ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ:
«Екологізація дитячої діяльності»
Проблема:
Недостатній зв'язок педагогів виховної групи при формуванні у дітей основ екологічної культури, неефективне використання для цього режимних моментів, прогулянок.
Ідея:
Налагодити зв'язок між усіма членами навчально-виховного процесу в групі, оптимально використати дитячу діяльність для формування у дітей елементів екологічної культури.
Особливості проекту:
Значимість проекту:
Успіх корекційно-виховної роботи з дітьми з обмеженими розумовими можливостями визначається чітко визначеною схемою. Виходячи з цього, корекційна діяльність педагогів передбачає не тільки роботу на заняттях, а й в режимних моментах, прогулянках, екскурсіях, розвагах та вільній діяльності дітей. Творчій підхід у цьому напрямі дає змогу більш ефективно формувати екологічну свідомість у дітей з вадами розвитку, а також розвиток їх мовних та соціально-комунікативних навичок, емоційно-вольової сфери, пам'яті та творчих здібностей.
Участники проекту:
Мета:
В процессі творчого підходу до режимних моментів формувати у дітей елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості, розвивати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля, формувати реалістичне уявлення про різноманітні об'єкти та явища природи, практичні вміння дбайливого ставлення до її компонентів.
Задачі:
Реалізацію проекту розраховано на три етапу:
Підготовчий етап:
Підсумок: підібрано бібліотечку дитячої художньої літератури для формування екологічного світогляду дітей; створено стенд «Екологічна стежина» для закріплення уявлень отриманих під час прогулянок; створено живий куточок у групі.
Основний етап:
Підсумок: проведення екологічних акцій «Бережи природу», «Берегиня», «Накорміть птахів зимою»; екологічної сюжетно-рольової гри «Лісова пригода».
Заключний етап:
Підсумок: екологічне свято «Земля – наш дім» за участю дітей та педагогів.
Результативність проекту:
Кінцевий продукт:
Зворотний зв'язок: отриманий шляхом анкетування та відгуків педагогів.
Додаткова інформація:
Додатки:
Результатом своєї роботи вважаю:
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
№ |
заходи |
термін виконання |
1. |
Збір та аналіз методичного матеріалу за темою |
вересень |
2. |
Складення плану проекту |
вересень |
3. |
Створення умов для організації екологічного простору в групі |
вересень |
4. |
Спостереження за об'єктами живої та неживої природи, ведення календаря |
впродовж року |
5. |
Праця в природі |
осінь, весна, літо |
6. |
Забезпечення дидактичного комплексу щодо реалізації проекту |
жовтень |
7. |
Пошуково-дослідницька робота (досліди з водою, льодом). |
жовтень, січень |
8. |
Творча колективна робота «Золота осінь» |
жовтень |
9. |
Екологічна акція «Бережи природу» |
листопад |
10. |
Виготовлення поробок з природного матеріалу |
впродовж року |
11. |
Читання художньої літератури про природу |
впродовж року |
12. |
Екологічна вікторина «Наш друг – природа» |
|
13. |
Екологічна акція «Накорміть пташок зимою» |
грудень |
14. |
Творча колективна робота «Якось у зимовому лісі» |
лютий |
15. |
Тематичні виставки дитячих робіт |
листопад, лютий, травень |
16. |
Догляд за рослинами живого куточку |
впродовж року
|
17. |
Висадка цибулі, спостереження за її ростом |
грудень-січень |
18.. |
Екологічна акція «Берегиня» |
березень |
19. |
Екологічна сюжетно-рольова гра «Лісова пригода» |
березень |
20. |
Екологічне свято «Земля – наш дім» |
березень |
21. |
Виготовлення фотоколажу «Друзі природи» |
березень |
22. |
Творчий звіт |
березень |
Екологічна акція «Накорміть пташок зимою»
Мета: розширити уявлення дітей про пташок рідного краю; розвивати спостережливість, почуття співпереживання; виховувати емоційно-позитивне відношення до птахів, бажання допомагати їм.
Результат: у дітей формується певна система природничих знань, яка дає змогу усвідомлювати єдність всієї природи та місце людини в ньому.
Заходи: