Екологічний квест " Сортуй відповідально"

Про матеріал
У даній методичній розробці запропоновані вправи для розвитку екологічної культури учнів, розвитку екологічних компетентностей, формування екосвідомості, сприяння бережливому ставленню до природи, привернення уваги до екологічних проблем людства та розвитку відповідального ставлення до сортування та переробки сміття, активної позиції щодо розумного споживання товарів.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №130

 

 

Екологічний квест

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 130

Шолом  Юлія  Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг


Шолом Ю. В.

 Екологічний квест « Сортуй відповідально»

У даній методичній розробці запропоновані вправи для  розвитку  екологічної культури учнів, розвитку екологічних компетентностей,  формування  екосвідомості,  сприяння бережливому ставленню до природи, привернення уваги до екологічних проблем людства та розвитку  відповідального ставлення до   сортування та переробки сміття, активної позиції щодо  розумного споживання товарів.

 

 

 

 

 

  Еко - квест рекомендований для практичних психологів, соціальних педагогів, педагогів – класних керівників, вчителів біології.

E:\студия 7 мая\готовое\DSC_2848.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні колеги!

 

Запропонований еко – квест, спрямований на підвищення екологічної культури учнів, розвиток екологічних компетентностей,  формування  екосвідомості,  сприяння бережливому ставленню до природи, привернення уваги до екологічних проблем людства та розвитку  відповідального ставлення до   сортування та переробки сміття, активної позиції щодо  розумного споживання товарів.

 Майстер-клас   рекомендований для практичних психологів , соціальних педагогів, педагогів – класних керівників, вчителів біології. Використання запропонованого еко - квесту  допоможе зробити навчальний процес ефективнішим.


Еко – квест « Сортуй відповідально»

 Мета :розвивати екологічні компетентності учнів, формувати екосвідомість та екологічну культуру,  сприяти бережливому ставленню до природи, привернення уваги до екологічних проблем людства та розвитку  відповідального ставлення до   сортування та переробки сміття, активної позиції щодо  розумного споживання товарів.

Хід  квесту

 Ми часто говоримо про охорону довкілля,  про  негативні явища, які оточують нас у повсякденні – забруднення навколишнього середовища промисловими відходами, викиди у річки, озера, ставки не тільки промислових, але й побутових відходів, і просто  про  сміття, яке ми бачимо на наших вулицях. Але ж це не стороння сила забруднює все навколо нас: це роблять люди, які живуть поряд з нами, а іноді й ми самі.

І хоч ми особисто можемо не нищити природу, але якщо мовчимо, не боремось з тими, хто це робить,  то стаємо по суті співучасниками злочину. Завдання кожного з нас -  відповідально  ставитись до  природи : розподіляти сміття, здавати на переробку,  віддавати перевагу багаторазовим речам, замість одноразових. Часто екологічна культура  починається з  маленького кроку – вибору екологічної торбинки, замість  пакету, а поступово стає  способом  життя.  Наша місія сьогодні зберегти ті багатства, які нам дарувала природа та примножити їх, оберігаючи від знищення.

 Сьогодні  пропонуємо у веселій ігровій формі підняти серйозні питання  переробки та сортування сміття на нашій планеті і спробувати їх вирішити.

 Тож розпочинаємо не зовсім звичайний еко – квест - це пошукова  інтерактивна гра. Тому пропонуємо вам уважно послухати правила гри.

 Зараз ми об’єднаємось  у 8 команд  та доберемо  8  ведучих для станцій. Поки кожен ведучий ознайомиться із завданнями станції, команда визначить капітана та перегляне  маршрутний лист, за яким буде рухатись.

 Таким чином у нас є 8 команд. Зараз ви отримаєте маршрутні листи, де прописані всі станції, які розміщені на території закладу. Завдання для команд - відвідати кожну станцію за тим порядком, за яким вони записані у вашому маршрутному листі. Пропускати станції заборонено. На кожній станції є відповідальна людина, яка після того, як ви виконаєте відповідні завдання видасть вашій команді літеру.  Задача вашої  команди зібрати 8 літер та скласти з них слово – назву нашого квесту.

Опис  станцій

  1. «Врятуй їжака»

Мета : ознайомити з інформацією  про шкоду, яку несуть батарейки, які потрапляють  у землю, визначити  площу забрудненої території та  окреслити її.

Батарейка, викинута разом з  побутовими відходами , з  максимальною  часткою  ймовірності потрапляє на звалище побутових відходів, де буде розкладатись під  відкритим небом.  Після того, як  оболонка такої батарейки зруйнується під  дією корозії, в  землю потрапить великий обсяг шкідливих речови, здатний отруїти : 400 л води, 3 дерева та сотні рослин, 20 м2 землі. А в лісовій зоні це територія проживання декількох тисяч  дощових  хробаків, двох  кротів та одного їжачка.

Задача команди: виміряти  ділянку землі, який дорівнює площі проживання одного їжака (20 м2) та позначити  межі  ділянки фішками, після цього  переглянути відео про  шкідливість  батерейок за QR- кодом https://youtu.be/HeZfmgoATWc

 Після виконання завдання команда отримує літеру « Е»

 

  1. «Сортуй правильно»

Мета : формувати  відповідальне ставлення до  переробки паперу, розвиток навичок сортування та критичного мислення.

 Всім  відомо, що  чотири рази на рік наша школа бере участь  в акції « Збережімо ліси  України» -  збору макулатури.  До  цієї  акції  готується кожен з нас та постійно збирає  макулатуру. Зараз перед  вами  купа паперу. Ваша задача відсортувати той папір, який  піддається переробці – можна здавати  у макулатуру, а який -  ні.

 Ведучий отримує таблицю – підказку та допомагає  сортувати правильно. Пояснює, чому деякі  паперові відходи не можна здавати  у макулатуру.

МАКУЛАТУРА

ТАК

НІ

Картон

Лотки від яєць, серветки, туалетний папір, паперові  рушники, втулки ( зроблені з  вже переробленого паперу\)

Папір офісний, зошити

Пергамент -  не переробляється

Газети

Журнали

Паперові горнятка та Tetra Pak сортуємо, як пластик, сировина проходить вторинне сортування, при якому папір буде відділено  від  пластику.

Рекламна продукція (паперова)

Чеки – термопапір, містить бісфенол А, який має негативний вплив на здоровя людини. Є ризик забруднення іншої макулатури.

Ламінований папір – містить  пластик

Після виконання завдання команда отримує літеру « К»

 

  1. «Стиль життя»

Мета : розвиток активної  життєвої  позиції, вміння робити  свідомий вибір, аналізувати , визначати переваги  та недоліки, шукати альтернативу, формування екологічної  культури.

 Щодня кожен з  нас  під  час відвідування магазину, на касі чує запитання : « Пакетик потрібен?» - і робить вибір: придбати пакетик чи  зберегти навколишнє середовище. Зараз  перед вами  будуть предмети – одноразові (які можемо  використати лише 1 раз  і далі вони  потраплять у смітник) та багаторазові.  Ваше задання, уважно  подивитись на одноразові предмети та знайти  їм  багаторазовий замінник.

Після виконання завдання команда отримує літеру « О».

 

  1. «Еко-маркування»

Мета: сформувати в учнів поняття про сутність екологічного маркування товарів; з’ясувати, що таке екологічне маркування товарів, які заходи може здійснити споживач, щоб обирати кращу для здоров’я та довкілля продукцію; розвивати творчу активність та пізнавальний інтерес; виховувати працелюбність, старанність, спостережливість та бережливе ставлення до природи.

Учасникам  пропонується  переглянути різні упаковки від  товарів, знайти  екомаркування та розподілити за групами.

Знаки вторинної переробки

Група №1: знаки закликають до переробки продукту та його упаковки, але не контролюється організаціями стандартизації і сертифікації:

А) назва знаку “Петля Мебіуса”;

Б) “Recycle – for a better tomorrow” (Переробка – задля кращого майбутнього);

В) Суть цих знаків полягає в заклику не смітити , здавати використані вироби на повторну переробку і викидати їх у роздільні сміттєві баки для паперу, скла, пластику, ганчір’я тощо. Знак зустрічається з підписами “Keep your country tidy” (“Тримай свою країну в чистоті!”), або, наприклад, просто “Gracias” (“Дякуємо”).

Знаки вторинної переробки 

 

 

 

Знаки вторинної переробки

 

Група №2 “Переробка пластику”

Знак «Замкнутий цикл». Знак у вигляді трикутника з трьох стрілок, що означають замкнутий цикл (виробництво – застосування – утилізація), вказує, що дана упаковка придатна для подальшої переробки. Усередині трикутника розташовуються одна або дві цифри, які вказують на тип пакувального матеріалу: 1-19 – пластик, 20-39 – папір та картон, 40-49 – метал, 50-59 – деревина,60-69 – тканини і текстиль, 70-79 – скло. Під трикутником (а іноді й усередині нього) може стояти літерний код пластика.

Знак Замкнутий цикл 

 

Знак Замкнутий цикл

 

Група №3 Знаки цієї групи є гарантією (на території ЄС), що пакунки або продукція можуть бути використані повторно і приймаються в спеціалізованих пунктах або що пакунок виготовлений з перероблених матеріалів.

А) Продукція може повторно використовуватись чи зроблена з вторинних ресурсів;

Б) „Зелена точка” – німецький знак, який дає гарантію, що пакунок буде прийнятий у пункті вторинної переробки;

C:\Users\user\Desktop\Позначки-державної-сертифікації-країн.jpgВ) Пакунки багаторазового використання

Г) Пакунки виготовленні з вторинних матеріалів

Екологічні мзнаки на території ЄС 

 

 

 

 

 

 

 

 

Екологічні знаки на території ЄС                            Знаки екологічно чистої продукції

 

 

Знаки екологічно чистої продукції

Група № 4 Маркування екологічно чистої продукції різних країн і відповідність їх стандартам якості

А) Новий український знак, що видається Органом добровільної сертифікації підприємства “Екомедсервіс”(Харків). Використання знаку “Екологічно чистий” на етикетці продукту підтверджує якість продукту і відповідність його національним та міжнародним вимогам якості;

Б) „Маргаритка” – знак країн ЄС;

В) „Скандинавський лебідь” – скандинавських країн (Швецією, Норвегією, Фінляндією і Ісландією);

Г) „Блакитний янгол” – введений у ФРН у 1974 році;

Д) „Екознак” – Японії

Позначки державної сертифікації країн

Група №5 Знаки відповідності виробу вимогам:

А) директив Ради ЄС (цей знак є декларацією товаровиробника і зазначає, що маркована ним продукція відповідає європейським вимогам, включаючи охорону навколишнього природного середовища, здоров’я й безпеку праці)

 

Б) Росії (цей знак на засобі, зазначає, що відповідність маркованої ним продукції – вимогам усіх обов’язкових в РФ регламентів та стандартів, перевірено шляхом процедури оцінки відповідності (сертифікації).

 

В) Білорусії (цей знак зазначає про відповідність маркованої ним продукції – вимогам усіх обов’язкових в РБ регламентів та стандартів, перевірено шляхом процедури оцінки відповідності (сертифікації).

 

Г) України (цей знак на засобі, зазначає, що маркована ним продукція відповідає вимогам усіх обов’язкових в Україні регламентів та стандартів).

C:\Users\user\Desktop\Позначки-державної-сертифікації-країн1.jpg

Позначки державної сертифікації країн

 

ЗНАКИ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКУВАННЯ

 

Ці знаки належать національним та міждержавним сертифікаційним системам, об’єднаним в єдину глобальну мережу екологічного маркування.

Будь-який з цих знаків на засобі, підтверджує що маркована ним продукція пройшла екологічну сертифікацію згідно вимог міжнародного стандарту ISO 14024 і має покращенні екологічні характеристики в порівнянні з представленою на ринку продукцією в аналогічної категорії.

Переваги товарів та виробів, маркованих знаком екологічного маркування:

  • більш чисті технології виробництва;
  • відповідає вимогам безпеки;
  • без емісій небезпечних токсичних речовин;
  • покращені експлуатаційні характеристики;
  • мінімум пакувальних матеріалів, упаковка не містить шкідливих речовин та придатна до переробки в якості вторинної сировини.
  • Всі вимоги до продукції постійно контролюються на всіх етапах життєвого циклу органом екологічної сертифікації.

C:\Users\user\Desktop\Знаки-екологічного-маркування 2.jpg                                                                            Знаки екологічного маркування.

Після виконання завдання команда

 отримує літеру «Л».

 

 

  1. « Відбиток»

Мета: формування активної  життєвої позиції, визначення  власного внеску у питанні збереження довкілля.

 Учасникам пропонується  обвести на папері власну долоню - зробити відбиток  та на ньому зазначити конкретні заходи, які здійснює кожен член команди для збереження навколишнього середовища.

Після виконання завдання команда отримує літеру «Г».

  1.  « Спадок»

Мета :  формувати вміння встановлювати  причино – наслідкові зв’язки, робити висновки, аналізувати   предмети, розподіляти їх за певними ознаками, розвивати  відповідальність за власні вчинки.

  Кожного дня на всій планеті збільшуються полігони сміття.  Що ж  залишиться у спадок нашим нащадкам?

 Завдання команді : переглянути запропоновані предмети та розташувати їх біля позначок, що  відповідають періоду їх розпаду. Ведучий допомагає консультацією.

C:\Users\user\Downloads\4a58518c6ec4c4a3ab7ac39ba1470a74_XL.jpgC:\Users\user\Downloads\34861-1_uk_large (1).png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після виконання завдання команда отримує літеру «О».

 

  1. «Що зайве?»

Мета : розвивати  критичне  мислення, збільшити досвід самостійного  аналізу, необхідності звертати увагу на матеріали,  з яких  вироблені предмети,  сортувати  сміття що піддається переробці.

Команді пропонується розглянути групи предметів та виокремити ті, які є зайвими  у даній групі та не  підпадають під  переробку.

  Група № 1 « Скло»

 Перелік предметів : склянка, пляшка, флакончик від ліків, керамічна чашка, дзеркало.  Червоним виділені предмети, які не підпадають під переробку.

  Учасники переглядають  відео про    переробку скла за QR- кодом https://youtu.be/IqpgDCpDFLI

Група № 2 « Пластик»

 Перелік предметів : упаковка  від  миючого засобу, упаковка від  ліків, пляшка від молока, пінопластовий контейнер для їжі, трубочка для напоїв, Tetra Pak упаковка від  соку. Червоним виділені предмети, які не підпадають під переробку.

  Учасники переглядають  відео про    переробку пластику за QR- кодом

https://youtu.be/QbRVt4tPaQo

Група № 3 « Метал»

 Перелік предметів : балончик аерозольний, фольга, банка консервна, банка від напоїв, кришка для консервування. Червоним виділені предмети, які не підпадають під переробку.

  Учасники переглядають  відео про    переробку пластику за QR- кодом

https://youtu.be/J3PTgdjAODQ

Після виконання завдання команда отримує літеру «І».

  1.  «Креатив»

Мета :  визначення важливості сортування різних видів пластику, розвиток образного мислення,  розгляд можливості вторинного використання предметів.

 Команда отримує  завдання із  пластикових  кришечок від пляшок зробити малюнок, викласти  зображення.

Після виконання завдання команда отримує літеру «Я».

Після завершення квесту, командам необхідно  скласти слово із  літер, які вини  отримали: «ЕКОЛОГІЯ».

 

Висновок : Щодня ми   робимо  свій свідомий вибір щодо  збереження навколишнього середовища. Отримані у процесі проходження квесту знання та практичні навички   допоможуть  нам подбати про здоров’я й довкілля та донести інформацію іншим.  Лише  від відповідальних  кроків кожного з нас буде залежати  майбутнє нашої  планети.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мендришора Ірина Григорівна
    Дякую за цікавий, змістовний і дуже корисний матеріал!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
1163
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку