Народна педагогіка про трудове виховання дітей дошкільного віку Ясінська Валентина
Номер слайду 2
Уся народна педагогіка ґрунтується на праці. За народною оцінкою праця - першооснова життя суспільства, головний засіб створення матеріальної і духовної культури („Без труда нема добра”, „Будеш трудитись – будеш кормитись”, „Праця людину годує, а лінь – марнує”). Правильно організована праця облагороджує людину, забезпечує її нормальний фізичний, розумовий і моральний розвиток
Номер слайду 3
Виховна сила праці настільки велика, що її важко переоцінити. Тому найбільшу кількість крилатих висловів кожен народ присвятив саме праці. За народними першознаннями тільки той може бути щасливим, хто працює („Щастя не в хмарах ховається, а працею здобувається”, „Ледачий не буде щасливий”). Народ ніколи не відривав щастя від праці, навіть тоді, коли праця була для нього прокляттям. Любов до праці, уміння працювати є найкращою спадщиною, яку батьки можуть залишити своїм дітям.
Номер слайду 4
Народна педагогіка наголошує, що найкращою спадщиною, яку залишає кожна людина, є діла. Народна педагогіка прагне дати підростаючому поколінню всебічну трудову підготовку.
Номер слайду 5
Трудове навчання і виховання в народній педагогіці умовно можна поділити на три етапи: вступний або ігровий помічний або визначальний основний або завершальний
Номер слайду 6
Ефективними у трудовому вихованні є колискові пісні, пестушки, утішки, різні заклички, казки, приказки.
Номер слайду 7
Праця в житті людини у всі часи займав провідне місце, вона є серцевиною народної педагогіки. Народна педагогіка закликає формувати у дітей з раннього віку стійку звичку сумлінного ставлення до праці. Особливої уваги вимагає до себе виховання в дітях шанобливого ставлення до праці інших людей. Залучення дітей до праці повинно носити цілеспрямований виховний характер, стати засобом розвитку особистості кожної дитини.
Номер слайду 8
Отже, трудове виховання — тривалий процес. По суті воно охоплює все життя людини. Проте його основи закладаються в дитинстві. Значною мірою риса працьовитості людини є моральною категорією і належить до загальнолюдських морально-духовних цінностей. Тому так важливо в ранньому дитинстві сформувати психологічні засади працелюбства людини.