19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Екологічний Проект (1 клас)

Про матеріал

Екологічний проект проводився на групі продовженого дня серед учнів 1 класу. Метою цього проекту було дізнатися якомога більше про кві­ти. Вчити школярів правильно вирощувати та доглядати за квітами класу та шкільного подвір`я. З'ясувати значення квітів для людини, навколишнього середовища. Актуалізувати знання учнів про кімнатні та декоративні квіти, їх лікувальні властивості, про традиції українців, пов'язані з квітами. Розвивати пізна­вальний інтерес, чуття краси. Виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення власної відпо­відальності за її збереження та примноження.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Проект

«Квіти в нашому житті»

 

 

 

 

Керівник проекту:

Грицаєнко К.О.

 

 

 

 

 

 

                                              2018 рік

Проект: Квіти в нашому житті.

 

Мета проекту: Дізнатися якомога більше про кві­ти. Вчити школярів правильно вирощувати та  доглядати за квітами класу та шкільного подвір`я. З’ясувати значення квітів для людини, навколишнього середовища. Актуалізувати знання учнів про кімнатні та декоративні квіти, їх лікувальні властивості, про традиції українців, пов’язані з квітами. Розвивати пізна­вальний інтерес, чуття краси. Виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення власної відпо­відальності за її збереження та примноження.

 

Тип проекту:

  •   за предметною галуззю — міжпредметний;
  •   за тривалістю — середньої тривалості;
  • за характером контактів — учитель, учні 1-го класу;
  •   за основною діяльністю — творчий;
  • за характером координації — з безпосеред­ньою координацією;
  • за формою проведення — творча робота дітей з наступною презентацією мате­ріалів проекту;
  •   за кількістю учасників — колективний (учні 1-х класів).

 

Завдання проекту:

  • ознайомити учнів з національною культурою, віршами, легендами про квіти
  • визначити значення квітів в житті людини
  • навчити правильно вирощувати та доглядати за квітами

 

 

Необхідне обладнання:

  • горщик для квітів , насіння квітів, ґрунт
  • папір для малюнків
  • книжки про квіти

 

 

Анотація проекту

     Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах  ,у кімнатах , вони зображені на вишиваних рушниках, ними розмальовані печі, стіни осель, посуд. Засушеними їх кладуть за образи,  з них роблять різні напої, відвари. Віддавна вони були для людини символом її почуттів , думок, про них складали легенди, оповідання…

 

     Квіти завжди, а тим більше у давні часи, мали ритуальну значимість, яка нині згадується в обрядах, особливо в родинних…

 

      Мова квітів стає відомою у Франції, Англії, поширюється по Європі.

 

      Допомогти учням зрозуміти мову квітів, розповісти про історію виникнення квітів в легендах, оповіданнях , дати  змогу їм створити свої малюнки, виступити з віршами ,виховувати почуття прекрасного через сприйняття навколишньої природи – основне завдання проекту.

 

 

Етапи проекту:

І етап проекту – підготовчий

  1. Бесіда.
  2. Визначення мети проекту.
  3. Визначення кінцевого результату.
  4. Розподіл завдань.

ІІ етап проекту – планування роботи

ІІІ етап проекту – реалізація  завдань проекту

ІV етап проекту – презентація результатів роботи

 

 

 

Хід проекту

І етап роботи – підготовчий.

Розпочали роботу з листа від Незнайка, який запрошував відвідати Квіткове місто, зустрітися з його друзями. Але перш ніж здійснити цю казкову подорож, дітям необхідно якомога більше дізнатися про квіти, адже друзі Незнайка дуже люблять своє місто, квіти, які ростуть у місті. 

1. Бесіда

- Ну що, діти, помандруємо?

- Діти, а чи можемо ми без підготовки вирушити до  Незнайка? (Ні, бо ще не багато знаємо про квіти, які нас оточують)

- А що ж нам робити? ( Опрацювати додаткову літературу, попросити допомоги у батьків)

- Тоді давайте підготуємося, а вже тоді вирушимо в дорогу.

2. Визначення мети проекту

-А й справді, цікаво, які ж квіти ростуть навколо нас? Яка користь з них людям? Як зробити так, щоб квіти радували не тільки нас, а й інших учнів нашої школи, односельців.

- Пропоную створити спільний проект — “Квіти у нашому житті”. Чи згодні ви долучитися до участі в ньому? Разом з тим , допоможемо Незнайкові.

3. Визначення кінцевого результату проекту

Серед запропонованих варіантів – виставка літератури про квіти, їх вирощування, виставка малюнків «Квіти в нашому житті», добірка загадок про квіти.

4.Розподіл завдань.

     1 група дітей – вирощували квіти;

     2 група дітей – малювали малюнки;

  1. група дітей – розповідали вірші;
  2. група дітей – вивчали довідкову літературу.

 

ІІ   етап — планування роботи.

ІІІ етап — реалізація завдань проекту.

Протягом декількох тижнів учні працюють над поставле­ними завданнями.

ІV етап — презентація  результатів діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання

        Діти! В народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Сподіваюсь, що і ви, як і я,

Раді нашим гостям.

Тож, давайте привітаємося:

– Раді вітати вас в нашій оселі!

Зичимо щастя, здоров’я, добра!

З природознавства кілька уроків –

У світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

Багато цікавого ми вже знаємо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

    Тема сьогоднішнього заняття стане вам відомою, коли відгадаєте загадку:

 

Що найчарівніше буває? 
Що може душу розбудити? 
Скажіть мені, хто відгадає: 
Ви правильно назвали …(квіти)

 

    А й справді, чи задумуємось ми над тим, що означають квіти у нашому житті? Буяють вони різнобарв’ям на наших подвір’ях з ранньої весни і до пізньої осені, квітнуть на полях та луках, ростуть у лісах і навіть на озерах. І в кожній тій квітці, що виростили дбайливі руки, і в тій, що зросла сама в полі, – краса, натхнення, безмежна любов до рідної землі та прекрасного.

          «Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка», - сказав колись видатний казкар Ганс Крістіан Андерсен. І справді, квіти супроводжують нас протягом усього нашого життя. Нині квітами зустрічають появу на світ нової людини. І потім людина пронесе їх крізь усе своє життя.  І в день народження своїх рідних вона перш за все подбає про квіти. Перший урок і останній дзвоник, перше побачення, трудовий успіх і героїчний вчинок – всі ці події супроводжуються квітами

А ось як про квіти розказав у своєму вірші поет Василь Симоненко.

 


Квіти

В них п’яніють, в них сміються,

В них кохаються віки,

Нареченим їх дарують,

Заплітають у вінки.

Ними кожен свою радість,

Власне щастя назива,

Квіти часто нам говорять

Втричі більше, ніж слова.


 

ІІІ. Презентація проекту

  1. - Діти, згадайте, будь ласка, хто нас запрошував до себе в гості?(Незнайко)

Ви готувалися до цієї мандрівки, то ж – в путь!

 А на чому ж ми вирушимо в дорогу? Ну, звичайно ж, на квітковому автобусі. А квитки у вас є? Квитками до Квіткового міста є ваші малюнки квітів.

C:\Users\Systema\Desktop\schoolbus-decorated-with-live-flowers-dc6jg8.jpg

  1. - У нашого Незнайка є дуже розумний друг – Знайко. Він знає все на світі. Діти, доведемо, що ми теж багато чого знаємо про квіти?

Завдання від Знайка. (В парах)Гра «Шифрувальники»

Розшифрувати назву квітки і «посадити» її на своє місце(на клумбу, вікно, луг.

(ЮЛЬТАНП, ФІТУХЛОРОМ, СКУФІ, БАКУЛЬБА, ТУСКАК, БРИВЦІРОЧОН, РАЙСТА, ВІЙДЕРЕ,

ГЛАОДІСУЛ, ПЕГОЛАРНІЯ)

Молодці! З цим завданням ви впоралися.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Звіт групи дітей, що готували інформацію про квіти.

( Розповіді дітей про квіти)

 

4.Звіт групи «Літературознавців».

Поет Квітик про всіх складає вірші. Вам потрібно було вивчити вірші про квіти. (Учні декламують вірші. Див. Додаток)

 

 

5.Звіт групи  «Умілі руки»

  •  Подружка Незнайка Ромашка, як і кожна дівчинка, дуже любить малювати. Які квіти вона малює, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки. Хто відгадає, може свою квіточку намалювати .

(діти презентували свої поробки та малюнки про квіти)

 

 

6.Звіт групи «Садівники»

(презентація учнів про те як вирощували квіти у горщику)

 

 

 

 

ІV. Підсумок заняття.

- Чи сподобалося вам у Квітковому місті?

Ви чудово попрацювали. Молодці. А зараз я попрошу вас визначити значення квітів в житті людини.(Схему дивиться у додатку).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

Схема «Значення квітів у житті людини»

 

 

  

                                                                     Для

                  Для окраси                   милування їхньою

 осель,            красою

                громадських          у природі

                     місць

  

 Значення квітів         Для привітань

 у житті людини            і подарунків

 

 

                              Для                                         Для

 прикрашання                                      супроводження

                    подвір’їв, парків              ,                          традицій,

                           скверів                                    обрядів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

ЗАГАДКИ ПРО КВІТИ

 

* * * 
Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко 
(Соняшник)


* * * 
Запалали в чистім полі,          
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так 
Польовий червоний... 
(Мак)

* * * 
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...
(Ромашка)
* * * 
Синьоока чарівниця 
Часто в полі в нас вертиться. 
Де вінки вона спліта — 
Пшениці ростуть й жита. 
(Волошка)

* * * 
Навесні я сіяла насіннячко, 
Доглядало квіти тепле літечко. 
Восени на святі любій мамі 
Подарую я червоні... 
(Мальви)

 

Додаток  3.

Вірші про квіти.

* * *

 

КРОКУС

Гарно,тепло у садку,
Снігу вже немає...
Із-під листя у кутку
Крокус виглядає.
Наче золотом горять
Пелюстки жовтенькі,
І листочки мерехтять,
Ніжні, зелененькі.

 

* * *

 

КУЛЬБАБИ

Вчора травка зеленіла,
А кульбабок не було,
А сьогодні, гляньте, скільки
Їх жовтеньких розцвіло.
Ах, які вони м’якенькі,
Як притулиш до щоки!
Зробимо ланцюг великий
І на голови вінки.

 

 

 

* * *


КОНВАЛІЇ

Дрібнесенькі дзвіночки,
Неначе воскові,
Нанизано рядочком
На довгому стеблі.
І ніжно запашненькі,
Найкращі із квіток,
Конвалії біленькі
Зовуть нас у лісок.

 

 

 

 

Додаток 4.

 

Цікава інформація про квіти.

Людина почала вирощувати квіти більше 4000 років тому, і першими до цього додумалися древні єгиптяни.

За старих часів закохані легко могли висловлюватися за допомогою мови квітів – вони були символами вираження відчуттів і думок.

Самі заборонені в світі квіти – хризантема. Це – імператорські квіти Японії. Одна з вищих винагород країни — орден Хризантеми. Під час свята хризантеми треба милуватися кожним відтінком цвітіння, при цьому глибоко роздумуючи про пройдену дорогу і сенс життя.

Для древніх греків фіалка була неодмінним атрибутом свят, а також прикрасою власних жител і статуй богів. Галли вважали квітку як символ невинності, скромності і посипали нею ложе наречених. Французи змагалися на тулузських поетичних турнірах, де однією з вищих винагород була золота фіалка.

Деякі квіти можна їсти. З кульбаб, наприклад, роблять салати, головне їх вимочити, щоб гіркота пішла. Цикорій прекрасно замінює каву. З квітів хризантеми роблять теж салати. З кореня лотоса варять суп і роблять муку.

Здатність квітів «орієнтуватися в часі» використовував Карл Лінней і створив в 1720 році в місті Упсала в Швеції перший в світі квітковий годинник. Циферблат цього незвичайного годинника складався з декількох секторів, в кожному з яких зростали квіти певного вигляду. За допомогою такого годинника удавалося досить точно (з різницею в півгодини) визначати час.
Ось тільки діяли вони лише в сонячну погоду – в похмурі дні віночки кольорів інколи взагалі не розкриваються.

Роза є національною квіткою США, Англії і Ірану.

Тюльпан – символ життя, любові і безсмертя. Про цю квітку відомо ще з часів Конфуція.

 

Був час, коли в Голландії жодних тюльпанів в помині не було. Вони були завезені туди з Туреччини в XVI столітті. В ті часи тюльпани коштували нечуваних грошей, вони цінувалися вище чим багато металів і коштовні камені. Одна цибулина тюльпана коштувала більше двох тисяч доларів! Тюльпан – один з самих швидкорослих видів рослин. За добу він може підрости в середньому на 2 см.

Найдовше коріння виявлене в дикого фікуса з Південної Африки. Вони досягали 120 метрів

Мак – символ родючості. Він присвячений богові сну. За переказами, Морфей усипляє людей, торкаючись до них квіткою маку. Мак – квітка марень.

Піон зобов’язаний своїм ім’ям легендарному лікареві Піонові, що виліковував богів і людей від ран, отриманих в битвах. У Китаї піон вважається національною квіткою, і йому приписуються магічні властивості. Говорять, злі духи не виносять навіть зображення піона.

 

Дику троянду Rosa Acicularis можна зустріти в районі Північного Полярного Круга.

Перша рослина, яка розцвіла і дала насіння в космосі за відсутності гравітації, – арабідопсис. Його життєвий цикл складає всього 40 днів; екземпляр арабідопсиса був вирощений в 1982 р. на борту російської космічної станції “Салют-7”

Трояндова олія (здебільшого синтетична) входить до складу 46% чоловічої і 98% жіночої парфюмерії. Проте зі всієї різноманітності в парфюмерії використовується лише два види троянд — дамаська і центіфолія.

Найменша квітуча рослина в світі – Плавуча ряска волффіа аррхиза . Розмір її пелюстків всього 0,5-1,2 мм.

У Японії цінують плодові дерева в першу чергу за їх квітки, а не за плоди. Велика частина кольорів, які любять японці, не мають аромату, тому ними милуються, а не насолоджуються їх запахом.

Гігантська водяна лілія з Амазонки є найкрупнішою водною рослиною. Її листя, що досягає 2 м, здатне витримати на собі дитину. Міцні ребра під листям допомагають їм триматися на плаву.

 

 

Додаток 5.

Легенди про квіти.

Конвалія – це не тільки ознака весни, але також символ любові, чистоти і... смутку. Пониклі стеблинки, посипані квітами, символізують печаль про скороминущої весни. Існує чимало легенд про квіти, які оповідають про походження конвалії. Звичайно, більшість з них пов'язані з любов'ю!

Так, згідно давньоруської версії, конвалії – це сльози морської царівни Волхви, що страждала від нерозділеного кохання до хлопця Садко, серце якої належало земної дівчині Любаву. У середньовічній Франції конвалії вирішували долю закоханих: якщо дівчина вплітала в зачіску подарований юнаків конвалія, це було згодою вийти за нього заміж, зворотне означало відмову.

Червоний тюльпан на мові квітів означає справжню любов, про неї і оповідає легенда, яка пронизана драматизмом. Вона свідчить, що перський цар Фархад був безмежно закоханий в юну дівчину Ширін, і марив мріями про неї. Коли він зважився зізнатися у своїх почуттях, то був вражений несподіваною звісткою про смерть коханої. Це було неправдою, заздрісники сховали дівчину і пустили брехливий слух! Але вбитий горем цар сів на вірного коня і стрибнув зі скелі. Там, де він розбився, кожна крапля крові перетворилася на прекрасний червоний квітка. З тих пір ця квітка – символ кохання.

 

Ще одна зворушлива легенда з драматичним кінцем – це історія про квітку братки. Його назву пов'язують з дівчиною на ім'я Анна, яка давним-давно жила в російській глибинці. На свою біду вона закохалася в проїжджав повз хлопця, повірила його обіцянкам повернутися. Але юнак незабаром забув про дівчину, як тільки зустрів іншу. Між тим, Анюта чекала коханого, довго і натхненно, а, не дочекавшись, померла від туги! На цьому місці виросли квіти з трьома пелюстками, в яких відбилися надія, закоханість і смуток.

 

 

Не можна обійти стороною і найпростіший, але безпосередньо пов'язаний з почуттями квітку ромашку. Хто з нас не гадав на ромашці, запитуючи її «любить, або не любить»? Достеменно походження цього звичаю не відомо. Однак можна з упевненістю сказати, що ромашка – квітка щастя і любові в різних країнах світу: жовта серединка символізує сонце, а білі пелюстки – невинність і щирість.

Можливо, непрямим чином цей звичай пояснює легенда про річкової німфи, яка покохала пастуха. Будучи щирою з ним, вона повідала коханому всі таїнства лікування, що знала сама. Пастух став лікувати людей, та так захопився, що забув про прекрасну німфу. Вона ж чекала його кожен день в полі, звертаючись до неба «любить, або не любить». Коли він повернувся, на місці їх зустрічі виявилося поле ромашок.

Квітка ірису також заслужив звання символ любові і вірності. Так, одна з легенд говорить про дружину рибака, яка, сумуючи за чоловіка, сиділа і чекала його на березі, роняючи сльози. Там, де вони падали на землю згодом виростали строкаті квіти, немов маячки, які вказують шлях додому морякам. У перекладі з грецької мови «ірис» означає «веселка», що пов'язано з легендою про те, як одного разу, веселка, перш ніж зникнути, розсипалася на частини! З дрібних райдужних осколків виросли квіти всіх кольорових відтінків.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку