Екологічне виховання, як засіб формування природних уявлень дітей дошкільного віку.
: Завдання екологічного виховання розвиток уявлень про взаємозв'язки у природівиховання справжньої любові до природистимулювання у дітей допитливість та зацікавленість у пізнанні природиформувати в дітей ставлення захисника природибажання піклуватися про рослин і тварин, негативно ставлення до їх знищення формувати в дітей дбайливого ставлення до природи
В. Сухомлинський говорив, що екологічне виховання повинно забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, допомогти зрозуміти багатогранне значення природи для суспільства і кожної людини зокрема, сформувати потребу людини у спілкуванні з природою та прагнення брати активну участь у збереженні довкілля. Найдієвішим засобом виховання екологічної культури С. Русова визнає рідне слово. Саме через слово дитина сприймає духовні цінності народу, його світобачення, засвоюється повага до землі та природи. Педагоги про екологічне виховання дітей у природі
Ф. Фребель вимагав зближення дитини з природою і передбачав такі заняття як догляд дитини за рослинами, облаштування дитячого городу. Я. А. Коменський вважав що в екологічному вихованні найголовніше є ознайомлення дітей з природою і пояснення їм значення природи для кожної людини, що потрібно берегти її.
Не можна уявити життя дитини без тісного зв'язку з природою, адже природа є важливим засобом всебічного виховання дітей. Економічне виховання потрібно формувати в дітей дошкільного віку, бо у пізніше може не вистачити сил у виправлені недоліків пов’язаних у ставлені дорослої особистості до природи.
У екологічному вихованні важливим є створення умов, за яких дитина могла б «торкнутися» природи не тільки рукою, а й розумом, серцем і душею. «Маленька людина, в якої відкрилися очі на світ, бачить корінь, стебло, листя і міркує про те, як взаємопов’язані ці частини рослини як єдиного цілого»
У дітей потрібно ще з дитинства формувати екологічні правила - сортування сміття є запорукою чистого довкілля. Дітям змалечку потрібно прив'язувати любов до природи, діти повинні знати, що підгодовування тварин, поливання квітів, збирання сміття, чи посадити рослину є корисною справою
Найчастіше діти дошкільного віку навчаються екологічному вихованні за прикладом своїх батьків, вихователів , які показують, що потрібно доглядати за кімнатними рослинами, піклуватись про тварин, не розкидати сміття. Також екологічне виховання в природі яскраво висвітлене в книгах, прислів’ях які формують наші погляди. В дошкільному закладі використовують дидактичні ігри які навчають дітей знань про природу і як потрібно поводитись в природі.
Хід гри. Учитель пропонує дітям уявити, що вони в лісі. Потрібно пригадати, як слід поводитися і чого не можна робити. Учитель називає дію, а учні відповідають «можна» чи «не можна». Згодом пропонується ускладнений варіант гри. На слова вчителя «можна» або «не можна» учні називають відповідні вчинки. Можна: саджати квіти, рослини; охороняти рідкісні рослини; оберігати молоді рослини; обгороджувати мурашники; спостерігати за жабами; милуватися красою природи. Не можна:ламати гілки дерев; обдирати кору дерев; рвати багато квітів; збивати гриби ногами; руйнувати павутиння; ловити метеликів; ловити жаб.