Урок-навчальний проект "Земля - планета "Вода" (природа океанів)"

Про матеріал

Закріпити знання учнів про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею; актуалізувати відомості про океани Землі; сформувати значення океанів та використання їх багатств людиною; розвивати пізнавальний інтерес, зв'язне мовлення та вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, узгоджено працювати в групах; розкрити уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу, розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою, творити прекрасне; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу, активну життєву позицію.


Перегляд файлу

 

 

 

 

                                      

                                              

                                             

 

                                                                                                             Підготувала вчитель

                                                                               початкових класів

                                                                                      І. В. Ященко 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018  рік

Мета:  закріпити знання учнів  про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею; актуалізувати відомості  про океани Землі; сформувати  значення океанів та використання їх багатств людиною; розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення  та вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, узгоджено працювати в групах; розкрити уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу, розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою, творити прекрасне;  формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу, активну життєву позицію.

Обладнання: карта півкуль, глобус, календар спостережень, презентації про  тваринний  та рослинний світ  материків та океанів, ребус, ПК, проектор, слайди, сердечка.


                                                   ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент . 

  1.        Привітання. Створення позитивної атмосфери на уроці.

Картинки по запросу океан кліпарт картинка
   Хто здоровий, той сміється,

   Все йому в житті вдається,

   Він долає всі вершини,

   Це ж чудово для людини!

   Тож візьмемося за руки

   Подолаєм всі маршрути,

   Скажем дружно, цілим класом:
   Я- кращий! Ти – кращий!

   Наш клас – найкращий!

   Посміхаймося до всіх,

   Робимо добрі справи.

1.2. Вправа  «Очікування»

   Що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів)

-   Я очікую, що на уроці буде цікаво.
-Я хочу дізнатися щось корисне та важливе.

      -Я хочу взяти до уваги почуте.

Вчитель:  А я, в свою чергу, сподіваюсь, що ви будете працювати організовано, злагоджено, чітко, правильно висловлювати свої міркування, робити висновки, учитися дружнім стосункам, допомагати один одному.

  1.        Пояснення змісту прислів’їв.

                 Земля-наша мати, всіх годує.

                 Земля турботу любить.

                 Квітами милуйся, а землею радуйся.

Відомий філософ  Гете сказав:

 «Природа – це єдина книга, усі сторінки якої повні глибокого змісту».

     Як ви розумієте ці слова?

     Нехай цей вислів буде девізом нашого уроку.

 

  1.        Повідомлення чергового синоптика.

Картинки по запросу земля кліпартЯкий місяць розпочав зиму?

Які зміни в природі ви помітили?

Як в народі називають грудень?

За допомогою умовних позначок записуємо результати спостережень:

Сьогодні______. Стан неба_____. Температура повітря______. Опади_____. Вітер______. Інші явища природи______.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

2.1. Вправа «Мікрофон»: «Дощ компліментів».

 

Давайте переглянемо слайди із зображеннями різних куточків нашої  планети. Вони зачаровують нас  своєю красою, ніжністю, неповторністю.Я хочу, щоб зараз полився «дощ».  Скажіть, яка природа Землі?

Природа – прекрасна, чудова, недоторкана, неповторна, мальовнича…..

 

2.2. Метод «Прогнозування».

   Прослуховування оповідання   В.Сухомлинського «Гомінкий струмок і мовчазна річка».                                         
Звучить музика -  шуму річки.
      Зеленою долиною тече широка, повноводна ріка. Повільно несе вона води свої. По ній пливуть кораблі й плоти. Тиха ріка, мовчазна.
     А поміж гір тече маленький струмок. Швидкий і гомінкий, він усе поспішає, бігає навколо камінчиків і все щось балакає. Розказує про те, що народився високо в горах із танучого снігу.
      Аж ось і місце зустрічі гомінкого струмка з мовчазною рікою. Зачарований могутністю ріки, гомінкий струмок замовк, притих. Йому стало соромно патякати: ріка мовчить.


  Метод «Прогнозування»:   Чому на вашу думку мовчала ріка?

 

ІІІ. Контроль, коригування і закріплення знань.   

3.1. Вивчення нових термінів.
Вчитель. Сьогодні у нас урок-навчальний проект «Земля- планета «Вода».

Що  таке навчальний проект? (Слайд)

    Навчальний проект  - це сукупність завдань для учнів, проблеми, які потрібно вирішити, пошук способів їх вирішення, організація форм взаємодії учнів з учителем і один з одним, а також, аналіз отриманого результату.

    Робота над проектом це творча праця учня на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів.

     Протягом багатьох уроків ми вивчали материки, океани, значення та  Світового океану на погоду, природу Землі. Ми  підсумуємо і повторимо все, що вивчили . Вашим домашнім завданням було  підготувати проекти  та  коллажі  на різні теми.

3.2. Турнір «Ерудит».

Картинки по запросу турнір кліпарт   Клас ділимо на три команди. Оберіть капітанів. Кожна команда готує по 8 запитань. Капітани виходять на середину і відповідають на запитання. Капітан, який відповість на всі запитання, отримає 8 балів і стане переможцем турніру.

Запитання для І команди.

1. Як називаються великі ділянки суші, оточені морями та океанами?    (Материки).

2.Який материк найтепліший?   (Африка).

3.Який колір переважає на карті і глобусі?  (Синій).

4. Місце, де рослини і тварини знаходяться під охороною?(заповідник.)

5.Батьківщина картоплі?   (Південна Америка)

6.Де найбільше розчину солі у воді? (У Світовому океані.)

7.Як називаються найвіддаленіші від екватора точки Землі? (Полюси.)

8.Що таке Світовий океан? 

 

Завдання для ІІ команди.

1.  Як  назвати одним словом все те, що нас оточує? (природа).

2.  Який материк найбільший?   (Євразія).

3.Де утворюються хмари? (Над Світовим океаном.)

4.Як називається плоске зображення земної поверхні? ( Карта.)

 

5.Скільки материків на Землі і назвати  їх?   (6 – Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктика).

6.Що може бути у твердому, рідкому або газоподібному стані? (Вода.)

7.Пряма лінія від одного полюса до іншого? (Вісь.)

8. На які океани поділяється Світовий океан? 

 

Запитання для ІІІ команди.

1.Рідка речовина , без якої неможливе життя на Землі?( вода).

2. Як називається найбільший острів?   (Гренландія)

3.Назвіть найменший і найсухіший материк?   (Австралія).

 

4.Який материк називають королевою холоду?   (Антарктида).

 

5.Третій материк за розміром, на якому є найродючіші в світі грунти?   (Північна Америка).

6.  Як називається зменшена модель Землі? (Глобус.)

7. Які корисні копалини копалини добувають в Тихому океані?

8. Який із океанів найбільший? Який найменший?

ІV. Метод «Навчальний проект».

 

4.1. Метод «Очікування».  Вчитель.  Ви знаєте, що на Землі дуже багато води. Дві третини всієї поверхні Землі зайнято водою. Деякі з дослідників навіть вважають, що нашу планету доцільно було б називати не Земля, а як, ви отримаєте відповідь, якщо розгадаєте ребус. (Ребус: Океан, Вода)

 

ребуси ребуси   або ребусиребуси

                                                 ребуси 2  = Е

 

Молодці! Планету Земля можна було б назвати планетою  «Вода» або  «Океан», вважають  природодослідники. Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою. Зараз Світовий океан займає близько 71% земної поверхні. 
          Світовий океан – це виняткове творіння природи, колиска життя на Земля, комора різноманітних ресурсів. 

 

5.2. Прослуховування  проектів та перегляд презентацій.

 

Похожее изображениеУчень 1. Проект  «Вплив  Світового  океану  на погоду?» 
      Україна розташована далеко від океану. Але він все одно впливає на її клімат. Кожен із нас щодня цікавиться погодою. За все це відповідає Світовий океан. Вода, яка випадає на землю у вигляді дощу та снігу, випаровується з його поверхні. Світовий океан ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує і тепло, і вологу на Землі. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар. Отже, виходить, що саме Світовий океан створює погоду. Якби на Землі не було Світового океану, то в Україні був би такий же клімат, як в Арктиці. Не росли б дерева, не цвіли сади, літо було б таке холодне, як зима. 

Картинки по запросу природа землі кліпартУчень 2. Проект «Що дає людям Світовий океан?» 
         Крім того, що Світовий океан створює погоду, він ще нас і годує. Океани дають нам продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості, з яких добувають йод , бром, солі калію, одержують добрива. Вода – основа всіх живих організмів. Понад 2 млн. суден під прапорами різних держав борознять моря і океани у пошуках риби. Щороку її добувають близько 52 млн. тонн. Океани і моря дають чимало кисню, яким ми дихаємо. З дна морів і океанів добувають нафту, газ, олово, залізні й мідні руди (в Індійському океані). Океан давно став зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки та країни. Цим водним шляхом сотні тисяч суден перевозять пасажирів та різноманітні вантажі з материка на материк. 

 

 Учень 3. Проект «Тихий океан».

         Найбільший з океанів – Тихий. Він займає майже таку територію, як усі  океани разом узяті. Його відкрив мандрівник Фернан  Магеллан у 1520 році та назвав тихим тому, що дорогою його експедицію часто спіткали бурі та сильний вітер, а того дня, коли Магеллан вперше увійшов до Тихого океану, то той був на диво спокійним і тихим.Тихий океан омиває береги більш як 50 країн світу.

Картинки по запросу океан кліпартНа дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану – Маріанська , глибина якої сягає 11022м.

          Тваринний світ Тихого океану налічує близько 100 тисяч видів. У водах океану відомо понад 2000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акула, тріска, кета, камбала, палтус  тощо. Налічується більше як 6000 видів малюсків: мідії, устриці, кальмари, восьминоги. Тихий океан насправді зовсім не такий. У ньому народжується найбільша кількість цунамі і тайфунів, що руйнують будинки і забирають чимало життів.

           Тихий океан водночас і найтепліший, і найглибший із океанів.

 Учень 4. Проект « Незвичайне море».

          Проте є на земній кулі дивовижне море, в якого немає берегів. Це Саргасове море, що знаходиться в Атлантичному океані поблизу берегів Північної Америки. Поверхня його суціль укрита саргасовими водоростями. Вони плавають морем і не розпливаються по Атлантиці, тому що їх укупі утримують течії. На кожній водорості є такі собі зелені ягідки. Це наповнені повітрям пухирці. З їх допомогою водорості самі плавають, ще й «квартирантів» Картинки по запросу океани землі кліпартутримують: на кожній гілочці сидить малесенький крабик або молюск.Одним із «берегів» Саргасового моря слугує потужна течія Гольфстрім, яка несе теплі тропічні води на північ і фактично являє собою грандіозну річку в Атлантичному океані. Уявіть: вона несе у 20 разів більше води, ніж усі річки Землі разом узяті. Гольфстрім та інші течії в Атлантичному океані виконують у Північній півкулі роль такого собі «центрального опалення», якщо хочете — пічки.

   Учень.5. Проект «Атлантичний океан».

     Атлантичний океан – найтепліший і найсолоніший. Він другий за розміром. В океані водяться скумбрія, тріска, сардина, меч-риба, багато китів. У ньому розташоване море в якого немає берегів, його називають Саргасове. Найосвоєніший людьми з усіх океанів — Атлантичний, названий на честь титана Атланта з грецької міфології. І вода у ньому найсолоніша. Цей океан дуже впливає на погоду Європи.

 

 Фізкультхвилинка.  

Похожее изображение
Хвилі бавляться та б'ються,  (роблять хвильові рухи руками)
Наче неслухи-хлоп'ята. 
I стрибають, і сміються:  (стрибають)
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору  (Руки вниз — вгору)
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море,  озводять руки в сторони)
Як же хвилям не радіти!  (усміхаються).

 

  Учень 6 . Проект «Індійський океан».

      Індійський океан  за розмірами посідає третє місце. Він найтепліший. Найбагатший тваринний світ – на півночі Індійського океану, де відомі численні види риб:сардинела, тунець, скумбрія, летючі риби, багато акул, скатів. У прибережних водах багато коралів, зустрічаються морські зірки, черепахи, кити, дельфіни.

Похожее изображение        Цей океан відомий запасами нафти і газу. У Червоному морі виявлено поклади залізних і мідних руд. Найбільший постачальник нафти – район Перської затоки.

 

 Учень 7 . Проект «Північний Льодовитий океан».

      Найменший з океанів планети – Північний Льодовитий. Його довго називали морем. Він називається льодовитим, тому що більша його частина завжди вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і зветься Північним. Це найхолодніший океан. Життя в океані бідне через суворі кліматичні умови. Там існують тільки 150 видів риб. Тут водяться мойва, палтус, сиг, нельма. Риба – головна пожива для тюленів, моржів, білуг. Полює на тюленів і рибу білий ведмідь. На скелях чайки, гаги, топірці, баклани утворюють «пташині базари». У Північно-Льодовитому океані трапляється найбільша медуза ціанея з щупальцями до 20 метрів.

 

Похожее изображениеУчень 8. Проект «Чим люди наносять шкоду Світовому океану?» 
      Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує, на жаль не по-господарському. Так, у ньому зменшилась кількість морського окуня, камбали та іншої риби. 
     Тваринний і рослинний світ океану дуже потерпає від забруднення. Щороку численні підприємства зливають в океан води, які містять тисячі тонн свинцю, ртуті, радіоактивних відходів, дуже шкідливих не тільки для риби, а й для ти. Хто її споживає.Та найбільше забруднюється океаннафтою. 
        Крім аварій танкерів, щорічно в Світовий океан потрапляє до 10 млн. тонн нафти: з нафтопереробних заводів, під час видобування нафти з морського дна. Нафта вкриває поверхню Світового океану тонкою плівкою. Особливо забруднений Атлантичний океан і його частина – Середземне море. Небезпечна ситуація склалася і в Чорному морі, яке у разі подальшого забруднення може стати мертвим.    Один  з вчених-мандрівників зазначав: « Ми перетворюємо океан із всесвітньої фільтрувальної системи у всесвітню стічну яму. А загибель океану – це смерть всієї нашої планети». 

Учень 9. Проект  екологічний  « Допоможіть планеті».

Картинки по запросу планета земля кліпарт       Сьогодні перед людством стоїть важливе завдання: не допускати забруднення морських та океанічних просторів і зберігати їх рибні багатства від хижацького винищення.  Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? 
-  Треба економно використовувати воду. 
-  Не засмічувати морські та океанічні простори, вивозити

 сміття на сміттєсховища.

 Забруднена вода не придатна для використання. 
- Уникати обробки полів отрутохімікатами 
- Зберігати рибні багатства від хижацького винищення. 
- Забороняти вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм, щоб не забруднювати воду. Забруднена вода – шкідлива для всього живого. 
- Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду. 
- Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію. 

- Насаджувати водоохоронні ліси.

 

Учень 10. Проект «Моя планета – мій дім».

Картинки по запросу планета земля кліпарт       Наша планета у космічному просторі дуже маленька, але для нас вона здається великою і рідною. Одна із найголовніших особливостей нашої планети – існування на ній життя. Берегти нашу Землю й постійно дбати про неї – одне з найважливіших завдань сьогодення. Знищити природу легко, а зберегти важко. Тому кожен з нас повинен думати про охорону  та збереження природи, про те.

    Майбутнє Землі у небезпеці! Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи, виникла проблема чистої води, йдуть кислотні дощі, люди хворіють на рак. І тому ми повинні бити на спалах, щоб врятувати нашу Землю.

VІ. Узагальнення та систематизація знань. Підсумок уроку.

6.1. Метод «Пресу».

 Вчитель.   З того часу, як люди Природу на Землі почали зневажати,

                    Змушений Бог був терміново на Землю ангела послати.

                    Йому ім’я важливе -  «еколог»  - вирішив  він  надати,

                    Всіх вас прошу  це  добре  запам’ятати.

   Запропонуйте свої шляхи збереження природи на планеті Земля.

 Метод «Пресу» — починаємо зі слів «Я вважаю…», «Мені здається…», закінчуємо «Отже, тому…».

 6.2. Перегляд відеофільму «Планета Земля в безпеці».

  — Чи схвилював вас цей фільм?

6.3. Гра-побажання.

Картинки по запросу природа землі кліпарт Я пропоную вам висловити свої думки, почуття у грі-побажанні «Треба – не можна!»Запишіть їх на сердечку.

 1 варіант – «Треба…»;

 2 варіант – «Не можна! Слід…»

 2. Учні клеять на глобус свої відповіді.

 Я вважаю, що планета Земля в добрих руках і ви будете для неї тільки друзями.

 

Вчитель:  «Людство повинно радикально переглянути стратегію використання Світового океану, в іншому випадку йому загрожує небезпека». Тому, 22 квітня вся планета святкує День Землі, а 8 червня- Всесвітній день океанів. Запам’ятайте ці дати.

    Ви – молодці! Сьогодні ви показали свої знання та досягнення.Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки. Якщо ви любите свій рідний край, його гори, ліси, степи, луки, поля, річки, ви разом з дорослими зробите все можливе , щоб зберегти їхню красу, неповторність та  їхні багатства. Оберігати природу треба нам усім. Кожен з вас , юні друзі, чимало може зробити у цій справі. Люби і бережи її. Будь гідним її сином.

                        Вмійте  ж  природу любити,  кожній стеблинці радіти.

                        В полі, у лісі, над яром – Квіти, дерева і трави.

                        Оберігайте повсюди  шлях і стежиночку в гаї.

                        Все це окрасою буде  нашого рідного краю.

Картинки по запросу планета земля кліпарт

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Липенко Тамара Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Довгопола Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
24108
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку