Екологічне виховання, як засіб формування природних уявлень дітей дошкільного віку

Про матеріал

Екологічне виховання, як засіб формування природних уявлень дітей дошкільного віку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Екологічне виховання, як засіб формування природних уявлень дітей дошкільного віку. Ясінська Валентина

Номер слайду 2

Екологічне виховання дошкільників — це цілеспрямований процес спрямований на формування у дітей знань і навичок як потрібно поводитись в природі, що можна робити а що ні, вміти гармонійно взаємодіяти з природою. 

Номер слайду 3

: Завдання екологічного виховання розвиток уявлень про взаємозв'язки у природівиховання справжньої любові до природистимулювання у дітей допитливість та зацікавленість у пізнанні природиформувати в дітей ставлення захисника природибажання піклуватися про рослин і тварин, негативно ставлення до їх знищення формувати в дітей дбайливого ставлення до природи

Номер слайду 4

В. Сухомлинський говорив, що екологічне виховання повинно забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, допомогти зрозуміти багатогранне значення природи для суспільства і кожної людини зокрема, сформувати потребу людини у спілкуванні з природою та прагнення брати активну участь у збереженні довкілля. Найдієвішим засобом виховання екологічної культури С. Русова визнає рідне слово. Саме через слово дитина сприймає духовні цінності народу, його світобачення, засвоюється повага до землі та природи. Педагоги про екологічне виховання дітей у природі

Номер слайду 5

Ф. Фребель вимагав зближення дитини з природою і передбачав такі заняття як догляд дитини за рослинами, облаштування дитячого городу. Я. А. Коменський вважав що в екологічному вихованні найголовніше є ознайомлення дітей з природою і пояснення їм значення природи для кожної людини, що потрібно берегти її.

Номер слайду 6

Не можна уявити життя дитини без тісного зв'язку з природою, адже природа є важливим засобом всебічного виховання дітей.  Економічне виховання потрібно формувати в дітей дошкільного віку, бо у пізніше може не вистачити сил у виправлені недоліків пов’язаних у ставлені дорослої особистості до природи.

Номер слайду 7

Екологічне виховання у природі може проходити у різних формах: через працю, спостереження, творчість, науковий пошук, милування.

Номер слайду 8

У екологічному вихованні важливим є створення умов, за яких дитина могла б «торкнутися» природи не тільки рукою, а й розумом, серцем і душею. «Маленька людина, в якої відкрилися очі на світ, бачить корінь, стебло, листя і міркує про те, як взаємопов’язані ці частини рослини як єдиного цілого»

Номер слайду 9

Діти мають знати, що природа – їхнє життя. І не потрібно топтати квіти, розпалювати вогонь в лісі, стріляти в тварин, руйнувати гнізда птахів, ловити метеликів, ламати гілки дерев.

Номер слайду 10

У дітей потрібно ще з дитинства формувати екологічні правила - сортування сміття є запорукою чистого довкілля. Дітям змалечку потрібно прив'язувати любов до природи, діти повинні знати, що підгодовування тварин, поливання квітів, збирання сміття, чи посадити рослину є корисною справою

Номер слайду 11

Найчастіше діти дошкільного віку навчаються екологічному вихованні за прикладом своїх батьків, вихователів , які показують, що потрібно доглядати за кімнатними рослинами, піклуватись про тварин, не розкидати сміття. Також екологічне виховання в природі яскраво висвітлене в книгах, прислів’ях які формують наші погляди. В дошкільному закладі використовують дидактичні ігри які навчають дітей знань про природу і як потрібно поводитись в природі.

Номер слайду 12

Дидактична гра «Треба — не можна»Мета: закріпити правила поведінки в природно­му середовищі.Ігрова дія: учень має дати правильну відповідь, як слід і як не слід поводитись у природі. У цьому ви­падку він отримує фант. Виграє той, хто збере най­більше фантів.

Номер слайду 13

Хід гри. Учитель пропонує дітям уявити, що вони в лісі. По­трібно пригадати, як слід поводитися і чого не мож­на робити. Учитель називає дію, а учні відповідають «можна» чи «не можна». Згодом пропонується ускладнений варіант гри. На слова вчителя «можна» або «не можна» учні назива­ють відповідні вчинки. Можна: саджати квіти, рослини; охороняти рідкісні рослини; оберігати молоді рослини; обгороджувати мурашники; спостерігати за жабами; милуватися красою природи. Не можна:ламати гілки дерев; обдирати кору дерев; рвати багато квітів; збивати гриби ногами; руйнувати павутиння; ловити метеликів; ловити жаб.

Номер слайду 14

Отже, екологічне виховання у природі є невід’ємною складовою для становлення людини. Основи екологічного виховання повинні формуватися ще з раннього дитинства. Екологічне виховання тісно взаємопов’язане з іншими видами виховання і є невід’ємною частиною комплексного виховання.

Номер слайду 15

Дякую за увагу !

pptx
Додано
16 жовтня 2021
Переглядів
5784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку