Екологічна гра на тему «Бережіть Землю»

Про матеріал

Мета гри: виховання екологічної культури та екологічної грамотності учнів через організацію ігрової діяльності

Завдання:

1. Розвивати пізнавальний інтерес та пізнавальну активність учнів.

2. Розвивати комунікативні вміння.

3. Формувати навички роботи в групі.

4. Підвищити екологічну грамотність учнів .

5. Формувати особистісне ставлення учнів до екологічних проблем.

6. Виховати дбайливе, гуманне ставлення до природи.

7. Прищепити навички економного витрачання природних ресурсів.

8. Розширити кругозір учнів.

9. Розвивати творчі здібності учнів.

Гра вимагає простору і допоміжні матеріали. Для гри знадобиться аудиторія з вільним простором. Ведучому (викладачу) знадобиться стіл і стілець.

Допоміжні матеріали: зображення земної кулі із кольоровими листочками, музика, стільці (за кількістю учнів), самі учні, прикраси для оздоблення аудиторії, роздатковий матеріал.

Тривалість гри становить 50-90 хвилин.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Бердичівське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.galyna-zhukova.edukit.dn.ua/files2/images/earth-copy5.gif?size=3

 

 

Розробила

методист, викладач  предмету «Охорона праці»

Зданевич Лариса Макарівна

 

 

 

 

 

 

Мета гри: виховання екологічної культури та екологічної грамотності учнів через організацію ігрової діяльності

Завдання:

1. Розвивати пізнавальний інтерес та пізнавальну активність учнів.

2. Розвивати комунікативні вміння.

3. Формувати навички роботи в групі.

4. Підвищити екологічну грамотність учнів .

5. Формувати особистісне ставлення учнів до екологічних проблем.

6. Виховати дбайливе, гуманне ставлення до природи.

7. Прищепити навички економного витрачання природних ресурсів.

8. Розширити кругозір учнів.

9. Розвивати творчі здібності учнів.

Гра вимагає простору і допоміжні матеріали. Для гри знадобиться аудиторія з вільним простором. Ведучому (викладачу) знадобиться стіл і стілець.

Допоміжні матеріали: зображення земної кулі із кольоровими листочками, музика,  стільці (за кількістю учнів), самі учні, прикраси для оздоблення аудиторії, роздатковий матеріал.

Тривалість гри становить 50-90 хвилин.

Етапи гри: в екологічній грі можуть взяти участь учні віком від 15 до 18 років. У період підготовки формуються команди по 6 осіб, визначається склад журі та лічильної комісії, вибирається ведучий. Бажано, щоб гра супроводжувалася музикою: вона створює певний настрій, а також заповнює випадкові пари.

Слід подумати про оформлення аудиторії. На задньому плані можна розмістити зображення земної кулі, вкрите кольоровими папірцями, на яких намальований різне сміття. Це не просто картина, це табло, на якому фіксуються результати гри. При кожному заробленому тієї чи іншої командою балі знімається один папірець - йде як би процес очищення земної кулі від сміття. (Попередньо команди обирають собі колір папірців.)

Хід ігри

Ведучий. Доброго дня, дорогі учасники. Я вітаю всіх присутніх у цьому залі на екологічній грі вона, присвячений одній з найактуальніших тем - забруднення планети Земля.

Сьогоднішнє населення Землі - суспільство суперспоживачів. Підраховано: на кожного з нас у рік витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина - 97% - йде... у відходи. Левова частка споживання, а значить і відходів, припадає лише на декілька десятків розвинених країн. Більш того, сучасна економіка заохочує марнотратство. 20 років тому автомобілі пробігали 250 тис. кілометрів практично без поломок, а сьогодні, якщо на спідометрі машини 120 тис. кілометрів, вона кандидат на звалище. Нові види товарів, нові марки - купуй, купуй, купуй... А старі, але ще цілком придатні речі викидаються.

Сміття поступово стає монстром цивілізації. При нинішньому стані економіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних пам'яток своєї безтурботності.

Моя планета - людський дім.

Ну як їй жити під димним ковпаком,

Де стічна канава - це океан,

Де вся природа спіймана в пастку,

Де стогнуть трави: більше не можу!

Ось вона летить, маленька яка!

Ось вона сумує, вникаючи у думи свої,

Ось вона пливе, хиткою прохолодою віє,

Все ще живе! Все ще вірить людям!

Ось вона пливе крізь грозову опівніч.

Всіх людей кличе, просить прийти на допомогу!

Просить прийти на допомогу!

Просить прийти на допомогу!

Питання "Куди подіти сміття?" стає все актуальнішою. І ми спробуємо сьогодні відповісти на нього.

Ведучий представляє команди та знайомить учасників з правилами гри.

1 тур. "Що ми викидаємо, або Золоті розсипи смітників"

Команди отримують по три таблички-покажчика з цифрами 1, 2, 3. На кожен задається питання ведучий дає три варіанти відповіді. За сигналом ведучого команди піднімають табличку з номером відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Питання:

1) Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становлять:

1. Пластмаса (правильна відповідь).

2. Скло.

3. Метал.

2) Світовими рекордсменами по кількості побутових відходів є мешканці:

1. Москви.

2. Лондона.

3. Нью-Йорка.

 3) Яка галузь промисловості у Франції вважається найактивнішою і процвітаючою:

1. Виробництво пакувальних матеріалів.

2. Переробка сміття.

3. Виробництво автомобілів.

4) Перш ніж почати утилізацію відходів, їх необхідно:

1. Розсортувати.

2. Зібрати в одному місці.

3. Розкришити.

5) Для того щоб переробити пластмасу, її необхідно:

1. Компостувати.

2. Спалити при спеціальних умовах.

3. Переплавити.

6) Першочергова турбота при виборі місця звалища:

1. Захист поверхні землі і грунтових вод.

2. Огородження місця звалища.

3. Укомплектування відповідною технікою.

7) Поява "партизанських" звалищ тягне за собою:

1. Забруднення ґрунту.

2. Потворність ландшафту.

3. Зміна кліматичних умов (температура, вологість).

8) Шкідливі викиди впливають:

1. Тільки на ті регіони, де з'явилося забруднення.

2. На прилеглі регіони.

3. Навіть на території, віддалені від місця, де забруднення "побачило світ".

9) Найстрашніша "добавка" до води:

1. Побутове сміття.

2. Пестициди.

3. Мінеральні добрива.

 10) Яку країну називають "сміттєвим ящиком Європи":

1. Британію.

2. Росію.

3. Польщу.

11) Більше половини загальної кількості відходів у країнах Європейського економічного співтовариства доводиться:

1. На важку промисловість.

2. На легку промисловість.

3. На сільське господарство.

12) Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище

1. Гази.

2. Рідини.

3. Тверді речовини.

13) Найбільш ефективний шлях боротьби з наростаючою кількістю відведень, що потрапляють в навколишнє середовище:

1. Їх поховання.

2. Розробка правових механізмів регулювання процесу.

3. Рециркуляція (повторне використання відходів).

14) Надходження в середовище шкідливих речовин, що призводять до порушення функціонування екологічних систем, називають:

1. Забрудненням.

2. Екологічною кризою.

3. Інтродукцією.

15) Перше місце по загальному об'єму викидів шкідливих речовин в атмосферу займає:

1. Теплоенергетика.

2. Нафто - і газопереработка.

3. Автотранспорт.

16) Оптимальне рішення енергетичної проблеми:

1. Економія енергії.

2. Розвиток атомної енергетики.

3. Розвиток вітроенергетики.

17) Гарбологія - це:

1. Наука про будинок, місцеперебування.

2. Наука, що вивчає грунт.

3. Сміттєзнавство.

18) Пляшка або банку з пластмаси, покинута в лісі, пролежить без зміни:

1. 10 років.

2. 50 років.

3. 100 років і більше.

19) Викинутий папір "з'їдять" невидимки - мікроби за

1. 1-2 роки.

2. 5-8 років. |

3. 20 і більше років.

(Після закінчення роботи судді підраховують бали і з зображення земної кулі прибираються "відходи ", відповідні зароблених кожною командою очками.)ю

2 тур. Не поспішайте викидати своє майбутнє (чи відходи).

"Вустами немовляти"

У цьому турі учні знайомляться з найбільш поширеними відходами, можливістю їх вторинного використання. Ведучий зачитує дитячі вислови про відходи. На кожен з відходів заготовлено по п'ять висловлювань. Завдання команд: спробувати зрозуміти, що мали на увазі діти. І здогадатися як можна швидше. Перемагає команда, яка першою правильно назве відходи. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.

Дитячі вислови:

1. Його виробляє звичайна корова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його занадто багато, це стає справжнім лихом.

4. При попаданні у водойми він руйнується, риба та інші водні тварини починають задихатися.

5. Його необхідно компостувати.

(Гній.)

1. У мене дуже багато іграшок зроблено з неї.

2. Вона буває різнобарвним, і її дуже важко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, мало важать.

4. Якщо її підпалити, то з'являється багато чорного диму, який погано пахне.

5. Її не можна викидати, так як вона сама по собі в природі не розкладається.

(Пластмаса.)

1. Його винайшли китайці.

2. У нас його отримують з дерева.

3. Вона легко горить.

4. З нього виходить дуже багато сміття.

5. На ньому зазвичай малюють або пишуть.

(Папір)

1. Його роблять з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, воно розбивається.

4. Якщо його нагріти, воно стає тягучим, як тісто.

5. Кинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі.

(Скло.)

1. Це те, чого багато в місті, але мало в селі.

2. Особливо багато цього у промисловому місті, де багато заводів і фабрик.

3. Від цього люди хворіють, багато нервують, голосно кричать, і цього стає ще більше.

4. Його видають різні прилади, машини.

5. Він викликає забруднення повітря і навколишнього середовища, якщо цього багато, то це викликає сп'яніння і діє як наркотик.

(Шум.)

1. Цього майже не видно.

2. Цього дуже багато в промисловому місті, де працюють фабрики і заводи.

3. Від цього у людей бувають астма, бронхіт, рак.

4. Це можуть зібрати на свої листки зелені рослини.

5. У місті, де цього дуже багато, не ростуть лишайники.

(Газові відходи.)

1. Це виходить, коли стає старим чи ламається.

2. Це можна побачити скрізь - у місті, в селі, навіть уздовж доріг.

3. Це можна здати і отримати гроші.

4. З цього можна зробити щось нове.

5. Це буває кольоровим, і за нього можна отримати гроші.

(Металобрухт.)

1. Завжди чорного кольору.

2. Цього багато в місті, особливо де є заводи і фабрики.

3. Це дуже шкідливо.

4. У людини викликає хвороби, а одяг його робиться брудною.

5. Цього багато при горінні.

(Сажа.)

1. Це легше води.

2. Це може плавати на воді й не тонути.

3. В річці багато, коли в ній миють машини.

4. Це заважає дихати рибам.

5. Це треба видаляти з поверхні води.

(Машинне масло.)

3 тур «Людина і біосфера»

Кожна команда по черзі обирає номер питання. Ведучий зачитує питання. Якщо команда не відповідає , то можливість передається іншій команді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 5 балів.

1. Що таке біосфера?

Відповідь: Визначення «біосфера» належить австрійському геологу Едуарду Зюссу ХІХ столітті. Вчення про біосферу створив В. І. Вернадський - видатний російський учений. Біосфера, за Вернадським, біосфера це особливо активна оболонка Землі. Вона населена живими організмами. В біосфері діяльність усіх живих істот разом з людиною є найважливішим чинником, який перетворює планету.

2. Що є найважливішою речовиною на Землі?

Відповідь: Вода - рідина без смаку, кольору і запаху. Вода входить до складу всіх живих речовин, що є в грунті та повітрі. Жодна форма живого організму не може існувати без води. Рослини і тварини містять у собі від 50 до 99 відсотків води. Вода - джерело кисню в атмосфері (фотосинтез). Вода - фактор, який визначає клімат (повільно нагрівається і охолоджується, звідси пом'якшувальний вплив на клімат). Гідросфера містить близько 1,4 мільярда кубічних кілометрів води; 5 тисяч кубічних кілометрів води використовується щорічно, а забруднюється (за активної технічної діяльності людства) майже в 10 разів більше. Деякі країни відчувають нестачу прісної води. На Землі її багато, але люди не навчилися використовувати воду раціонально.

3. Як назвав воду Леонардо да Вінчі?

Відповідь: Він назвав воду соком життя на Землі.

4. Скільки води необхідно дорослій людині на добу?

Відповідь: 70 кілограмів маси людського тіла містить 50 кілограмів води (70%!). Якщо людина втрачає 12 відсотків вологи, вона може загинути. Організму дорослої людини щодня необхідно до 10 літрів води. З них більшу частину тканини організму створюють самі (ендогенна вода), а 2 літри води людина повинна отримати в складі їжі або в чистому вигляді.

5. Що таке забруднення?

Відповідь: Забруднення - це надходження шкідливих речовин у середовище. Деякі забруднювачі негативно впливають на розвиток всієї біосфери. Антропогенне забруднення (результат активної діяльності людини) перевершує природне, яке може бути викликане повенями, землетрусами, виверженнями вулканів і т. д. Види забруднення: хімічну, біологічну, електромагнітне, радіаційне, шумове, теплове.

6. Чому змінюється клімат?

Відповідь: Причини зміни клімату - парниковий ефект, зменшення водорегулюючих можливостей суші, які сталися із-за вирубки великій території лісових масивів, осушення боліт, розорювання великих степових площ, будівництва міст і доріг. Порушений контроль випаровування води з поверхні суші. Найкращими водорегулюючими властивостями володіють ліса.

7. Що є одним з найбільш небезпечних забруднювачів морів?

Відповідь: Це - нафта. Вона потрапляє в навколишнє середовище в результаті процесу видобутку і всіляких аварій. Страждають люди та мешканці моря. Але деякі бактерії знаходять її смачною. Це – деякі бактерії. Але при аваріях виливається така кількість нафти, з яких бактерії не можуть впоратися. Люди навчилися штучно вирощувати «лікувальні» бактерії для моря. Їх зберігають в сухому вигляді. При аваріях висівають на нафтову пляму.

9. У чому полягає небезпека зростання споживання енергії?

Відповідь: Зростання споживання енергії небезпечний нагріванням земної поверхні і приземних шарів атмосфери. Сучасні технології такі, що приблизно одна третина енергії теплових електростанцій і до половини - атомних пропадає при охолодженні агрегатів. Відпрацьована вода забруднює водойми. Електромагнітні поля впливають на розвиток живих організмів. Середню температуру Землі збільшують також і парникові гази. Отримання енергії забруднює повітря оксидами азоту і сірки. А це сприяє випаданню кислотних дощів.

10. Чим небезпечні синтетичні миючі засоби?

Відповідь: Пральний порошок, мило, шампунь, сода є серйозними забруднювачами води і грунту. Вони змінюють поверхневий натяг води, порушуючи життєдіяльність багатьох організмів, які живуть на межі розділу води і повітря. Потрапляючи у водойми, вони ускладнюють доступ кисню. Миючі засоби згубно діють на ікру риб і розвиток земноводних. Фосфор, якими так багаті миючі засоби, сприяє зростанню водоростей (вода цвіте). Миючі засоби виготовляються на основі синтетичних речовин, що ускладнює їх розкладання в природному середовищі.

4 тур. Що може зробити один?

Кожній з команд задаються питання. Треба продовжити сказане, закінчивши фразу. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали.

Завдання:

1. Пишіть на обох сторонах аркуша паперу, використовуйте більше матеріалів... (з переробленої макулатури).

2. Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, які можна ... (використовувати багато разів, здати в магазин).

3.   Не купуй більше, ніж може... (знадобитися тобі).

4. Економ електроенергію і пальне; якщо можна, користуйся більше... (громадським транспортом).

5.  Одяг, який ти вже не носиш, можна... (віддати нужденним).

6.  Не викидай старі іграшки, книги: вони можуть... (комусь знадобитися).

7. Дізнайся, де поблизу є пункт прийому макулатури, і... (здай туди використану папір).

8.  Перш ніж викидати бляшані консервні банки... (вимий їх і помни).

9.  Намагайся обережно поводитися зі скляною тарою, яку... (можна здати).

10.  Якщо є садова ділянка, використовуй харчові відходи для... (приготування добрив).

11. Намагайся не користуватися пінопластом, так як він практично... (не розкладається в природі).

12.  Полагодь і виправ річ замість того, щоб... (її викидати).

 

По закінченні гри підбиваються підсумки. Журі представляє команди-переможниці.

Ведучий. Наша гра закінчується. Будемо ж бережімо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожен окремо! Іншого нам не дано. Земля з її біосферою - найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку