Екологічна гра-квест "За чисте довкілля"

Про матеріал
Екологічна гра-квест була розроблена для обласного зльоту лідерів у рамках проекту учнівського самоврядування Зірненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів "За чисту планету". В цій грі можуть брати участь учні 7-11 класів.
Перегляд файлу

Тема: За чисте довкілля

Мета:

Виховна – виховувати бережливе ставлення до природи,  ставлення до навколишнього світу як до частинки самого себе, стимулювати бажання дотримуватися здорового способу життя.

Навчальна – навчити школярів сортувати відходи, розширити знання учнів про переробку вторсировини; формувати соціальні і громадянські компетентності; навчити здобувачів освіти  розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, сприяти усвідомленню ними  ролі навколишнього середовища у житті і здоров’ї людини.

Розвиваюча - сприяти становленню екологічного мислення; розвивати навички самостійного пошуку знань, формувати критичне мислення, уміння відстоювати свою точку зору.

Форма проведення: екологічна гра-квест.

Хід виховного заходу

І. Вступна частина

Ведучий: Зупинися, людино, на мить…

 І відчуй, як планеті болить.

Як із серця крик вирина –

Зупинися, земля в нас одна!

Як у серці тліє любов,

Щоб колись розгорітися знов знов.

Зупинися, людино на мить

 І відчуй. як  планеті болить.

Ведучий: А й справді нашій планеті  болить, і вона не мовчить, вона звертається до нас усіма засобами природи, стихійними лихами і катастрофами. А ми її не хочемо почути. І лише тоді, коли висохне останнє дерево і помре остання тварина, ми зрозуміємо, що у Всевишнього для нас немає іншої Землі.

 Ведучий: Ми часто чуємо слово “екологія”. Воно пов’язане в нашій свідомості з охороною довкілля, з тими негативними явищами, які дуже часто оточують нас у повсякденні – з Чорнобильською катастрофою, із промисловим забрудненням навколишнього середовища, з викидами у річки, озера, ставки не тільки промислових, але й побутових відходів, і просто з тим сміттям, яке ми бачимо на наших вулицях. Але ж це не стороння сила забруднює все навколо нас: це роблять люди, які живуть поряд з нами, а іноді й ми самі.

 Ведучий: І хоч ми особисто можемо не нищити природу, але якщо мовчимо, не боремось з тими, хто це робить, то стаємо по суті співучасниками злочину.
Що було спочатку?  – Зламане дерево, розбита пляшка, каналізаційні стоки, направлені у чудовий ставок, чи рішення зробити це – рішення, яке людина дозволила собі прийняти? Що первинне – забруднене довкілля, чи брудна душа?

Ведучий: Сьогодні ми пропонуємо у веселій  ігровій формі підняти серйозні питання екології нашої планети і запропонувати свої шляхи їх вирішення.

ІІ. Основна частина

Ведучий: Тож,  розпочинаємо  наші екологічно - розважальні  змагання. Але змагання не зовсім звичайні, це пошукова  екологічна гра-квест «За чисте довкілля». Тому пропонуємо вам уважно послухати правила гри.

Ведуча: Ми пропонуємо кожному з вас  витягнути наклейку зі скриньки. Є декілька скриньок  у залі, кожен з вас обере по одній заготовочці для своєї емблеми .

(Музика, діти зі скриньками ідуть у зал)

Ведуча: У ваших руках різнокольорові заготовки для емблем. Ваше завдання об’єднатися за кольорами, познайомитися один з одним, назвати свою еко- команду, придумати девіз, зобразити це на емблемах, прикріпити їх до рукава, обрати капітанів команд і представити свою команду. Для цього завдання ви маєте три хвилини.

(Пісня «Не ламай калину»)

Ведучий: Готові?

І так команда №1, жовті, ваша назва, девіз і капітан.

Команда № 2, червоні, ваше представлення.

Команда № 3, сині, Вам слово.

Команда №4, білі, представтесь, будь ласка.

Команда №5, зелені, розкажіть про себе.

Коанда №6, блакитний колір, ваша черга.

Команда № 7,  помаранчеві, представте себе.

Ведучий: Таким чином у нас є 7  команд.  Зараз ви отримаєте маршрутні листи, де прописані всі станції, які розміщені на території цього освітнього закладу. Завдання для команд- відвідати кожну станцію за тим порядком, за яким  вони записані у вашому маршрутному листі. Пропускати станції заборонено. На кожній станції є відповідальна людина, яка повинна поставити свій підпис після того, як ви виконаєте відповідні завдання. На останній станції ви отримаєте карту з підказками про скарб. Переможцем стане та команда, яка першою знайде схований скарб.

Ведучий: Якщо  ви почуєте три довгих дзвінка. Це означає, що скарб знайдено і всі команди збираються тут для підведення підсумків та нагородження.

Ведучий: Команди сформовані.  Запрошую капітанів команд. Я тримаю у руках ваші маршрутні листи. Зараз ви їх отримаєте і злагоджено командою вирушите виконувати завдання кожен на свою станцію, відповідно до цього листа.

Ведучий: Всі команди на останній станції отримають карту, в якій прописані координати  розташування  скарба. Та команда, яка найкраще зорінтується за георафічними координатами і знайде скарб першою має з’явитися  тут для нагородження. Тоді пролунає три довгих дзвінка і всі команди повинні зібратися знову тут, у цій залі.

(Капітани отримують маршрутні листи і команди розходяться по станціях.)

ІІІ. Заключна частина

(Після того, коли знайшли скарб, всі збираються у клубі)

Ведучий:  Вітаю всіх на екологічному квесті «За чисте довкілля». Пролунало три довгих дзвінка, це означає, що скарб знайдено і є переможець. Також до нас уже надійшла інформація зі станцій за найкраще виконання завдань.

Ведучий: Завдань було багато, всі ви гарно з ними справилися. Тож ми хочемо відзначити окремі команди за бездоганне виконання  певних завдань. Запрошуємо всіх капітанів команд на сцену зі своїми стінгазетами, представте, будь ласка, свою екологічну організацію.

Ведучий: І так, на станції «Екологічна молодіжна організація» перемогу здобула команда______________________________________, яка нагороджується грамотою і якій присвоюється титул «Найоригінальніша молодіжна еко організація».

Ведучий: Запрошуємо на сцену представників команд, які представлять свій вірш. (Читають вірші)

Насправді ви великі молодчинки. Гарно справилися і з завданнями. Ми хочемо зачитати вам початковий варіант цього вірша

Давайте будемо природу берегти!

 Я метелика не скривджу, хай летить.

 І ялинку не зрубаю, хай стоїть.

 Не затопчу мурашинку, хай повзе.

Не зламаю з дуба гілку, хай росте.

 Не впущу сміття у річку, хай бурлить.

 Із гнізда яйце не скину, хай лежить.

 В джерело не пущу камінь, нехай б’є.

 В полі жито не столочу – це святе.

 Верби посаджу в долині, хай шумлять.

Зерен птахам кину взимку, хай їдять.

 Покормлю приблуду-кішку. А як ти?                                                                                     Давайте будемо природу берегти!

Ведучий: Отож, на думку експертів, найкраще справилися із завданням на станції «Юний поет» учасники команди___________________________, нагороджуємо команду грамотою і присвоюємо звання «Найпоетичніша команда».

Ведучий: На станції «Інтелектуальна» перемогу здобула команда ______________________________, з чим ми її вітаємо і нагороджуємо титулом «Найкмітливіша команда»

Ведучий: До вашої уваги дефіле «Екосукня». Запрошуємо модель №1, ………….

Дякуємо нашим моделям, і за підсумками журі перемогу у цьому конкурсі здобуває команда _____________________________ і отримує титул «Наймодніша команда».

Ведучий: На станції «#Водутваринам» наносили найбільше води і стали найспритнішою командою учасники команди ____________________. За це отримують титул «Добре серце». Вони не дадуть тваринкам загинути від спраги. Вітаємо!

Ведучий: На станціях «Екомайстерня» та «Квіткова» перемогу  здобули учасники команди___________________________. Команда нагороджується титулом «Золоті руки».

Ведучий: На станції «Крик душі» найоригінальніше себе проявила команда ________________________. Нагороджуємо команду грамотою і титулом «Найкраща соціальна реклама».

Ведучий: І переможцем екологічного квесту стала команда _____________________________________. Вітаємо команду переможців грамотою, свій приз вони знайшли. (Торт чи якісь солодощі. У подарунок покласти лист-звернення Землі, що страждає від людської поведінки, до учасників гри. Переможці його зачитують для всіх).

Ведучий: Надаємо слово переможцям. Розкажіть що вам найбільше сподобалося, що вдалося найкраще, що не вдавалося, що нового ви для себе взяли з цієї гри. (відповідають)

Ведучий: Давайте жити так, щоб за нами не тягнувся хвіст із матеріального і нематеріального сміття, яке, буває і невидиме, але завжди з нами. Цей бруд усе життя заважатиме нам іти до достойної мети і підноситись до висот духу...

Ми за чисте довкілля, а ви?

Дякуємо всім за активну участь.

Зразок маршрутного листа

№ з\п

Назва станції

Відмітка про виконання

Відповідальна особа

Підпис

1

Юний поет

 

 

 

2

Чиста земля

 

 

 

3

Крик душі

 

 

 

4

#Водутваринам

 

 

 

5

Інтелектуальна

 

 

 

6

Прогнозтична

 

 

 

7

Екосукня

 

 

 

8

Екомайстерня

 

 

 

9

Квіткова

 

 

 

10

Екологічна організація

 

 

 

 

 Опис завдань на станціях

  1. Станція «Екомайстерня»

 Шановні учасники гри, вітаю вас на станції «Екомайстерня». І сьогодні ми з вами будемо виготовляти  квіткові горщики з пластикових пляшок своїми руками з пластикових пляшок, які стануть ексклюзивним дизайнерським рішенням для вашого будинку чи двору. Самостійне виготовлення – це не тільки захоплюючий процес, але і економія ваших коштів, оскільки ми використаємо втор сировину.

                    Популярність квітникарства зростає. Майже кожна господиня готова похвалитися різноманітністю зелених вихованців. Жодна квітка не може обійтися без горщика. Ви скажете, що простіше купити горщики в магазині, де великий вибір товару. Але лише квіткові горщики, виготовлені власними руками, будуть відрізнятися оригінальним декором. Навіщо купувати, якщо можна зробити власноруч справжній витвір мистецтва, використавши пляшку з прального порошку. Це економія коштів і природних ресурсів. Ваша пляшка не потрапить  одразу на смітник, а послужить ще довгий час.

                 Способів виготовлення безліч. Найголовніше – включити свою фантазію і, звичайно ж, приготувати всі необхідні матеріали.

             Отож, вашим завданням буде виготовити горщик для квітів, а також створити рекламу, якою ви маєте переконати глядачів, що ваш власноруч виготовлений горщик кращий ніж куплений в магазині.

2. Станція «Квіткова»

Посадити герань у горщик.

Завдання для гравців - знайти за допомогою інтернету інформацію чому саме організатори квесту обрали для вас розсаду герані для посадки у ваші власноруч виготовлені горщики. Розказати про користь герані. Посадити рослину у горщик, поставити на виставку.

3. Станція «Екологічна організація»

 Доброго дня. Я рада вітати вас на станції  «Екологічна організація».

Сміття і людство поступово перетво­рюється на монстра цивілізації. Люди своєю поведінкою безтурботно знищують все живе довкола заради своїх примх, бажань, жадібності. Питання «Як захистити планету?» стає все актуальні­шим. 

Ваше завдання:

1)Створити організацію із захисту:  рослин, тварин,  водойм, комах, птахів, навколишнього середовища,  риб,  лісів чи повітря (обирають шляхом жеребкування).

2) Придумати назву організації, емблему, девіз (заклик, соціальна реклама до захисту).

3) Зобразити це на ватмані і представити.

У вас на виконання завдання – 10 хвилин.

Ви можете малювати, створювати колажі, писати,клеїти, вирізати  і все це має бути зображено на ватмані.    (Можна зробити представлення і на станції і в клубі)

4. Станція «Юний поет».

Доброго дня. Я рада вітати вас на станції  «Юний поет ».

Ваше завдання:  на аркушах паперу є закінчення рядочків вірша вам потрібно дописати  його. А також презентувати для учасників зльоту. Єдина умова –заборона користуватися телефоном.

­­­­­­­­­­­­­­___________________________________________________________берегти!

_____________________________________________________________летить _____________________________________________________________стоїть.

_____________________________________________________________повзе.______________________________________________________________росте

___________________________________________________________бурлить.

____________________________________________________________лежить.

_______________________________________________________________б’є._____________________________________________________________святе.

__________________________________________________________шумлять.

 _____________________________________________________________їдять.

______________________________________________________________ ти?

___________________________________________________________берегти! 

У вас на виконання завдання – 10 хвилин. Вірш потріібно представити перед усіма гравцями у клубі.

5. Станція “Логічний ланцюжок”

Потрібно знайти зайве слово в  ланцюжку. Якщо ви чуєте слово, що відповідає названій ознаці, плескаєте у долоні всі разом, якщо ви почули зайве слово, маєте підстрибнути. Не правильно виконане завдання читаємо до тієї пори, поки всі разом виконаєте правильно.

1)Частини рослин: корінь, стебло, квітка, букет, лист  

2)Нежива природа: сонце, камінь, дуб, небо, сніг

3)Листяні дерева: В’яз, вільха, ялиця, ясен, клен                                                         4)Чагарники : глід, бересклет, ліщина, жимолость, липа.                                        5)Зимуючі птахи: поповзень, сойка, дятел, дрізд, снігур.                                                    6)Звірі, що впадають у сплячку: ведмідь, бурундук, борсук, білка  

7)Хвойні дерева: ялина, сосна, ялиця, береза, модрина, туя, ялівець              8)Перелітні птахи: соловей, ластівка, стриж, ворона, зозуля, жайворонки.        9)Птахи співучі: горобець, соловей, жайворонок, дрізд.                                              10) Лікарські рослини: мати-й-мачуха, ромашка, деревій, кропива, кульбаба, вовче лико

6. Станція “Чиста Земля.                                                                                                                      Проблема сміття, яке заполонило всю планету, не може не турбувати, оскільки це ресурс, який можна спрямувати в корисне русло. Всі високорозвинені країни заробляють на відходах і дбають про екологію. А ми  викидаємо його навіть не на вітер, а в природу. Цим самим шкодимо собі, своєму здоров’ю, своїй землі. Саме тому учнівське самоврядування декількох освітніх закладів нашого району вчиться сортувати сміття, бере участь у різних проектах і вже заробляє на цьому кошти. Перед вами ящики для роздільного збирання твердих відходів, так званий «Набір початківця для сортування сміття», діти їх виготовили власноруч з метою економії коштів. На кожному ящику є інструкція щодо правильного сортування. Ваше завдання: по черзі одягнути рукавички підняти якийсь один предмет, що лежить на галявині після недбалих туристів, вичитати уважно маркування на вторсировині  і  відправити його у відповідний  ящик за інструкцією, що є на ящиках. За кожну помилку все сміття повертаємо назад на галявину і ви розпочинаєте все з початку. Тому станьте у колону, маєте одну пару рукавичок, уважно читаємо інструкцію і поїхали.

7. Станція «Крик душі»

Ні для кого не секрет, що екологічна ситуація у цілому світі бажає бути кращою. Небайдужі активісти, політики, молодь, артисти, учні по своєму висловлюють своє ставлення до екологічної катастрофи, що наближається. Так наприклад Грета Тунберг, відома активістка зі Швеції, яка отримала Нобелівську премію за свою активну позицію організовувала акції, голодування, виступала з дуже сильними промовами у Європейському парламенті. Хтось організовує акції прибирання, хтось звертається до людства через  пісні. Так артистка під псевдонімом Баба Доська підготувала відео кліп і пародію на пісню Артура Пірожкова «Зачепило мене» аби привернути увагу молоді до проблем екології (показати фрагмент відео). Ваше завдання - створити соціальну рекламу - відео звернення (пісня, танець, вірш, слова від душі, заклик до збереження навколишнього середовища) до дітей, молоді, чиновників чи просто дорослого населення на вибір. Зверніться до людей із екологічним закликом на відео камеру.

(Записати відеозверненя до молоді про збереження планети, потім змонтувати в один соціальний відеоролик)

8. Станція «#водутваринам»

 У звязку із спекотним літом соціальні  мережі запустили новий флеш моб. Така ініціатива присвячена допомозі безпритульним тваринам. Про флешмоб пише спільнота UAnimals. — Запускаємо флешмоб «#водутваринам» та закликаємо кафе, магазини, заправки,  інші заклади та кожного з вас виставляти на вулиці посуд з водою. Це займає кілька хвилин, але рятує життя безпритульних тварин, — йдеться у повідомленні. Організатори зазначають, що під час літньої спеки — вода дуже необхідна тваринам. Це захистить їх від зневоднення. Щоб долучитися варто зробити фото з розміщеною водою для тварин та опублікувати під хештегом «#водутваринам».            

Пропонуємо і вам долучитися до акції «#водутваринам». Але ми трішки ускладнили для вас ситуацію. Воду для тварин ви будете носити губкою із однієї посудини в іншу по черзі, але іти ви будете по купинам ( дерев’яним дощечкам), якщо учасник оступився з купини, він починає свій шлях з початку.  Коли ви перенесете всю воду, ми  заміряємо її об’єм і визначимо  скільки вам вдалося зберегти води і наповнити резервуар для бездомних тварин, результат запишемо у ваш маршрутний лист. По закінченню не забудьте сфотографуватися.  Отож, шикуйтеся у колону, готові? Почали.

 9. Станція інтелектуальна

Вас вітає станція Інтелектуальна. Перед вами лежать літери, і слова, які ви маєте  одягнути на себе таким чином, щоб одна буква була попереду вас, інша позаду. Ваше завдання: 1) Із слів скласти вислів на екологічну теиатику.

  1. Із букв скласти два слова на екологічну тематику (одне попереду вас, одне позаду) і пояснити їх значення (Екосистема, заповідник)

10.Станція прогнозтична.

Природа нам підказує погоду, врожай, чого чекати від майбутнього. Наші предки спостерігали за природою і склали свій прогноз. Чи вміємо ми користуватися підказками природи? Зараз ми це перевіримо. Отож, перед вами початки народних  прикмет на червень. Ваше завдання правильно підібрати продовження народної прикмети.

  Увечері голосно цвіркочуть коники -на добру погоду.

  • Якщо хрущі, літаючи, гудуть - на ясну, тиху і теплу погоду.
  • Багато оводів - врожай на огірки.
  • Багато комарів - врожай на ягоди
  • Павуки швидко снують павутину -на зміну погоди.
  • Ворони каркають - на негоду.
  • Горобці зранку купаються у пилюці -по обіді буде дощ.
  • Шпаки особливо голосно співають -уночі піде дощ.
  • Журавель танцює на потепління.
  • Коли листя клена починає «плакати», то через троє-четверо діб збереться на дощ.
  • Зацвіли калина, шипшина і суниці -скоро з'являться сироїжки.
  • Рясно зацвіла акація - на врожайний рік.
  • Поникли квітки картоплі - бути негоді.

11.Станція «Екосукня»

Ми сьогодні говоримо про те, щоб не викидати річ, використавши її лише один раз, а берегти нашу планету і її ресурси, намагатися використовувати вторинну сировину. Отож,  сьогодні перед вами завдання створити сукню чи костюм з підручних матеріалів, придумати їй назву, представити її всім учасникам зльоту. Модель залишається у клубі і готується  до параду екосуконь. У вас до 20 хвилин.

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
2789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку