Екологічний проект: «Екологізація дитячої діяльності»

Про матеріал
Мета проекту у процессі творчого підходу до режимних моментів формувати у дітей елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості, розвивати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля, формувати реалістичне уявлення про різноманітні об'єкти та явища природи, практичні вміння дбайливого ставлення до її компонентів.
Перегляд файлу

                                          ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ:

«Екологізація дитячої діяльності»

 

Проблема:

Недостатній зв'язок педагогів виховної групи при формуванні у дітей основ екологічної культури, неефективне використання для цього режимних моментів, прогулянок.

Ідея:

Налагодити зв'язок між усіма членами навчально-виховного процесу в групі, оптимально використати дитячу діяльність для формування у дітей елементів екологічної культури.

 

Особливості проекту:

  •    по складу учасників: дитячо-дорослий;
  •    по виду: творчий;
  •    по типу: пізнавально-розвивальний;
  •    по сроку реалізації: довгостроковий.

Значимість проекту:

Успіх корекційно-виховної роботи з дітьми з обмеженими розумовими можливостями визначається чітко визначеною схемою. Виходячи з цього, корекційна діяльність педагогів передбачає не тільки роботу на заняттях, а й в режимних моментах, прогулянках, екскурсіях, розвагах та  вільній діяльності дітей. Творчій підхід у цьому напрямі дає змогу більш ефективно формувати екологічну свідомість у дітей з вадами розвитку, а також розвиток їх мовних та соціально-комунікативних навичок, емоційно-вольової сфери, пам'яті та творчих здібностей.

Участники проекту:

  •    діти;
  •    вчитель-дефектолог;
  •    вихователі;
  •    психолог;
  •    помічники вихователя;
  •    музичний керівник.

 

Мета:

В процессі творчого підходу до режимних моментів формувати у дітей елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості, розвивати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природного довкілля, формувати реалістичне уявлення про різноманітні об'єкти та явища природи, практичні вміння дбайливого ставлення до її компонентів.

 Задачі:

  •   розвиток чуттєвої сфери дитини, орієнтовоної на відображення екологічної культури, засвоєння певного коло знань, опанування практичними вміннями і навичками у безпосередньому спілкуванні з природою при ознайомленні з навколишнім світом, на прогулянках, екскурсіях, при формуванні дитячої діяльності;
  •   розвиток основних якостей емоційно-вольової сфери дитини з урахуванням ступеня дефекту, виховання правильної поведінки дитини у природі;
  •   впровадження системи просвітницької роботи з педагогічним колективом з питань екологічного виховання розумово відсталих дітей дошкільного віку.

Реалізацію проекту розраховано на три етапу:

Підготовчий етап:

  •   розробити план прогулянок та екскурсій для дітей старшого дошкільного віку з вадами розвитку;
  •   підібрати художню літературу, дидактичні ігри екологічної спрямованості;
  •   формування бажання дітей до пошукової діяльності;
  •   перегляд змісту еколого-розвивального середовища групи;
  •   вибір методики діагностування по результатам участі дітей у реалізації проекту.

Підсумок: підібрано бібліотечку дитячої художньої літератури для формування екологічного світогляду дітей; створено стенд «Екологічна стежина» для закріплення уявлень отриманих під час прогулянок; створено живий куточок у групі.

Основний етап:

  •                сумісна робота вчителя-дефектолога, вихователів по закріпленню і систематизації отриманих на заняттях знань в різних режимних моментах;
  •                цільові прогулянки по «Екологічній стежині»;
  •                індивідуальна та підгрупова робота з використанням проблемних ситуацій;
  •                пошуково-дослідницька діяльність;
  •                організація дозвілля в рамках проекту.

Підсумок: проведення екологічних акцій «Бережи природу», «Берегиня», «Накорміть птахів зимою»; екологічної сюжетно-рольової гри «Лісова пригода».

Заключний етап:

  •                підведення підсумків  реалізації проекту шляхом діагностування дітей для виявлення рівня їх екологічної компетентності;
  •                підготовка та проведення творчого звіту «Метод проекту в екологічному вихованні дошкільників з вадами розвитку».

Підсумок: екологічне свято «Земля – наш дім» за участю дітей та педагогів.

Результативність проекту:

  •   підвищення у дітей рівня знань про природу, свідомого ставлення до неї;
  •   засвоєння дітьми елементарних норм поведінки в природі;
  •   активна участь усіх педагогів групи в корекційно-педагогічному процесі.

Кінцевий продукт:

  1. Колективні творчі роботи за порами року.
  2. Тематичні виставки дитячих робіт.
  3. Виготовлення книги природи.
  4. Фото-колаж «Друзі природи».

Зворотний зв'язок: отриманий шляхом анкетування та відгуків педагогів.

Додаткова інформація:

Додатки:

  1. Перспективний план реалізації проекту.
  2. Екологічні акції.
  3. Екологічна вікторина «Наш друг – природа»
  4. Екологічне свято «Земля – наш дім».
  5. Література.               

Результатом  своєї  роботи  вважаю:

  •            У групі створені умови, які сприяють розвитку  у дітей елементарних екологічних знань, вихованню у них екологічної культури.
  •            Діти мають первинну уяву про живу та неживу природу – 93%.
  •            Знають характерні особливості пір року – 97%.
  •            В ході спостережень помічають елементарні зв'язки між природними явищами та життєдіяльністю живих об'єктів – 80%.
  •            Засвоїли правила поведінки в природі – 97%.
  •            З задоволенням приймають участь в догляді за рослинами, мешканцями живого куточка. Діти помічають красу природи, обережно відносяться до неї.
  •            Проводячи роботу по вихованню  екологічної культури, я впевнена, що дитина, яку ми випускаємо з дитячого будинку до школи, має навички адекватної поведінки у природному оточенні, буде бережно відноситися до природних об'єктів, при нагоді стане на їх захист.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

 

                   

 

 

 

 

 

                     ПЕРСПЕКТИВНИЙ   ПЛАН  РЕАЛІЗАЦІЇ   ПРОЕКТУ

 

заходи

термін виконання

1.

Збір та аналіз методичного матеріалу за темою

вересень

2.

Складення плану проекту

вересень

3.

Створення умов для організації екологічного простору в групі

вересень

4.

Спостереження за об'єктами живої та неживої природи, ведення календаря

впродовж року

5.

Праця в природі

осінь, весна, літо

6.

Забезпечення дидактичного комплексу щодо реалізації проекту

жовтень

7.

Пошуково-дослідницька робота

(досліди з водою, льодом).

жовтень, січень

8.

Творча колективна робота «Золота осінь»

жовтень

9.

Екологічна акція «Бережи природу»

листопад

10.

Виготовлення поробок з природного матеріалу

впродовж року

11.

Читання художньої літератури про природу

впродовж  року

12.

Екологічна вікторина «Наш друг – природа»

 

13.

Екологічна акція «Накорміть пташок зимою»

грудень

14.

Творча колективна робота «Якось у зимовому лісі»

лютий

15.

Тематичні виставки дитячих робіт

листопад, лютий, травень

16.

Догляд за рослинами живого куточку

впродовж року

 

17.

Висадка цибулі, спостереження за її ростом

грудень-січень

18..

Екологічна акція «Берегиня»

березень

19.

Екологічна сюжетно-рольова гра «Лісова пригода»

березень

20.

Екологічне свято «Земля – наш дім»

березень

21.

Виготовлення фотоколажу «Друзі природи»

березень

22.

Творчий звіт

березень

 

 

ЕКОЛОГІЧНІ АКЦІЇ

Екологічна акція «Бережи природу»

Мета: закріплювати знання дітей про світ природи, вчити дітей відрізняти гарні вчинки від поганих; виховувати бажання по-доброму відноситися до людей, до природи, вміти співчувати; виховувати елементи екологічної культури.

Результат: у дітей  виховується відповідальність за природні об'єкти та співучасть у спільних справах.

Заходи:

  1.                    Читання казки «Лисиця, заєць та півень». Бесіди про погані та добрі вчинки.
  2.                    Екологічні казки:
  • І.А.Рижова «Казка про Чоловіка та Золоту Рибку»,
  • «Травинка – мандрівниця»,
  • «Чия домівка краще».
  1.                    Оповідання, тексти для читання:
  • І.А.Рижова «Наука про дім»,
  • «Природа – наше багатство».
  1.                    Ігри:
  • «Впізнайте»,
  • «Що де росте?», «Де хто живе?»,
  • «Знайди по опису»,
  • «Дикі – домашні тварини»,
  • «Птахи, тварини, комахи».
  1.                    Закріпити правила поведінки в природі.

Гра «Як треба вчинити?»

  1.                    Малювання колективної роботи «Бережи природу»,

«Заборонних знаків» (поведінка в природі).

  1. Вивчення віршів П.Ситниченка «Вмійте природу любити»,

Т.Масенка «Не хочу!».

                        

                     Екологічна акція «Берегиня»

Мета: узагальнити знання дітей про те, що життя на землі неможливе без води; вчити дітей розуміти, що кожна крапля води є дорогоцінним даром природи; формувати елементи екологічної культури; виховувати бережне відношення до води.

Результат:  діти усвідомлюють цінність води для всього живого;  у них зростає відповідальність за використання води.

Заходи:

  1. Бесіда «Вода – це життя».
  2. Екологічні казки:
  •      Рижова «Жила була річка», «Як люди річку образили»,
  •      М.Пластова «Як Карп Іванович річку рятував».

      3. Ігри:

  •      «Хто живе у воді»,
  •      «Ми крапельки»,
  •      «Ми живемо у воді»,
  •      «Вода не вода».

    4.Закріпити правила поведінки у побуті та на воді:

  •      Мити руки перед їжею;
  •      Не їсти немиті овочі та фрукти;
  •      Не пити сиру воду;
  •      Не пити воду з водойм.

(робити акцент не на заборону, а на усвідомлення правил дітьми).

  1. Обговорення, що треба зробити для того, щоб економно та розумно використовувати воду.
  2. Малювання плакатів «Бережіть воду», розвісити їх у дитячому будинку.
  3. Прогулянка до озера.

 

 

 

                

                      Екологічна акція  «Накорміть пташок зимою»

Мета: розширити уявлення дітей про пташок рідного краю; розвивати спостережливість, почуття співпереживання; виховувати емоційно-позитивне відношення до птахів, бажання допомагати їм.

Результат: у дітей формується певна система природничих знань, яка дає змогу усвідомлювати єдність всієї природи та місце людини в ньому.

Заходи:

  1. Бесіди:
  •        «Що ми знаємо про пташок»;
  •        «Чому ми вважаємо пташок своїми друзями»;
  •        «Птахи зимою».
  1.               Спостереження:
  •        «Хто прилітає до нашої годівнички»;
  •        «Зимуючі птахи»;
  •        «Нагодуємо пташок».
  1.               Читання уривка з оповідання К.Д.Ушинського «Проказы старухи зимы», віршів про птахів.
  2.               Відгадування загадок про птахів.
  3.               Дидактичні ігри:
  •        «Збери малюнок»;
  •        «Хто де живе?»;
  •        «Де чиє гніздо?»;
  •        «Кому що підходить».
  1.               Рухливі ігри:
  •        «Совушка»;
  •        «Коршун та квочка»;
  •        «Птиці та пташенята»;
  •        «Переліт птахів»;
  •        Гра з м'ячем «Кого чим пригостимо?»
  1.               Малювання «Птахи – наші друзі».
  2.               Виготовлення годівниць.
  3.               Виставка малюнків та поробок «Наші пернаті друзі».

 

             

 

docx
Додав(-ла)
Акімова Таїсія
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Інкл
Додано
7 листопада
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку