуже любим...

Всi: І друзями їй будем.

 

 

 

Команда « Флора»  презентує:

Девiз:

Ми всi — господарi природи,

Тож збережемо її вроду.

1-й учень

Команда « Флора» — молодцi!

Ми багато читаєм,

Природу оберiгаєм,

І перемогу в боротьбi...

Всi: Здобути бажаєм.

— Оцiнювати результати гри буде авторитетне та незалежне журi. Допомагатиме нам команда болiльникiв, яка буде пiдтримувати свої команди додатковою кiлькiстю балiв за завдання. Всiх нас чекають 9 етапiв гри. Гра вiдбуватиметься пiд таким девiзом:

«З природою живи у дружбi, то й буде вона тобi у службi».

 

V. Екологiчна гра

Конкурс І. Чорний ящик

(У ящик кладеться iграшка або малюнок iз зображенням тварини чи рослини.)

— Ви повиннi вiдгадати, що туг знаходиться за тварина (або рослина). Можете ставити запитання, я буду вiдповiдати вам лише ТАК чи НІ. Виграє та команда, яка швидше вiдгадає.

  • Природо рідна, всі ми твої діти,

Про тебе дбати мусимо весь час.

Щоб все жило, щоб все цвіло довкола

Й не соромно тобі було за нас.

- Природо! Ти – наш другий дім,

Колиско мила, берегине славна.

Щоб нам у ньому затишно було,

Зусиль прикласти треба нам немало.

 

Конкурс II. Дуель

(На запитання вiдповiдати за 1 хв. Яка команда бiльше дасть правильних вiдповiдей за 1 хв, та й переможе.)

 

«Флора»

1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

    Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)

З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)

7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)

8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

10. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)

11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,

     квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)

12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)

14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

15. Хто є ворогами пiвгвiнiв у морi? (Тюленi)

 

«Фауна»

1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

2. Метелик, гусiнь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове   волокно. (Шовкопряд)

3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)

4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)

5. Сiро-зеленi комашки, яких полюбляють сонечка. (Тля)

6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.

    Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,

    І спеки не боїться. (Риба)

7. Скiльки нiжок у комахи? (6)

8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)

9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)

10. Велика хижа морська риба. (Акула)

11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,

    Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)

12. Скiльки пальцiв на ногах у страуса? (2)

13.Куди зайцевi зручнiше бiгти — згори чи вгору? (Вгору)

14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

15. Найспритнiша тварина-бiгун. (Гепард).

 

Конкурс III. Впiзнайте мене

(На табло — малюнки 4 птахiв і 4рослин за порядковими номерами. За описом тварини чи рослини плем’я повинно сказати про кого або про що йде мова. Хто швидше пiднiме картку з порядковим номером, робить крок вперед. Переможе та команда, яка здолає бiльшу вiдстань.)

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)

 

                                                Рослини

Ця квіточка найперша з’являється з – під снігу.( Підсніжник)

2.Маленька ягідка, яка буває і червоною, і білою, і чорною. ( Смородина).

3.З цієї квіточки плетуть весняні віночки, а коли вона відцвітає – розлітається на всі сторони світу. ( Кульбаба).

4.Ці дерева завжди називають вічнозеленими. ( Ялинка або сосна).

Ведучий 1. А зараз для всіх присутніх активний відпочинок. Фізкультхвилинка – тренінг.

(ведучі по черзі задають питання)

  1. Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
  2. Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
  3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
  4. Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
  5. Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми місця яке вам дуже подобається? Якщо так – підніміть 2 руки.
  6. Чи болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
  7. Якщо хочете дружит, бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

4 конкурс « Прислівя».

Ведучий 2. Отже зараз час поговорити. Пам’ятаєте ми вас просили подумати чому важливо оберігати природу? Так? То тепер на прикладі деяких прислів’їв давайте поговоримо трохи про це.

«Флора»

Нема ліпшої краси – ніж гаї та ліси . (Скажіть чи ви згодні, чому?)

Природа – наша мати і треба її оберігати.

«Фауна»

Де багато пташок – там немає комашок.

До природи не неси шкоди. (скажіть чи ви згодні, чому,)

5 конурс « Збери прислівя».

Учасники команд отримують конверти з розрізаним на слова текстом  прислів’ям. По сигналу  вони повинні відкрити конверт й склеїти прислів’я.

Текст прислів’я віддається журі, яке оцінює правильність й швидкість виконання завдання.

  • Діти, що таке екологія? Наша планета – наш дім, і кожен з вас в відповіді за її майбутнє. Але не всі люди памятають про це. Ось послухайте вірш про горе – мандрівників, які прийшли відпочити до лісу.
  •  

Прогулка. (С.Михалков)

Мы приехали на речку                       
Воскресенье провести, 
А свободного местечка
Возле речки не найти!
Тут сидят, и там сидят:
Загорают и едят,
Отдыхают, как хотят,
Сотни взрослых и ребят.
Мы по бережку прошли 
И поляночку нашли.
Но на солнечной полянке
Там и тут пустые банки
И, как будто нам назло,
Даже битое стекло.
Мы по бережку прошли,
Место новое нашли.
Но и здесь до нас сидели;
Тоже пили, тоже ели,
Жгли костёр, бумагу жгли –
Насорили и ушли!
Мы прошли, конечно, мимо
– Эй, ребята! – крикнул Дима, –
Вот местечко хоть куда!
Родниковая вода,
Чудный вид!
Прекрасный пляж!
Распаковывай багаж!
Мы купались, загорали,
Жгли костёр.
В футбол играли – 
Веселились, как могли:
Пили квас, конфеты ели,
Хороводом песни пели…
Отдохнули – и ушли!
И остались на поляне
У потухшего костра:
Две разбитых нами склянки – 
Две размокшие баранки – 
Словом мусора гора.
Мы приехали на речку
Понедельник провести, 
Только чистого местечка
Возле речки не нашли!

– Как вы думаете, почему в понедельник туристы не нашли чистого местечка?

– А як би ви поступили на   місці  цих туристів?

– Яку  шкоду  наносять   люди такою  поведінкою?

6 конкурс « Поміркуй і розгадай»

Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій пташок чи тварин і вірші –загадки про них. Серед зображень потрібно знайти про кого йдеться у вірші і прикріпити до потрібного зображення. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.

«Флора»

Стрімко вибігли на гору                                           

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Звуть цих подружок..... (берізки)

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду.

На свою хорошу вроду. (калина)

Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив – його не займає.(барвінок)

Це королева квітника,

Гарна і красива.

На стеблах має колючки,

В них захист її й сила. (троянда)

«Фауна»

На подвір'ї ходить птах                                          

І співає по складах. (півень)

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст,

Пухова руденька шуба,

Із сосни стрибає  на дуба. (білка)

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю.

Я не цвяхи забиваю,

А комашок дістаю. (дятел)

Птах великий і красивий,

Чорний або сніжно-білий,

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

Вернувся із далекої дороги.

Майстер цей зявився рано,

На даху помудрував,

І без цегли, і без крана

Дім собі побудував. (лелека)

7 конкурс. Гра  « Четвертий зайвий»

Викресліть зайве. Пояснити – чому?

  1. Клен , горобина, ялинка, тюльпан. Так як…
  2. Береза,дуб, Тополя, шипшина. Так як…
  3. Яблуня, смородина. Малина. Горобина. Так як…
  4. Осина, липа, дуб, ялинка. Так як…
  5. Сосна, тополя, горобина, верба. Так як…
  6. Липа, осина, клен, яблуня. Так як…
  7. Груша, слива, тополя, вишня. Так як…
  8. Полуниця, троянда, конвалія, фіалка. Так як…

-А поки команди працюють, ми пограємо в гру на увагу.

Конкурс 9. Аукцiон

(Оголосити тему. Команди по черзі називають рослин, звiрiв, птахiв. Хто останнiй називає, той виграє.)

Горобець — синиця — …

Заєць — лисиця — …

Пiдснiжник — соняшник — …

Конкурс 10 Гвiздок програми

Команди iз зав’язаними очима за 30с малюють козу. Першi номери — роги, другi — копита, третi — голову, четвертi — хвiст, п’ятi — тулуб. Пiсля завершення учасники команди описують «нову породу» кози і роблять їй рекламу. .

Конкурс 11 Показуха

Гра проводиться разом iз вболiльниками. На картках записанi назви тварин. Один учасник iз команди пантомiмно зображує тварин, болiльники вiдгадують. Виграє та команда, чиї болiльники за 1хв вiдгадають бiльше написаних слiв.

1-а команда              2-а команда

1. Заєць                      1. Жирафа

2. Слон                       2. Мавпа

3. Лисиця                   3. Корова

4. Журавель               4. Собака

5. Кенгуру                  5. Крокодил

6. Зебра                      6. Верблюд

7. Кобра                     7. Пiнгвiн

8. Бiлий ведмiдь         8. Курка

9. Кiт                          9. Метелик

10. Мишка                 10. Страус                                                                                                                        

                 

Конкурс 12. Хто бiлъше?

За роки життя люди так «догосподарювались», знищили дуже багато видiв рослин і тварин. Тепер у природi їх дуже мало, вони потребують охорони, тому занесенi до Червоної книги.

Кожне плем’я по черзi називає рослину або тварину, якi занесенi до Червоної книги. Виграє та команда, яка останньою назве слово.

 

Конкурс 13. Цiкавинки

Повiдомлення учнiв, якi не беруть участi в конкурсi.

14 конкурс «Вгадай правило»

На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. Діти називають правило. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки поведінки в природі.

Пам'ятка

• Не ламай гілки дерев і кущів.

• Не руйнуй мурашники.

• Не рви квітів – вони потрібні рослинам.

• Не руйнуй пташині гнізда.

• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.

• Не можна палити вогонь в лісі.

 Не викидай сміття в лісі

 Не ображай тварин.

VI. Підсумок гри

— Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!

Слово надається журi.

(Переможцi отримують грамоти.) Заключне слово учнів

 

Оця стежина веде дитину

У свiт природи, дивний свiт,

Де є метелик, i є калина,

Снiжинка бiла i макiв цвiт.

Де соловей спiває пiсню,

І жайвiр сонечко кличе нам,

Вухастий зайчик стрибає в лiсi,

Їжак гостинцi несе дiткам.

I котик Мурчик поруч з тобою,

В росянiм лузi телятко мале

- Не скривдь нiкого жорстокою рукою,

Що є у свiтi — то ж все твоє.

За всю турботу та щиру ласку

Природа віддячить тобi не раз.

Тож не поруш чарiвну казку,

Нехай усiх вона радує нас.

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку