Екологічна стежка в зимову пори

Про матеріал

В даному посібнику міститься цікавий матеріал для учнів початкових класів. Прогулянка взимку з використанням різних форм та методів роботи.Даний матеріал є цікавим для дітей та корисним для педагогів.

Перегляд файлу

« Секрети зимової краси»

Мета: ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі; учити спостерігати за явищами в природі, фантазувати, збагачувати мовлення новимисловами; розвивати естетичні смаки дітей; виховувати почуття задоволення від милування красою рідного краю.

Обладнання: іграшкові фотоапарати, дослідницьке обладнання.

Хід заняття

І. Організація учнів

 

1. Спостереження за природою:

-  Діти, яка зараз пора року?

-Які кольори можна зустріти у зимовій природі?

- Якого кольору сніг на сонці та у затінку?

- Чи змінюється сніг на сонці та  затінку?

- Придивіться уважно до снігу, дерев, неба.

 

ІІ. Основна частина

- Помилуйтесь йзажем. Як гарно навкруги! Недарма зиму називають чарівницею. Вона ніби зачарувала всю природу, і все довкола поринуло у сон. Справжнє спляче царство…

 

Д.гра» Що якого кольору? «

-  Пограємо з вами гру за якими і визначимо, які кольори переважають у зими – чарівниці. Я буду вам показувати кольори, а  вам потрібно назвати яким ознакам, явищам  зими притамані дані кольори

 

Білий ( сніг, іній, стовбур берези)

Блакитне ( небо)

Зелена ( ялинка, сосна)

 

Розповідь з елементами бесіди

-  Погляньте навкруги, які птахи є зимуючими?

- Чому їх так називають?

-  Птахи не тільки прикрашають наше життя, вони перші помічники людини у боротьбі проти шкідливих комах та гризунів. Їх здавна називають санітарами лісу та полів. Тому люди також повинні дбати про пернатих. Найважче птахам приходиться взимку, коли падає білий лапатий сніг і віють холодні вітри. Ви вже , мабуть, знаєте,що деякі птахи відлітають у теплі краї, а інші, найсміливіші, залишаються зимувати. Зараз ми довідаємося, які це птахи, але для цього нам потрібно відгадати кілька загадок.

Відгадування загадок:
 

Із сонечком рано встає пташеня!
Цвірінька, стрибає, шука черв’ячка.
Хто відгадає – той молодець.
Сіренька пташка – це…
(Горобець)
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю.
(Дятел)
Має біле, як сніг, чорне,як жук,
Вертиться, як біс, і повертається в ліс
(Сорока)
Усі в блакитнім піджаку,рожевій сорочці
У нас зимою по саду гуляють, як гості
(Снігурі)
Сива латка, чорна латка
На березі скаче.
(Ворона)
В хвойнім лісі я живу,
Там пісні співаю.
Шишки дуже я люблю,
З них зернятка маю.
В лісі я ще санітар,
А зовуть мене …
(Шишкар)

 

- Птахи є справжніми прогнозниками. Колись з давніх-  давен люди вірили в прикмети і спостерігали за птахами .Ваше завдання буде продивжити рядки прикмету:

 

Д / гра«Продовж речення-прикмету»
Снігурі перед вікном цвірінькають - …(на відлигу)
Горобці ховаються в укриття –… (на мороз або заметіль)
Ворона ховає дзьоб під крило – …(на холод)
Сорока ховається під стріхою – …(на заметіль)
Зимою ворони літають і кружляють зграями – …(буде мороз)
Синиця до хати –… (зима у двір)
Галки збирають у великі зграї і сильно кричать –… (на мороз і ясну погоду)
Горобці перелітають зграйками з місця на місце –… (перед сильним вітром)

 

  • Які рослини завжди залишаються вічнозеленими? Чому?

 Спостереження за гілочками ялини і сосни

— Гілочки яких дерев лежать у вас на столі ліворуч? (Сосна та ялина)

— Як можна відрізнити сосну від ялини? Як розташовані голочки у сосни? (Парами)

— Які вони завдовжки? (Довгі, вузькі)

— А що скажете про голочки у ялини? (Розташовуються по одній. Коротші, ніж у сосни; колючі.)

— Потріть пальчиками хвоїнки, понюхайте. (Запашні, смолянисті)

— А чи можна назвати голочки-хвоїнки листям? (Так)

— Чи скидають ялина і сосна хвоїнки на зиму? Хто був у хвойному лісі? Що бачили під ялиною і сосною? (Вони не скидають хвою.

Але все таки листопад у них відбувається помалу і поступово. На місці опалих хвоїнок виростають нові.)

— Ми провели спостереження.

 Дослідницька робота

- Чи не задумувались ви над тим як утворюються бурульки?

- В який період вони розпочинають танути? Чому?

— Зараз я розповім одну історію,а ви уважно її послухайте:

Мишко спостерігав, що ввечері з даху звисають бурульки. А вдень, коли світить сонце, вони починають танути.

— Який дослід вирішив провести Мишко?                                                                                   - Він зірвав бурульку і помістив її в склянку. Склянку поставив біля батареї.

— Що сталося з бурулькою? (Вона швидко розтанула.)

ІІІ. Заключна частина

- Отже, діти, якою ви побачили зиму сьогодні?

- Які секрети зимової краси ми розгадали?

- Продовжте думку : коли дерева « вбираються в сніг  то стають схожими на…..

-Тож давайте заспіваємо пісню « Зимонька – зима»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку