Екологічний квест до свята "День зустрічі птахів"

Про матеріал
Екологічний квест до свята "День зустрічі птахів" розроблено для учнів 5-6 класів. Передбачає різноманітні завдання для розвитку екологічного мислення, уваги та концентрації уваги школярів.
Перегляд файлу

Екологічний квест

до свята «День зустрічі птахів»

Мета: - ознайомити учнів із різноманітністю птахів рідного краю, їх значенням у природі та житті людини;

  • вдосконалити навички роботи з друкованими джерелами інформації; розвивати вміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати, робити висновки;
  • підвищити рівень комунікативної активності учнів, їх вміння працювати у команді;
  •  формувати ціннісне ставлення дітей до навколишнього середовища.

Учасники: команди учнів 3 - 6 класів (по 6 осіб в кожній команді).

Тривалість: 1,5 години.

Місце проведення: приміщення школи (кабінети початкових класів, бібліотека, спортивний зал, кабінети біології, української мови та літератури, територія шкільного подвір’я).

Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами, секундоміри, пазли з малюнками птахів, конверти з прислів’ями та приказками, абетка, матеріали мультимедійного освітнього посібника «Зелений пакет», комп’ютер, проектор, Червони книга України, малюнки різних птахів.

Підготовка до квесту:

  • розробка завдань;
  • добір реквізиту;
  • обладнання навчальних кабінетів, у яких проводитиметься квест;
  • роз’яснення учням правил квесту.

Правила квесту:

  1.  Квестери об’єднуються у команди, обирається капітан.
  2.  Кожна команда отримує маршрутний лист, згідно з яким вони проходять локації.
  3.  Після виконання завдань координатори роблять відмітку у маршрутному листі.
  4.  Учасники повинні дотримуватись правил квесту.
  5. Координатор дає команді завдання лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті.
  6. За кожне виконане завдання команда отримує 1 листівку у формі жайворонка. Після останнього завдання необхідно скласти їх у правильній послідовності, щоб отримати ключове слово.
  7. Після проходження останньої станції команда здає маршрутний лист координаторам гри та показує на телефоні своє селфі.
  8. У квесті перемагає команда, учасники якої першими приходять до фінішу, виконавши  усі завдання.

 Маршрутний лист:

  1. Локація «Годівничка» ( місце проведення – кабінет початкових класів).
  2. «Краєзнавча» ( місце проведення – бібліотека).
  3.  «Шифрувальна» ( місце проведення – кабінет української мови та літератури).
  4. «Селфі» ( місце проведення – шкільне подвір’я).
  5. « Практична » ( місце проведення – кабінет біології).
  6. «Літературна» ( місце проведення – кабінет початкових класів).
  7. «Скринька запитань» ( місце проведення – кабінет початкових класів).

 

Зразок маршрутного листа команди

 

Локація

Час на завдання

Кількість балів

Підпис координатора

1

Годівничка

 

 

 

2

Краєзнавча

 

 

 

3

Шифрувальна

 

 

 

4

Селфі

 

 

 

5

Практична

 

 

 

6

Літературна

 

 

 

7

Скринька запитань

 

 

 

 

Підсумок

 

 

 

 

Хід гри

Вчитель біології: Добрий  день, діти! Чи любите ви гратись?... Чи знаєте ви, що таке квест?... Чудово! Тоді пропоную вам стати квестерами. Щоб дізнатись тему нашого гри, відгадайте загадку: двічі народжується, один раз вмирає. Вірно – це птах. Наші предки вважали, що саме птахи приносять на крилах весну. Тому господині випікали з тіста фігурки жайворонків, а діти вибігали з ними на вулиці, співали веснянки і гаївки, щоб її закликати. Отже,  головним завданням кожної команди буде зібрати якнайбільше жайворонків та прочитати  фінальне слово, складаючи їх у правильній послідовності (подоляночка).  Запрошуються капітани для отримання маршрутних листів.
Яка тема нашого квесту? (Птахи”). Ви отримуватимете за правильні відповіді горобців чи жайворонків? (Жайворонків). Хто переможе? (Той, хто якнайшвидше отримає всі жайворонки та складе ключове слово).
          Тільки після правильних відповідей  розпочнеться квест. Важливо, щоб діти чітко зрозуміли основне завдання.

 Оголошується готовність №1: « Раз, два, три – гру почали».

 Команди вирушають у перший пункт за своїми маршрутними листами.

Локація «Годівничка» - гра «Нагодуй пташку»

Взимку ми з вами підгодовували на шкільному подвірї птахів, які зимують у нашій місцевості.

Завдання: визначте, який корм можна сипати у годівничку, а який – ні. Відповіді прикріпіть до годівнички з відповідним написом.

 Це завдання виконують всі команди. Після обговорення відповідей, координатор вручає капітану команди набір букв, з яких потрібно скласти місце розташування наступної локації.

Локація «Краєзнавча»

Завдання: Учням 3 – 4 класів. Дізнайтесь, які із птахів, що мешкають на Житомирщині, знаходяться під охороною держави? Розкажіть, що ви про них знаєте.

Учням 5 – 6 класів. Дізнайтесь, які птахи літають у воді? На якому материку вони мешкають?

Назва наступного пункту призначення захована у книзі, яка розповідає про рідкісні та зникаючі види рослин, тварин та грибів України.

Локація «Шифрувальна»

Завдання: За допомогою абетки розшифруйте слово 19 21 18 12 23 19 16 19 4 12 33 (орнітологія). Знайдіть його значення у словнику. За правильну відповідь, отримаєте вказівку, де знаходиться наступна локація.

Локація «Селфі»

Завдання: зробити селфі команди на шкільному подвір’ї біля тіла живої природи, плодами якого харчуються птахи взимку, люди використовують його як лікарську рослину, а ще воно є народним символом України (кущ калини). Там ви знайдете наступну підказку.

Локація «Практична»

Завдання:  Для 3 – 4 класів – гра «Який це звук?». Складіть пазл «Перелітні та зимуючі птахи».

Для 5 – 6 класів – гра «Який це звук?», встановіть відповідність між зображенням птаха та його описом.

 Вказівку на наступну локацію ви знайдете під листком рослини-монстра… (монстера у кабінеті біології).

Локація «Літературна»

Завдання:  Для  3-  4 класів – відгадати загадки про птахів.

Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною.  (Ластівка)

Довгі ноги – довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

В лісі на зеленій гілці

Ніби грав хтось на сопілці.

Підійшов поближче я

І побачив… (Солов’я)

Дзьоб міцний і гарні крила,

Чорний хвіст, жилетка сіра,

Чи присяде, чи летить, –

По болоту гордо ходить

Та дітей з собою водить.

Вчить вона своїх малят,

Як ловити жабенят. (Чапля)

Балакуча ця вертуха!

Ліс її щоденно слуха –

Довгохвоста, білобока …

Ну й плетуха! Це –… (Сорока)

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю. (Дятел)

Маленький хлопчик

У сірій свитині

По дворах стрибає,

Крихти збирає. (Горобчик)

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди –

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки… (Снігурі).

 Розкажіть про пташок, які прилітали взимку до вашої годівнички.

Для 5 – 6 класів: обєднайте частини та прочитайте приказки про птахів. Яка з них вам найбільше сподобалась? Поясніть її значення.

У всякої пташки свої замашки.

Всяка пташка свої пісні має.

Де багато пташок, там нема комашок.

Доспівалась пташка до зими, прийшлося під стріхою зимувати.

Ліпше пташці на зеленій вітці, ніж у пана в золотій клітці.

Рано б пташка запіла, якби киця не з'їла.

 За правильну відповідь команда отримує підказку у вигляді фрази написаної навпаки.

Локація «Скринька запитань»

 Гра «Хто я?»

Завдання:  капітан команди витягує із скриньки малюнок птаха, що мешкає у нашій місцевості.

  • Учасники команди повинні зрозуміти,  який це птах. Для цього вони ставлять запитання, на які капітан відповідає «Так» або «Ні». Час на виконання завдання 2 хвилини.
  •  Розкажіть, що ви знаєте про життя цього птаха.
  • Для учнів 5 – 6 класів додаткове запитання: чому загинув ліс, коли вирубали дуплисті дерева?

Наступну локацію учасники знаходять за допомогою фрази, у якій переставлено склади місцями.

Фінал гри

Всі команди збираються у спортивному залі.  Складають із букв на жайворонках слово – подоляночка.

Вчитель: А чи знаєте ви, що таке «подоляночка»? Подоляночкою називають гаївку, яку танцювали, щоб закликати весну. Давайте і ми привітаємо весну-красну.  Нехай кожна команда стає у коло, обирає свою подоляночку та повторює рухи, що відображені на екрані  (відео «Подоляночка»).

Після танцю відбувається нагородження команд за номінаціями: «Ерудити», «Найшвидші», «Знавці співу птахів» тощо.

 

Список використаних джерел:

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Сценарії
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку