Зустріч з цікавою
людиною
Мета. Познайомити дітей з цікавою особистістю нашого краю-казкарем, поспілкуватися з ним; популяризувати літературу рідного краю, розвивати уяву і фантазію, виховувати інтерес до власної спадщини, історії та культури; за допомогою читання авторських творів згуртовувати учнівський колектив .
Хід заходу
-
У сучасному суспільстві побутує думка, що основним джерелом інформації є інтернет. А як же книга? Адже книга – це прекрасне диво, яке окрилює розум і серце почуттям любові до світу, до людини. В. О.Сухомлинський писав: «Як музикант не може жити без того, щоб не брати до рук свого улюбленого інструмента, так мисляча людина не може жити без перечитування улюблених книжок». Саме школа покликана виховувати мислячу особистість. І велика роль у цьому відводиться книзі. Саме з метою прищепити , вам, дітки, любов до книги ми зібрались в цьому залі. А які книги найбільше полюбляють діти? Зокрема ви?(відповіді дітей)
-
Казки!!!
-
То ж запрошую вас на зустріч з казкою.
-
Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку і слухать гуртом,
А казка в дорозі десь загубилась —
Давайте її погукаєм разом. (діти гукають: казко!казко!казко!)
-
Щось не йде казочка. А я підкажу чому. Тому що не всі знають, що таке казка. А ви знаєте? (відповіді дітей)
-
Казка – це подорож в країну чудес.
Казка – це мудрість народу.
Казка – це мрії.
Казка – це наука про добро, яке знищує зло.
Казка – це краса.
Казка – це дитинство.
Казка – це давній і мудрий порадник
-
Дійсно, існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
-
Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
-
У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
-
Мудра казко, казко-чарівнице,
Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.
Поведи нас за собою
В світ прекрасний і чудовий.
-
Казочко, казочко, ти приходь до нас,
Завітай любесенько у наш 4 клас.
-
Немало відомих людей з повагою і пошаною відзивались про казку. «Казки належать до найдавніших витворів людського духу і сягають у глибину таких далеких від нас часів, якої не досягає жодна людська історія» Говорив Василь Гнатюк
-
« Казки, казки… У світі їх багато.
В них мрії людства, мудрість поколінь.
То ж розгорніть сторінку в будень чи у свято
і почерпніть наснагу і глибінь
казок народних, щоб душа прозріла
і повернулась у дитячий вік.
Щоб засвітила радо, заясніла…
І помудрішає дорослий чоловік. » Казала Надія Красоткіна
-
«Казка – свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячого мислення й мови».
«Казка невіддільна від краси, сприяє розвитку естетичних почуттів, без якого немислиме благородство душі, щира чуйність»
«Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем». Запевняв нас В. Сухомлинський
-
Отже, зустріч з казкою — це свято,
Не було б її у нас,
Ми б не знали так багато.
Про новий і давній час.
-
Дійсно, це все так, діти, а хто ж складає казки. (відповіді дітей)
-
Сьогодні ми маємо змогу зустрітись з справжнім казкарем, а допоможе нам в цьому казкова скриня.
-
Скринька зовні невеличка,
в ній скарби - проте безмежні,
будьте дуже обережні.
Їх ніколи той не згубить
хто народну мудрість любить.
І багатства ці безцінні
їх збирав він по краплині.
-
А як звати казкаря-чарівника, збирача чарівних краплин ми дізнаємось розгадавши кросворд. Почнемо з прізвища.
-
Який предмет одягу у казках робить героїв невидимими? («Шапка»)
-
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню витягати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)
-
Вовк, ведмідь, лисиця, заєць
І дикий кабан-іклан.
Де усі сховались звірі,
У якій такій квартирі? («Рукавичка»)
-
З горошиночки малої
Виріс хоч куди козак.
Здолав змія булавою
Не злякавсь його атак. («Котигорошко»)
5. З якої казки ці рядки: «Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята…» («Івасик-телесик»)
6.Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. («Колобок»)
-
Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.
-
Так, дійсно прізвище Шкурко, а ім’я заховане в іншому кросворді.
-
1. Як по-іншому називається математика? (арифметика)
2. Вставте пропущене слово: «От і казочці … , а хто слухав молодець»(кінець)
3. Хто для тебе татова мама або мамина мама? (бабуся)
4. Кого в сім’ї вважають сильним плечем і опорою? (тата)
5. Як називають жінку, яка переїжджає з місця на місце?(кочівниця)
6. Як по-іншому можна замінити слово дилема? (проблема)
7. Як лагідно можна назвати діда? (дідусьок)
8. Як сказати лагідно слово сім’я? (сімейка)
- Тепер ми знаємо його ім’я - Анатолій. Так, це Анатолій Шкурко - дідусь-казкар, письменник, наш сумчанин. До речі, кожне слово-відгадка є назвами віршиків написаних ним.
- Цей дідусь мастак управний
Співрозмовник дуже гарний,
В нього й вірші є повчальні
І веселі, і печальні.
Кожне слово – сива мудрість
В них закладена вся сутність.
То ж, мої шановні, діти,
Певна – будете радіти
Хоч легенду та живу
Дідуся цього стрічайте
Й оплесками привітайте !
-
Та найкраще про себе та свої досягнення розкаже він сам.
(розповідь А.Шкурка)
(запитання дітей, читання віршів автора напам’ять)
-
На жаль, наша зустріч добігла кінця
-
І хотілося б завершити наше свято – зустріч побажаннями від щирого серця, І ось завершилось наше свято-зустріч.
Ми від душі повеселились всі.
Тож дай Вам бог добра і сил багато,
Щоб сонце піднімалося в росі,
Щоб зігрівало Вас тепло і ласка,
А доброта щоб пригортала Вас.
Й життя хай буде, ніби добра казка.
Живіть щасливо! В добрий час.
До нових зустрічей.
Підготувала
Класний керівник 4-В класу
Клешньова М.І.