Екологічна гра "Краса землі моєї України"

Про матеріал

навчити дітей відчувати красу природи, виховувати любов і бережне ставлення до неї, формувати почуття прекрасного та спонукати до захисту краси довкілля, сприяти формуванню етичних взаємин людини з довкіллям.

Перегляд файлу

Краса землі моєї України

 

(екологічна гра)

Мета: навчити дітей відчувати красу природи, виховувати любов і бережне ставлення до неї, формувати почуття прекрасного та спонукати до захисту краси довкілля, сприяти формуванню етичних взаємин людини з довкіллям.

Обладнання: музичний матеріал, картки із завданнями, папір для малювання, кольорові олівці, ручки, малюнки тварин, рослин, дерев, кожна станція обладнана тематичними картинками

Гра проходить по станція. Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає капітана.

Сценарний хід гри.

Звучить музика.

Ведучій : Доброго дня, шановні друзі!

Природа – творець найбільших благ на землі. І ніщо не буває в ній просто так – усе має свою закономірність. І листочок із дерева не впаде без її відома, і квітка не розквітне без її чародійств. Сила – силенна усяких див у природі, тільки потрібно навчитися слухати природу.

Ведучій : Ми – господарі нашої природи, а вона для нас – наше життя. І берегти природу – значить берегти Батьківщину.

Ми  розпочинаємо  гру «Краса землі моєї України», в якій кожен зможе продемонструвати свої знання з екології, проявити  свою кмітливість і спостережливість.

І зараз ми відправимося з вами в цікаву подорож, де будемо гратися та навчатися

 «Світ Води»

1завдання :  Що таке вода, знають всі. В неї немає ні смаку, ні запаху, її важко описати, нею насолоджуєшся , не відаючи, що вона таке.  Вода – це життя. Придивіться, як схиляються до джерела трави і квіти, дерева і кущі, як п’ють її у спрагу звірі.

- Але чому ж тоді міліють моря і ріки, висихають озера і струмки?

-Чому вода іноді має такий неприємний запах?

-Чому зникає риба, та інші жителі водойм?

-Що відбувається з водоймами?

-Що можна зробити для збереження води?  Подумайте, намалюйте .

 2завдання:

Уявіть, що ви потрапили на безлюдний  острів, де немає  прісної води.
Ваші дії, щоб вижити. (розповідь)

3завдання:  Відгадайте загадку:

  • Де є річка без води?

(На карті)

  • Чому не можна ловити мальків?

(Тому,що не буде дорослої риби)

  •  Як врятувати рибу від задухи взимку?

(Зимою прорубують ополонки, вставляють в них солому або очерет)

«Лісова»

1завдання:

Друзі ви потрапили в ліс. Пригадайте, як потрібно поводитися в лісі, назвіть правила поведінки в лісі, на природі.

Варіанти відповідей:

Не руйнувати гнізда.

Не руйнувати мурашники.

Не рвати квіти задля забави.

Не нищити пташині гнізда.

Не ламати гілок.

Не ловити птахів, комах, звірів.

Не залишати без догляду багаття.

Не залишати сміття

Не шуміти, не користуватися програвачами.

Для багаття готувати місце подалі від дерев та кущів.

2 завдання : «Обери стежину».

Ось перед вами  три стежки. Якщо підти  першою - можна потоптати конвалії, якщо другою - наступити на мурашник. Посередині третьої стежини – горить багаття. Якою стежиною ви підете?

Правильна відповідь:іти третьою стежиною, але спочатку загасити багаття.

3завдання:  Відгадайте слово.

1 картка. Весною це дерево стоїть у пишному цвітінні, наче все у білій піні, святкове, і запах його квітів відчутний здалека. Шкода лише, що саме заради квітів люди ламають його гілки, калічать. (Черемха)

 

 

 

 

 

 

 

2 картка.Часто люди називають це дерево "солодким". Ні, цукерки на ньому не ростуть, але подивись уважно - як багато бджілок ласують солодким нектаром з його квітів, а у вулику той нектар перетвориться на запашний цілющий мед.

Нарви обережно жменьку квіток з цього дерева і завари, як чай. Він буде смачний, ароматний і також цілющий. (Липа)

 

 

 

 

3 картка.     Приклади руку влітку до стовбура цього дерева. Він прохолодний, навіть під гарячим сонцем. Це єдине дерево з білою корою, яка не нагрівається на сонці. (Береза)

 

 

 

 

 

 

4 картка.    "Патріарх лісів", "могутній  велетень " — так часто називають це дерево, бо й справді, в лісі воно здається найсильнішим. Крім того, що це дерево - богатир, воно ще й дерево-довгожитель. (Дуб)

 

 

 

5 картка. Станьмо під крону липи, клена, дуба і почуємо, як шелестять листочки — вітерець поміж них заплутався, і вони легенько стукають одне об одне. А під цим деревом не шелест, а шум, бо вітер розхитує гілочки, а листочки у не такі як у всіз дерев, і назву мають іншу. Щож це за дерево таке дивне? (Сосна)

 

 

 

 

 

6 картка. Там, де в лісі є озерце, ростуть високі й розлогі дерева. Аж схиляються до води. Ніби хочуть помилуватися, які ж то вони гарно прикрашені  рано-навесні! Он, майже на кожному з них і бджілка сидить, золотавий пилок збирає, бо ще ж квітів немає. Яке дерево квітує так рано? (Верба)

 

 

 

 

 

4 завдання: «Квіткова поляна» 

- На нашій поляні ростуть квіти які іноді дуже важко відшукати в лісі, тому що вони масово знищувалися та і зараз їх продовжують знищувати люди, за ради своєї наживи, деякі за ради втіхи. Тому ці квіти занесені до Червоної книги, як квіти що зникають. Відгадайте, що за квіти ростуть на нашій поляні.

(дітям видаються пазли на яких зображені квіти, а також на окремих аркушах їх назва, вони повинні скласти картинку квітки і під нею покласти  аркуш з її назвою)

Квіти які потрібно скласти:  Конвалія,  Мати-мачуха,  Сон-трава , Медунка,  Пролісок , Підсніжник, Піон вузьколистий, Барвінок.

 

«Наші менші друзі»

1завдання: Птахи – невід’ємна частинка природи, вони окраса лісів, парків, садів, степів, луків, дібров.  Весну, за уявленнями наших предків, на крилах приносили птахи. Деякі птахи залишаються зимувати, деякі відлітають у вирій.

а) Згадайте, які птахи живуть у нашій місцевості?

(синиці, ластівки, стрижі, мухоловки, горобці, дятли, ворони, сороки, шпаки, лелеки, качки, сойки, цаплі)

б)Розкажіть, які птахи залишаються на зиму?

 (синички, ворони, сороки, горобці, дятли)

в)Які птахи прилітають  на весні, сповіщаючи своїм співом про її прихід? (шпаки)

г) Як ви допомагаєте птахам взимку і навесні?

(годівнички, шпаківні)

2завдання: «Головоломка» . Один із гравців розповідає про запропонованих тварин не називаючи їх, ви повинні відгадати  що це за тварини, часу дається 1 хвилина, чим більше тварин відгадаєте, тим більше балів отримає команда.

Тварини(25)

Вовк, заєць, миша, бобер, хом’як, лисиця, ведмідь, єнот, ящірка, дикий кабан, лось, білка, кріт, бабак, черепаха, борсук, кажан, дикий кінь, видра, їжак, жирафа, слон, пінгвін, лев,дельфін.

3 завдання:

Загадки:

1.  Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів — обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (журавель)

2. Чорномазий, білодзьобий

Віл за плугом важко ходить,

Черв'ячків, жучків знаходить —

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів. (грак)

3. Скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (ластівка)

4.Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає.

Та у лісі в холодку Все кує: ку-ку. (зозуля)

5. Хоч не шию я ніколи,

Та голок в мене доволі. (їжак)

6. Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе,

В селі курей краде. (лисиця)

7. Хто в зиму холодну

 Ходить злий та голодний? (Вовк)

8. У сірій шубці зимовій,

  А влітку у рудій. (Білка)

9. Не моряк, а тільник носить. (Зебра)

10.В мене є великий хист, я співаю як артист.

Спів мій радісний усюди – дуже люблять його люди. (соловейко)

11.Одяг багатий, сам сліпуватий, живе без віконця, не бачить сонця. (кріт)

12. Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (лелека)

13. Вірно людям я служу, їм дерева стережу, дзьоб міцний і гострий маю, шкідників їм добуваю. (дятел)

 

Ведучий : Сьогодні ви всі, успішно пройшли станції , виконали завдання, а також дізналися багато нового і цікавого про природу, і, я думаю, кожен з вас задумався над власним ставленням до неї.

Всі ми хочемо дихати свіжим повітрям, пити чисту воду, жити в екологічно чистому середовищі. Саме від цього залежить здоровя кожної людини і всієї планети.

Давайте ж будемо її берегти! Всюди на кожному кроці, кожної хвилини свого життя! Іншого нам не дано.

Пам’ятайте: не земля належить нам, а ми належимо Землі. І завтрашній день її буде таким, яким ми його зробимо сьогодні!

Давайте пригадаємо пісні  де зустрічаються явищ природи, назви квітів, дерев, тварин. (виконуються пісні)

Для підведення підсумків гри слово надається журі. (Підведення підсумків. Нагородження.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Височан Леся Михайлівна
    Чудовий виховний захід.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
1463
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку