Екологічний квест для старшокласників "У світі природи"

Про матеріал

Екологічний квест розрахований для учнів 10-11 класів. Завдання квесту - формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учасників квесту, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Перегляд файлу

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ КВЕСТ

 «У СВІТІ ПРИРОДИ»

 

 

Мета: Формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учасників квесту, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Хід гри:

Вступне слово: Добрий день, шановні друзі! Ви, певно, не раз відвідували ліс з родиною чи друзями. Але сьогодні у вас буде особлива мандрівка, яка допоможе зрозуміти красу навколишньої природи. А ще – це гра-випробування начитаності, ерудованості, витривалості та вміння грати у команді. Квест – це ігрова пригода, під час якої учасникам потрібно пройти 6 станцій для досягнення мети.

Переможцем квесту стає команда, яка пройде всі станції і набере найбільшу кількість балів. Порядок виходу на екологічну стежку визначається маршрутним листом. Та команда, яка швидше за всіх впоралася із завданнями перемагає і приносить пазл з малюнком.

Правила квесту:

1. Всі учасники квесту діляться на команди. Кожну супроводжує координатор.

2. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

3.  Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі  «зупинки», виконати завдання якомога швидше та дістатися фінішу.

4. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставайте і допомагайте іншим!

5.  Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш.

 

І. Станція  «Чорна скринька»

                 (За правильну відповідь 2 бали)

1. Її батьківщина – Африка, а точніше – Ефіопія. У Європу її завезли турки. Хоча   зараз    її   асо­ціюють   переважно  з  двома  краї­нами  Південної

Америки. За од­нією з легенд людство зобов'яза­не її використанню спостережли­вому пастуху, який помітив, що кози, споживши її, почували себе краще, були більш жваві і не втомлювалися. За іншою версією, честь відкриття належить настоятелю одного монастиря, який да­вав споживати її своїм «братам», щоб вони не засинали під час дов­гих нічних богослужінь. Про що йдеться?

Відповідь. Про каву, найпопулярніший тонізуючий напій люд­ства. Хоча вона походить з Аф­рики, набула широкої популяр­ності в країнах Сходу, проте за­раз її вирощують у Бразилії та Колумбії.

2. Багато хто вважає її най­кращою у своїй категорії не лише через виняткову красу та витон­ченість, а й за здатність захища­ти себе. Вона походить із Персії. Вже в епоху Парфянського цар­ства були відомі майже всі її ко­льорові різновиди. Вона зіграла видатну роль у середньовічній історії Англії. За кольором її різновидів було названо найтри­валішу в історії Британії грома­дянську війну за корону Англії, її, як правило, дарують коханій людині.

Відповідь. Йдеться про троян­ду, улюблену для багатьох на­родів декоративну рослину, яка має шипи. Відома в культурі з часів персидського царства, звідки і потрапила в Європу (че­рез Грецію і Рим). Війну в Англії за престол країни було названо війною червоної та білої троянд за кольором цих рослин на гер­бах  Йорків  та  Ланкастерів. У  ба­гатьох  країнах  червоні  троянди – символ кохання.

3. Цю рослину вперше знай­шли іспанські конкістадори в Перу. В XVI столітті при королів­ських дворах Європи вважалося особливим шармом прикрашати її скромними білими, рожевими чи фіолетовими квітами зачіски при­дворних дам. У Франції її поши­ренням займався дворянин, який, вирощуючи її, поставив на полі варту, якій було дано наказ не чіпати злодіїв. У Росію її привіз цар, проте довгий час люди відмов­лялися її вирощувати, вважаючи     отруйною.    Вони    замість   підземної   частини  вживали плоди.

Особливо активно протистояло цьому духів­ництво, що називало її яблуком. Про що йдеться?

Відповідь. Про картоплю.

4.   У Нью-йоркському зоопарку знаходиться кам'яний павільйон із броньованим склом, на якому напис: «Тут знаходиться найнебезпечніша тварина на Землі». Вгадайте вміст павільйону.

Відповідь. Там встановлено дзеркало. Невже ви подумали, що в «найбільш правовій державі світу» в клітку могли посадити людину?

5.  Дев'ять жителів французького міста Шамоні виготовили в центрі льодовика Мерде-Гляс на Монблані статую заввишки 6 м і вагою 1 т. З якого матеріалу?

Відповідь. Зі сміття, залишеного туристами.

6. В ящику лежить річ, яку сирою не їдять, а зваривши, викидають.

Відповідь: Листок лавра

         ІІ. Станція  «Мюнхгаузен відпочиває…»

З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». За правильну відповідь – 1 бал. На ви­конання завдання – 1 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.

Завдання 1.

П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.

Підказка: природоохоронна територія   або акваторія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс, і перебувають під охороною держави.

Відповідь. Заповідник.

Завдання 2.

О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.

Підказка: природоохоронна територія , на якій на відкритому ґрунті культивуються деревні рослини. Парк з колекцією різних порід дерев.

Відповідь. Дендропарк.

Завдання 3.

А, З, З, И, А, К, К, Н.

Підказка: природоохоронна територія, де можливе часткове взяття під охорону тварин, рослин, а також дозволене часткове використання природних ресурсів .

Відповідь. Заказник

 Завдання 4.

А,О,О,Е, Т,С, М,З,Г

Підказка:  це саморегулюючий процес, в якому всі біологічні системи прагнуть зберегти стабільність в період адаптації до певних умов, оптимальним для виживання. 

Відповідь: Гомеостаз

Завдання 5.

О,А,Е,А,Н,Т,З,К,Ц

Підказка: кінцева стадія дигресії біотичної спільноти, що характеризується малою кількістю видів, що збереглись та деградацією біотичного середовища

Відповідь: Катаценоз

 

 

ІІІ. Станція «Креативний художник»

Воду, дорогоцінний дар природи, академік А.Н. Карпінський назвав живою кров'ю, яка створює життя там, де її не було. Вода – основа розвитку землеробства, енергетики і рибного господарства, без неї не мислимі побут і дозвілля людини. Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері, вмираючі від спраги, проте врятований бедуїнами, написав: «Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, непідвладною нашими почуттями».

Намалюйте портрет найдорожчого дару природи .

 

ІV. Станція «Фантазери»

Проблема сміття, в якому  ми все більше  і  більше потопаємо, дуже актуальна на  сьогодні.   Важко без болю дивитися на вулиці  міста,  – особливо тих вулиць та околиць, які подалі від  «центру» та людського ока.   Практично  на кожному кроці –  «несанкціоновані звалища»,  а  простіше кажучи  – смітники.  Особливо болить серце, що ці смітники тепер можна зустріти де завгодно: не тільки на  «нецентральних»  вулицях, а  і  в лісосмугах,  ярах,  урочищах, де ще  недавно  були  чудові  краєвиди.

Завдання: Запропонуйте шляхи  зменшення кількості сміття шляхом його повторного використання. Вам пропонується з різних видів сміття  (коробок, банок, пляшок тощо) виготовити тварин, казкових героїв або інших фантастичних персонажів.

 

V. Станція «Екстремальна»

Уявіть, що ви заблукали, але маєте з собою намет. Накрапає дощ. Чим швидше ви поставите намет, тим більша ймовірність залишитись сухими і здоровими.

 

 

VІ. Станція «Екосистема»

Сьогодні надзвичайно актуальним питанням є охорона навколишнього середовища. Вам пропонується вивчити і  описати оточуючу вас екосистему за планом, для покращення екологічної ситуації  даної місцевості.

План характеристики екосистеми.

1. Назва екосистеми.

2. Природна чи штучна екосистема.

3. Які рослини і тварини існують в екосистемі.

4. У яких умовах середовища мешкають організми екосистеми (наприклад, затінене чи освітлене місце, зволожена чи посушлива ділянка).

5. Які зв'язки між організмами екосистеми вдалося виявити?

6. Чи зазнає екосистема впливу людини? Які зміни відбуваються в екосистемі в результаті діяльності людини? Запропонуйте  основні заходи щодо покращення екологічної ситуації даної екосистеми.

 

Підведення підсумків. Дорогі друзі, ви сьогодні дружно попрацювали. В результаті кожна команда отримала й склала пазл  чудового природного явища  нашої планети.

 Команда №1: Полярне сяйво. Напевно, немає природного явища, яке могло бути красивішим і видовищним за полярне сяйво. Полярне сяйво відбувається тоді, коли частинки сонячного вітру стикаються з магнітним полем в атмосфері Землі. Коли частинки вдаряються об атмосферу, вони іонізують атоми, які виділяють світіння.

 Команда №2. Водяні вири. Вири в океанах наводили страх на багатьох мореплавців ще з давнини. В реальності не було випадків, щоб у вири потрапляли великі кораблі. Маси води утворюють вири зазвичай через сильні припливи і відливи, і видовище це досить вражає. У затоці біля західного узбережжя Шотландії часто трапляються подібні явища, коли величезні хвилі висотою до 4,5 метрів шумно несуться назад в океан, утворюючи вир.

Подивіться, якою ошатною, красивою, життєрадісною є наша планета Земля! Спробуємо зробити все, щоб вона стала такою в реальному житті. Ми – рятівники і охоронці нашого величезного будинку під назвою «Земля». Світ у наших руках!

Нагородження учасників квесту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шатнюк Катерина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондаренко Світлана
    Дякую. Мені сподобалось.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Екологія (профільний рівень) 10 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
11073
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку